Witam,
około 3 tygodni temu zapalił mi się check engine - pierwszy raz od czasu zakupu auta (około 2.5 roku) nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów jeśli chodzi o kontrolkę checka. Auto ma 177 tyś km - przebieg prawdziwy.
Wracając do tematu, zapalił się check ale auto nie straciło mocy (turbo działało), może minimalnie straciło mocy i jest lekko bardziej przymulone na niskich obrotach. Następnego dnia kontrolka zgasła i już się nie zapaliła lecz została w pamięci no i dzięki uprzejmości kolegi z klubu Honda Płock, błąd został zczytany i wykasowany.
Błąd jaki komputer pokazał to - P2413 (Honda EGR SYSTEM MALFUNCTION) - niesprawny EGR.
Od momentu skasowania błędu, więcej już kontrolka się nie zapaliła lecz czuję że auto jest zamulone przy wolnych obrotach i trudniej się wkręca na obroty. Kopcenia nie zauważyłem ale az tak tego nie kontrolowałem.
Dodam tylko że od zimy nie robiłem żadnych większych tras więc może układ nie jest "przedmuchany" - znamy te silniki że muszą być trochę pociśniętę lecz nie było okazji tego zrobić ostatnio. Jadę za 3 tyg do włoch więc auto się ładnie przedmucha
W związku z tym że autem jadę na wakację planuję wyczyścić EGR, proszę was jeśli macie jakieś materiały pomocnicze - schematy, zdjęcia, opisy itd na temat ERG w tym silniku to będę bardzo wdzięczny i przy okazji postaram się zrobić foto relację z tego zabiegu dla innych.
około 3 tygodni temu zapalił mi się check engine - pierwszy raz od czasu zakupu auta (około 2.5 roku) nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów jeśli chodzi o kontrolkę checka. Auto ma 177 tyś km - przebieg prawdziwy.
Wracając do tematu, zapalił się check ale auto nie straciło mocy (turbo działało), może minimalnie straciło mocy i jest lekko bardziej przymulone na niskich obrotach. Następnego dnia kontrolka zgasła i już się nie zapaliła lecz została w pamięci no i dzięki uprzejmości kolegi z klubu Honda Płock, błąd został zczytany i wykasowany.
Błąd jaki komputer pokazał to - P2413 (Honda EGR SYSTEM MALFUNCTION) - niesprawny EGR.
Od momentu skasowania błędu, więcej już kontrolka się nie zapaliła lecz czuję że auto jest zamulone przy wolnych obrotach i trudniej się wkręca na obroty. Kopcenia nie zauważyłem ale az tak tego nie kontrolowałem.
Dodam tylko że od zimy nie robiłem żadnych większych tras więc może układ nie jest "przedmuchany" - znamy te silniki że muszą być trochę pociśniętę lecz nie było okazji tego zrobić ostatnio. Jadę za 3 tyg do włoch więc auto się ładnie przedmucha

W związku z tym że autem jadę na wakację planuję wyczyścić EGR, proszę was jeśli macie jakieś materiały pomocnicze - schematy, zdjęcia, opisy itd na temat ERG w tym silniku to będę bardzo wdzięczny i przy okazji postaram się zrobić foto relację z tego zabiegu dla innych.
Comment