Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Check engine + świece żarowe (P0343, P1331, P1012, P1017, P1007) Pompa Paliwa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Check engine + świece żarowe (P0343, P1331, P1012, P1017, P1007) Pompa Paliwa

    Witajcie. Proszę o pomoc w związku z moim civiców 1,7cdti 2002.
    Samochód użytkuje już ponad 3 lata, ale ostatnio zdarzyło się coś czego nie mogę rozszyfrować.
    Temperatura powietrza około 20 st, po przejechaniu jakiś 10km zapaliły się kontrolki check engine i świec żarowych. Następnie po przejechaniu jakiś 2km silnik stracił moc, a silnik zgasł. Po podłączeniu się pod gniazdo OBD2 odczytałem kody błędów P0343, P1331, P1012, P1017, P1007. Błędy skasowałem, ale silnik od tamtej pory nie odpalił. Próbowałem różnych sposobów przez jakąś godzinę. Zaznaczę że po każdej próbie odpalenia gruszka do pompowania paliwa była miękka, ale pompowanie nie pomagalo. Traf chciał, że stało się to tuż obok warsztatu samochodowego więc zostawiłem im samochód. Minęło już kilka dni, a oni nie potrafią znaleźć przyczyny. Jedyne co udało mi się od nich dowiedzieć to samochód odpala na plaka ale za chwilę gaśnie, nawet przy podaniu paliwa z zewnętrznego źródła.

    Korzystając z forum i szeroko pojętego internetu udało mi się rozszyfrować znaczenie niektórych kodów błędów:

    P1331 - Mało wiarygodna dynamika korelacji czujników CKP-CMP (usterka, częściej defekt czujnika położenia wału głównego / spalania stukowego) (skutki: nagłe gaśniecie silnika (również podczas jazdy), niemożliwe uruchomienie na ciepłym lub problemy z uruchomieniem gorącego/ciepłego - na zimnym pali normalnie).

    P1017 - Przerwa w obwodzie niskoprądowym 4. wtryskiwacza.(przyczyny: niepewne połączanie elektryczne wtryskiwacz ECU. Skutki silnik ciężko odpala, wtryskiwacze pracują z nieregularnymi przerwami silnikiem telepie na boki, pracuje chwilami bez cylindra nr 4).

    P0343 - czujnik położenia wałka rozrządu

    P1007 - ignition circuit low (czyli chyba coś w stylu: niski układ zapłonowy)

    P1012 - tego kodu nigdzie nie udało mi się wyśledzić.

    Czytając forum zacząłem się zastanawiać czy to może być wina czujnika położenia wałka rozrządu? Pompy paliwa? Filtra paliwa (wymieniany był rok temu, a całą zimę jeździłem ze stanadyne)? Czy raczej szukać gdzieś indziej?

    Będę wdzięczny za pomoc.

  • #2
    czy aktualnie silnik jest "martwy" - nie uruchamia się?
    czy po skasowaniu Kodów - dokonywano ponownie diagnostyki?
    - jak nie należy dokonać i odczytać kody.
    Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
    po przejechaniu jakiś 10km zapaliły się kontrolki check engine i świec żarowych. Następnie po przejechaniu jakiś 2km silnik stracił moc, a silnik zgasł
    zacząłbym od tego - to jest klasyk. Czyli P1331 tu wiesz co jest grane i znasz wątki opisywane na forum napisane jest wszystko tj, przyczyny i co zrobić. Bez wymiany czujnika wału uruchomisz silnika.
    Poproś tych "speców" aby nie psuli silnika i nie dręczyli motora samostartem - bo to sensu nie ma żadnego a tylko coś jeszcze popsują!
    Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
    Próbowałem różnych sposobów przez jakąś godzinę
    może się okazać że 1 godz. to mało w obecnych gorących warunkach atmosferycznych może być potrzebna 3-4 godziny aby silnik ostygł poniżej 36stC - to jest wartość minimalna i powyżej tej wartości silnik nie uruchomi się jeśli faktycznie czujnika wału jest uszkodzony. Zatem musisz ponownie sprawdzić czy po 4 godz się uruchamia ? czy nie ?
    jak nie - ponownie odczytać kody.

