Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pozbycie się dziwnych dźwięków silnika / ryczenie w zakresie 1600-2200rpm

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ponoć dzisiejsze portale już donoszą o tym odkryciu

    Dokonano sensacyjnego odkrycia w silniku 1.7 CTDI. Naukowcy z działu Diesel wraz z użytkownikami pojazdów wyposażonych w te jednostki od 2 lat próbowali rozwiązać problem dziwnych odgłosów. Sprawa ta wydawała się bardzo zawiła, kolejne próby nie przynosiły rezultatów, pojawiały się nawet sugestie, że "ten typ tak ma". Jednak zdeterminowani użytkownicy szukali dalej. W końcu udało się. Nie wiemy jeszcze jak wygląda rozwiązanie, ale z niepotwierdzonych źródeł docierają informacje, że sprawa jest trywialna. Z niecierpliwością czekamy na zakończenie tego Hitchcockowskiego thrillera.

    A tak na poważnie to gratulacje dla odkrywcy(ów). Wynagrodzenie w tej czy innej postaci jak najbardziej się należy.

    Comment


    • #17
      fajny wpis tomq


      ...I tu moi drodzy ODKRYCIE !!! - gdyby ktoś z Was postępował dokładnie jak napisałem w MANUALU - Montaż PODGRZEWACZA PALIWA Civic 1,7 CTDI i zrobił DOKŁADNIE jak ja w Punkcie 2-gim UWAGA:

      cytyję sam siebie:
      " Uwaga – by sobie polepszyć dostęp – trzeba wyszarpać przewód Paliwowy sztywny z kostki która go trzyma (przewód sztywny alu w kolorze khaki) ten przewód idzie od Filtra paliwa do Pompy wtryskowej – ja na ten przewód po wypięciu go z zaczepów założyłem dodatkowo piankę izolacyjną (widoczną na szaro) po to by paliwo po przejściu przez filtr nie wychłodzilo się po drodze do Pompy Paliwa – cel zabiegu aki by utrzymać jaknajdłużej Ciepłe Paliwo od wyjścia z grzałki aż do samej Pompy Wysokiego Ciśnienia.

      to już wtedy 13.09.2010 roku każdy, POZBYŁ BY SIE "RYCZENIA" I DZIWNYCH DŹWIĘKÓW !!!
      ja się go pozbyłem ... ale nie miałem świadomości czego DOKONAŁEM




      OK, .... oto SENSACJA Roku !!!

      Przyczyną "dziwnych dźwięków" oraz tzw. efektu "ryczenia krowy" jest sztywna aluminiowa rurka mocowana na 2 zaczepy do grodzi komory silnika !


      Dlaczego mi po założeniu Stanadyne przestało ryczeć ??? .... wczoraj sie dowiedziałem ... dlatego żę zdjąłem ją z zaczepów i włożyłem w piankę (taką jak w CO sie zakłada) i zostawiłem nieprzypiętą - po prostu było już tam za ciasno by to zaczepić ! ponadto zrobiłem tak dlatego żeby lecące ogrzane paliwo nie chłodziło się po wyjściu z Filtra palia ponownie z metalowej rurce .

      Co zrobił Wielki gowin wymienił cały przewód od Filtra Paliwa do samej pompy około 1m elastycznego zbrojonego przewodu paliwowego. Podejście słuszne guma nie ma tak dużej przenikalności ciepłą jak metalowa rurka - zatem polecam tę opcję !

      no i co Panowie i Panie odkrycie moim zdaniem porównywalne do odkrycia Kolumba ! .

      Schemat 1 - obieg paliwa.




      Schemat 2 - powód problemu.
      Tak to zamontowałem u siebie pokazałem od razu gdzie się znajduje Stanadyne.
      Oczywiście rurkę mam wypiętą z zatrzasków i nałożona jest na nią pianka izolacyjna - byłem przekonany że to za sprawą Stanadyne a nie że została wypięta z zatrzasków! - kabaret !



      załączam Schemat
      Opis schematu:

      A - krótka gumowa oryginalna rurka (wykorzystana) wypięta z filtra Paliwa i wpięta do Stanadyne (by był jak najkrótszy odcinek drogi ciepłego paliwa do Filtra paliwa)

      B - zakupiona elastyczna zbrojona gumowana rurka FI 8 około 20-25cm łączy Ręczną Pompę z Stanadyne - doprowadza paliwo z baku.

