Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak reakcji na gaz na zimnym silniku, dorabiana wtyczka przepływki.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    co do tego przepływomierza co z opla zamówiłeś. Rozumiem że do testów , bo w Civicu na dłuższą metę tylko oryginały się sprawdzają. Mocowanie przepływomierza do filtra powietrza od Civica jest na 2 śruby, z opla jest na wcisk (jeszcze pół obrotu się przekręca jak filtr od opla by był). Ale będzie się trzymał. Można też sam układ pomiarowy podmienić ale cholernie ciężko te śrubki odkręcić (sprawdzają się kombinerki lub jakaś żabka)

    Comment


    • #32
      Wiem bo wykręciłem te sróbki z przepływki kombinerkami.Jak będzie trzeba zamawiać orginał 0281002482 za 110/130 pln używke to ją zamówie,ale będe musiał poczekać pare dni.Ta przepływka z opla 0281002180 jest u mnie na miejscu w JG tylko że w soboty nie pracują.Wiec co lepiej kupić orginał czy zamiennik z opla?.Co do skanera,jeżeli gość nie odpisze mi do końca aukcji(poniedziałek 17:00)to jade po tego Cartrend-a OBDII,i będzie na poniedziałek wieczór .

      Comment


      • #33
        tylko oryginał, by do tematu nie wracać. (np latem jak zrobi się gorąco i parametry się nie będą zgadzać).
        Ja z Opla miałem przez pomyłkę, miała niby pasować i rzeczywiście działała, sklep znajomego, więc mi wymienił na oryginał do hondy.
        Last edited by jck; 05-12-2015, 23:39.

        Comment


        • #34
          Czyli orginał.Jak już zamontuje przepływke i będe miał juz skaner,opiszę jak się zachowuje silnik i jakie wyskakuja błedy.

          Comment


          • #35
            Zakupiłem dzisiaj skaner Cartrend OBDII,przeskanowałem i skaner wykazal 7 błedów.
            1)P1017 2)P1002 3)P0341 4)P0238 5)P0113 6)P0102 7)P0101.Takie blędy widnieją.Narazie nie kasowałem czekam na przepływkę.

            Comment


            • #36
              nooo to wysypał że hej... zestawik jakich mało było na forum, za jednym badaniem. (Skanerem się pochwal i opisz 2 słowa tu: https://www.civicforum.pl/showthread...%28i-innymi%29
              Oczywiście nie omieszkam skomentować takiego ładnego zestawienia. W bazie kodów mamy już: https://www.civicforum.pl/showthread...i-CIVIC-OBD-II
              są to: P0238 sterowanie turbiny / P0102 / P0101 komunikaty MAF (przepływki), komentarze w linku a więcej jest w wątkach w dziale diesla ale trzeba poszukać,
              ale pojawiły się takie których do tej pory nie notowano, muszę sięgnąć do źródła wiedzy co to za ciekawe rzeczy wygenerował OBD2. ...pogrzebać muszę.

              DTC: P1017 - Przerwa w obwodzie niskoprądowym 4. wtryskiwacza.
              no tu to bardzo konkretny kod, rzadko spotykany, o ile pamiętam ktoś iał kłopot z wtryskami i je wymieniono jednak OBD2 kodów w tamtym przypadku nie wykazał. Tutaj po tym kodzie niepokojący może być związek 4 świecy najbardziej zaolejonej, najbardziej czarnej tu szukałbym powiązania wygląd świecy - stan wtryskiwacza lub wtryskiwacz dobry ale brak prądu - na co konkretnie wskazał kod. Tu jest konkret nie można jednoznacznie powiedzieć że wtryska nawalił - jak to komentował poprzednik (bo jak widzisz nie maił skanera i wymienił go raczej nie potrzebnie wtrysk był dobry) tylko jest problem z przerwą w dostawie prądu do piezoelektrycznego wtryskiwacza CR.
              Zalecenia: sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach wtryskiwacza, czyli kable, piny, wtyczki.

