Ja trochę mam inne spojrzenie na tę sytuację. Nie znam historii auta, więc polegam na swoim doświadczeniu, i nie koniecznie muszę trafić z diagnozą.
Czyli kopcenie na biało ustało? jeśli tak to owszem mogło mieć to związek z dostaniem się trochę ON do układu wydechowego, a jak tak, to po jednej przejażdżce mu nie przejdzie. Generalnie żadnych komunikatów Check Engine nie ma?
Jak nie ma, to powodów szarpania bez Ce może być wiele, na tym etapie bym nie grzebał. Czujniki sprawdzić i oczyścić od sadzy można, ale jak nie komunikują żadnych CE związanych z defektem, to nic to nie da.
EGR może wpływać na spadek mocy, ale będą towarzyszyć temu komunikaty CE, a jest "czysto". Można tez zaślepić EGR będzie komunikat CE ale silnik będzie pracował normalnie, ale jak nic się nie dzieje, to nie ruszaj.
Na przegląd jedź zawsze rozgrzanym dieslem, pomiar spalin tylko na rozgrzanym silniku powinien robić diagnosta.
Za dużo czytasz i próbujesz "wpasować do siebie", spokojnie, na razie poznajesz auto
, więc bez pochopnych działań.
Kilka spraw musi się "przerobić" w czasie zanim podejmiesz ewentualnie jakieś grzebanie.
1. wyjeździłbym to paliwo z tym dodatkiem do dna i zalał paliwa z pewnego źródła, nie musi być "premium" byle z markowej stacji i na tyle dużo by udział tego starego w tym nowym paliwie był jak najmniejszy - chodzi o to by mieć pewność co jest zalane.
2. sprawdziłbym jak działa kolektor dolotowy IMRC - poszukaj tematy o IMRC - zmienna długość kolektora dolotowego. Jego działanie ma znaczenie w niskim zakresie obrotów. Może mieć wpływ na moment obrotowy niskim zakresie obrotów. Po prostu jak to pracuje, czy się nic nie zacina.
3. Jak działa ogrzewanie po rozgrzaniu silnika? chodzi o to czy, po pierwsze jest płyn chłodniczy w zb. wyrównawczym tyle co trzeba. (korka chłodnicy nie odkręcaj). Czy po około 20 km ogrzewanie jest skuteczne - tzn czy grzeje solidnie! ten silnik w temp. zewnętrznej 5stC trudno zagrzać więc to musi być jazda dynamiczna, niekoniecznie szybka, na wyższych obr silnika.
4. W jakiej kondycji są świece żarowe, ich czas życia to około max 50-60tys km, po tym czasie spada ich skuteczność. Ten silnik w tej temperaturze zew. (mamy koniec zimy) ogólnie przy niższych temp. poniżej +10stC sam załącza świece żarowe (bez twojej wiedzy) poprostu ECM sam je uruchamia (nie zawsze na max) tylko na tyle ile potrzebuje do właściwego dopalenia spalin. W związku z tym jeśli któraś nie chodzi (nawet 1 szt) to może mieć to wpływ na kopcenie na biało na zimnym, po rozgrzaniu białe znika. Tak samo na pracę silnika ma wpływ.
Zerknij też na tematy na forum odnośnie szarpania, może coś było pisane, nie pamiętam teraz.
Czyli kopcenie na biało ustało? jeśli tak to owszem mogło mieć to związek z dostaniem się trochę ON do układu wydechowego, a jak tak, to po jednej przejażdżce mu nie przejdzie. Generalnie żadnych komunikatów Check Engine nie ma?
Jak nie ma, to powodów szarpania bez Ce może być wiele, na tym etapie bym nie grzebał. Czujniki sprawdzić i oczyścić od sadzy można, ale jak nie komunikują żadnych CE związanych z defektem, to nic to nie da.
EGR może wpływać na spadek mocy, ale będą towarzyszyć temu komunikaty CE, a jest "czysto". Można tez zaślepić EGR będzie komunikat CE ale silnik będzie pracował normalnie, ale jak nic się nie dzieje, to nie ruszaj.
Na przegląd jedź zawsze rozgrzanym dieslem, pomiar spalin tylko na rozgrzanym silniku powinien robić diagnosta.
Za dużo czytasz i próbujesz "wpasować do siebie", spokojnie, na razie poznajesz auto

Kilka spraw musi się "przerobić" w czasie zanim podejmiesz ewentualnie jakieś grzebanie.
1. wyjeździłbym to paliwo z tym dodatkiem do dna i zalał paliwa z pewnego źródła, nie musi być "premium" byle z markowej stacji i na tyle dużo by udział tego starego w tym nowym paliwie był jak najmniejszy - chodzi o to by mieć pewność co jest zalane.
2. sprawdziłbym jak działa kolektor dolotowy IMRC - poszukaj tematy o IMRC - zmienna długość kolektora dolotowego. Jego działanie ma znaczenie w niskim zakresie obrotów. Może mieć wpływ na moment obrotowy niskim zakresie obrotów. Po prostu jak to pracuje, czy się nic nie zacina.
3. Jak działa ogrzewanie po rozgrzaniu silnika? chodzi o to czy, po pierwsze jest płyn chłodniczy w zb. wyrównawczym tyle co trzeba. (korka chłodnicy nie odkręcaj). Czy po około 20 km ogrzewanie jest skuteczne - tzn czy grzeje solidnie! ten silnik w temp. zewnętrznej 5stC trudno zagrzać więc to musi być jazda dynamiczna, niekoniecznie szybka, na wyższych obr silnika.
4. W jakiej kondycji są świece żarowe, ich czas życia to około max 50-60tys km, po tym czasie spada ich skuteczność. Ten silnik w tej temperaturze zew. (mamy koniec zimy) ogólnie przy niższych temp. poniżej +10stC sam załącza świece żarowe (bez twojej wiedzy) poprostu ECM sam je uruchamia (nie zawsze na max) tylko na tyle ile potrzebuje do właściwego dopalenia spalin. W związku z tym jeśli któraś nie chodzi (nawet 1 szt) to może mieć to wpływ na kopcenie na biało na zimnym, po rozgrzaniu białe znika. Tak samo na pracę silnika ma wpływ.
Zerknij też na tematy na forum odnośnie szarpania, może coś było pisane, nie pamiętam teraz.
Comment