Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

~~Regulacja zaworów 1,7 CTDi ~~

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • ~~Regulacja zaworów 1,7 CTDi ~~

    W temacie regulacji nic się nie zmieniło w HONDACH jak też w 1,7CTDi regulije się zawory zgodnie z książką przeglądów jest to co 90tys km.
    Czy ktoś dokonywał regulacji ?
    pytam bo po rozmowie z mechanikiem ASO ustaliłem że w sumie mogę dojeździć do 150tys i wtedy wymiana paska rozrządu, wymiana rurek ciśnieniowych, regulacja zaworów.
    Rozrząd - tu jasne 150tys. Regulacja zaworów prowadzi do tego że trzeba rozkręcić rurki zasilania paliwem by zdjąć pokrywe zaworów, zawory posiadają pewnego rodzaj blaszki (jak mi tłumaczył) o ścisłych wymiarach - trzeba je regulować bo mogą się wytrzeć a wtedy trzeba je wymieniać - co pociąga za sobą spore koszty - taka blaszka sporo kosztuje a jest ich 16 szt. ! dodatkowo przy takiej wymianie powino sięwymienic rurki dawkujące paliwo panuje w nich spore ciśnienie nawet do 30 MPa - chodzi o to by po założeniu tej samej nie pojawiły się wycieki paliwa.
    No ....i tu jest moje wahanie - rozbierać auto i robić regulacje jak już mam 112tys ? czy czekać do 150tys? bo potem znowu rozbiórka ?!
    z drugiej strony regulacja - to coś normalnego więc czemu to tak wymyślono że robi to dodatkowe koszty? (w benzynie jest to proste do bulu).
    Zawsze regulowałem zawoty w moich wcześniejszych Hankach - i była zdecydowana róznica w pracy silnika, więc ma to znaczenie gniazda się nie wyklepują silnik ma dłuższążyywotnośc - nie bierze oleju, ciszej chodzi, równiej, itd, korzyści są bezsprzecznie...
    Dotego Powiedzał mi mechanik ASO że wszystkie części mogę zakupić w ASO OPLA będzie 3-krotnie taniej niż u nich, oni muszą zamawiać a GM ma to na magazynie.
    NO i co Bracia dieselki wspólnego padołu z tym robimy?


    __________________________________________________ ________________________
    pomocne fotografie tu:
    Od około 1 roku ubywało mi płynu chłodniczego ale w taki sposób, że nie było żadnych śladów. W ciągu m/ca ubywało około 200ml, ale żadnych zacieków, silnik chodzi OK bez zastrzeżeń. Po dokładnych oględzinach motorka z każdej możliwej strony zauważyłem niebiesko seledynowy nalot na króćcu płynu chłodniczego, który znajduje się pod sprężarką klimatyzacji. Z uwagi na bardzo słabą widoczność tego miejsca (wsadzałem lampy lusterka) nie byłem na 100% pewien, że to TO. Niestety by tam dokładnie
    Last edited by rambo7; 11-10-2010, 12:04. Powód: foto
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    Według mnie to luzy trzeba sprawdzić czy są poprawne jak nie to dopiero wtedy regulować a w civic 1.7 CTDI powinny wynosić 0.4+-0.05 mm z tym, że ssące na minus wydechowe na plus: tzn: ssące np:0.38;0.39;.....0.39, wydechowe np. 0.40;0.41;.....;0.40
    Luzy można sprawdzić bez odkręcania przewodów ciśnieniowych wtrysków (trzeba zaopatrzyć się w silikon wysokotemperaturowy do uszczelnienia uszczelki w miejscach zagięć najlepiej czerwony, uszczelka pokrywy jak się urwie, szczelinomierz) z regulacja to już gorzej ale niektóre zawory dało by się wyregulować bez odkręcania przewodów wtrysków. (regulacja na płytkach).

    Dokumentacje serwisową można ściągnąć ze strony https://hondatech.info/downloads/Auto/Manuals/Civic/
    plik Civic01-05 zip
    Tam jest podane co ile sprawdzać luzy co zależy to od warunków eksploatacji Normalm, Severe condition u nas w Polsce to są warunki sewere (Piaszczysta Pustynia mroźna z zraca solanka) hyba co 80kkm, słyszałem opinie, że co 40kkm.
    Last edited by Frenk15; 29-03-2010, 18:48.

