Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dziwny dzwięk silnika diesla 2,2 i-CTDi podczas jazdy i czary dym..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dziwny dzwięk silnika diesla 2,2 i-CTDi podczas jazdy i czary dym..

    Witam,

    Posiadam od dwóch lat Civica typ S z silnikiem diesla 2,2. W ostatnich mroźnych dniach silnik zaczął głośniej pracować ( na postoju pracuje normalnie na wolnych obrotach i na wysokich) przy zjeździe powyżej 1500 obr słychać dziwny klekot przy odpuszczeniu ,,gazu" klekot zanika.Przebieg samochodu 230000km większość przebiegu to trasy autostradowe 100km dziennie . Dziś zauważyłem czarny dym w lusterku po przekroczeniu 2000 obrotów ( wcześniej nawet przy 200km/h nie dymiła) Pali na dotyk nawet przy wysokich mrozach i nie traci na mocy, spalanie w normie koło 6,8L. Prosze o pomoc w diagnozie!!! Może znacie jakiś dobry serwiś na Śląsku?

    Pozdrawiam

    Pierwszy wpis, Witamy się w dziale powitań nie w dziale technicznym, nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.
    Last edited by rambo7; 02-03-2018, 21:03. Powód: Regulamin pkt 2.

  • #2
    Jest niewiele wątków o takich objawach w tym silniku, ale te co są to dość poważne usterki. Może tak, w przyszłym tygodniu ma być mniej niż -17stC i zobacz czy objawy / cześć objawów / zniknie?
    Co do głośnej pracy, to chodzi tobie o ten moment i dźwięki przy odpuszczaniu gazu? czy rzecholi jak rzęch przed rozpadnięciem? Zacząłeś pisać że głośna praca, ale wplotłeś do tego zdania objaw przy odpuszczeniu gazu. Zatem czy mamy do czynienia z dwoma objawami rzecholenie silnika i do tego rzęcholenia dodatkowo klekot przy odpuszczaniu gazu?
    Zakładam że chodzi tobie o ten dźwięk przy odpuszczaniu gazu, bo reszta
    Zamieszczone przez Fiodor2000 Zobacz posta
    ( na postoju pracuje normalnie na wolnych obrotach i na wysokich)
    jest normalnie (no biorąc pod uwagę że i mrozy były).
    Reasumując:
    1. klekot przy odpuszczaniu gazu,
    2. dymienia na czarno.

    Ad 1. Słyszałeś o regulacji kolektora dolotowego za pomocą zaworu IMRC? Twój kolektor dolotowy w N22 zmienia długość dolotu w celu poprawienia momentu obrotowego silnika przy niskich obrotach, po to aby miał lepszy ciąg od dołu. Takie przypadki już zgłaszali inni użytkownicy. Trzeba sprawdzić co się dzieje w obszarze zaworu IMRC. Jest kilka wątków w Dziale diesla, tam są opisane identyczne objawy jak u ciebie i podpowiedzi co do oględzin i ewentualnej naprawy. Ten dźwięk to z tego układu regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego pochodzi. Jak poczytasz będziesz wiedział więcej.

    Ad 2. czarny dym oznacza przelew wtrysków, zaczopowany filtr powietrza (kiedy był wymieniany, czysty jest?), usterkę turbiny. Tu jest taka tabela dotyczy każdego diesla (nie tylko 1,7) i podpowiada potencjalne obszary niedomagania: TABELA przyczyn nieprawidłowego funkcjonowania turbiny w 1.7 CTDi