              DTC: P1002 - Przerwa w obwodzie niskoprądowym 1. wtryskiwacza.
              również konkretny kod, jest analogiczny do P1017 z tym że wtrysk nr 1.

              DTC: P0341 - Okresowe przerwy w obwodzie czujnika CMP.
              tu jest kluczowa sprawa która dotyczy problemu gaśnięcia silnika jak to opisywałeś wcześniej. Bez skanera do tego rozwiązania byśmy absolutnie nie doszli, tak że tą informacją Skaner zwrócił się z nawiązką za samą diagnostykę - wzorowa!
              Chodzi o czujnik umiejscowiony na górze rozrządu, obok sprężarki klimy. Teraz tak, naprawianie "po niemiecku" to zakup nowego/używanego czujnika (używki są tanie), tu o tyle jest nierozstrzygnięte że przerwę może robić czujnik - a na to wskazuje że gaśnie gdy silnik zimny a nie gaśnie gdy rozgrzany, na podstawie tej analogi można domniemać że czujnik uszkodzony - pod warunkiem że nigdy nie zgasł na rozgrzanym silniku. Lub podobnie jak we wtryskiwaczach problemem nie jest czujnik a niezidentyfikowane powody przerw w komunikacji z ECU. Teraz zastanowienie, jeśli gasł lub było ciężko odpalić na zimnym a na rozgrzanym chodził i nie gasł to połączenie na rozgrzanym jest zapewnione stale - to dobrze i to może znaczyć że jednak czujnik.

              Jedno jest pewne Skaner i informacje które uzyskałeś kosztują od kodu po 80zł ... to rachunek jest prosty. Dodatkowo nikt Cie nie naciągnął na jakieś durnowate pomysły a zarazem dowiedziałeś się że poprzednik działał po omacku.
              Tyle mogę podpowiedzieć decyzje w co pójdziesz podejmujesz Ty, może jeszcze poprosimy innych analizatorów tego co tu zamieściłem by pomogli przeanalizować priorytety działań. jak widzisz inni użytkownicy / forumowicze sami po jakimś czasie fachowcy . Oczywiście dziękuję zawsze za wsparcie , bo tu w zasadzie sam obrabiam a alfa omega nie jestem, czasem tylko jasnowidz , jak ktoś nie ma skanera, ale P0341 to i ja bym nie wywróżył .
              Powodzenia w analizie.
              Skaner wykrył 7 Kodów błędów z czego 3 nienotowane w bazie forum. Wszystkie odnoszą się wyłącznie do diesla, prócz jednego P0341 - ten kod jaki i czujnik CMP spotykany jest również w benzyniakach.
              Brawo dla urządzenia.

              (po kropce stawiaj Spację , lepiej się czyta).
              Last edited by rambo7; 08-12-2015, 07:50. Powód: literówka
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #37
                Więc jak już mamy odczytane błędy (po tygodniu), ja bym zrobił wg tej kolejności:
                1. Przepływomierz - teraz podejrzewam, że sam sobie go załatwiłeś czyszczeniem (nie wierzę w taki zbieg by 3 usterki wystąpiły jednocześnie), więc do wymiany.
                2. Czujnik CMK -najpierw wtyczki i kable, pisałeś że przy skręcaniu raczej wyłącza,
                3. Wtryski okablowanie, najlepiej by było podjechać do jakiegoś elektromechanika co ma oscyloskop, posprawdza sygnały na wtryskach
                lub ma bardziej rozbudowany skaner (u mnie w Vectrze C (w CR) stan wtrysków po dawkach korekcyjnych można rozpoznać).
                W Civicach nikt nie grzebie we wtryskach, bo są niezniszczalne (chyba, że trafi do mechanika do VW .
                Sprawdził bym całe okablowanie, wtyczki (ABS się świeci), czy masy są przykręcone. Tyle usterek jakby jakaś wiązka była uszkodzona
                Last edited by jck; 07-12-2015, 23:49.