    Kod - P0343: Wysokie napięcie obwodu czujnika CMP ten czujnik (rozrządu) też może mieć wpływ na to że się silnik nie uruchamia ale to marginalne przypadki, najczęściej nawala czujnik wału.

    Kod - P1007: Przerwa w obwodzie niskoprądowym 2. wtryskiwacza.

    Kod - P1012: Przerwa w obwodzie niskoprądowym 3. wtryskiwacza.

    Nasuwa sie automatem pytanie - o jakość paliwa? Lub kod ten P1007 jak i P1017 i P1012 są wynikiem wyłączenia silnika z powodu P1331.

    Sprzęt masz dobry bo wszystkie te kody są kodami przypisanymi dla diesla 1,7 więc to co tu podaję w definicjach jest w 100% pewne.

    Podsumowując, statystycznie i wg mojej kolejności podejrzanych kolejność usuniecia usterek jest następująca:
    1. najpierw Kod P1331 - czujnik wału
    tu spodziewam się że silnik pozwoli się uruchomić i dopiero po tym fakcie dokonałbym diagnostyki - co się jeszcze generuje?
    - może się okazać że już nic! i pozostałe kody są / były wynikiem "domina".
    Dopiero od tego działania uzależniłbym dalsze grzebanie w silniku..... i żadnego Plaka !!!! pogoń ich z tym w cholerę bo coś spierdzielą!
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Odwiedziłem z rana warsztat w którym zostawiłem hondę. Pogadałem chwilę z mechanikami i próbowałem odpalić samochód na zimnym silniku. Niestety, nie udało się. Rozrusznik kręci, błędów na desce nie widać, ale odpalić nie chce.

      Mechanik mówi, że jak odpalali go wcześniej z plaka to chwilę pochodził i gasł. Po takim zabiegu w komputerze pojawiały się błędy: P1007 i P1012. Reszta błędów się nie pojawiła ponownie. Mówią też, że komputer widzi obroty przy próbie odpalenia, więc czujnik położenia wału jest ok. Oni obstawiają problem z pompą.
      Nie mają tam sprzętu, żeby dokładnie zdiagnozować przyczynę więc dziś/jutro zabiorę od nich hanię i chyba zaprowadzę do jakiegoś diesel serwisu.

      Comment


      • #4
        ja Cię nie będę przekonywał do moich wyroków, ale czas pokaże... .
        Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
        Mechanik mówi, że jak odpalali go wcześniej z plaka to chwilę pochodził i gasł
        no ale to nie dziwne....? skoro za-dawkowali samostart do komór spalania to zapłon musiał nastąpić.... nie rozumiem co tym sposobem chcieli uzyskać? po co gwałcili silnik? jaki był cel tego gwałtu?
        Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
        Po takim zabiegu w komputerze pojawiały się błędy: P1007 i P1012.
        ok to teraz wiadomo jak zareagował ECU na gwałt - wypluł błędy które ni hu hu nie pasują do niczego ... inaczej, na gwałt takich błędów należy się spodziewać - więc się pojawiły. Panowie są nadal w czarnej d.....e. Nadal po swoich zabiegach nie wiedza co jest grane , czemu się dziwić? skoro metody są rodem z garażu "Pana Waldka" .
        Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
        Mówią też, że komputer widzi obroty przy próbie odpalenia
        niech nie robia sobie jaj, ...a jak ma być nie widać skoro rozrusznik wałem kręci a ten kręci speedosensowerm - to musza byc obroty ... na odczycie ... nieźli są ... i co że jakie wnioski?
        Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
        więc czujnik położenia wału jest ok.
        uuuuu przednie wnioski, fest ! jak to wydedukowali? bo ja nie jarzę jak to powiązać? .
        Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
        Oni obstawiają problem z pompą.
        to obstawiają na podstawie czego? z wróżb? klan wróżbitów?
        Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
        Reszta błędów się nie pojawiła ponownie.
        Jeśli usterkę ma pompa - to masz "zestaw kodów" dot usterki pompy....a ich nie ma? .... wiec ? ...wróżby?
        Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
        Nie mają tam sprzętu, żeby dokładnie zdiagnozować przyczynę
        ale o jakim sprzęcie mowa? ....wystarczy to co pod deklem . ale z tym chyba ciężko ?