    Comment


    • #3
      błyskasz tu danymi. ale mało kto to zrobi sam...
      oczywiście że się tak robi najpierw sprawdza a jak trzeba reguluje, ale robiłeś regulację w 1,7 CTDi? coś czuję że chyba nie? ja rozmawiałem z mechanikiem ASo i twierdzi że trzeba odkręcić przewody ciśnieniowe. Tak się składa że mam Instrukcję napraw ASO (to nie książka obsługi) i tam pokolei namalowane co trzeba odkręcić i widzę że to nie będzei bułka z masłem.
      ...ale jak w pytaniu ... robił ktoś regulację ? czy ktoś może potwierdzic że jest po regulacji 1,7CTDI i jakie miał obserwacje - trzabyło wymieniać blaszki ? auto chodzi lepiej ? co wymieniono? różnica w pracy silnika zauważalna? (kopcenie) bo odczuwalna będzie nie wiele (moc) klekotanie ?
      Jak zrobić co powinno być (jak zrobić instrukcje dane itd.) mnie nie interesuje wyłącznie fakty na podstawie dokonanej regulacji.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Tylko sprawdzałem i wszystkie były w normie najgorszy był jeden ssący na minus 0.37 [mm] tj odchyłka -0.03 mm, nie trzeba do tego odkręcać przewodów ciśnieniowych. Sprawdzałem przy 40kkm.

        Blaszek nie wyjmowałem choć jedna próbowałem jak pójdzie. Żeby zmienić blaszki i nie poharatać wszystkiego śrubokrętem będzie trzeba zrobić przyrząd (Ale dla wprawnej ręki to też niewielki kłopot).

        I w związku z tym mam pytanie do Ekspertów czy w czasie eksploatacji luzy rosną czy maleją? A może inaczej jest dla ssących inaczej dla wydechowych.

        Comment


        • #5
          Wracam do wątku - bo jestem świeżo po regulacji w ASO.
          Wygląda to tak:
          Pokrywa zaworowa plastikowa zdjęta - odkręcenie metalowych nakrętek z przewodów wys ciśnienia - i odkręcenie samej pokrywy aluminiowej - na wierzchu 2 wałki rozrządu.
          Wokół pokrywy leci uszczelka która ma rowki wzdłóż i był tam oryginalnie silikon koloru białego, tak że mechanik nusiał sie gimnastykować by zdjąć bo dobrze przylegała do powierzchni bloku.
          Zmierzono szczeliny 16-stu zaworów i 1-luz był na granicy wymiaru tj. 0,35mm reszta czyli 15-cie było dokładnie "w środku" pomiaru.
          Zakresy luzów to 0,35 - 0,45 (mam wydruk ale pisze teraz z pamięci)
          Mechanik zakwalifikował 1 szt do wymiany - zaakceptowałem decyzja 1 szt wymiana na -Uwaga - mniejszy wymiar po to by uzyskać szczelinę w granicach 0,40. Tak zrobiono specjalnym ściągaczem do blaszek - kazano mi zachować blaszke bo może ona być wykorzystana do ponownej regulacji (jest cała paleta wymiarów - blaszek).
          Wynika z tego jak mi tłumaczył mechanik że szczeliny mogą się Powiększać lub Zmniejszać ! ( u mnie się zmniejszyło na 1 zaworze), w zależności czy wycierają się panewki czy wybijają gniazda zaworowe i jest jak kolega wspomniał inaczej się dzieje z zaworami na wlocie a inaczej na wydechu.
          Blaszki są ze stali narzędziowej o podwyższonej twardości i faktycznie żadnej nawet ryski czy wgłębień wytartych na niej nie widziałem gładka jak lustro.

