Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda civic 1,7CTDi nie odpala (P1087, P1104)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda civic 1,7CTDi nie odpala (P1087, P1104)

    Witam
    Mam niemaly problem z Honda. W sobotę odpaliłem, podjechalem jakies 10m i mi zgasla i do tej pory nie da sie uruchomic ;/. Na kompie pokazalo dwa blędy - P1087 oraz P1104). Auto stoi u mechanika, dzisiaj wymienił filtr paliwa (i tak przed zimą miał być zmieniany). Filtr powietrza bd wymieniany jutro, bo jest z deka zawalony. Jeden błąd tyczy się do paliwa, ale nie lałem jakiegoś badziewia, ani nie jeździłem na rezerwie. Drugi jest odnosnie czujnika MAF. Mechanik mówił, że auto nie podaje wgl paliwa. Czy wymiana czujnika na nowy to będzie strzał w 10 ? Dodam również, że wtedy kiedy mi zgasło auto zapaliła siękontrolka akumulatora, bez checka. (po tym incydencie nie podpiałem kompa) Teraz ikonki aku nie ma, a swieci się check.
    Pozdrawiam i czekam na pomoc.
    PS Szukałem forum i nie spotkałem się, żeby te dwa błędy pojawiły się w tym samym czasie.

  • #2
    Zacznijmy od definicji:
    DTC P1087: Wysokie napięcie czujnika FRP-czujnik w listwie paliwowej Common Rail (generowany w przypadku pustego zbiornika paliwa lub używania paliwa niezgodnego z wymaganiami - najczęściej "wyskakuje" przy zamarzającym paliwie w zimę w parze z P1095) tzw. kod specyficzny hondy. (najczęściej w modelach bez podgrzewacza paliwa). (skutki: problemy z odpaleniem, gaśnięcie silnika niebawem po uruchomieniu lub po przebyciu krótkiego odcinka, szarpanie (tzw. "kangur"), słaba reakcja na gaz, gaśnięcie przy naciśnięciu na pedał przyspieszania, trzepotanie silnikiem, rzężenie motoru lub nierówna "twarda" praca, problemy z wejściem na wys. obroty)

    DTC P1104: Nieprawidłowy niski zakres czujnika MAF. (generowany w przypadku usterki/defektu MAF (uszkodzony MAF w skutek np. nieprawidłowo przeprowadzonego czyszczenia) (skutki: brak reakcji silnika na dodanie gazu silnik pracuje bardzo ociężale i słabo reaguje na przyspieszanie brak dynamiki zachowanie silnika takie jak by nie posiadał turbiny, pozwala się uruchomić w każdych warunkach jednak non stop jest tzw. "muł" )

    Na pierwszy rzut oka trudno logicznie powiązać ww Kody z opisem sytuacji.
    Jednak pewnikiem jest P1087 - to kod paliwowy. Jeśli
    Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
    Mechanik mówił, że auto nie podaje wgl paliwa
    to, to się zgadza.
    Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
    Czy wymiana czujnika na nowy to będzie strzał w 10 ?
    Nie! nigdy w życiu!!! Mechanik chyba tego nie zasugerował, mam nadzieję?!
    Czujnik jest całkowicie sprawny i działający! to sprawny czujnik poinformował Cię użytkownika (kodem P1078) że coś się dzieje w układzie paliwowym. Wymiana sprawnego czujnika na sprawny kompletnie nie zmienia sytuacji. Jeśli istnieje jakiś problem w układzie zasilania paliwem to nadal czujnik będzie generował informację! P1078 to informacja. Wymiana Informacji dobrej na dobrą niczego w tych okolicznościach nie zmieni.
    Czyli strzał najgorszy z możliwych - pudło!
    Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
    Dodam również, że wtedy kiedy mi zgasło auto zapaliła siękontrolka akumulatora, bez checka.
    ten wpis nieco gmatwa obraz, ale jest możliwe że w tym momencie nie pokazały się inne kontrolki awaryjne a jedynie kontrolka Aku. Aku pojawi się bo po prostu nie ma ładowania ale po stronie ładowania powinno być ok.

