Witajcie. Proszę o pomoc w związku z moim civiców 1,7cdti 2002.
Samochód użytkuje już ponad 3 lata, ale ostatnio zdarzyło się coś czego nie mogę rozszyfrować.
Temperatura powietrza około 20 st, po przejechaniu jakiś 10km zapaliły się kontrolki check engine i świec żarowych. Następnie po przejechaniu jakiś 2km silnik stracił moc, a silnik zgasł. Po podłączeniu się pod gniazdo OBD2 odczytałem kody błędów P0343, P1331, P1012, P1017, P1007. Błędy skasowałem, ale silnik od tamtej pory nie odpalił. Próbowałem różnych sposobów przez jakąś godzinę. Zaznaczę że po każdej próbie odpalenia gruszka do pompowania paliwa była miękka, ale pompowanie nie pomagalo. Traf chciał, że stało się to tuż obok warsztatu samochodowego więc zostawiłem im samochód. Minęło już kilka dni, a oni nie potrafią znaleźć przyczyny. Jedyne co udało mi się od nich dowiedzieć to samochód odpala na plaka ale za chwilę gaśnie, nawet przy podaniu paliwa z zewnętrznego źródła.
Korzystając z forum i szeroko pojętego internetu udało mi się rozszyfrować znaczenie niektórych kodów błędów:
P1331 - Mało wiarygodna dynamika korelacji czujników CKP-CMP (usterka, częściej defekt czujnika położenia wału głównego / spalania stukowego) (skutki: nagłe gaśniecie silnika (również podczas jazdy), niemożliwe uruchomienie na ciepłym lub problemy z uruchomieniem gorącego/ciepłego - na zimnym pali normalnie).
P1017 - Przerwa w obwodzie niskoprądowym 4. wtryskiwacza.(przyczyny: niepewne połączanie elektryczne wtryskiwacz ECU. Skutki silnik ciężko odpala, wtryskiwacze pracują z nieregularnymi przerwami silnikiem telepie na boki, pracuje chwilami bez cylindra nr 4).
P0343 - czujnik położenia wałka rozrządu
P1007 - ignition circuit low (czyli chyba coś w stylu: niski układ zapłonowy)
P1012 - tego kodu nigdzie nie udało mi się wyśledzić.
Czytając forum zacząłem się zastanawiać czy to może być wina czujnika położenia wałka rozrządu? Pompy paliwa? Filtra paliwa (wymieniany był rok temu, a całą zimę jeździłem ze stanadyne)? Czy raczej szukać gdzieś indziej?
Będę wdzięczny za pomoc.
Samochód użytkuje już ponad 3 lata, ale ostatnio zdarzyło się coś czego nie mogę rozszyfrować.
Temperatura powietrza około 20 st, po przejechaniu jakiś 10km zapaliły się kontrolki check engine i świec żarowych. Następnie po przejechaniu jakiś 2km silnik stracił moc, a silnik zgasł. Po podłączeniu się pod gniazdo OBD2 odczytałem kody błędów P0343, P1331, P1012, P1017, P1007. Błędy skasowałem, ale silnik od tamtej pory nie odpalił. Próbowałem różnych sposobów przez jakąś godzinę. Zaznaczę że po każdej próbie odpalenia gruszka do pompowania paliwa była miękka, ale pompowanie nie pomagalo. Traf chciał, że stało się to tuż obok warsztatu samochodowego więc zostawiłem im samochód. Minęło już kilka dni, a oni nie potrafią znaleźć przyczyny. Jedyne co udało mi się od nich dowiedzieć to samochód odpala na plaka ale za chwilę gaśnie, nawet przy podaniu paliwa z zewnętrznego źródła.
Korzystając z forum i szeroko pojętego internetu udało mi się rozszyfrować znaczenie niektórych kodów błędów:
P1331 - Mało wiarygodna dynamika korelacji czujników CKP-CMP (usterka, częściej defekt czujnika położenia wału głównego / spalania stukowego) (skutki: nagłe gaśniecie silnika (również podczas jazdy), niemożliwe uruchomienie na ciepłym lub problemy z uruchomieniem gorącego/ciepłego - na zimnym pali normalnie).
P1017 - Przerwa w obwodzie niskoprądowym 4. wtryskiwacza.(przyczyny: niepewne połączanie elektryczne wtryskiwacz ECU. Skutki silnik ciężko odpala, wtryskiwacze pracują z nieregularnymi przerwami silnikiem telepie na boki, pracuje chwilami bez cylindra nr 4).
P0343 - czujnik położenia wałka rozrządu
P1007 - ignition circuit low (czyli chyba coś w stylu: niski układ zapłonowy)
P1012 - tego kodu nigdzie nie udało mi się wyśledzić.
Czytając forum zacząłem się zastanawiać czy to może być wina czujnika położenia wałka rozrządu? Pompy paliwa? Filtra paliwa (wymieniany był rok temu, a całą zimę jeździłem ze stanadyne)? Czy raczej szukać gdzieś indziej?
Będę wdzięczny za pomoc.
Comment