          Dodam że użyty silikon do założenia spowrotem pokrywy był tak jak oryginalny - taki sam kolor dlatego sugeruje mi to że mają takie materiały w ASO jak używa fabryka.
          Co do pracy silnika - nie zauważyłem żadnej kompletnie różnicy na "ucho", tzn. wiem że coś było robione i w mojej głowie może powstać subiektywne odczucie że "jest lepiej" tzn ciszej, itd.....ale nie ...nic takiego mam wrażenie że jest tak samo.
          kiedy się bujam powiedzmy normalnie, prędkości przelotowe w granichach 100-130km/h silnik chodzi cicho ładnie bzyczy zdecydowanie ciszej niż diesel mazda 323 2.0 czy WV 1,9 .
          Natomiast jeśli wcisnę gaz i przyspieszam to w pewnym zakresie obrotów dalej jest jak było kiedyś (2000-3200) jakby troche słychać klekotanie albo zawory - no generalnie dźwięk się różni - ale tylko jak gniote w pedał, gdy znowy dojde do prędkości przelotowej np 140-150km/h znowu normalnie stabilnie bzyczy i bardziej słysze szum kół niż motor.
          W benzyniaku przy zimnym silniku (np. rano ) po regulacji było ewidentnie ciszej i równiej - nawet niewprawne ucho wychwyciło różnicę, Tu w dieslu tego nie słyszę chodzi tak samo przed regulacją jak i teraz.
          Natomiast nie kopcił mi wczesniej i teraz teżnie kopci - wychodzi na to że silnik jest w dobrej kondycji mam 115tys przebiegu.
          Generalnie Mechanik podsumował że jak bym jeździł i nie robił nic przy zaworach to nic by sie nie stało stwierdził ze niektórzy nie sprawdzają nigdy, a miał wizytatorów którzy mieli 250tys bez zaglądania i też nie było co regulować.
          tak że w tym momencie żegnam się z aso na długo jeśli chodzi o zawory.
          Jak pisałem wcześniej dodam ze naciągneli mnie na wymiane pompy wody - był luz na łożysku istotnie ale minimalny dla mnie akceptowalny. Natomiast cały szkoopuł w tym że to łożysko SKF kosztuje jakieś 20zł. ale nie idzie go zdjąć bez zdjęcia pompy i wychanie go na pracie bo siedzie w korpusie - aso tego nie robi i wymieniaja wszystko - całą pompe - dodam że sama POMPA wyglądał w środku jak i na zewnątrz b/db ! jak nowa w środku łopatki się świeciły jak nikiel 100% czysto zadnych wżerów, ubytków NIC - jak nówka.
          POmpa ma uszczelkę aluminiową i również silikon. Starą pompę dostałem spowrotem. Ciekawostką jest to że u mnie w okolicy ASO DAEWOO jest w stanie wymienić takie łozysko - mają prasę i robią to tak żeby obnizyc koszty wynieniaja łozyska sami a sama pompę zakładają tę samą. - więc da się ale wiadomo jak kto ma H to musi płacić.
          Jedyne pocieszenie że części założyli mi oryginalne fabryczne Hondy ściągane z Belgii 10dni z głównego magazynu GM na Europę.
          Last edited by rambo7; 13-12-2010, 11:37.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Wracam do wątku - bo jestem świeżo po regulacji w ASO
            W ASO Hondy czy OPLA?

            Comment


            • #7
              ASO Hondy !!! w Oplu wogóle nie wiedzą o tym silniku w hondzie.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                zapytałem dlatego ze u mnie w aso hondy nic nie wiedzą o tym silniku i kierują do opla a tamci tez rozkładają ręce bo to nie ich silnik ot taki paradoks

                Comment


                • #9
                  Wszystkie ASO w PL iw EU też, bo tam sprzedawali te auta, wiedzą na pewno o tym aucie sporo. "mój" mechanik z aso mi powiedział że jeśli jest autoryzowany servis to okresowo przechodzą szkolenia i egzaminy z technologii i nowinek, wykrytych usterek montażowych, ukrytych etc. i wiadomo zależy jak kto sie przykłada - tak że wiedzą, wiedzą, ale inna sprawa że się boją, no bo jak jeszcze nic nie robili przy takim silniku i by coś spierniczyli to by prezes takiego machera wywalił, więc woli nie brać i delikatnie wytłumaczyć klientowi "jedź chłopie" wiadomo jak jest w servisach wolą wymieniać klocki hamulcowe za 600zł i tego nie popsuje niż grzebać w silniku którego pierwszy raz widzi ale dokumentację mają od A do Z ! wiem bo czasem sam korzystam po znajomosci. Ale,... jak sie uprzesz to muszą się zająć nie ma łaski w razie co donieś na nich do Honda Polska to zaraz bedzie porzadek, jakoś do mnie dzwonią (z centrum W-wy) po każdej wizycie z aso H z 10cioma pytankami dot wykonanej ostatniej naprawy.
                  Gośćwoli zbyć klienta i mieć spokój niż się gnoąć do dokumentacji 2-3 dni się zapoznać a potem coś robić ale nie chce im sie wolą pospać do śniadania i wymienić wycieraczki dla furmanki z floty za 300zł.
                  Last edited by rambo7; 30-12-2010, 09:18.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Hej,
                    a pamiętasz może poszczególne koszty, tj.:
                    - wymiana rozrządu
                    - regulacja zaworów
                    - wymiana pompy
                    Jeśli pamiętałbyś ceny części i robocizny to byłoby super

                    Comment


                    • #11
                      rozrządu nie wymieniałem ponieważ jeszcze nie mam odpowiedniego przebiegu czyli 150tys km.
                      wszystkie inne informacje znajdziesz tu: Temat: Wyciek z układu chłodzenia Regulacja zaworów i pompa wody.
                      Od około 1 roku ubywało mi płynu chłodniczego ale w taki sposób, że nie było żadnych śladów. W ciągu m/ca ubywało około 200ml, ale żadnych zacieków, silnik chodzi OK bez zastrzeżeń. Po dokładnych oględzinach motorka z każdej możliwej strony zauważyłem niebiesko seledynowy nalot na króćcu płynu chłodniczego, który znajduje się pod sprężarką klimatyzacji. Z uwagi na bardzo słabą widoczność tego miejsca (wsadzałem lampy lusterka) nie byłem na 100% pewien, że to TO. Niestety by tam dokładnie