    Grupa kodów o której mowa faktycznie rzadko występuje razem. Pytanie jest w takim razie czy na pewno alternator jest sprawny? Brak prawidłowego napięcia w sieci civica może generować usterki Check Engine, czyli niesprawny alternator może mieć wpływ na generowanie dziwnych usterek Check Engine.
    Można tutaj podejrzewać że powiązanie P1087 i P1104 jest nielogiczne, to są 2 osobne obszary paliwo i powietrze. Rzadko się zdarza by gównie oba na raz obszary wygenerowały - zgłosiły problem.
    Zadanie trzeba sprawdzić i upewnić się na 100% co do prawidłowej pracy alternatora.

    Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
    Teraz ikonki aku nie ma, a swieci się check.
    Do tego zmierzam, kontrolka Aku musi się świecić!~ czyli przed uruchomieniem silnika Aku i Olej - obowiązkowo.
    Jeśli CE się świeci przed uruchomieniem silnika - to ok, tak może być i tu jest ok, kontrolka CE z kolei (tak jak olej i Aku) musi zgasnąć po uruchomieniu silnika - tego nie wiemy - bo dowiemy się jak się silnik uda uruchomić.
    podsumowując
    Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
    Jeden błąd tyczy się do paliwa, ale nie lałem jakiegoś badziewia,
    no więc właśnie, nie ma powodów ani wyraźnych przyczyn zewnętrznych - nie mamy mrozów!! by taki kod miał możliwość się wygenerowania. Należy bardziej podejrzewać niestabilny prąd w sieci niż zamarznięte paliwo.
    Tym bardziej że nie zgasło auto nagle zaraz po uruchomieniu - jak to ma miejsce przy mrozach gdy z filtra paliwa zostaną wyciągnięte resztki paliwa a dopiero po 10 km jazdy. Nagle i bez powodu.
    Kontrolka Alternatora - to kluczowe pytanie.
    Kontrolka CE i wykazane kody moim zdfaniem są konsekwencją tego zdarzenia - brak stabilnego napięcia, przepięcia, wahania prądu w sieci potrafią wprowadzić sporo zamieszania! użytkownik sądzi że coś z usterką osprzętu czujnika a może się okazać że problem leży zupełnie gdzie indziej!
    Pamiętaj nigdy w życiu żadnego wymieniania czujników w momencie gdy czujniki pracują prawidłowo. Jeśli czujnik przypisany jest do Kodu DTC tak jak w tym przypadku, to to jest tylko i wyłącznie Informacja !
    Oznacza ona dokładnie: masz problem w obszarze w którym czujnik wykrył nieprawidłowość.
    Interpretacja czasem jest bardzo trudna, bo jak w tym przypadku wiedzieć trzeba że inna przyczyna może wywoływać taki stan rzeczy.
    Pewną sugestią jest to że właśnie wygenerowały się błędy DTC z różnych obszarów co jest bardzo mało prawdopodobne.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Ja bym popatrzył jeszcze na to czy wszystkie masy są dobrze poprzykręcane do silnika i czy nie ma pod oczkami syfu.Czasem różne pozornie niezwiązane ze sobą usterki mają jedno ognisko zapalne.Oba czujniki alternator i ta kontrolka od ładowania potrzebuje sprawnej masy do działania,a nawet jeśli to nie przyczyna,to i tak można to potraktować jako profilaktykę.

      Comment


      • #4
        Ok. A gdyby alternator byl walniety to czy auto normalnie na kablach podpietych do innego auta by odpalilo ? ( bo tak tez probowalem i nic nie dalo ). Odpala tylko na plaka. Pompke reczna pompowalem i tez nie odpala. Moze tak byc, ze walnela pompa, albo przeplywka ? Moze to wypada tez sprawdzic. Przewody paliwowe sa ok.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
          Ok. A gdyby alternator byl walniety to czy auto normalnie na kablach podpietych do innego auta by odpalilo ?
          Tak.
          Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
          Moze tak byc, ze walnela pompa, albo przeplywka ?
          Razem w jednej chwili? Mało prawdopodobne,prędzej instalacja.

          Podepnij to auto,kręć silnikiem i zobacz do jakiej wartości dochodzi ciśnienie paliwa.
          Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
          Przewody paliwowe sa ok.
          Przelewy to też przewody,sprawdził je ktoś?
          Czy mechanik robił próbę przelewową? Jeżeli robił.to jakie są ilości?