        ok, coś podpowiem, ... po pierwsze nie gwałcimy silnika.
        Co możesz zrobić bez żadnego sprzętu diagnostycznego? ano można, trochę pomyśleć... więc do uruchomienia silnika potrzebne są: paliwo, powietrze i zapłon.
        Zapłon mamy zapewniony wystarczy pokręcić rozrusznikiem, zakładam że filtr powietrza jest w stanie takim że przepuszcza powietrze, więc pozostaje paliwo.
        Paliwo zostaje odcięte gdy masz kod P1331 - ten kod się nie pojawił - ale wcześniej się wygenerował i po 12 km silnik zgasł to jest nadal główny podejrzany w przyczynie braku możliwości uruchomienia silnika.
        Test wymuszający uruchomienie silnika zrób taki:
        potrzebne 2 osoby, jedna pod maską ściska gruszkę (ręczną pompę paliwa) ściskaj ją do stwardnienia na kamień i krótkimi mocnymi ruchami ściska ją rytmicznie - czyli ma być twarda i nadal rytmicznie ściskana mocno! tak by utrzymać kompresje paliwa w układzie - w tym czasie (musicie się zgrać) uruchamiasz silnik kręcąc rozrusznikiem - czekamy na efekty?
        Takich prób zrób 3-4 by mieć pewność czy przyniesie to skutek czy nie?
        Jeśli nie uruchomi się silnik - to po tej próbie należy dokonać diagnostyki - czy nie ma kodów? jak są to jakie?
        Jeśli odpali to ten co ściska gruszkę, ściska ją tak długo jak ma siłę - tak by utrzymać obroty silnika, jeśli zgaśnie - należy odczytać kody błędów.

        Teraz tak, jeśli silnik po tych zabiegach nawet nie drgnie - to nie jest winna pompa - pompa CR wspomagana pompą ręczną musi nastąpić uruchomienie silnika - jeśli nie następuje tzn. że wtryski nie plują paliwem.
        Wtryski nie będą pluły paliwem (nawet dobre wtryski) dopóki jest komunikowana usterka wału głównego czyli P1331.

        Więc masz wiedzę, która pozwoli Ci złapać punkt zaczepienia. Czekam na efekty, bo efekty będą ... .
        Last edited by rambo7; 01-06-2016, 14:51.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Nawet przy skasowaniu błędów z komputera wtryski będą zablokowane? Bo dzisiaj rano próbowałem go odpalić w następujący sposób: pompowalem gruszką paliwo, potem kreciłem rozrusznikiem. Powtórzyłem to że cztery razy. Silnik nie dał nawet najmniejszej oznaki życia (czyt. oprócz kręcącego się rozrusznika, nawet nie 'kichnął'). Na koniec podłączyłem skaner, który nie pokazał żadnych błędów.
          Stąd moje pytanie czy nawet jeżeli (wg skanera) nie ma błędu w komputerze to wtryski będą zablokowane?

          Bo jeżeli odpowiedź jest twierdząca to rzeczywiście wygląda na czujnik wału.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
            próbowałem go odpalić w następujący sposób: pompowalem gruszką paliwo, potem kreciłem rozrusznikiem.
            czyli prawie dobrze, ... prawie, bo sam nie dasz rady, nie możesz być w 2 miejscach jednocześnie, kluczowe w tym sposobie jest to by jeden pompował gruchę a drugi kręcił rozrusznikiem. Samemu możesz robić nawet 125 razy i nic nie uzyskasz.
            Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
            Na koniec podłączyłem skaner, który nie pokazał żadnych błędów.
            pokaże, pod warunkiem że zrobisz jak ja mówię .
            Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
            moje pytanie czy nawet jeżeli (wg skanera) nie ma błędu w komputerze to wtryski będą zablokowane?
            no mówię, potrzebuje(my) wiedzy, a wiedzę i odpowiedzi na pytania będziemy mieć jak zrobisz jak mówię.
            Ja nie chcę pisać z wyprzedzeniem faktów, wolę je uzyskać od Ciebie na podstawie działań które sugeruję.
            Znam kody i znam obraz sytuacji jaka powinna zaistnieć po teście który proponowałem we wpisie #4. Ja nie jestem jasnowidzem, potrzebuje faktów fakty będą na podstawie działań które zaproponowałem.
            Dlatego m.in teraz jest jeszcze cały czas "czarny obraz" sytuacji, nie wiadomo o co chodzi. Dlatego sugeruje proste rozwiązania służące mi (bo nie jestem przy tym) do ustalenia przyczyn.
            Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
            Nawet przy skasowaniu błędów z komputera wtryski będą zablokowane?
            zbyt dosłownie powiedziane, to jest proces nieco bardziej złożony...
            Jasnowidz nie jestem, więc jeśli np. nie pompuje pompa CR to będa kody, jeśli nie ssie pompa CR to nie ma kodów, jeśli nie ssie pompa CR to nie działają wtryski i nie będzie kodów ... wiem że to co piszę może byc nie jasne ale tak jest .
            ...mówiąc krótko.... posiadasz wiedzę której jeszcze nie masz ale możesz to zrobić, a której to wiedzy ja nie posiadam a bez niej gwarantuję Ci jedynie trwanie w miejscu .
            Po naszemu, im szybciej udzielisz mi odpowiedzi na moje pytania - tym szybciej powiem Ci co jest grane.

