Popuscilem nakretke ze sztywnego przewodu i nic nie leci gdy krece rozrusznikiem..
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Honda civic 1,7CTDi nie odpala (P1087, P1104)
Collapse
X
-
ok, a do pompy CR dochodzi na pewno paliwo? z przewodu ssawnego przy pompie kombinerkami zdejmij samozacisk, lekko wysuń wężyk z króćca ale nie całkiem by nie zapowietrzyć za mocno i ktoś niech pompuje gruszke czy z wężyka leci paliwo?
było jeszcze kilka pytań na które nie odpowiedziałeś, m.in czy pasek rozrządu się nie zerwał? jak zaczniesz wymieniać pompę a pasek luźny no to katastrofa, no musisz to wiedzieć.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez davedarrell Zobacz postaPaliwo tez tam dochodzi, ale do tych przewodów nie dochodzi ;/
Jedno jest pewne - pompa nie tłoczy jest brak ciśnienia?
Trzeba obstawić że jednak po stronie pompy coś nie gra. Natomiast nie wiadomo co konkretnie? Obstawiam 2 obszary pompy CR, 1-obszar wysokiego ciśnienia lub obszar niskiego ciśnienia czyli ssania.
Wykonałeś próbę "we dwoje" czyli ręczną pompką robiono za pompę zębatą - ssawną i bez efektu czyli zakładając że pompa ssawna ok to część wysokiego ciśnienia nie podaje paliwa do listwy - odkręcałeś przewód ciśnieniowy i kręcąc rozrusznikiem nie leci paliwo. Wydaje się zatem że problem po stronie wysokiego ciśnienia pompy CR.
Jeszcze jeden test przyszedł mi do głowy też potrzebne jest do tego dwóch:
1. dopompuj gruszkę na twardo i jak będzie twarda to kręcimy rozrusznikiem dłuższą chwilę (10sek.) pompujący musi wyczuć czy gruszka mięknie ???
- jeśli mięknie - to tak ma być - gruszka ma flaczeć, ma się robić wklęsła ! (spodziewam się że jednak będzie twarda - to świadczy o tym że pompa nie ssie i nie tłoczy).
- jeśli jest twarda i nie mięknie i podczas kręcenia rozrusznikiem jest cały czas twarda i nie czuć by robiła się wklęsła - to źle to problem po stronie pompy.
Kwestia tego czujnika wydatku pompy o którym wspominałem, było by zasadne go wymienić i spróbować uruchomić silnik. Pompa może być sprawa a czujnik walnięty - to nie uruchomisz silnika.
Zatem zanim bym dał pompę do demontażu sprawdziłbym czujnik wydatku. Nawet bym zaryzykował kupno używki dla podmiany.
Nie wiadomo co się zrąbało w samej pompie, ale możliwe są różne scenariusze, przykład zardzewiałej ssawnej pompy zębatej wraz z zardzewiałym wałkiem pompy wys. ciśnienia.
Zawiłe jest to i nadal aktualne pytanie o generowanie się błędu przepływomierza, nie chcę się powtarzać (pisałem wyżej) bo nie dostałem odpowiedzi - co w tej sprawie się dzieje ?
Last edited by rambo7; 15-12-2021, 09:32.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Po usunieciu bledow nie pokazuje juz zadnego. Druga rzecz , ze regulator cisnienia z pompy byl podmieniany na inny i tez nie da sie odpalic. Mojbregulator jest sprawny, bo byl wsadzany do innego samochodu i wszystko bylo w porzadku. Pasek rozrzadu tez sie kreci, wiec pozoatalo chyba wymienic pompe. Jeszcze jakbys mogl to sprecyzuj o tym czujniku wydatku pompy, co to jest i gdzie sie dokladnie znajduje, ale to chyba tez bylo robione jak sie niw myle, bo tych poszukiwan bylo juz tyle, ze juz nie sposob mi to spamietac .
Comment
-
Zamieszczone przez davedarrell Zobacz postaPo usunieciu bledow nie pokazuje juz zadnego.