          Comment


          • #6
            nie odpalaj go na plaka bo zdemolujesz jakiś inny element około silnikowy. Nie chce odpalić to nie ma plaka! nie terroryzuj silnika .
            Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
            Pompke reczna pompowalem i tez nie odpala.
            ok, ale to musisz powiedzieć czy zrobiłeś to tak:
            - jeden siedzi za kierownicą, drugi pompuje gruszkę na twardo, gruszka dopompowana na tak twardo jak tylko się da i na sygnał "start" uruchamiasz silnik a pompujący pompuje nadal! krótkimi szybkimi ruchami pompuje - nie przestaje a pierwszy próbuje rozrusznikiem.
            Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
            Moze tak byc, ze walnela pompa
            owszem może. (na myśli mam pompę CR rzecz jasna a tak naprawdę to defekt pompy zębatej - ssawnej). Dlatego się okaże po ww teście wykonanym we 2 osoby.
            Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
            albo przeplywka ?
            jeśli jest kod paliwowy to przepływka jest "przy okazji" i na razie bym sobie ją odpuścił, zresztą jak wypniesz wtyczkę z przepływki to silnik (w normalnej zdrowej sytuacji) normalnie odpala i jedzie tyle żę jest muł i świeci się CE. Więc kwestia przepływki można pominąć lub wypnij i się przekonasz. Jeśli nadal nie odpali to nie jest to pzepływka. Zdrowy silnik bez kłopotów odpala zupełnie normalnie bez przepływki.
            Interesuje mnie test, co we dwoje trzeba zrobić. Ten co będzie pompował gruszkę niech to będzie na tyle osiłek i spryciarz, musi mieć parę w dłoni i umieć szybko ściskać gruchę małymi mocnymi uciśnięciami.
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            Czy mechanik robił próbę przelewową? Jeżeli robił.to jakie są ilości?
            nie wiem jakim sprzętem i technologią dysponuje mechanik, ale to da się zrobić za pomocą HDS w ASO. Po podłączeniu widać wszystko na wykresach graficznych.
            Last edited by rambo7; 20-10-2016, 07:16.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Do działajacego silnika można sobie sprzęt zrobić,
              post-39330-0-81822500-1382470420.jpg
              albo zaadaptować sprzęt ktory ujest w każdym szanującym się garażu
              401734839_1_644x461_kieliszek-gratis-tarnowskie-gory_rev003.jpg
              Natomiast do silnika który nie pali nie jest potrzebne nic

              Comment


              • #8
                Odpalalismy tak jak mowil rambo, czyli jeden kreci drugi gruszke pompuje. Zadnej poprawy. Druga rzecz, ze paliwo nie dochodzi do wtryskow, bo to tez bylo sprawdzane. I teraz juz nie wiemy, ale podejrzewamy, ze to pompa walnela, o ktorej mowil Rambo. Na allegro uzywane chodza po 250 zl. Czy to aby nie za tanio ? Nawet komputer byl sprawdzany i dziala dobrze.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
                  Nawet komputer byl sprawdzany i dziala dobrze.
                  Zdaniem komputera jest otwieranie wtryskiwaczy,więc jak można powiedzieć że coś dziala dobrze skoro nie działa wcale.

                  Comment


                  • #10
                    To dlaczego paliwo nie dochodzi do qtryskow ?:/ Komp sprawdzany mwtoda odlaczenia innych czujnikow. I wykrywal normalnie te bledy, ze cos jest odlaczone.

