Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak reakcji na gaz na zimnym silniku, dorabiana wtyczka przepływki.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Z tego co pamiętam jak było w audi to uszczelka(harmonijka) była w wtyczce od wiazki instalacji silnika,wiec w civicu napewno bedzie tak samo. Nie pisałem wcześniej nic o tej uszczelce bo nie bylo jej od początku i zapomniałem o jej istnieniu. Skojarzyłem dopiero jak zauwarzyłem przyczyne (brak styku). Pomyślałem,że jak w audi była to i tu też powinna być. Czyli poprzedni właściciel lub jego mechanik juz tam był przedemną .DSC_0344.jpg DSC_0343.jpg DSC_0343(USZCZELKA).jpg

    Comment


    • #62
      Witam, gratuluje rozwiązania głównego problemu.
      Dobrze, że pomierzyłeś wtedy te napięcia, bo też podszkoliłem się w zasadzie jej działania i łatwiej było podpowiedzieć jak ją zbadać.

      Masz jakąś dorabianą wtyczkę.
      Oryginał tak wygląda
      DSC_0210.jpgDSC_0213.jpg

      Co do świec, jak już odpali to po 5 sekundach nie powinny mieć wpływu na pracę silnika (u mnie na zimnym obroty nie przekraczają 1000 obr/min u ciebie 1500 obr/min, może reset kompa pomoże).
      Może wtrysk trochę przytkamy (parę miesięcy stał), trochę nim trzeba pojeździć na wysokich obrotach (+ ewentualnie jakiś preparat do paliwa dodać)
      Jak nie pomoże to wtedy dalej kombinować, może mechanicy też wtryski zdążyli popsuć .
      Last edited by jck; 12-12-2015, 14:49.

      Comment


      • #63
        Faktycznie moja wtyczka nie ma kołnierza. Jest to kolejny dowód na to że ktoś juz tam był przedemną. Teraz pozos tało mi poszukać orginalnej wtyczki i ją wymienić. Podejrzewam,że ciezko będzie znaleźć orginalną wtyczke wraz z uszczelką. Jeszcze raz dziękuje za pomoc i podpowiedzi oraz pomocne linki,bo to dzieki waszej pomocy udało sie znaleźć główna przyczyne . jck co do obrotów silnika są normalne miedzy 900obr/min a 1000obr/min ale silnik pracuje na 3 gary po przekroczeniu 1500obr/min ilnik zaczyna pracować normalnie na 4 gary (chyba) na słuch stwierdzam ze 4 lub 3 gary,dokładnie nie wiem,bo nie sprawdzałem żadnymi przyżądami.

        Znalazłem na allegro jedyną wtyczkę i to jeszcze u mnie w Jeleniej Górze,ale z accorda VII 2.2 ICTDI wyglada na pierwszy rzut tak samo,ale czy będzie funkcjonować oraz pasować idealnie tego nie wiem. oto link do ogłoszenia
        Last edited by ucash; 12-12-2015, 17:31.