      C - dwa elastyczne gumowe kawałki rurki łączącej po obu stronach aluminiową rurkę

      D - rurka aluminiowa zaczepiona na 2 zatrzaski do komory silnika

      Jak widać banał jak cholera
      ________________________

      Drga rurka w zatrzaskach, bo się obkurcza mocowanie i wchodzi w rezonans który częstotliwością drgań jest identyczny jak drżenie silnika przy 1600-2200rpm przestaje drgać jak komora silnika zostanie ogrzana przez ciepło silnika i uchwyty robią się elastyczniejsze do tego na wiosnę czy jesień potrzeba 15 min jazdy by ryczenie znikło a zimą czasem drga non stop, do samej wiosny jak ktoś krótkie odcinki robi

      ________________________

      więcej wiedzy technicznej w temacie: Obieg Paliwa - zasilanie paliwem - układ Common Raill w Hondzie Civic 1.7 CTDi
      Jako że o paliwie w dieslach zimą mówi się więcej przygotowałem forumowiczom MANUALA - wątek informacyjny, jak to jest w naszej Hondzie Civic 1,7CTDi Ogólne informacje dotyczące układu paliwowego Ogólny opis układu Układ paliwowy spełnia również następujące funkcje: •Funkcja samodiagnozy i alarmu, wykorzystująca komputer do diagnozowania stanu głównych podzespołów układu i alarmowania kierowcy w przypadku wystąpienia jakiejś usterki. •Funkcja bezpieczeństwa, powodująca zatrzymanie
      Last edited by rambo7; 29-05-2012, 08:39. Powód: uzupelnienie tematu
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Czy coś przegapiłem,
        czy się pogubiłem?

        Krowa znika - to fakt,
        ale Rambo - jak?

        Radość w dom zastała,
        2 lata czekała.

        Przypadek to sprawił,
        naszą Hanię zbawił.

        Dobra Rambo odwagi,
        naród Cię rozsławi.

        Wyjaw nam, nie Boże,
        Bo "Gowin" pomoże.

        Wtedy sława pryśnie,
        autorytet zawiśnie.

        Czas kończyć to słowo
        Wyjaw nam ekspresowo.


        _______________
        Edit:
        dzięki ...nooo jestem pod wrażeniem, chyba uczeń Szymborskiej .
        Last edited by rambo7; 03-02-2012, 12:41.

        Comment


        • #19
          Powinno byc Rambo - Kierownik dzialu Diesla - Sadysta znecacz

          Powiedz juz bo mimo ze nie mam Diesla to sam jestem ciekaw
          The 1st. - EJ9
          The 2nd. - ES7
          The 3rd. - FD7
          The 4th. - CU2
          ------------------------------------------------------------------

          ------------------------------------------------------------------

          Comment


          • #20
            Brawooo!

            Rambo7 - jesteś wielki Naprawdę kawał dobrej roboty!
            Skoro już wiemy, co wywołuje te odłgosy to mamy duży sukces. Jeszcze raz ukłon w stronę Rambo7

            Panowie potrzeba teraz trochę teori:

            Większość z nas spotkała się z tym tzw. "ryczeniem silnika" szczególnie przy niskich temp. Teraz już wiemy co wywołuje te dźwięki. BRAWO!

            Moje pytanie jest takie - co jest przyczyną wprowadzenia rurki aluminiowej (zaczepionej przecież w orginalne uchwyty) w drgania szczególnie podczas niskich temp? Inaczej, w jaki sposób niska temp. wpływa na powstawianie drgań aluminiowego przewodu paliwowego? Kurczliwość materiału = drgania?

            Pozdro!
            Last edited by Janek7; 03-02-2012, 11:03.

            Comment


            • #21
              Czyli co należy wymienić całą ta aluminiową rurkę ?Czy można coś kombinować z uchwytami?
              Rambo i powiedz nam w jaki sposób zaczęło Ci znowu ryczeć?Włożyłeś ta rurkę z powrotem w uchwyty po takim czasie?

              Comment


              • #22
                powiem tak, róbta co chceta
                możesz wymieniać jak zrobił to gowin a możesz wyczepić z uchwytów i wsadzić w piankę do rurek CO jak ja i na opaski zaciskowe złapać za te zaczepy.
                Nie wiem czy da się wymienić zaczepy, może by dało się wsadzić coś pomiędzy, typu (gumowy pasek obejmę) tak by coś kompensowało drgania w zaczepie.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  Właśnie chyba spróbuje coś wsadzić w zaczepy .Piszcie swoje spostrzeżenia jak to naprawiliście

                  Comment


                  • #24
                    Skąd tyle skromności u tak Wielkiego Człowieka Zamiast prezesury w dziale innowacji technicznych Hondy skromny Kierownik Działu Diesla. Fakt, zacne grono podległych Mu towarzyszy ale i tak: Czapki z głów Pozdrawiam Wszystkich