            Dla sprawdzenia czy jest komunikacja z Skanerem diagnostycznym - odepnij czujnik Bosch (czujnik doładowania) w kolektorze dolotowym po prostu wypnij wtyczkę. Podłącz skaner i sprawdź czy pojawi się P0237, jak tak - to komunikacja z urządzeniem diagnostycznym jest prawidłowa. Podłącz wtyczkę i skasuj Kod P0237.
            Jeśli nie ma kodów to taki "test" komunikacji Skanera i ECU możesz zrobić i będziesz pewny że urządzenie jest w pełni kompatybilne z ECU.
            Ja też uzyskam informację że urządzenie z którego korzystasz posiada właściwy interfejs i to że nie ma kodów w tej całej ww sytuacji to prawda - dla mnie to tez informacja. Bo w tej sytuacji jak twoja omawiana jedną z informacji jest brak informacji z OBD ... wiem że dziwne, ale tak jest i to muszę wiedzieć.
            Last edited by rambo7; 01-06-2016, 18:41.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
              Nawet przy skasowaniu błędów z komputera wtryski będą zablokowane?
              Rambo zapomniał dodać że zanim cisnienie rail nie osiągnie zadanej wartości,to wtryski ani drgna,bo komputer o tym wie i nie dopuści do tego zeby paliwo zamiast być wtryskiwane,to bedzie sie wlewało.Więc zanim nie zasilisz poprawnie pompy w paliwo to ciśnienia nigdy nie zrobisz,bo próżni sprężyć się nie da.

              Comment


              • #8
                r7 nic nie zapomniał a rozprawki nie zawsze musi pisać... .
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                jeśli nie tłoczy pompa CR to nie działają wtryski i nie będzie kodów
                tyle wystarczy.
                Czemu nie tłoczy ...? wolę poczekać z wyrokiem aż dostanę informacje na które czekam.
                Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
                Nawet przy skasowaniu błędów z komputera wtryski będą zablokowane?
                zbyt wiążesz Kody - brak kodów z blokadą wtrysków.... a kto Ci powiedział że musza być kody?!....OBD jest inteligentniejsze...i nie robi problemów tam gdzie ich niema , zatem nie ma kodów - nie ma problemu , a mimo to jest problem i to poważy... no własnie.
                Wtryski są sprawne i nie są zablokowane.
                Nie mogę napisać wprost co się stało... bo wyjdę na jasnowidza .
                We wtryskach paliwo jest, ale nie ma odpowiedniego ciśnienia, a nie ma odpowiedniego ciśnienia bo.... no właśnie powiem po teście tym co trzeba zrobić we 2-wóch . Wolę sobie zostawić furtkę do pomyłki i tak niektórzy piszą do mnie jak bym był jasnowidzem .
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Test zrobiony według instrukcji. Silnik nie dał żadnych oznak życia. Po podłączeniu skanera, zero błędów.

                  Potem odłączyłem czujnik doładowania, i błąd P0237 wyskoczył. Wtyczkę podłączyłem z powrotem i skasowałem błąd. Komunikacja samochód-skaner działa

                  Wszystkie znaki wskazują na usterkę czujnika położenia wału, dlatego kazałem mechanikom wymienić ten czujnik. Dam znać jaki przyniesie to efekt.