                    Comment


                    • #11
                      Jeśli te proste rzeczy nie pomogły to wydatki i tak mogą być spore. Niestety należy podejrzewać pompę CR. Kod błędu P1087 daje nam informację że nie ma prawidłowego ciśnienia w listwie paliwowej. W zasadzie to jest równoznaczne z problemem po stronie pompy CR, bo to ona zapewnia odpowiednie ciśnienie w listwie CR. Ciekawi mnie tylko co takiego mogło zdefektować w samej pompie CR że nie dało się uruchomić we dwoje? Częstym lub raczej spotykanym problemem jest defekt pompy ssawnej ale widać po prostym teście we dwoje że to nie to bo silnik sie nie uruchomił.
                      Czy 250zł to nie za tanio? - trudno powiedzieć bo cena kusząca, ale weź pod uwagę że kupujesz pompę po nie wiadomo jakim przebiegu i nie wiadomo w jakim stanie. Koszt pompy dajmy na to 250zł koszt robocizny - zamontowania to około 400-600zł wiąze się to z rozbiórką rozrządu a jeśli już to warto wymienić chociaż sam pasek to kolejne około 120zł Biorąc pod uwagę że nie wiadomo ile to pochodzi to chyba ale tu proszę sie nie sugerować, chyba warto kupić uzywkę? nie wiem...
                      weźmy na to że jeśli nawet 3 razy popsuje się kolejna pompa CR to i tak cły koszt wymiany 3 razy co roku to koszt i tak mniejszy niz nowa poma CR która kosztuje około 3500zł.
                      W serwisie BOSCH proponuję sie udać i popytać taką pompę są w stanie zregenerować - czyli wymienić kazdy element składowy na nowy i gwarancja 2 lata daje pewnośc że mamy pompe jak nową, ale to koszt około 2500zł. w zależności od tego co będzie do wymiany gdy servisant ja rozbierze.
                      Spróbowałbym jeszcze dokonać jednej rzeczy zanim wymienisz pompę, sprawdź tzn jak się da wymień , podmień zamień sam czujnik wydatku pompy jeśli taki czujnik się zepsuje to nawet pompując ręcznie jak zrobiliście silnik nie odpali, ani nie drgnie.
                      Jeśli wypnie się tę wtyczkę z czujnika wydatku pompy tak samo zero pracy silnika pompa stoi.
                      Moim zdaniem zanim bym wymieniał pompę CR najpierw bym sprawdził / podmienił czujnik wydatku pompy.
                      W przypadku gdy czujnik jest dobry a pompa np ssawna nawala to we 2 osoby da sie uruchomić silnik i dlatego chciałem byście to sprawdzili - więc zero efektu.
                      Zatem zanim gruba robota to podmieniłabym czujnik wydatku pompy.
                      Proponuję zapoznaj si z tym wątkiem a będziesz wiedział dużo więcej zanim podejmiesz jakąś decyzję i przy ewentualnym kontakcie z mechanikami będizesz miał sporą wiedzę o silniku i obszarze podawania paliwa:
                      Witajcie. Proszę o pomoc w związku z moim civiców 1,7cdti 2002. Samochód użytkuje już ponad 3 lata, ale ostatnio zdarzyło się coś czego nie mogę rozszyfrować. Temperatura powietrza około 20 st, po przejechaniu jakiś 10km zapaliły się kontrolki check engine i świec żarowych. Następnie po przejechaniu jakiś 2km silnik stracił moc, a silnik zgasł. Po podłączeniu się pod gniazdo OBD2 odczytałem kody błędów P0343, P1331, P1012, P1017, P1007. Błędy skasowałem, ale silnik od tamtej pory nie

                      Tu też trochę informacji: czujnik wpis #99 https://www.civicforum.pl/showthread...a-CR%29/page10
                      Do ASO nawet go nie wieź, poszukaj serwisu takiego jak ten http://bosch-service.pl/ musi być to Autoryzowany serwis Bosch mający autoryzację i doświadczenie w naprawach pomp CP3.
                      O tu znalazłem Stronę serwisów w Polsce https://bosch-diesel-service.pl/ odnajdź w swojej okolicy najeżdżając na mapkę. Te serwisy działają na zasadzie ASO Hondy masz gwarancje jak w ASO. Tani nie są, ale moim zdaniem warto.