                Comment


                • #38
                  dzisiaj wykasowałem błedy i znikneły. Po podłaczeniu starej przepływki auto wogóle nie odpaliło,musiałem ją odłaczyć żeby odpalić,ledwo co ale odpalił pochodził chwile i zgasiłem silnik. Podłączylem skaner ponownie w celu diagnozy i wyskoczyły mi tylko 2 błędy P0113 oraz P0102 czyli przepływka,norma bo była odłączona przy odpaleniu. Co do wtrysków dzwoniłem do kumpla mechanika który byl wcześniej u mnie i przekazal mi istotne informacje,że to on sprawdzał wtryski i odłaczał je w celu sprawdzenia czy są sprawne,oraz czujnik walka rozrządu. Wiec to mogły być te błedy. Co do czujnika turbo wydaje mi się że to moze mieć związek z przepływką. Teraz ide dla pewności sprawdzić wtyczki,kable od wtrysków oraz sprawdzic i przeczyscić (jak będzie trzeba) czujnik wałka rozrządu. Czujnik ABS-u,w prawym przednim kole nie było go wogóle,zalożyłm jakiś z bagażnika bo był,napewno był to prawy przedni bo tak przekazał mi poprzednik(lecz nie wiedzial czy jest sprawny)używka,tym zajme się na koniec. Przedemną przywrócenie normalności pracy silnika,zakup błotnika przedniego prawego ,wymiana szyby czołowej,rozrządu oraz oleju wraz z filtrem,wiec troche jest wydatków .
                  Last edited by ucash; 08-12-2015, 13:47.

                  Comment


                  • #39
                    Teraz widzisz, że ze skanerem to inna robota i że jak ktoś grzebie w twoim aucie to zapytać co robił (odłączył na chwilę to zapamiętał jako błąd).
                    A kolega rambo szuka w całym necie, bo jakaś niespotykana usterka
                    Last edited by jck; 08-12-2015, 17:22.

                    Comment


                    • #40
                      Dlatego odrazu po telefonie do kolegi napisałem że napewno bedzie to istotne,a doszedłem do tego gdy wykasowałem błędy i po odpaleniu auta nie wyskoczyły ponownie. Dlatego zadzwoniłem do niego dowiedzieć się gdzie grzebał i powiedział mi co napisałem wyżej. Z kablami,wtyczkami od wtrysków wszystko niby gra jak powinno. Jutro/pojutrze kurier dostarczy mi przepływke,podłącze i sprawdzę jak się zachowuje silnik i co wtedy wykaże skaner . Na starej przepływce auto chodzi max 5 sek. i skaner nie wykazuje żadnych błedów,wiec o co tu chodzi?. Ale jestem pewien że przepływka jest padnięta bo auto nie pali i nie jedzie.
                      Last edited by ucash; 08-12-2015, 18:45.

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez ucash Zobacz posta
                        Po podłaczeniu starej przepływki auto wogóle nie odpaliło,musiałem ją odłaczyć żeby odpalić,ledwo co ale odpalił pochodził chwile i zgasiłem silnik.
                        więc jest pewne że informacje z MAF są tak "dziwne" i skrajne że na zimnym może być tak małe dawkowanie paliwa (bo np. usterka polega na tym że mu się wydaje że jest np. +45stC na polu a jest +6stC i ECU podaje ledwo "tyciu" i dlatego tak ciężko zapala, ale ECU ją widzi bo dostaje informacje (nie sypie błędami) tylko że debil ECU nie wie że dostaje bzdury i ustawia to co mu podaje MAF - głupoty.
                        Jak ją odepniesz to OBD nie rozumie dla czego? ... skoro takie jest widzimisię i działanie użytkownika, to tak ustawia dawkowanie czyli zawsze jak dla 20stC czyli odpala i jest lepiej, ale generuje kodem informację o tym że tryb awaryjny i nie po jeździsz jak sprawnym.
                        Czekamy na efekty po podpięciu sprawnego MAF.
                        Jeśli chodzi o uszkodzenie MAF przy myciu, to jeśli nie pchałeś tam żadnych pędzli wacików itd. to trudno mówić o uszkodzeniu MAF. Ja swoją czyściłem w ten sposób i jest sprawna.
                        Takie zachowanie MAF było od samego początku nie palił lub palił bardzo ciężko, mycie nie pomogło, ale na pewno nie można mówić o uśmierceniu czegoś co już było martwe.
                        Last edited by rambo7; 08-12-2015, 19:56.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #42
                          Tak czytam i zastanawiam się/dziwię. Przepływomierz mierzy głównie ilość powietrza a czujnik temperatury jest mu potrzebny do utrzymania stałej temperatury żarzenia się palatynowego drucika (ok 120-130℃). Myślę, że może podawać błędna objętość a nie temperaturę powietrza Chyba że w naszych CTDi nie ma czujnika temperatury powietrza przed lub za turbiną i ogarnia to przepływka ale byłoby to dziwne.

