Witam, od roku jestem posiadaczem Hondy Civic 1,7 CTDi rok 2002, w październiku 2008 wymieniłem rozrząd oraz pasek klinowy, od jakiegoś miesiąca słyszę ciągłe popiskiwanie pod maską a dokładnie w okolicach paska klinowego, pojechałem do mechanika który wymieniał pasek i stwierdził że to rolka napinająca pasek klinowy bo pasek jest ok, okazało się że nie ma zamiennika i ta część występuje tylko w orginale, w jednym salonie powiedzieli mi 230 zł za rolke. Szukałem w necie i nie mogę nigdzie znaleść tej części, czy napewno wystarczy wymiana samej rolki bo czytałem też o napinaczu. Proszę o pomoc w sprawie tej części, jeśli ktoś znajdzie w necie lub gdzieś w Wielkopolsce to proszę o kontakt. Proszę wyrazić swoje opinie na temat mojego problemu.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Rolka napinająca pasek klinowy 1.7 ctdi
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Zamieszczone przez marselus Zobacz postaWitam, od roku jestem posiadaczem Hondy Civic 1,7 CTDi rok 2002, w październiku 2008 wymieniłem rozrząd oraz pasek klinowy, od jakiegoś miesiąca słyszę ciągłe popiskiwanie pod maską a dokładnie w okolicach paska klinowego, pojechałem do mechanika który wymieniał pasek i stwierdził że to rolka napinająca pasek klinowy bo pasek jest ok, okazało się że nie ma zamiennika i ta część występuje tylko w orginale, w jednym salonie powiedzieli mi 230 zł za rolke. Szukałem w necie i nie mogę nigdzie znaleść tej części, czy napewno wystarczy wymiana samej rolki bo czytałem też o napinaczu. Proszę o pomoc w sprawie tej części, jeśli ktoś znajdzie w necie lub gdzieś w Wielkopolsce to proszę o kontakt. Proszę wyrazić swoje opinie na temat mojego problemu.
-
Chodzi o rolkę napinającą paska klinowego (wieloklinowego), tak przynajmniej stwierdził mechanik który zaglądał pod maskę, nie wiem czy jest taka rolka ale raczej o rolkę napinającą pasek rozrządu jak podaje shczepcio nie chodzi bo z tego co się orientuję to pasek rozrządu jest schowany.
Comment
-
ja mam podobny problem - świszczący dźwięk z okolic paska klinowego. Jeden "Fachowiec" naciągnął mnie na wymianę rolki napinacza, jak się później okazało rolek jest kilka a po wymianie problem nie zniknął, tłumaczył się że potrzeba jest jeszcze wymiana napinacza, ale na część muszę poczekać aż ją wynajdzie w jakimś magicznym miejscu. Nie czekając pojechałem do ASO bo nie spasowała mi jego opowieść. W ASO dowiedziałem się, że wymienili mi rolke alternatora, a nie napinacza, bo jako takiego napinacza w tym modelu hani nie ma, a napięcie reguluje się położeniem alternatora.
Świszczący dźwięk dochodzi z alternatora ponieważ w jego wnętrzu rozleciały się dwa łożyska. Koszt regeneracji około 200zł. Dodam, że ten pieprzony fachowiec wcisnął mi rolkę za dwie stówy, która nie koniecznie musiała być uszkodzona, a teraz nie potrafi wyjaśnić czy powinno być to zrobione, bez podniesienia maski nie jest w stanie sobie przypomnieć co zrobił itd.
Comment
-
W ctdi napinacz paska wielorowkowego jest. Jest to napinacz mechaniczny. Takiemu ASO co chrzani takie głupoty powinno się cofnąć autoryzacje. Alternator ma stałe położenie i nie ma najmniejszej możliwości zmiany jego położenia.
link do aukcji wygasł
czarny element to napinacz, jest do niego przykręcana rolka prowadząca, oprócz rolki napinacza jest jeszcze jedna rolka prowadząca
Comment
-
Zamieszczone przez jendriu Zobacz postaW ctdi napinacz paska wielorowkowego jest. Jest to napinacz mechaniczny. Takiemu ASO co chrzani takie głupoty powinno się cofnąć autoryzacje. Alternator ma stałe położenie i nie ma najmniejszej możliwości zmiany jego położenia.
Comment
-
dołączę się do tematu by rozwiać wątpliwości:
Civic 1.7 CTDi oprócz paska rozrządu jest/występuje pasek alternatora.
Schemat nr 1. Rozmieszczenie elementów układu ładowania
Schemat nr 2. Wymiana paska napędowego:
1. Zdjąć koło
2. Wymontować osłonę przeciwbłotną. Przesunąć auto-napinacz paska, aby zredukować naciąg paska napędowego i przełożyć zawleczkę (A) przez dźwignię auto-napinacza i jego wspornik, a następnie zdjąć pasek.
Schemat nr 3. Sprawdzanie paska napędowego:
1. Sprawdzić, czy pasek jest popękany lub uszkodzony. Jeśli pasek jest popękany lub uszkodzony, wymienić go.
2. Sprawdzić, czy wskaźnik (A) na auto-napinaczu paska nie znajduje się poza krawędzią wskaźnika (B) na wsporniku napinacza. Jeśli wskaźnik (A) znajduje się poza wskaźnikiem (B), wymienić pasek napędowy.
zbieżny temat: Przesunięte elementy silnika https://www.civicforum.pl/showthread...ementy-silnikaLast edited by rambo7; 26-02-2013, 14:23.Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment