Bardzo dziękuje za odpowiedź,
@rambo7
Zapoznałem się już bardzo dawno ze wspomnianym działem. To, że jest to mój pierwszy post na forum nie oznacza, że nie korzystałem z niego wcześniej. Co więcej, błąd jest tylko objawem a przyczyn zbyt wysokiego napięcia na czujniku może być kilka i nie muszą być u każdego takie same, więc stosowanie wspomnianych sposobów naprawy z innych tematów ma średni sens, bo każdy przypadek może mieć inne przyczyny. Tak czy inaczej oczywiście widziałem tematy powiązane, dlatego wysunąłem diagnoze świadom problemów związanych z osprzętem jakie występują w 1.7 CTDI i prosiłem o potwierdzenie, czy ma sens czy nie, co już częściowo zrobił m26. Rozumiem też irytacje w sytuacji, kiedy ktoś zakładając temat rzuca mam p0238 i check engine co robić, jednak uważam, że moje pytanie było jednak bardziej merytoryczne i jednak dotyczy konkretów.
@m26
Dziękuje za odpowiedź, z tego co jednak rozumiem, to błąd wywoływany jest jednak przez wysoką wartość napięcia na czujniku MAP, a nie na przepływomierzu. Ciśnienie sygnalizowane przez ten czujnik jest tak samo zbyt wysokie na biegu jałowym na ciepłym jak i zimnym silniku, dlatego wykluczyłem EGR i kwestie jego niedomykania, nawet jeśli wchodziłoby to w grę to ciśnienie mogłoby być wyższe, ale jego zbieżność z atmosferycznym raczej nie jest przypadkowa. Jestem świadomy problemów związnych ze zmienną geometrią (stąd też wspomniane przeze mnie 'czyszczenie' na autostradzie), jednak w tym przypadku bardziej niż samo p0238 przy dociśnięciu interesuje mnie co może (poza dziurą w dolocie) powodować wspomniane problemy już na biegu jałowym.
Na logike (i manual hondy) ciśnienie na biegu jałowym faktycznie powinno spaść. Jako, że zamiast tego jest zbliżone do atmosferycznego (którzy przy wyłączonym silniku czujnik pokazuje prawidłowo, co sugeruje, że raczej jest sprawny) to dziura w dolocie ma chyba największy sens. Jako, że samo w sobie ciśnienie wg. czujnika już nominalnie jest wyższe to występowanie P0238 przy dociśnięciu też pasuje. Wyższe dawkowanie paliwa w tej sytuacji, przez to niedopalenie go i częstsze blokowanie zmiennej geometrii też pasuje. Moje jedno, jedyne pytanie dla tych konkretnych objawów jest, czy według Was też pasuje, czy jednak Wasze doświadczenie może sugerować coś innego.
@rambo7
Zapoznałem się już bardzo dawno ze wspomnianym działem. To, że jest to mój pierwszy post na forum nie oznacza, że nie korzystałem z niego wcześniej. Co więcej, błąd jest tylko objawem a przyczyn zbyt wysokiego napięcia na czujniku może być kilka i nie muszą być u każdego takie same, więc stosowanie wspomnianych sposobów naprawy z innych tematów ma średni sens, bo każdy przypadek może mieć inne przyczyny. Tak czy inaczej oczywiście widziałem tematy powiązane, dlatego wysunąłem diagnoze świadom problemów związanych z osprzętem jakie występują w 1.7 CTDI i prosiłem o potwierdzenie, czy ma sens czy nie, co już częściowo zrobił m26. Rozumiem też irytacje w sytuacji, kiedy ktoś zakładając temat rzuca mam p0238 i check engine co robić, jednak uważam, że moje pytanie było jednak bardziej merytoryczne i jednak dotyczy konkretów.
@m26
Dziękuje za odpowiedź, z tego co jednak rozumiem, to błąd wywoływany jest jednak przez wysoką wartość napięcia na czujniku MAP, a nie na przepływomierzu. Ciśnienie sygnalizowane przez ten czujnik jest tak samo zbyt wysokie na biegu jałowym na ciepłym jak i zimnym silniku, dlatego wykluczyłem EGR i kwestie jego niedomykania, nawet jeśli wchodziłoby to w grę to ciśnienie mogłoby być wyższe, ale jego zbieżność z atmosferycznym raczej nie jest przypadkowa. Jestem świadomy problemów związnych ze zmienną geometrią (stąd też wspomniane przeze mnie 'czyszczenie' na autostradzie), jednak w tym przypadku bardziej niż samo p0238 przy dociśnięciu interesuje mnie co może (poza dziurą w dolocie) powodować wspomniane problemy już na biegu jałowym.
Na logike (i manual hondy) ciśnienie na biegu jałowym faktycznie powinno spaść. Jako, że zamiast tego jest zbliżone do atmosferycznego (którzy przy wyłączonym silniku czujnik pokazuje prawidłowo, co sugeruje, że raczej jest sprawny) to dziura w dolocie ma chyba największy sens. Jako, że samo w sobie ciśnienie wg. czujnika już nominalnie jest wyższe to występowanie P0238 przy dociśnięciu też pasuje. Wyższe dawkowanie paliwa w tej sytuacji, przez to niedopalenie go i częstsze blokowanie zmiennej geometrii też pasuje. Moje jedno, jedyne pytanie dla tych konkretnych objawów jest, czy według Was też pasuje, czy jednak Wasze doświadczenie może sugerować coś innego.
Comment