                          Comment


                          • #43
                            aż mnie Bogus zaciekawiłeś. Rozebrałem swoją przepływkę (oczywiście popsuta już była )
                            DSC_0198.jpgDSC_0202.jpgDSC_0203.jpgDSC_0204.jpgDSC_0208.jpg

                            w środkowej części element grzewczy. To bokach niby są rezystory na płytce szklanej (i obudowane metalem). Przepływ powietrza powoduje różnicę oporności na jednym rezystorze (powietrze ogrzane przez element grzejny). Mechanicznie ciężko to uszkodzić, już szybciej jakimś środkiem czyszczącym (pewnie są to jakieś elementy napylane na szkło)
                            Last edited by jck; 08-12-2015, 23:25.

                            Comment


                            • #44
                              Więc nie mierzy temperatury bo i po co? Przepływomierz ma za zadanie mierzyć ilość powietrza zasysanego przez turbinę i w ten sposób sprawdzać jej działanie. Przecież owe powietrze wpada następnie do turbiny gdzie temperatura wzrasta (może nie w pierwszych sekundach od uruchomienia silnika ale później jak najbardziej), następnie intercooler gdzie temperatura powietrza zazwyczaj spada (więcej tlenu - latem trochę gorzej z tym spadkiem temperatury), kolektor dolotowy i komory spalania (cylindry). Tak to widzę i jeśli coś mi umknęło i się pomyliłem w swoim rozumowaniu to proszę o sprostowanie

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez Bogus Zobacz posta
                                Przepływomierz mierzy głównie ilość powietrza a czujnik temperatury jest mu potrzebny do utrzymania stałej temperatury żarzenia się palatynowego drucika
                                Zamieszczone przez Bogus Zobacz posta
                                Więc nie mierzy temperatury bo i po co?
                                ...coś nie bardzo ...wiec, spróbuję to poukładać ..... .
                                Jeśli już w tym wątku napiszemy sobie coś o masowym przepływomierzu powietrza to tak, Nasz MAF BOSCH'a w 1,7CTDi składa się z opornika grzejnego, opornika pomiarowego temperatury powietrza dolotowego, czujnika temperatury powietrza wlotowego i obwodu sterującego.

                                Czujnik temperatury nie mierzy żadnego żarzenia drucika. Żeby się nie gmatwało, czujnik temperatury mierzy temperaturę powietrza dolotowego tak samo jak w benzyniakach.
                                (generalnie w tym dieslu nie ma urządzeń diagnozujących czy sprawdzających pracę innego urządzenia pomiarowego, czyli żaden czujnik nie jest odpowiedzialny za nadzór i kontrolę innego czujnika. Nie ma czujników kontrolujących pracę innych czujników - tak to nie ma w żadnym obszarze 1,7ctdi).

