Hej,
mam kilka pytań odnośnie stylu jazdy dieslem i jego eksploatacji (mój pierwszy diesel).
1. Ewidetnie 2.2 cdti się długo nagrzewa (około 15 min. w zimie). Wskazówka temp. cieczy chłodzącej dochodzi do około 80 stopni (na oko - jest poniżej połowy). I tak już zostaje. Czy ten silnik tak ma?
2. Do jakich obrotów jeździć na zimnym silniku, żeby go nie niszczyć ? (Obrotomierz wyskalowany do 5tys, później jest czerwone pole).
3. Od kiedy włącza się turbosprężarka (dokładnie od ilu obr.? )
4. Ile czekać przed wyłączeniem silnika po długiej jeździe? (Obecnie czekam około 30sek).
5. Przy ilu obrotach zmieniać biegi żeby:
- nie mulić silnika - (i czy mulenie może spodować szybsze zużycie sprzęgła, dwumasy?)
- nie być zawalidrogą
- silnik pracował optymalnie
6. Czy dłuższa jazda z prędkością 90km/h przy wbitym 6 biegu i obrotach w okolicy 1500 jest szkodliwa dla dwumasy? (czy silnik bardziej drży?) Czy prawidłowe jest przyspieszanie z 6tki przy tylu obrotach, czy powinna nastapic redukcja?
Dzięki!
mam kilka pytań odnośnie stylu jazdy dieslem i jego eksploatacji (mój pierwszy diesel).
1. Ewidetnie 2.2 cdti się długo nagrzewa (około 15 min. w zimie). Wskazówka temp. cieczy chłodzącej dochodzi do około 80 stopni (na oko - jest poniżej połowy). I tak już zostaje. Czy ten silnik tak ma?
2. Do jakich obrotów jeździć na zimnym silniku, żeby go nie niszczyć ? (Obrotomierz wyskalowany do 5tys, później jest czerwone pole).
3. Od kiedy włącza się turbosprężarka (dokładnie od ilu obr.? )
4. Ile czekać przed wyłączeniem silnika po długiej jeździe? (Obecnie czekam około 30sek).
5. Przy ilu obrotach zmieniać biegi żeby:
- nie mulić silnika - (i czy mulenie może spodować szybsze zużycie sprzęgła, dwumasy?)
- nie być zawalidrogą
- silnik pracował optymalnie
6. Czy dłuższa jazda z prędkością 90km/h przy wbitym 6 biegu i obrotach w okolicy 1500 jest szkodliwa dla dwumasy? (czy silnik bardziej drży?) Czy prawidłowe jest przyspieszanie z 6tki przy tylu obrotach, czy powinna nastapic redukcja?
Dzięki!

Comment