Zamieszczone przez davedarrell Zobacz postaze regulator cisnienia z pompy byl podmieniany na innyZamieszczone przez davedarrell Zobacz postasprecyzuj o tym czujniku wydatku pompy, co to jest i gdzie sie dokladnie znajduje
ale jak byś dokładnie czytał to byś się zorientował. OK, z uwagi że dużo jest "nazw elementów" w treści to się gmatwa czy o tym samym piszemy - myślimy.
regulator ciśnienia pompy - trochę nie wiadomo co to jest ? co masz na myśli? bo ja nie przypasuję tego do niczego, ale już tłumaczę:
Czujnik ciśnienia w listwie paliwowej - to czujnik odpowiadający za kontrolę i nadzór nad odpowiednim ciśnieniem w listwie paliwowej i jest on na listwie paliwowej wtyk na 3 piny.
Wpis #14 tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread...wa-CR%29/page2
Czujnik wydatku pompy CR - to jedyny czujnik z wtyczką w pompie CR na 2 piny - czujnik odpowiadający za nadzór nad wydatkiem pompy w zależności od prędkości obrotowej silnika. Wydatek pompy zmienia się proporcjonalnie do obrotów silnika, im większe obroty tym więcej paliwa. ECM kontroluje to z Mapą systemu wtrysków.
(ten czujnik jest na dole schematu przykręcony na 3 śrubki imbusowe. Wyżej pisałem i podawałem link, podam jeszcze raz to ten czujnik: https://www.civicforum.pl/showthread...a-Paliwa/page2 wpis #14 i wpis #15.
Teraz który był wyjmowany i sprawdzany - już wiesz.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
nie ma znaczenia, fajnie by było gdyby było udokumentowane: z jakiego jest rocznika, (to wiemy) po jakim przebiegu? ile stała nieużywana? Chcesz kupić starszą pompę do młodszego auta? hymmm ja bym wolał młodszą, jak najmłodszą pompę z jak najmniejszym przebiegiem. Rozumiem że kupno pompy z 2002 to cena? ok, rozważ to jeszcze raz. Weź pod uwagę to co pisałem nowa pompa CP3 to koszt ponad 3500zł, pompa po wymianie bebechów na nowe to koszt 2700zł ..a Ty chcesz kupić pompę za strzelam 250zł ? czego się po niej spodziewasz ewentualnie oczekujesz?
Generalnie sobie tu pogadaliśmy i ok.
Jednak zanim bym cokolwiek kupił, odholowałbym auto do Servisu Boscha z grupy Serwisów o których pisałem w wcześniejszych wpisach i zleciłbym im diagnostykę - zbadanie przyczyny.
Fajny filmik o pracy pompy Bosch CP3 https://youtu.be/H-CNXDs9208Załączone plikiLast edited by rambo7; 27-10-2016, 10:30.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
W miarę możliwości patrz na ręce fachowcom , koniecznie daj znać o postępach i efektach i wszelkich spostrzeżeniach. Nie bądź oszczędny w opisie bo temat był/jest trudny i do tej pory nierozwiązany. Dobrze by było znać przyczynę problemu i rozwiązanie.
.... a jeszcze jedna kwestia, nie wiem kto to będzie montował, nie ważne byle by to zrobił zgodnie ze sztuką. Natomiast mając pompe CR CP3 w ręce rozważ jej sprawdzenie przed montażem !!
Chodzi o to byś miał świadomość co kupiłeś i co zakładasz/? Maszyna diagnostyczna w servisach Bosch ma możliwość sprawdzenia jej wydajności w całym zakresie jej parametrów pracy.
Dostajesz wydruk stanu technicznego i na 100% wiesz jaki jest fizyczny stan przed montażem. Moim zdaniem warto znać stan techniczny tej używanej pompy.
Jeszcze kwestia taka że nie wiadomo co ma w środku? paliwo? czy wode ? czy śmieci? czy opiłki? czy co tam się dostało do rurek przy demontażu?
Wstawienie ją na ścieżkę diagnostyczna na pewno przepłucze ją porządnie i wtedy można zakładać. Lepiej żeby to co ewentualnie ona ma w sobie nie poleciało w układ - na wtryski bo wtedy klops i zdurniejemy od problemów juz nie będzie wiadomo co z czego i dlaczego się psuje.Last edited by rambo7; 25-10-2016, 21:19.Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment