Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

trzęsienie drżenie całego Auta (diesel N22)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • trzęsienie drżenie całego Auta (diesel N22)

    WITAM
    Posiadam honde civic VII generacji diesel 2.2
    Wracałem ostano z belgi ponad tysiąc kilometrów, i zaczęły dziać się dziwne rzeczy z moja hania po 4 godzinach jazdy przy prędkości około 130 km zaczęło drżeć całe auto nie tylko kierownica ale i cała tapicerka tak jak by silnik miał ochotę wyskoczyć na zewnątrz, dopiero kiedy przyhamowałem trzęsienie auta ustało, postanowiłem sprawdzić przyspieszałem zwalniałem nic się nie działo auto pracowało normalnie ,trzęsienie powtarzało się później wielokrotnie na tej rasie zawsze w przedziale 110-130 w różnych odstępach czasu bez jakiejś konkretnie regularności ostanie 200km nie zauważyłem żeby się powtórzyły ?
    Przy niskich prędkościach problem nie występuje
    sprawdziłem amortyzatory wszystko jest ok
    jutro jadę sprawdzić opony i je wyważyć

    Pomóżcie co może być przyczyną ?

  • #2
    Zamieszczone przez darkskorpion Zobacz posta
    honde civic VII generacji diesel 2.2
    sprostowanie VIII generacji, w VII gen nie było silników 2,2.
    nic mi do głowy nie przychodzi prócz tego tematu, przeczytaj i zobacz na czym stanęło: https://www.civicforum.pl/showthread...y-80km-h-w-UFO
    może to przypadek nr 2 ?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Jasne ze 8 generacji umknęło mojej uwadze.
      Jestem aktualnie po :
      -sprawdzeniu amortyzatorów ( w stacji diagnostycznej)
      -wyważeniu kół + zamiana przednich z tylnymi
      -nowe opony Continentala wiec to tez odpada
      Byłem u mechanika sprawdził powierzchownie auto, stwierdził ze kolumna kierownicza jest wybita i narazie by tego nie ruszał, i dlatego kierownica drży ale objawy mu nie pasują do trzęsienia całego auta i zalecił wyważyć kola i zrobić zbieżność ( zbieżność była robiona 3 miesiące temu)
      Zauważyłem ze doszło delikatne drżenie auta przy przyspieszaniu na biegu numer 4
      Zastanawiam się jeszcze nad poduszkami silnika ewentualnie może wymienić końcówki drążka,trochę nie wiem jak to ugryźć
      Last edited by darkskorpion; 21-12-2015, 13:35.

      Comment


      • #4
        Ja bym sprawdził luzy na przegubach wewnętrznych a w szczególności prawąstronę wraz z łozyskiem podpory półosiki

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez darkskorpion Zobacz posta
          Zastanawiam się jeszcze
          a zastanowiłeś się nad przyczyną w wątku do którego Cię skierowałem? nie? nie za bardzo chce się poczytac? ...no to powodzenia, szukaj dalej...
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            a zastanowiłeś się nad przyczyną w wątku do którego Cię skierowałem? nie? nie za bardzo chce się poczytac? ...no to powodzenia, szukaj dalej...
            Czytałem i nie tylko ten wątek, ale u mnie były inne objawy, choć od kiedy założyłem wątek objawy się nasilili i przypominają te z innych tematów , a w pierwszej kolejności chciałem wykluczyć te najprostsze przyczyny, na dniach i tak zostawię auto u znajomego mechanika to dam znac jak sie to skończyło.

            Comment


            • #7
              Witam po przerwie, nastąpił kolejny problem odałem auto do mechanika i zostałem poinformowany ze mój mechanik nie może zamówić przegubu wewnętrznego, więc zacząłem szukać na własną rękę i faktycznie okazuje się ze jest to nie uchwytna część, może ktoś sie orientuje iwie mi gdzie kupić ów przegub ?

              Comment


              • #8
                czytaj ten wątek https://www.civicforum.pl/showthread...y-80km-h-w-UFO i pisz do danekleon.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Odpisałem ci na PW. Tylko u mnie objawy były inne.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    no to nic innego mi nie przychodzi do głowy jak koło dwumasowe.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      trochę ręce mi opadają, dziwne rzeczy się dzieją
                      zacznijmy od mechanika stwierdził ze bez rozebrania przegubów nie może zdiagnozować który ewentualnie jest nie sprawny.
                      Z rana wziąłem auto od mechanika i pojechałem do wulkanizatora zamienić opony na zimowe przy okazji zobaczyć co się dzieje z autem,
                      na początku niby wszystko jest ok przy odpaleniu niema żadnej zmiany przy pracy silnika, ale już przy przyspieszaniu zaczynają się dziać dziwne rzeczy raz trzęsie autem przy prędkości 80-100 tylko na biegu 4 na trójce nie zaobserwowałem
                      a innym razem dzieje się coś w stylu ja mu daje gazu a on jak by na sprzęgle jechał obroty sie podnoszą auto nie przyspiesza i pochwili delikatnie oboroty opadną i zaczyna przyspieszać, co pasuje mi z innych tematów do dwu masa
                      a jeszcze innym razem przyspiesza bardzo mułowato tak jak by turbina się nie załączała, przy zmianie biegu wraca do normalności
                      kiedy z kolei przyspieszam do wyższych prędkości np do 130 i wrzucam piątkę nic się nie dzieje, ale jestem przekonany ze jak wyjadę na autostradę to trzęsiawki będą go nadać tak jak pisałem na samym początku.
                      Last edited by darkskorpion; 07-01-2016, 10:27.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez darkskorpion Zobacz posta
                        daje gazu a on jak by na sprzęgle jechał obroty sie podnoszą auto nie przyspiesza i pochwili delikatnie oboroty opadną
                        Wpis #10 wspomniałem o kole dwumasowym? ..no to daruj sobie przeguby .
                        Poczytaj wątki w tym temacie:

                        Last edited by rambo7; 07-01-2016, 10:40.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Znany problem w 2.2 i-ctdi to ślizgające się sprzęgło. O dziwo raz się ślizga a innym razem nie. Oczywiście wymieniając sprzęgło warto wymienić dwumasę chociaż koszt spory.

                          Comment


                          • #14
                            Witam
                            Minęło trochę czasu od założenia watka ale dopiero kilka dni temu rozwiązałem definitywnie problem
                            Stanęło na tym ze:
                            -regeneracja przegubu wewnętrznego lewego i prawego(wyrobione kielichy) koszt 700zł
                            -wymienna sprzęgła(dwu-masa) + wymiana oleju i uszczelnienie skrzyni koszt 3700

                            Comment


                            • #15
                              Ja miałem podobny problem z drganiami przy tych prędkościach. Zacząłem od wyważenia kół, potem wymiana tarcz przednich. W moim przypadku uszkodzone tarcze powodowały drgania.

                              Comment

                              Working...
                              X