to jest domino
, czyli normalne analizując całą sytuację od początku, nie chciałem pisać wcześniej bo było by za dużo, ale "zaczadzenie" zaworu EGR (i generowany Błąd DTC) jest ściśle związane z ta całą sytuacją tego można było się spodziewać. Jeśli zaczadzasz Turbo to sadza przedostaje sie do zaworu EGR łączy się to wszystko ze sobą w układzie pracy silnika - i powstaje efekt domina.
ale chyba na tym będzie koniec
, bo jak widziałaś po przytoczonych linkach a w nich FOTO to Pierburgów jest 2 sztuki, wróć do wcześniejszych Wpisów i popatrz na Link do Zaworu Pierburg - tam widać że są 2.
Jeden steruje pracą zaworu recyrkulacji spalin - EGR.
Drugi steruje pracą turbo-siownika (gruszki pod turbiną) która zmienia ustawienia łopatek w turbinie VTG.
Ten DTC P1401 generuje się zdecydowanie rzadziej. Jeśli się już generuje świadczy o tym że konkretnie zaczadziłaś diesla
. (w sensie nie twoja wprost wina, bo i wcześniejszy właściciel się przyłożył, na Tobie się skupiło
).
Co zrobić?
- Radykalne rozwiązanie: wyczyścić turbinę, wyczyścić zawór EGR (wydać kupie $), ale, ....ale jeśli nie zmienisz stylu i warunków jazdy to kasa w błoto! bo za pół roku "powtórka z rozrywki" - rozumiesz?!
Czyli taniej zmienić warunki użytkowania samochodu, uzbroić się w cierpliwość:!
Dodam dla otuchy że jak bym siebie widział sprzed lat (i pewnie 3/4 użytkowników tego forum) tyle tylko że ja niestety nie miałem skąd się o tym dowiedzieć.
Lecz prócz frustracji i stwierdzenia "mam dość" chciałem go puścić ze skarpy do kamionki! ... matko ty moja teraz!? ...w życiu naroda ! to jeden z najlepszych diesli swego okresu !
Owszem do wymiany Filtra paliwa trzeba sobie zrobić miejsce i nieco zdemontować elementy układu dolotowego - ale to w sumie proste.
Wymiana oleju nie różni się niczym od wymiany oleju w Maluchu.
Co do Resetu kluczykiem - to ta metoda nie zadziała
Metoda kasowania Kodu błędu silnika jest taka: 20-sto krotne przekręcenie kluczykiem w stacyjce tak by się zaświecały i gasły kontrolki na przemian, - trzeba to robić szybko (z dużą częstotliwością) czyli On - Off / On - Off / On - Off... i tak 20 razy.
Co do warunków użytkowania wilgoć - żadna technika nie lubi wilgoci, dlatego takie warunki dodatkowo generują jakieś "dziwne' usterki, na tym etapie wiesz już bardzo dużo i z tą wiedzą będzie Ci łatwiej.
Spodziewałem się też usłyszeć że podwozie jest nieco skorodowane - normalne, i Pierburg umiejscowiony od spodu nieco powyżej miski olejowej - cierpi - po prostu.
Czy jest sens dokładać? ...hmmm to musicie się zastanowić, auto jest moim zdaniem przyjazne ale trzeba co nieco wiedzieć, generalnie ja w życiu za Golfa bym sie nie zamienił
.
Wymiana oleju to nie jakieś nie wiadomo co... zachowaj paragon za zakup oleju i spisz licznik przy sprzedaży to jest argument by utrzymać cene a nie opuszczać.
Kolejnym argumentem jest wiedza nikt Ci nie będzie udowadniać że auto jest z usterką, bo wiesz co jest grane
.
Pozostała część opisu cóż, no tak to jest, kupiłaś Hondę (a te jak wiadomo się nie psują
), wszystko kwestia stanu technicznego, kupujesz nieuszanowane auto = kłopoty.
Kasę wydawaj z głową, nie ufaj od razu tym co stawiają diagnozę.
W tym przypadku tej Hondy i z tym silnikiem - to w sumie dobrze że tu trafiłaś, zaoszczędzisz na pewno sporo.
Jak będziesz w PL i chciała kupować Hondę Civic to wejdź na Forum zasięgnij opinii, mądrzejszej głowie dziada nie wcisną
.
Patrząc pod maskę to nie jest tak źle, chyba oryginalny akumulator widzę, Do wymiany płyn sprzęgła i płyn hamulcowy tego nikt nie robił od początku
.
ale mówię, wydatki rozważ jeśli faktycznie masz je zamiar sprzedać?! ...jest korozja od spodu, ruszysz kalamitki odpowietrzniki hamulców, coś się urwie ...zacznie sie wydatkowe domino itd, więc na tym etapie...
Wymień olej
.
_______
Bezpiecznik 7,5A
syriuszteam pokazał (wpis #12) gdzie on jest jeszcze raz przytoczę, zerknij na ten link:https://www.civicforum.pl/showthread...ieczniki/page2
Wpis # 13 - pierwsze foto w tym Poście - (ta fotka z niebieskim kabelkiem) - widzisz gdzie wychodzi ten kabelek niebieski??? - nad min jest brązowy bezpiecznik 7,5A - "do góry nogami" o ten się rozchodzi ! (a puszka jest pod maską) - nad akumulatorem tuż obok czerwonego kabla).

ale chyba na tym będzie koniec

Jeden steruje pracą zaworu recyrkulacji spalin - EGR.
Drugi steruje pracą turbo-siownika (gruszki pod turbiną) która zmienia ustawienia łopatek w turbinie VTG.
Ten DTC P1401 generuje się zdecydowanie rzadziej. Jeśli się już generuje świadczy o tym że konkretnie zaczadziłaś diesla


Co zrobić?
- Radykalne rozwiązanie: wyczyścić turbinę, wyczyścić zawór EGR (wydać kupie $), ale, ....ale jeśli nie zmienisz stylu i warunków jazdy to kasa w błoto! bo za pół roku "powtórka z rozrywki" - rozumiesz?!
Czyli taniej zmienić warunki użytkowania samochodu, uzbroić się w cierpliwość:!
Dodam dla otuchy że jak bym siebie widział sprzed lat (i pewnie 3/4 użytkowników tego forum) tyle tylko że ja niestety nie miałem skąd się o tym dowiedzieć.
Lecz prócz frustracji i stwierdzenia "mam dość" chciałem go puścić ze skarpy do kamionki! ... matko ty moja teraz!? ...w życiu naroda ! to jeden z najlepszych diesli swego okresu !
Owszem do wymiany Filtra paliwa trzeba sobie zrobić miejsce i nieco zdemontować elementy układu dolotowego - ale to w sumie proste.
Wymiana oleju nie różni się niczym od wymiany oleju w Maluchu.
Co do Resetu kluczykiem - to ta metoda nie zadziała

Co do warunków użytkowania wilgoć - żadna technika nie lubi wilgoci, dlatego takie warunki dodatkowo generują jakieś "dziwne' usterki, na tym etapie wiesz już bardzo dużo i z tą wiedzą będzie Ci łatwiej.
Spodziewałem się też usłyszeć że podwozie jest nieco skorodowane - normalne, i Pierburg umiejscowiony od spodu nieco powyżej miski olejowej - cierpi - po prostu.
Czy jest sens dokładać? ...hmmm to musicie się zastanowić, auto jest moim zdaniem przyjazne ale trzeba co nieco wiedzieć, generalnie ja w życiu za Golfa bym sie nie zamienił

Wymiana oleju to nie jakieś nie wiadomo co... zachowaj paragon za zakup oleju i spisz licznik przy sprzedaży to jest argument by utrzymać cene a nie opuszczać.
Kolejnym argumentem jest wiedza nikt Ci nie będzie udowadniać że auto jest z usterką, bo wiesz co jest grane

Pozostała część opisu cóż, no tak to jest, kupiłaś Hondę (a te jak wiadomo się nie psują

Kasę wydawaj z głową, nie ufaj od razu tym co stawiają diagnozę.
W tym przypadku tej Hondy i z tym silnikiem - to w sumie dobrze że tu trafiłaś, zaoszczędzisz na pewno sporo.
Jak będziesz w PL i chciała kupować Hondę Civic to wejdź na Forum zasięgnij opinii, mądrzejszej głowie dziada nie wcisną

Patrząc pod maskę to nie jest tak źle, chyba oryginalny akumulator widzę, Do wymiany płyn sprzęgła i płyn hamulcowy tego nikt nie robił od początku

ale mówię, wydatki rozważ jeśli faktycznie masz je zamiar sprzedać?! ...jest korozja od spodu, ruszysz kalamitki odpowietrzniki hamulców, coś się urwie ...zacznie sie wydatkowe domino itd, więc na tym etapie...
Wymień olej

_______
Bezpiecznik 7,5A
syriuszteam pokazał (wpis #12) gdzie on jest jeszcze raz przytoczę, zerknij na ten link:https://www.civicforum.pl/showthread...ieczniki/page2
Wpis # 13 - pierwsze foto w tym Poście - (ta fotka z niebieskim kabelkiem) - widzisz gdzie wychodzi ten kabelek niebieski??? - nad min jest brązowy bezpiecznik 7,5A - "do góry nogami" o ten się rozchodzi ! (a puszka jest pod maską) - nad akumulatorem tuż obok czerwonego kabla).
Comment