                    Comment


                    • #25
                      dzięki chłopy ale... piszcie kurna czy pomogło!!/?? ... bo zaraz się znajdą tacy co mnie będą chcieli chłostać, batożyć, nadziać na pal! bo ryczy dalej jak niedojona krowa ... hehehe .
                      Wylewajcie wszystko jak tam poszło z zabiegiem poprawiania fabryki
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Jeśli to ten dźwięk który jest wkejony na forum to pomaga na 100%. Aż się chce jeździć. W kabinie cisza i tylko piękna muzyka silnika! Mała rzecz a tak bardzo cieszy. Pozdrowienia!

                        Comment


                        • #27
                          Sprawdziłem dziś czy to działa.

                          Odczepiłem przewód od dwóch uchwytów. Przyznam że bez odkręcenia zbiorniczka jest ciężko wsadzić tam rękę bo jest ciasno. Ale udało mi się odczepić

                          Są dwa zaczepy. Jeden jest bliżej pompy, i z nim nie ma większego problemu. Drugi jest za zbiorniczkiem trochę w głębi. Ten drugi zaczep jest większy i podwójny (tj. zaczepia w jednym miejscu dwa przewody jednocześnie - przewód paliwowy (tj. rurkę aluminiową) i jeszcze obok zaczepia drugi cieńszy przewód - nie wiem dokładnie od czego).

                          W każdym razie odczepiłem obydwa zaczepy pozostawiając rurkę swobodnie. Bez większej ingerencji w cokolwiek. Bez otulania piankami, bez dodatkowych gum w zaczpach. Samo odłączenie przewodów z zaczepów plastikowych.

                          Mówiąc szczrze - czuć różnicę. I to nawet bardzo. Permantnie rozkręcałem do 3000 i puszczałem aż do 1500 i - nic. Cisza Co prawda u mnie odłosy nie były głośne ale fakt teraz ich nie ma. Testowałem w dzień przy -9 stopniach, na zimnym silniku.

                          Podsumowując - odczepienie przewodu zdało egzamin i póki co "ryczenia" nie słychać oby tak dalej

                          ps. podczas tych zabiegów - ugruntowałem się przekonaniu posiadania fabrycznego podgrzewacza paliwa (mój rocznik to 2004) i prawdopodobnie dlatego nigdy nie miałem problemów typu - parskanie, gaśniecie silnika, przerywaną pracę itd itp. w niskich temp.
                          Last edited by Janek7; 03-02-2012, 17:30.

                          Comment


                          • #28
                            Witajcie. Może niepotrzebnie szukam "dziury w całym". Jestem uważnym czytelnikiem i jako dyletant raczej korzystam z Waszej wiedzy fachowej niż coś doradzam. Jeżeli w naszych Hondach ten rezonans tak przeszkadza, oznacza to permanentną wibrację tej rurki. W niskich temperaturach plastik jest mało plastyczny a więc zaczyna się koncert. Z jakiegoś powodu konstruktorzy przewidzieli aż 2 punty podparcia. Jeżeli zostawisz rurkę aluminiową wypiętą z zaczepów to z czasem może po prostu pękać w miejscu kontaktu z innym elementem ( miejsce mocowania ). Po wypięciu z zaczepów nic nie słychać ale drgania będą większe. Jeśli się mylę to sorry ale przemyśl to rozwiązanie.
                            Last edited by syriuszteam; 03-02-2012, 17:51. Powód: błąd

                            Comment


                            • #29
                              dokładnie kolego masz rację! ... jeśli wyczepisz z zaczepów i pozostawisz ją luzem jej drgania zapewne będą większe ale nie przenoszą się po komorze silnika - o to chodzi ! przecież ta rurka po obu stronach ma krótkie gumowe przewody czyli one kompensują jej drgania idą w powietrze, i niech se w powietrze idą byle nie w karoserie .
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #30
                                Z jakiegoś powodu konstruktorzy przewidzieli aż 2 punty podparcia. Jeżeli zostawisz rurkę aluminiową wypiętą z zaczepów to z czasem może po prostu pękać w miejscu kontaktu z innym elementem ( miejsce mocowania ).
                                Może się nie znam, ale o wiele lepszy byłby zwykły przewód zbrojony gumowy zamiast aluminiowej rurki. Rozumiem że chodzi o trwałość a guma po prostu ulega korozji po jakimś czasie.

                                Moim zdaniem nie sądzę by krótka rurka bez zamocowania mogła by pękać wskutek tych "wibracji"

                                Comment

                                Working...
                                X