                      Płytki należy zachować - to że je wyjęto/zamieniono nie znaczy że są przechodzone! może się okazać że będą potrzebne za 50-100 tys przebiegu. Płytki nie są wszsytkie jednakowe to jest cała gama płytek może się zatem okazać że któraś z wyjetych jeszcze sie przyda.
                      Last edited by rambo7; 03-01-2011, 12:04. Powód: edit
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Cdn...

                        Dzięki wpisom na forum po raz pierwszy dowiedziałem się o czymś takim jak regulacja zaworów, dzisiaj przy przebiegu 155tys. odwiedziłem ASO Hondy i co się okazało - moja Hania nie doświadczyła nigdy tej przyjemności, w efekcie czego mam do wymiany osiem blaszek (82zł sztuka) + robocizna 300zł i obawiam się, że to nie koniec. Kierownik warsztatu powiedział, że teoretycznie nie muszę tego robić, ale nie chciał wróżyć, czy przejadę 10, 20 a może 50tyś km na tym co jest, a jak się rozsypie może się okazać że i 5000zł braknie.

                        dodam jeszcze, że pozwolili mi kupić blaszki zaworowe w ASO Opla, to prawda że są tańsze bo tylko 61zł sztuka, ale trzeba czekać dwa tygodnie na dostawę, więc jak ktoś ma czas to może trochę zaoszczędzić
                        ______________
                        witam ponownie, jestem po regulacji zaworów, efektów nie da się zauważyć gołym okiem, samochód jeździ tak jak jeździł bez różnicy. Przy okazji zrobili mi osłuch silnika i przynajmniej jestem spokojny, że wszystko jest ok. Gdyby ktoś potrzebował płytki zaworowe to moge je odstąpić, może będą pasowały do wasych aut. Po wymianie dali mi je spowrotem
                        ______________
                        w ASO w Opolu zapłaciłem 300zł za pomiar luzów i wymianę płytek, wymieniono mi 8 sztuk za każdą zapłaciłem 82zł brutto. Opłaca ci się przejechać do Opola 90 km skoro we Wro sama robocizna kosztuje 690zł.

                        Jak się dowiedziałem w ASO zawory trzeba regulować co 90tys, w przeciwnym razie podobno może przydarzyć się nieprzyjemna niespodzianka i bardzo kosztowan
                        Last edited by rambo7; 03-01-2011, 12:05. Powód: edit

                        Comment


                        • #13
                          Jakby ktoś potrzebował, to dowiadywałem się jak to we Wrocku wygląda:
                          - w ASO w Mirkowie - twierdzą że w tych silnikach zaworów sie nie reguluje (jak im powiedziałem że słyszałem inaczej, to gościu mi odpowiedział "to chyba my w serwisie pracujemy tak?"), więc nie warto się z tym do nich wybierać, bo i tak nie pomogą
                          - w CARPA przy Legnickiej - zabawa trzy-etapowa: 1. Sprawdzenie luzów 170zł. 2. zamówienie płytek (twierdzą że zazwyczaj max 8 płytek , ale najczęściej 2 ) - kosztów nie mógł mi podać. 3. Wymiana płytek - 520zł niezależnie od ilości.
                          - w ASO D&D - sie nie dodzwoniłem, ale zakładam że tam będzie drożej niż w Carpie.

                          pz

                          a czy w ASO w Opolu mają płytki na miejscu ?
                          Last edited by rambo7; 04-01-2011, 07:48. Powód: edit

                          Comment


                          • #14
                            jak ja robiłem sprawdzenie / regulację - to mieli.
                            Polecam jednak zadzwonić odpowiednio wcześniej i zapilotować sprawę porozmawiać odnośnie zakresu robót i cen - by mieli czas na przygotowanie, Silnik diesla zaczynają odwiedzać ASO jednak dobrze by było dla obu stron uzgodnićzakres robót.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              No i byłem, pytałem. Gościu z ASO z Opola stwierdził, że wizyta w celu regulacji musiałaby być dwuetapowa, gdyż płytki muszą zamówić i czekać... niestety.. na dwa wyjazdy do Opola nie znajde czasu, a do Opola bo tam mi powiedzieli najtaniej..

                              pz

                              Comment

                              Working...
                              X