                      Foto: https://www.wtryskiwacz.com/galeria/crail.jpg
                      jedna sztywna rurka doprowadza paliwo do listwy CR a w listwie czujnik mówi P1087 - w skrócie nie ma ciśnienia. No to nie ma siły pompa nie podaje. Pompie można pomóc we dwoje i nie daliście rady więc sprawa grubsza.
                      Last edited by rambo7; 06-11-2018, 14:17. Powód: edit
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Ciekawi mnie tylko co takiego mogło zdefektować w samej pompie CR że nie dało się uruchomić we dwoje?
                        Zawór pilnujący ciśnienia? Zerwany pasek,ukręcona za łożyskiem oś pompy.Luźna nakrętka i zerwany klin. Trochę tego jest

                        Comment


                        • #13
                          Dodam jeszcze, ze odpielismy aku na dluzszy czas. I teraz tego bledu P1087 nie ma i sie nie pojawia. Pojawia sie tylko P1104 .
                          Jutro porobie jeszcze te testy podane w watku przez rambo, bo są tam też inne testy oprócz tego ręcznego pompowania we dwoje i dam odpowiedz. Chce wykluczyć to co się da. A jakby z pompa bylo coś to jakis błąd powinien się pojawiać czy niekoniecznie ? No i teraz jak ten błąd P1087 się nie pojawia to mi to komplikuje te podejrzenie zwalonej pompy CR . Druga sytuacja jest taka, że jak pierwszy raz mechanik sprawdzał czy podaje paliwo to odkrecił jeden wtrysk i lało pod jak powiedział "sporym" ciśnieniem, ale jak już ze mną próbował to nie lało wcale heh i taka to sytuacja
                          Last edited by davedarrell; 21-10-2016, 06:16.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
                            I teraz tego bledu P1087 nie ma i sie nie pojawia.
                            Nie pojawia się najprawdopodobniej dlatego że do jego wystąpienia powinien działać silnik,w przeciwnym razie za każdym razem kiedy kręcisz rozrusznikiem i komp czeka na ciśnienie,ten błąd zostałby wygenerowany.Mogę się mylić ,ale zazwyczaj tak to działa,chyba że oprogramowanie przewiduje przekroczenie czasu,ale to raczej w zasilaniu z pompą elektryczną w zbiorniku.
                            Ja nie żartowałem z tym oberwaniem osi pompy.Miałem kiedyś taki przypadek i wspominam go jako "ciężki".Teraz byłbym cwany,ale wtedy nikt nie potrafił jeszcze diagnozować takich aut i wszystkiego trzeba było się uczyć samemu.Pasek który przeskoczy na pompie tez nie ma znaczenia,ale jesli przeskoczy na rozrzadzie,to już ma.W skrajnych przypadkach potrafi się wtedy wygenerować błąd przepływomierza.Nie wiem czy ten silnik ma kolizję po np. jednym zębie na kole,bo większość diesli rozlatuje się w takiej sytuacji,ale może warto tam kuknąć.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
                              odpielismy aku na dluzszy czas. I teraz tego bledu P1087 nie ma i sie nie pojawia
                              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                              Nie pojawia się najprawdopodobniej dlatego że do jego wystąpienia powinien działać silnik,
                              dokładnie tak.
                              Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
                              Pojawia sie tylko P1104
                              to jest zastanawiające, bo nie ma prawa.
                              W sytuacji gdy dzieją się różne rzeczy przy nagłym wystąpieniu usterki i zgaśnięciu silnika nagle to jeszcze można zrzucić to na poczet następstw i domina wynikającego z innej usterki. To już w momencie wykasowania błędu przepływomierza - nie ma prawa (jeśli układ jest sprawny) generować się ponownie błąd.
                              Tak że, coś tu nie gra!
                              Nawet jak silnik jest dead i stoi i nie odpala to po wykasowaniu błędów nie ma prawa ich być, nie mogą się generować ponownie. Jeśli tak się dzieje no to na pewno coś jest nie tak.

                              Wracając do pompy:
                              Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
                              A jakby z pompa bylo coś to jakis błąd powinien się pojawiać czy niekoniecznie ?
                              właśnie niekoniecznie, bo jak pompa jest zdefektowana to błędów nie będzie, aby pojawiły się błędy z obszaru paliwa silnik musi chodzić.
                              Występują sytuacje gdy silnika nie uruchomisz z powodu błędu którego się nie da skasować. Taka sytuacja ma miejsce np. w przypadku defektu czujnika wału (P1331).

                              Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
                              No i teraz jak ten błąd P1087 się nie pojawia to mi to komplikuje te podejrzenie zwalonej pompy CR
                              ten błąd akurat się generuje dopiero po uruchomieniu silnika. Jeśli błędu nie ma tzn że czujnik jest sprawny a ECM widzi że czujnik jest i czuwa.