                                Wtyczka MAF ma 5 pinów masa i zasilanie elektroniki to 2 i po jednym, opornik grzałki drucika, opornik grzałki drucika temp. powietrza, pomiar temp. powietrza. (kompensator bada dynamiczne różnice miedzy tymi drucikami).
                                Element grzejny - (opornik grzejny i kompensacyjny) rozgrzewany jest do stałej temperatury i chłodzony przepływającym powietrzem. ECU utrzymuje stałą temperaturę "drucików" dynamicznie dozując moc grzania w zależności od temperatury wpadającego powietrza. Zmiany wartości prądu [V] potrzebnego do jego rozgrzania (zarazem informacja o zmianie oporności na "drucikach") przekazywane są do ECU. Czyli im więcej trzeba prądu do rozgrzania "drucików" tym potrzeba więcej powierza które po drodze regulowane jest przez zawór sterowania powietrzem zawarowanym - to ta czarna grucha w lewym górnym rogu silnika.
                                Czujnik temperatury powietrza, który dostarcza informację o temp. powietrza którą ECU sobie przetwarza na gęstości powietrza. ECU interesuje gęstość temperatura - to gęstość tlenu! Wiadomo jest z fizyki że im zimniej tym upakowanie molekuł tlenu jest większe im cieplej tym powietrze rzadsze upakowanie O2 mniejsze. Czuć to w dieslu doskonale w zimę podczas mrozu gdy od razu czuć że silnik ma więcej mocy, to właśnie z tego powodu.
                                Jak ktoś biega to czuje doskonale że mimo mroziku więcej może, niż w upale 35stC.

                                Oczywiście nie piszę to jako mądrala bo takie rzeczy to można nawet w sieci poczytać, ale skoro na forach się pisze różne rzeczy to te techniczne jeśli ktoś potrafi warto prostować , tak że sorry Bogus dalszy mój wywód nie jest przeciw a jako podpowiedź.

                                Zamieszczone przez Bogus Zobacz posta
                                Przepływomierz ma za zadanie mierzyć ilość powietrza zasysanego przez turbinę i w ten sposób sprawdzać jej działanie
                                nie, MAF nie sprawdza działania turbiny ani nie sprawdza ilości powietrza które potrafi zassać turbina. MAF j/w mierzy masę tlenu na podstawie powietrza w dolocie i nie wiążemy tego z turbiną. MAF jest uzywany normalnie tak samo w silnikach wolnossących jak pisałem wyżej. MAF nie ma wyłączności dla silników diesla.

                                Zamieszczone przez Bogus Zobacz posta
                                owe powietrze wpada następnie do turbiny gdzie temperatura wzrasta (może nie w pierwszych sekundach od uruchomienia silnika ale później jak najbardziej
                                Nie, temp. powietrza dolotowego w turbinie nie wzrasta. Turbina dzieli się na 2 części tzw. część zimną i część gorącą. To są 2 oddzielne obiegi.
                                Chodzi tobie o to że jak silnik się rozgrzeje to temp. obudowy turbiny siłą rzeczy się podniesie, ok to prawda ale nie chodzi o urządzenie a chodzi o czynnik - czyli powietrze, powietrze nie ma prawa się podnieść wyżej niż temp powietrza dolotowego - raz że nie zdąży a jak zdąży to tylko minimalnie i zaraz po przejściu przez Intercooler powinno być schłodzone.
                                Czyli cześć "zimna" turbiny nigdy nie wzrasta temp. w czasie! Powinna być taka sam lub niższa (w przypadku silników wyczynowych intercooler chłodzony wodą lub azotem) niższa niż w dolocie.

                                Zamieszczone przez Bogus Zobacz posta
                                jeśli coś mi umknęło i się pomyliłem w swoim rozumowaniu to proszę o sprostowanie
                                oczywiście forum jest po to by się nieco dowiedzieć a wiedzę przekazać w sposób przystępny i zrozumiały, no i najważniejsze by nikt się nie czuł po wykładzie obrażany . Oczywiście ja też się czasem mylę ale tutaj nie mam wątpliwości .

                                to z sieci schemat który odpowiada działaniu MAF Bosch 1,7ctdi.
                                Załączone pliki
                                Last edited by rambo7; 09-12-2015, 08:32.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X