        Comment


        • #64
          Powiem wam że ręce opadają, ba, ręce i nogi opadają ! W życiu się tego nie spodziewałem co pokazałeś na foto.
          Zaczynają się czasy gdy te samochody się starzeją i wchodzimy w 2 epokę życia tych samochodów "po kimś" i teraz to dopiero się zaczną jaja ... nie będzie łatwo...
          Ten przykład pokazuje jak byk że dziś trza będzie zupełnie inaczej podchodzić do problemów niż wcześniej.
          Wcześniej było - nikt nie grzebał wystarczy podał kod - zrobił co trzeba i grało.
          Teraz trza będzie zadawać idiotyczne pytania... typu a czy wtyczka jest oryginalna? a czy wtyczka ma uszczelkę harmonijna? a czy kabelek jest taki a nie inny?
          ok, jeszcze ja 2 sowa komentarza:
          widać że twoja wtyczka jest inna, ktoś ją podpasował i... i teraz zobacz jak i gdzie było grzebane? w samej wtyczce w jej pinach grzebane? / przekładał ktoś piny? czy wtyczka ma gdzieś dalej ucięte kable i przylutowane? a może na skrętkę poskręcane ...?
          Jak patrzysz na wtyk jck to wychodzi na to że wtyczka była jest odcięta... koniecznie znajdź i oceń fachowość lutowania i izolacji - bo spodziewam się badziewia.
          Widać że kabel czarny (skrajny) złazi z niego izolacja. Ktoś konkretnie dłubał i psuł w tym aucie, ciekawe co jeszcze wyjdzie?
          Zamieszczone przez jck Zobacz posta
          Co do świec, jak już odpali to po 5 sekundach nie powinny mieć wpływu na pracę silnika
          tu już ustaliliśmy wcześniej, w obecnych warunkach (zima) świece mogą i często biorą udział w dopalaniu mieszanki, czyli może zaistnieć nawet sytuacja że przy odpalaniu mogą się nie załączyć ale podczas pierwszych minut pracy silnika mogą się okresowo załączać, wszystkim steruje ECU m.in na podstawie danych z MAF.
          Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
          Teraz pozos tało mi poszukać orginalnej wtyczki i ją wymienić
          zalecam tylko i wyłącznie takie podejście.
          Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
          z accorda VII 2.2 ICTDI wyglada na pierwszy rzut tak samo,ale czy będzie funkcjonować oraz pasować idealnie
          absolutnie nie - nie będzie pasować! (widać po niej że nie będzie - inna jest) teraz w tym momencie nie idź na skróty nie zachowuj się jak poprzedni właściciel! skoro już tyle czasu poświęcono twojej sprawie ...wtyczka musi być od 1,7ctdi i absolutnie żadna inna. Poszukaj aukcji z rozbitymi autami i niech ktoś odetnie z wiązką kabli na długości 10cm by się wygodnie lutowało.
          Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
          jck co do obrotów silnika są normalne miedzy 900obr/min a 1000obr/min ale silnik pracuje na 3 gary po przekroczeniu 1500obr/min ilnik zaczyna pracować normalnie na 4 gary
          taki jest efekt gdy nie działają świece czyli ECU podaje 12V na świece ale te nie działają - szczególnie ta nr 4, więc pracuje na 3 gary. Powyżej 1500obr jest na tyle dużże ciśnienie w cylindrach i silnika w szybkim "galopie" że efekt jest mniej wyczuwalny.
          Weźmy pod uwagę że ten silnik kiedy ostatnio osiągnął 90stC w termostacie i kiedy zrobił jakieś 200km jazdy z prędkością 150km/h? - nikt nie wie, to jest mocno wystudzona i uziemiona jednostka.
          Interesują mnie teraz czy są jakieś kody błędów gdy już wtyczka siedzi właściwie i jest pełna komunikacja (choć niepewna) na tej lewej wtyczce?
          Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
          Jeszcze raz dziękuje za pomoc i podpowiedzi oraz pomocne linki,bo to dzieki waszej pomocy udało sie znaleźć główna przyczyne .
          cieszymy się z Tobą, tylko prośba, skoro mechanik nie zarobił a ty zyskałeś sporo wiedzy, to przynajmniej nie improwizuj, rób robotę zgodnie ze sztuką .
          Last edited by rambo7; 12-12-2015, 18:34.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #65
            Zgadzam się z prezesem rambo7 żeby wymienić na orginalną,lecz wiem ,że aż takiego szczęścia nie będe miał żeby znaleźć na szybko na miejscu i tanio. Trudno handlarze wykorzystują takie oferty i krzyczą jak za nowe w cenie jak w ASO(przeważnie jest tak z pierdułkami),ale nie ma co się poddawać,bede szukał a może się znajdzie. Świeca 4 jest świecą 1 od strony rozrządu i tak pokoleji. Więc kolejność wymiany jest następująca. Wtyczka przepływomierza,następnie świeca szt. jedna,i przedewszystkim wymiana szyby,bo bez jej wymiany nie mam mozliwości przepalić i rozgrzać silnika do 90 stopni. Wtedy zobaczymy jakie będzie zachowanie silnika. Boli mnie jeszcze ten rozrusznik,zachowuje sie jak by zamarzał cyka cyka... i dopiero kręci normalnie. Będe na bierząco informowł jakie naprawy oraz jakie bedą pojawiać sie zmiany. Co do starej wtyczki MAF nic nie bylo grzebane przy stykach,ale sprawdzę kable gdzie i w jaki sposób była łączone]a wtyczka.

