Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

2.2 i-CTDi nie chce odpalić po wymianie podkładek wtrysków

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja trochę mam inne spojrzenie na tę sytuację. Nie znam historii auta, więc polegam na swoim doświadczeniu, i nie koniecznie muszę trafić z diagnozą.
    Czyli kopcenie na biało ustało? jeśli tak to owszem mogło mieć to związek z dostaniem się trochę ON do układu wydechowego, a jak tak, to po jednej przejażdżce mu nie przejdzie. Generalnie żadnych komunikatów Check Engine nie ma?
    Jak nie ma, to powodów szarpania bez Ce może być wiele, na tym etapie bym nie grzebał. Czujniki sprawdzić i oczyścić od sadzy można, ale jak nie komunikują żadnych CE związanych z defektem, to nic to nie da.
    EGR może wpływać na spadek mocy, ale będą towarzyszyć temu komunikaty CE, a jest "czysto". Można tez zaślepić EGR będzie komunikat CE ale silnik będzie pracował normalnie, ale jak nic się nie dzieje, to nie ruszaj.
    Na przegląd jedź zawsze rozgrzanym dieslem, pomiar spalin tylko na rozgrzanym silniku powinien robić diagnosta.
    Za dużo czytasz i próbujesz "wpasować do siebie", spokojnie, na razie poznajesz auto , więc bez pochopnych działań.
    Kilka spraw musi się "przerobić" w czasie zanim podejmiesz ewentualnie jakieś grzebanie.
    1. wyjeździłbym to paliwo z tym dodatkiem do dna i zalał paliwa z pewnego źródła, nie musi być "premium" byle z markowej stacji i na tyle dużo by udział tego starego w tym nowym paliwie był jak najmniejszy - chodzi o to by mieć pewność co jest zalane.
    2. sprawdziłbym jak działa kolektor dolotowy IMRC - poszukaj tematy o IMRC - zmienna długość kolektora dolotowego. Jego działanie ma znaczenie w niskim zakresie obrotów. Może mieć wpływ na moment obrotowy niskim zakresie obrotów. Po prostu jak to pracuje, czy się nic nie zacina.
    3. Jak działa ogrzewanie po rozgrzaniu silnika? chodzi o to czy, po pierwsze jest płyn chłodniczy w zb. wyrównawczym tyle co trzeba. (korka chłodnicy nie odkręcaj). Czy po około 20 km ogrzewanie jest skuteczne - tzn czy grzeje solidnie! ten silnik w temp. zewnętrznej 5stC trudno zagrzać więc to musi być jazda dynamiczna, niekoniecznie szybka, na wyższych obr silnika.
    4. W jakiej kondycji są świece żarowe, ich czas życia to około max 50-60tys km, po tym czasie spada ich skuteczność. Ten silnik w tej temperaturze zew. (mamy koniec zimy) ogólnie przy niższych temp. poniżej +10stC sam załącza świece żarowe (bez twojej wiedzy) poprostu ECM sam je uruchamia (nie zawsze na max) tylko na tyle ile potrzebuje do właściwego dopalenia spalin. W związku z tym jeśli któraś nie chodzi (nawet 1 szt) to może mieć to wpływ na kopcenie na biało na zimnym, po rozgrzaniu białe znika. Tak samo na pracę silnika ma wpływ.
    Zerknij też na tematy na forum odnośnie szarpania, może coś było pisane, nie pamiętam teraz.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Kolejny raz napiszę : map sensor nie zgłosi błędu ECU.

      Imrc sie często wiesza, zarówno ten przy klapie gaszącej jak i ten sterujący podcisnieniami turbiny, wystarczy silikon w sprayu, sporadycznie wymiana, często też sam ten mały filterek potrafi być nie drożny, wtedy mamy zgłoszone p2004


      Co do świec żarowych, gdy która będzie niesprawna ECU zgłosi p1384, tryb awaryjny 3000 obrotów aż się silnik nie nagrzeje bo potrzebuje silnik świeczek dla lepszego spalania mieszanki i to w określonych warunkach.

      Nadal uważam że wina leży po stronie imrc / złego filtra paliwa - nie wymienionego, lub "złego" paliwa czy lejących wtrysków.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
        Kolejny raz napiszę : map sensor nie zgłosi błędu ECU.
        hymmm trudno uwierzyć. Czemu w 8 genie MAP jest bez diagnostyki? skoro w 7 jest nadzorowany przez OBD, i zgłasza wszystko, na plus, na minus, i defekt też monituje . hymmm
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Czemu? Bo w VII genie nie było 2.2, tylko 1.7

          Tak samo już w osprzęcie i wielu innych rzeczach n22 z lat 2003-2006 a 2006-2008 (nadal 140 konny wariant) jest sporo różnic : n22a1 np Accord vii a n22a2 civic 8/ crv.

          Comment

          Working...
          X