                              Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
                              że jak pierwszy raz mechanik sprawdzał czy podaje paliwo to odkrecił jeden wtrysk i lało pod jak powiedział "sporym" ciśnieniem, ale jak już ze mną próbował to nie lało wcale
                              to już było kilku mechaników?
                              odkręcił wtrysk? - to chyba nie wtrysk tylko wężyk przelewowy? Bo odkręcenie wtrysku jest możliwe po zdemontowaniu pokrywy zaworów, a tego chyba nie robiono?

                              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                              Pasek który przeskoczy na pompie tez nie ma znaczenia,ale jesli przeskoczy na rozrzadzie,to już ma.
                              odkręć boczną osłonę (tę górną na 4 śrubki) paska rozrządu i pokręć rozrusznikiem - sprawdź czy pasek rozrządu jest napięty i czy się obraca? kiedy był wymieniany rozrząd?

                              Wracam do kodu który rozumiem nie daje się skasować!!?? tak?
                              ok, odepnij wtyczkę przepływki i jak pisałem każdy silnik powinien bez problemu się uruchomić, wyskoczy CE ale to normalne jednak wartosci ECM przyjmie stałe wiec będzie mułem ale normalnie odpala bez problemu jedynie nie ma mocy podczas jazdy bo nie sczytuje danych przepływki.
                              Zapnij ponownie wtyczkę i skasujcie błąd.
                              Jeszcze raz powiem że obszar paliwa a obszar powietrza to odrębne 2 obszary.
                              W tej sytuacji nie rozumiem (a nie znam historii samochodu) co z obszarem przepływomierza? Sam z siebie przepływomierz się nie psuje, może tracić swoje własności ale by padł nagle to musiałby być jakiś powód fizyczny w postaci uszkodzenia fizycznego lub prądowego przebicia itd.
                              Wypnij wtyczkę i czy silnik udaje się uruchomić?

                              co do tego zdania:
                              Zamieszczone przez davedarrell Zobacz posta
                              ale jak już ze mną próbował to nie lało wcale heh i taka to sytuacja
                              no to po kolei, cofasz się po kawałku do tyłu aż do samej pompy CR.


                              To nie jest trudne i można samemu, po pierwsze to czy pompa CR ssie i tłoczy paliwo?
                              Czołem Dziś wyszło ,że zamontowałem podgrzewacz ,o nr sta 28800 .Wcześniej nie miałem pojęcia ,że są różne rodzaje Zakupiłem na alledrogo i zamontowałem .Na razie jest ok Pisze gdyż w Zakopanem spotkałem gościa także z hondą ,który miał zamontowany też stanadyne ,tylko że taki malutki ok 15 cm Mój ma 29 cm hi hi :o Teraz pytanie ,czy to nie będzie miało wpływu na pracę jednostki ,jest zapewne większy przepływ ,bardziej wydajny .Kombinować ze zwrotem ,czy zostawić

                              wpis #8 Butelka to bak paliwa, wypinasz wężyki Ssanie z baku i powrót do baku - przelewy to najłatwiejsze, lub możesz wykręcić np czujnik z listwy CR - albo popuścić nakrętkę z któregoś sztywnego przewodu idącego do wtrysku - kręcisz rozrusznikiem i masz odpowiedź czy pompa tłoczy.

                              Tu masz schemat jak i gdzie lecą te wężyki co widzisz https://www.civicforum.pl/showthread...Civic-1-7-CTDi w opisie to "przewód doprowadzający paliwo do filtra" a tak naprawdę 2 przewody z baku i do baku - rozpiłem je i podłączyłem się do butelki 5L.
                              Jeden jest ssaniem z baku do pompy CR
                              Drugi jest powrotem po przelewach wtrysków i leci do baku.
                              Tak wygląda układ paliwowy - butelka to bak tylko ulokowany bliżej.

                              To jest banalny test i sam to możesz zrobić w garażu - i masz 100% odpowiedź co z pompą CR.
                              cała robota 15 min. nie trzeba żadnego mechanika.


                              Co podaje literatura o naszej pompie BOSCH CP3:
                              Last edited by rambo7; 21-10-2016, 13:33.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X