            Mam pytanie do jck,czy można prosić o przesłanie fotki na maila,albo czy nie będziesz miał nic przeciwko żebym zrobił kopie foto wtyku,ponieważ znalazlem W Legnicy civic-a VII 1.7 ctdi 06r. na części i sprzedający prosił bym mu wysłał foto potrzebnej części do porównania,oraz gdzie ewentualnie ma obciąć kable. Pan Prezes rambo7 napisał nam,że 10 cm powinno wystarczyć.
            Last edited by ucash; 12-12-2015, 19:53.

            Comment


            • #66
              pamiętaj że i tak jesteś do przodu, żaden macher z okolicy nie zdarł z ciebie kasy, bo nie dałeś mu okazji , weź to za dobra monetę i zrób coś dla swojej Hondy a ona odda Ci w przyszłości .
              1,7ctdi robiony był 2002-2005 więc by sie nie okazało e ci proponuje wtyczkę od 2,2 ctdi.
              Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
              Co do starej wtyczki MAF nic nie bylo grzebane przy stykach,
              no więc w jakiś sposób została zamontowana? odsłoń trochę izolacji i leć od wtyczki po przewodach aż trafisz na miejsce lutowania. No w jakiś sposób ktoś ja tam przymocował?
              Pierwsza lepsz aukcja: https://allegro.pl/przeplywka-honda-...105652124.html
              gość rozebrał całego 1,7ctdi wiec na pewno wtyczkę ma! i kupę innych części - na pewno sie dogadasz.
              tu pokazana konsola od tego samego sprzedawcy https://allegro.pl/deska-konsola-hon...096218614.html
              jeśli to tak wygląda to na pewno wtyczkę ma bebechy z silnika musi mieć.
              Last edited by rambo7; 12-12-2015, 20:44.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #67
                Rozmawiałem ze sprzedawcą przez telefon i mówił mi że to napewno VII gen 1.7 ctdi ,patrzyłem również w jego wszystkie aukcje i ma caly silnik wystawiony na zdjęciu https://allegro.pl/silnik-4eez-honda...838017198.html wygląda niby tak samo. Dlatego prośił zdjęcie potrzebnej wtyczki i wysłać mu mailem. Duży plus tego,że mam do niego ok 60 km to mogę pojechać zobaczyć czy bedzie pasować .
                Last edited by ucash; 13-12-2015, 00:26.

                Comment


                • #68
                  więc jak sie zdecydujesz pojechać to weź przepływkę ze sobą i na miejscu sprawdzisz. Obejrzyj dokładnie co ma jeszcze na składzie z 1,7ctdi bo może się jeszcze coś przydać.
                  (przy okazji sprawdź w jakim stanie ma felgi stalowe czy alu i w jakim stanie? zapytaj czy możesz - zrób fotki, może się komuś coś przydać).
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #69
                    Jasne jeżeli pojadę to napewno wczesniej napisze o co zapytać,czego zrobić foty,no i przy okazji jeżeli ktoś coś potrzebuje do (Honda Civic VII 1.7 CTDI hb 3d lift 2006r.) to pisać na pw. A co do tematu wtyczka przepływomierza to dotarłem aż do łączenia się instalacji. Dalej żeby sprawdzic trzeba porozbierać "co nieco" DSC_0001.jpg DSC_0002.jpg
                    Last edited by ucash; 14-12-2015, 17:40.

                    Comment


                    • #70
                      nie, to dalej nie pruj, ciekawe, czyżby zatem grzebali we wtyczce? wszystko na to wskazuje bo nigdzie nie zauważyłeś śladów lutowania kabli do wtyczki. Zobacz u JCK jak ładnie ma zaślepione kabelki wtyczka oryginalna, sokro kabel czarny tam odłazi to raczej było kombinowane przy samej wtyczce. No i ok utniesz kable przy samej wtyczce.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #71
                        Ten kawałek izolacji na kablu ja przykleiłem bo są lekko pękniete kable(przełamanie)jeden i drugi. Jeden zakleiłem a peszelek sam dzisiaj zdjełem w celu sprawdzenia kabli gdzie są łączone. Ale na końcu wystaje jakaś izolacja(widać na foto) i może tam się połączył?
                        Dzięki rambo7 za radę i tak zrobię jak mówisz utnę przy wtyczce,tu gdzie pękniete mam te kabelki .