    czarne spaliny: i lecisz w dół tam gdzie "X" to potencjalny obszar niedomagania.
    Natomiast, jeśli jest moc i generalnie nic się nie dzieje, a jest czarno, to jeszcze nie tragedia, warunki sa trudne przepływomierz tez może wpływać na dymienie na czarno auto ma jakiś tam przebieg i składowe które zbiera ECM silnika dla prawidłowej dawki przy -17stC może chwilę potrwać, szczególnie gdy w te mrozy nie latasz po 200km/h a pewnie jako tako, obroty od 2200 dopiero startuje turbina z pełnym ładowaniem może wypluwać z wydechu to co tam sie nagromadziło w ostatnim czasie wolniejszej jazdy, EGR tez swoje dodaje do spalin.
    Pytanie jest, czy jak depniesz np. od 900obr do 3000obr i przystrzymasz pedał tak, aby nieruchomo stały obroty na 3000obr. min to kopci cały czas? czy zakopcił i ustało po chwili trzymając na 3tys?
    Jak trzymasz na 3000 obr/min (na luzie ta próba oczywiście) i po chwili pierwszego czarnego bąka już nie kopci utrzymując oboroty - to wszystko jest ok. Gorzej jest gdy rozpoczynasz wciskanie gazu - czadzi ...trzymasz nadal czadzi lub nawet bardziej czadzi, to wtedy jest niedobrze.
    Więc zweryfikuj sytuację, zapoznaj się z tematami i będziesz panował nad sytuacją, na chwilę obecną potrzebna Ci jest wiedza nie mechanik.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzięki za szybką reakcję ...odgłos klekotania pojawia się od 1500obr w górę...kiedy zdejmuję nogę z gazu milknie....odgłos klekotania jest taki metaliczny przypomina klekot źle ustawionych zaworów (ale tylko powyżej 1500obr...przy wolnych obrotach chodzi normalnie) . Jutro sprawdzę dymienie na obrotach.... jeśli chodzi o filtr pow. to zmieniam co 20000km olej co 10000km... sprawdzałem filtr jest trochę zawalony ...jutro kupię nowy i sprawdzę na obrotach.Ostatnio jeździłem dość wolno tak maks do 2500obr...cząstki stałe mam wywalone w Dynamite w Katowicach ( zaraz jak ją kupiłem to pojawił się alarm filtra i tryb awaryjny po wycince i nowym sofcie ( bez podkręcania ) wszystko działało super.

      Comment


      • #4
        Dziś zmieniłem filtr pow... po rozgrzaniu silnika pokręciłem go od 900 do 3000 obr...podczas podnoszenia kopcił na czarno przy trzymaniu 3000 już nie....drugim rzem pokręciłem do 5000 i to samo .Nagrałęm filmiki ale mam problem z wrzuceniem ich na forum.

        Comment


        • #5
          Wydaje mi się że ogarniety mechanik dojdzie do łądu co jest nie tak. Z kolei naprawa auta przez internet nie jest rozsądna o ile nie ogarniasz mechaniki choc trochę i jeśli nie zrobisz tego za jednym razem. Bo szukanie usterki na wlasna reke moze trwac i jesli uzywasz tego auta w miedzy czasie to mozesz powaznie zaszkodzic silnikowi i swojemu portfelowi.
          Proponuje odstawić do mechanika....

          Comment


          • #6
            Ja tu na razie nie widze zadnych usterek. Co ten mechanik niby by mial robic?
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              No tak, diesel klekocze i dymi więc usterek brak

              Comment


              • #8
                Mam filmiki ale jak to wrzucić na forum....autko stoi trochę się boje jeździć .. ..może Macie na Śląsku jakiegoś mechanika który może to zdjagnozowac...

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Fiodor2000 Zobacz posta
                  autko stoi trochę się boje jeździć
                  ale z jakiego powodu się boisz, bo? Silnik ten jest wyjątkowo diagnozowany, nie piszesz nic czy jest jakikolwiek komunikat Check Engine? Jeśli nie ma to silnik jest sprawny.
                  Zamieszczone przez Fiodor2000 Zobacz posta
                  o przy trzymaniu 3000 już nie....drugim rzem pokręciłem do 5000 i to samo
                  tak prawidłowo działa diesel.
                  Zamieszczone przez Fiodor2000 Zobacz posta
                  ale jak to wrzucić na forum.
                  w okienku nowego wpisu na górze masz menu jest "dodaj film", spróbuj.
                  Zamieszczone przez Fiodor2000 Zobacz posta
                  oże Macie na Śląsku jakiegoś mechanika który może to zdjagnozowac...
                  no ale co? co ma zdiagnozować?

                  Zamieszczone przez Fiodor2000 Zobacz posta
                  po rozgrzaniu silnika pokręciłem go od 900 do 3000 obr...podczas podnoszenia kopcił na czarno
                  każdy diesel puści baka przy rozpędzaniu, rozumiem że jest tak czarno, i kłęby dymu że inne pojazdy za tobą się zatrzymują?
                  Pojęcie "kopci na czarno" jest bardzo pojemne, dla jednego coś w ogóle nie kopci dla innego to zasłona dymna.

