Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Rolka napinająca pasek klinowy 1.7 ctdi

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Rolka napinająca pasek klinowy 1.7 ctdi

    Witam, od roku jestem posiadaczem Hondy Civic 1,7 CTDi rok 2002, w październiku 2008 wymieniłem rozrząd oraz pasek klinowy, od jakiegoś miesiąca słyszę ciągłe popiskiwanie pod maską a dokładnie w okolicach paska klinowego, pojechałem do mechanika który wymieniał pasek i stwierdził że to rolka napinająca pasek klinowy bo pasek jest ok, okazało się że nie ma zamiennika i ta część występuje tylko w orginale, w jednym salonie powiedzieli mi 230 zł za rolke. Szukałem w necie i nie mogę nigdzie znaleść tej części, czy napewno wystarczy wymiana samej rolki bo czytałem też o napinaczu. Proszę o pomoc w sprawie tej części, jeśli ktoś znajdzie w necie lub gdzieś w Wielkopolsce to proszę o kontakt. Proszę wyrazić swoje opinie na temat mojego problemu.

  • #2
    Zamieszczone przez marselus Zobacz posta
    Witam, od roku jestem posiadaczem Hondy Civic 1,7 CTDi rok 2002, w październiku 2008 wymieniłem rozrząd oraz pasek klinowy, od jakiegoś miesiąca słyszę ciągłe popiskiwanie pod maską a dokładnie w okolicach paska klinowego, pojechałem do mechanika który wymieniał pasek i stwierdził że to rolka napinająca pasek klinowy bo pasek jest ok, okazało się że nie ma zamiennika i ta część występuje tylko w orginale, w jednym salonie powiedzieli mi 230 zł za rolke. Szukałem w necie i nie mogę nigdzie znaleść tej części, czy napewno wystarczy wymiana samej rolki bo czytałem też o napinaczu. Proszę o pomoc w sprawie tej części, jeśli ktoś znajdzie w necie lub gdzieś w Wielkopolsce to proszę o kontakt. Proszę wyrazić swoje opinie na temat mojego problemu.
    Trochę się pogubiłem w Twojej opowieści. Rozrząd, pasek klinowy, napinacze, rolki. Wszystko na raz. Szczepcio dał linka do napinacza paska rozrządu ale chyba nie o to chodzi. Napinanie paska klinowego (wieloklinowego) odbywa się na zasadzie odsunięcia alternatora, z tego co się orientuję nie ma tam żadnego dodatkowego napinacza.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Chodzi o rolkę napinającą paska klinowego (wieloklinowego), tak przynajmniej stwierdził mechanik który zaglądał pod maskę, nie wiem czy jest taka rolka ale raczej o rolkę napinającą pasek rozrządu jak podaje shczepcio nie chodzi bo z tego co się orientuję to pasek rozrządu jest schowany.

      Comment


      • #4
        ja mam podobny problem - świszczący dźwięk z okolic paska klinowego. Jeden "Fachowiec" naciągnął mnie na wymianę rolki napinacza, jak się później okazało rolek jest kilka a po wymianie problem nie zniknął, tłumaczył się że potrzeba jest jeszcze wymiana napinacza, ale na część muszę poczekać aż ją wynajdzie w jakimś magicznym miejscu. Nie czekając pojechałem do ASO bo nie spasowała mi jego opowieść. W ASO dowiedziałem się, że wymienili mi rolke alternatora, a nie napinacza, bo jako takiego napinacza w tym modelu hani nie ma, a napięcie reguluje się położeniem alternatora.

        Świszczący dźwięk dochodzi z alternatora ponieważ w jego wnętrzu rozleciały się dwa łożyska. Koszt regeneracji około 200zł. Dodam, że ten pieprzony fachowiec wcisnął mi rolkę za dwie stówy, która nie koniecznie musiała być uszkodzona, a teraz nie potrafi wyjaśnić czy powinno być to zrobione, bez podniesienia maski nie jest w stanie sobie przypomnieć co zrobił itd.

        Comment


        • #5
          W ctdi napinacz paska wielorowkowego jest. Jest to napinacz mechaniczny. Takiemu ASO co chrzani takie głupoty powinno się cofnąć autoryzacje. Alternator ma stałe położenie i nie ma najmniejszej możliwości zmiany jego położenia.

          link do aukcji wygasł
          czarny element to napinacz, jest do niego przykręcana rolka prowadząca, oprócz rolki napinacza jest jeszcze jedna rolka prowadząca
          Last edited by rambo7; 11-03-2013, 17:19. Powód: edit r7.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez jendriu Zobacz posta
            W ctdi napinacz paska wielorowkowego jest. Jest to napinacz mechaniczny. Takiemu ASO co chrzani takie głupoty powinno się cofnąć autoryzacje. Alternator ma stałe położenie i nie ma najmniejszej możliwości zmiany jego położenia.
            Zgadzam sie z kolega.Czesci moze opel ma tansze a podobno to samo.
            Last edited by rambo7; 15-06-2012, 10:18. Powód: edit: brakło [/QUOTE] do cytatu

            Comment


            • #7
              dołączę się do tematu by rozwiać wątpliwości:
              Civic 1.7 CTDi oprócz paska rozrządu jest/występuje pasek alternatora.
              Schemat nr 1. Rozmieszczenie elementów układu ładowania
              Schemat nr 2. Wymiana paska napędowego:
              1. Zdjąć koło
              2. Wymontować osłonę przeciwbłotną. Przesunąć auto-napinacz paska, aby zredukować naciąg paska napędowego i przełożyć zawleczkę (A) przez dźwignię auto-napinacza i jego wspornik, a następnie zdjąć pasek.
              Schemat nr 3. Sprawdzanie paska napędowego:
              1. Sprawdzić, czy pasek jest popękany lub uszkodzony. Jeśli pasek jest popękany lub uszkodzony, wymienić go.
              2. Sprawdzić, czy wskaźnik (A) na auto-napinaczu paska nie znajduje się poza krawędzią wskaźnika (B) na wsporniku napinacza. Jeśli wskaźnik (A) znajduje się poza wskaźnikiem (B), wymienić pasek napędowy.

              zbieżny temat: Przesunięte elementy silnika https://www.civicforum.pl/showthread...ementy-silnika
              Załączone pliki
              Last edited by rambo7; 26-02-2013, 14:23.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X