                        Wtyczka do przepływomierza zamówiona. Jak kurier dowiezie,wymienie ją i zrobie fotke jak być powinno prawidłowo. Przy okazji zmienię świece tą wypaloną na nową,i zobaczymy jaki będzie efekt. Posiadam również fotki orginalnych felg stalowych 15'' na oponach zimowych stan bdb plus orginalne kołpaki. Wszystko w komplecie (4szt.).
                        Last edited by rambo7; 18-12-2015, 16:42. Powód: edit

                        Comment


                        • #72
                          Przyszła dzisiaj wtyczka do przepływomierza orginalna hondy,wygląda idetycznie jak moja (koszt 75 pln z przesyłką). Czyli prezent świąteczny dla nieuczciwego sprzedającego. Masakra orginalna nie jest wógole nigdzie dostępna na żadnych aukcjach czyli trzeba zamawiać z aso. Lub czekac na kolejnych rozbieraczy,może za któryms razem trafie na orginał. DSC_0001.jpg
                          Moim zdaniem jest ona orginalna lecz poprostu wyłamany ma kołnierz (brak kołnierza).
                          Last edited by ucash; 18-12-2015, 14:04.

                          Comment


                          • #73
                            to teraz z opisu nie wiem, jest ona z civic 1,7ctdi ? czy nie ? . Jeśli jest na 100% to czeka cię Lutowanie i koniecznie zabezpiecz luty koszulkami zgodnie ze sztuką.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #74
                              Sprzedawca twierdzi,że w 100% jest to orginalna wtyczka,i nie było jak i u mnie śladów wymiany.oraz jest identyczna jak moja,wygląda też jak by urwany miała kołnierz. Narazie przełorzyłem pomarańczową uszczelke(harmonijke) i zostawie tą co jest. Obydwie są identyczne,z tym że ta wtyczka kupiona ma połamany zaczep blokujący wtyczkę. Jak znajde w sprzedaży wtyczkę orginalna 100% kpl.(z kolłnierzem) to ją wtedy wymienie. Teraz w kolejce jest świeca zamówiłem na poniedziałek/wtorek będzie zamontuje i napisze jak zachowuje się silnik.

                              Comment


                              • #75
                                Wymieniłem świece szt. dwie,ponieważ dwie wogóle nie grzały się. Dwie ostatnie ze zdjęcie w poście #16. Odpala z rana odrazu i silnik pracuje na trzy gary,po rozgrzaniu silnik pracuje cicho i chodzi wg mnie normalnie. Jak już zgasze to odpala na 1sek. 300-400 obr/min. i gaśnie. Gdy wymusze odpalenie,czyli kręce do momętu odpalenia to odpali i po dodaniu gazu stabilizuja sie obroty na 900obr/min. Na ciepłym silniku reaguje normalnie na gaz,na zimnym silniku dalej z opuznieniem reaguje. Wczoraj pojechałem do kolegi i jak wcisnełem gaz w deche to przyspieszył i nagle wyskoczył CE i auto załączyło tryb awaryjny,błąd P0238(czujnik doładowania)skasowałem Bład i auto wróciło do poprzedniego trybu czyli normalnego. Dziśiaj jak pojechałem do warsztu wymienić szybe przednią,to ten sam błąd wyskoczył ponownie i też jak mu nagle wcisnełem,ponownie skasowalem błąd i bylo ok. Wracając z warsztatu do domu zauwarzylem,że auto strasznie mocno kopci na blekino szarawy,dokladnie taki kolor określam że pół/pół. Czy może być to uszczelka głowicy? zwłaszcza,że znika bez śladu płyn:/.
                                Last edited by ucash; 28-12-2015, 17:39.

                                Comment

                                Working...
                                X