                  Comment


                  • #10
                    Tak sie nie robi.Najpierw diagnoza a potem zakupy,chyba ze nie ma innego wyjścia,a w opisanej sytuacji jest.
                    Nie mam takiego auta i nie wiem co można zobaczyc na wykazie wartości,ale na pewno coś sie znajdzie.
                    Nie ma tam wartości ciśnienia paliwa?Nie ma prędkości obrotowej silnika?Nawet bez skanera można taki czujnik zdiagnozować.Można w końcu próbowac odpalać na "wspomagaczach" i wtedy czytać wartości,jeśli przy kręceniu rozrusznikiem prędkość jest za mała żeby wyłapać niektóre rzeczy.
                    Czy chociaz odpiąłeś przelew i sprawdziłeś czy paliwo rzeczywiscie idzie przez pompę?
                    Diagnoza diesla może i jest kłopotliwa,ale wykonalna w garage.Nie wyczerpałeś jeszcze wszystkich opcji.
                    Zyczę Ci jednak powodzenia i mam nadzieję że to będzie wina czyjnija.

                    Comment


                    • #11
                      szczerze mówiąc to spodziewałem się że silnik zagada , no trudno. Dla upewnienia się zapytam ponownie, jeden pompował gruszkę na twardo używał siły! drugi kręcił rozrusznikiem i zero efektu? silnik nawet nie zainicjował ochoty na start???
                      Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
                      Wszystkie znaki wskazują na usterkę czujnika położenia wału, dlatego kazałem mechanikom wymienić ten czujnik.
                      co do tego działania zgoda. Fakt że jest to sytuacja lekko po omacku, ale nie ma wyjścia. Jeśli się to okaże trafne to i tak można mówić o sporym szczęściu bo wymiana pompy co było sugerowane na początku to by był wydatek. Koszt czujnika przy tym to pikuś.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Jeszcze nie mam informacji z warsztatu, ale mam takie dodatkowe pytanie.
                        Mówiąc o awarii pompy to mamy na myśli tą pompę(pływak) który jest wewnątrz baku paliwa?
                        Może to banalne pytanie, ale nie znam się za bardzo, szczególnie na nazwach i umiejscowieniu poszczególnych elementów. Staram się nadrabiać (w miarę) logicznym myśleniem ;-P

                        Comment


                        • #13
                          Chodzi o pompę wysokiego ciśnienia common rail znajdująca się po stronie rozrządu. Ona wytwarza wysokie ciśnienie potrzebne do rozpylenia oleju napędowego przez wtryskiwacze w kmorach spalania (cylindrach).

                          W baku jest pompa wstępna która nie podaje w tak wysokim ciśnieniu

                          Comment


                          • #14
                            To coś takiego?
                            IMG_20160602_200631.JPG

                            Zdjęcie zaczerpnięte z aukcji:

                            Comment


                            • #15
                              na pierwszym planie mamy czujnik wydatku pompy CR. no i niewiele widoczną pompę CR - ale tak - to jest pompa CR jeśli chodzi o jej miejsce lokacji. Wężyk z szybkozłączem (nad pompą) to wężyk przelewowy - powrotny paliwa do baku.
                              Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
                              mam takie dodatkowe pytanie.
                              Mówiąc o awarii pompy to mamy na myśli tą pompę(pływak) który jest wewnątrz baku paliwa?
                              nie, nie. Mówiąc o awarii pompy powinno się mieć na myśli wyłącznie pompę CR.
                              W baku nie ma żadnej pompy mechanicznej czy innej napędzanej elektrycznie czy mechanicznie. W baku jest mowa o tzw. "pompie strumieniowej" i nie jest to nic innego jak powracające paliwo po przelewie pompy CR (tym wężykiem który widać na foto) wpadające do Korpusu Zespołu pływakowego króćcem powrotnym. W zespole pływakowym powstaje coś w rodzaju zawirowania / recyrkulacji paliwa które krąży (w tym korpusie pływakowym) zapewniając jednocześnie stały dopływ paliwa do króćca ssawnego. Paliwo wpadające strumieniowo wprost w króciec ssawny (znajdujący się tuż obok) - stąd nazwa "pompa strumieniowa".
                              W baku zatem zgodnie z schematem: https://www.civicforum.pl/showthread...Civic-1-7-CTDi jest wyłącznie Zespół pływakowy w którym jest: króciec ssawny i powrotny, pływak oraz termistor kontrolki rezerwy - to wszystko ! Zatem nie ma tam fizycznie żadnej pompy paliwa, jak to jest np. w benzyniaku.
                              Zatem co powoduje że paliwo podawane jest do pompy CR ?
                              ano sama pompa CR jej konstrukcja (Bosch CP3) składa się z części ssawnej i części tłoczącej. Pompy (Bosch CP3) Common Rail same sobie zaciągają paliwo z baku i same wytwarzają ciśnienie 18 MPa. Wszystko to jest napędzane rozrządem, dlatego to co napisałeś:
                              Zamieszczone przez Dysio9 Zobacz posta
                              Zaznaczę że po każdej próbie odpalenia gruszka do pompowania paliwa była miękka, ale pompowanie nie pomagalo.
                              jest prawidłowością, to jest informacja wydaje się błaha, i sugerująca że coś jest nie tak, ...a wręcz przeciwnie! wszystko jest bdb ! to jest ważna i prawidłowa sytuacja, jeśli podczas kręcenia rozrusznikiem czujemy że nie możemy dopompować gruszki bo ta robi się miękka - to znaczy że pompa działa. Dlatego pytałem tak usilnie o to czy i co się dzieje / stanie kiedy jeden pompuje a drugi kręci rozrusznikiem?
                              jeśli by gruszka była twarda - to źle, jeśli robi się miękka/ wklęsła i nie nadąży pompujący pompować - to dobrze ! - tak ma być!
                              Dlatego potrzebowałem tej informacji, ale nie sposób od razu o wszystkim napisać w jednym poście . Bym musiał książkę pisać .

                              Więc po tym teście wydaje się że pompa CR działa prawidłowo. Silnik nie odpala, nie ma kodów, więc niestety zostaje czujnik wału przynajmniej do podmiany. Jednak niepewność mam w tym że nie zdarzyło się by silnik nie dawał uruchomić gdy jest zimny, zazwyczaj czujnik pozwalał na uruchomienie kiedy silnik ostygł poniżej 36stC. tym razem nawet na zimnym jest martwy. Nie można wykluczyć takiej usterki czujnika że nawet na zimnym odcina pompę.

                              Tutaj korzystając z tego że posiadasz urządzenie diagnostyczne zrób tak: odepnij tym razem wtyczke czujnika wydatku pompy - ten co widzisz na foto (musisz wsadzić rękę poniżej pompy on jest) trochę go widać - odepnij wtyczkę, silnik nie musisz kręcić - bo nie odpali bez tej wtyczki. ale odczytaj kody - czy pojawi się kod defektu czujnika wydatku? (nie pamiętam chyba P0193) jak tak to czujnik jest sprawny. Zapnij z powrotem skasuj kod, spróbuj uruchomić silnik.

                              Po tym zabiegu, odepnij także wtyczkę czujnika rozrządu ten na górze przy kole rozrządu co jest na wierzchu - tak samo sprawdź kody jak sa to skasuj i zapnij ponownie czujnik.

                              Po tym zabiegu odkręć 4 śrubki pokrywy plastikowej (kluczyk 10) górnej rozrządu - tak by było widać pasek rozrządu - kręć rozrusznikiem i sprawdź czy obraca się pasek rozrządu ?

                              Tyle pomysłów na teraz...

                              trochę foto poglądowego dla rozjaśnienia obrazu w załącznikach.
                              (to co na allegro sprzedawane jest jako "pompa paliwa do 1,7ctdi" - to w rzeczywistości absolutnie tą pompą nie jest!!!!- to jest Korpus Zespołu Pływakowego - tylko i wyłącznie .
                              (wieczko - dekiel Zespołu pływakowego przedstawia: Króciec ssawny i króciec powrotny, Wtyczkę i 4 kabelki: czarny - żółty z paskiem - kontrolka rezerwy / czarny - żółty - Oporność - rezystancję pływaka).
                              (foto tej zardzewiałem pompy CR - króciec wystający bez przewodu to króciec do którego podłączona jest gruszka ręczna pompa która pompujemy ręcznie - czyli to jest wejście z baku).
                              Załączone pliki
                              Last edited by rambo7; 03-06-2016, 10:44.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X