                  Widzę chłopaki jesteście zdystansowani co do wiedzy zawartej na tym forum, szkoda, bo niektórzy mechanicy się tu uczyli a bardzo wiele osób z powodu forum nie wpieprzyli się w niepotrzebne koszta.
                  Jeśli potrzebny jest mechanik to ok, nikt nie zabroni. Powodzenia.
                  Last edited by rambo7; 05-03-2018, 20:31.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Check nie wyskakuje ale ten klekot wzmaga się wraz z dodawaniem gazu.. ale tylko podczas jazdy mam obawy aby czegoś nie uszkodzić...mam trochę ekstremalne warunki brak kanału ... więcej ciężko zdiagnozować jeśli jesteś to np kolektor...

                    Comment


                    • #11
                      aby sprawdzić kolektor dolotowy nie trzeba kanału, jest na wierzchu i dostępny bez problemu, podałem wcześniej informację o IMRC - nie udało się znaleźć? ...to podpowiadam:
                      za dźwięki przy schodzeniu silnikiem z obrotów odpowiada IMRC poczytaj, zastanów się, rozpoznaj u siebie, zobacz co jesteś w stanie sprawdzić połączenia i oględziny sam, to jest rozwiązanie jednej sprawy: Kilka błędów (dot. IMRC) modelu 2006 wersja UFO 2.2 CTD-i

                      kodów nie ma czyli jego praca jest prawidłowa, ale warunki w zime ciężkie stąd charakterystyczne dźwięki.
                      drugi problem który występuje na wyspach to ten problem: siwy dym i przerażające stukanie 8gen 2.2 i-CTDi.

                      nie wiem co tam lejecie do baku ale przeczytaj dokładnie cały wątek, na końcu jest rozwiązanie. Moim zdaniem tu w twoim przypadku może być podobnie.
                      Last edited by rambo7; 06-03-2018, 12:34.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Dołączyłeś niedawno więc mniemam że od niedawna masz ten samochód
                        Włączyłeś carry mode początkowego właściciela i wydaje ci się, że ten silnik zaraz się rozpadnie a poprzedni właściciel tyrał nim tysiące kilometrów i wiedział, że wszystko jest ok.
                        Zgadłem ?

                        Comment


                        • #13
                          Kolektor dolotowy sprawdzałem i połączenia ok...przewody ok.kompa nie posiadam wiec błędów nie odczytam. .samochód mam dwa lata i do tej pory zero problemów paliwo Orlen...

                          Comment


                          • #14
                            Panowie, krowa u mnie ryczy w 2.2 I-CTDI . Czy to może być to samo? Pisałem do rambo w wiadomości prywatnej, ale stwierdziłem, że udzielę się też tutaj, aby potomni mogli znaleźć rozwiązanie problemu dla tego silnika, o ile je posiadacie

                            Comment


                            • #15
                              pisałeś że
                              Zamieszczone przez Lirojj
                              może o tym problemie słyszałeś. Mianowicie coś "chrobocze" w przedziale 1500-2000 obrotów.
                              a tu już potwierdziłeś że
                              Zamieszczone przez Lirojj Zobacz posta
                              krowa u mnie ryczy w 2.2 I-CTDI .
                              a widzisz ...mówiłem nie jest to takie oczywiste. "Ryczy"... hymmmm wątpię... czy to, o oto samo chodzi.
                              Coś co chrobocze a ryczy to różne efekty dźwiękowe .
                              W pewnych kwestiach musimy być zbieżni, bo inaczej niczego nie dojdziemy.
                              Fakt lepiej pisać na forum bo wiele potencjalnych użytkowników może wyłapać w czym rzecz, a ja tylko czasem jasnowidz jestem .
                              Ok, idzie o to, że tutaj, w tym temacie był rozkminiany problem (jak się od początku poczyta) w ściśle określonych okolicznościach w silniku 1,7CTDi. Problem ten nie dotyczył nigdy przypadku silnika 2,2 i-CTDi.
                              W skrócie tylko powiem, musiało być na polu między -8 a -12stC wtedy to się działo. Jak było na plusie stC to tego nie ma. Na pewno w 2,2 takie coś nie występuje, nie ma ani jednego przypadku opisanego na tym forum.\

                              Ty masz tam moim zdaniem inną przypadłość, mechaniczną raczej a nie związaną z mrozami.
                              Zakładam, tu muszę się domyślać (bo nie znamy historii bolidu) czy coś, cokolwiek w ostatnim czasie ( ostatni czas to trzeba wziąć okres ok 2 lata wstecz) było robione gdzieś w obszarze skąd się wydobywa ten dźwięk ?
                              Kolejna sprawa to nagranie dźwięku, możliwość odsłuchania to jak 1000 słów.

                              Im więcej informacji od użytkownika, tym łatwiej coś podpowiedzieć lub zasugerować.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X