Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Drżenie, buczenie auta po wymianie sprzęgła. Czy to poduszka silnika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dorzucam fotki jak to u mnie wygląda.
    Postaram się wykonać test w najbliższym czasie... Wsadzę pod łapę jakąś gumową uszczelkę i jeżeli to pomoże to wtedy wymienię całą poduchę.
    Załączone pliki

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez jck Zobacz posta
      przydałoby się zdjęcie jak u ciebie jest
      no więc ładuję fotki.
      Fakt, jest bardzo podobnie w moim. Na tej podstawie uznaję niepewność - czy słuszna diagnoza?
      Widać w twojej poduszce jakieś zacieki, plamy, u mnie żadnych wycieków nie ma, nie mam buczenia żadnego. Dokładnie jak się przyjrzałem (bo aparatu foto nie dało się dokładnie wsadzić) to tam jest minimalna szczelina 1mm i widać że czasem metalowa łapa opiera się o płaszczyznę gumowaną... ta łapa nie leży metal na metalu... ta cześć co zaznaczyłem jest gumowana!
      Załączone pliki
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Rambo7 myślę że Twoja też jest na wykończeniu. Ta poduszka z czasem traci swoje właściwości mimo braku wycieków. Jestem prawie pewien że nie powinno być tak nisko. Jak wymienię to się okaże czy to prawda.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez Bogus Zobacz posta
          myślę że Twoja też jest na wykończeniu
          kraczesz ... no nie twierdzę że jest jak nowa ma 13lat i 185tys życia , w każdym razie jest cicho i nic nie buczy i nie przenosi się na karoserię czy kierownicę czy do kabiny.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Postaram się w skrócie opisać jak przebiegła wymiana uszkodzonej poduszki. Nie posiadam zdjęć z całej operacji bo robiłem to późno i chciałem się pośpieszyć. Wykorzystam zdjęcia dostępne w tym temacie i innych podobnych

            Rozpoznanie uszkodzenia poduszki olejowej od strony rozrządu:
            -buczenie przenoszące się po karoserii i plastikach (najbardziej na zimnym silniku podczas hamowania biegami)
            -wibracje (np można zauważyć wibrujące lusterko lub nawet wieniec kierownicy)
            -mocne uderzenie podczas gaszenia silnika
            -podczas jazdy po większych nierównościach słychać kilkukrotne "buczenia" (rezonans z prawej strony kabiny)
            -cofając bez gazu słychać dudnienie
            -szybkie puszczenie sprzęgła na niższych biegach skutkowało delikatną "żabką" (podobnie przy hamowaniu biegami)
            -oparcie się łapy silnika o gumową część podstawy poduszki



            -wycieki oleju widoczne pod poduszką lub na niej



            I tak dalej.....

            Do wykonania wymiany potrzebne nam będą:

            -chęci
            -nowa poduszka (ja skorzystałem z zamiennika do Hondy FRV po 2002r benzyna po przeróbce jednego mocowania)

            IMAG0766 przeróbka mocowania.jpg

            -długi klucz fajkowy przelotowy 17 (mocny!)

            klucz-fajkowy-dwustronny-gedore.jpg.png

            -długa rurka (ok 30cm) która będzie wchodziła na klucz fajkowy przelotowy
            -nasadki 14 i 17
            -porządna grzechotka i przedłużka
            -klucz do kół
            -dwa podnośniki
            -deseczka
            -sporo siły


            Opis działania:

            Podnosimy maskę i odkręcamy nakrętkę poduszki

            IMAG0768 nakretka.jpg

            Podnosimy auto z prawej strony prawie do maximum na lewarku
            Drugi lewarek wraz z deseczką podsawiamy pod miskę olejową tak aby nam nic nie wypadło lub przewróciło się ( miska nie jest płaska ale blisko podniesionej strony można w miarę dobrze podeprzeć lewarkiem z deseczką)
            Poluzowujemy nakrętki od poduszki (nasadka 14)

            poduszka_nowa_mocowanie poduszki.jpg

            Uważamy na odważnik (nie jest to element wspólny z łapą tylko osobny który trzyma się dzięki nakrętce mocującej łapę do poduszki)

            IMAG0768 odważnik.jpg

            Delikatnie i powoli opuszczamy auto na lewarku o kilka centymetrów
            Następnie używamy klucza fajkowego przelotowego 17 i porządnej rurki do odkręcenia śrub mocujących łapę do silnika (będzie ciężko!)

            20150912_182058 łapa śruby.jpg

            Kablem masowym się nie przejmujemy bo on nam nie będzie przeszkadzał
            Odkręcamy całkowicie dwie śruby mocujące łapę do silnika
            Wyciągamy łapę
            Odkręcamy poduszkę
            Wyciągamy ją uważając na pasek osprzętu (trzeba trochę pomanewrować poduszką bo tak łatwo nie wychodzi z "gniazda")
            Zakładamy nową (nie przykręcamy)
            Przykręcamy łapę silnika (mocno!)
            Podnosimy auto powoli do góry by opuścić silnik na poduszkę (warto kontrolować czy łapa trafia na bolec poduszki)

            IMAG0768 nakretka.jpg

            Gdy łapa już oprze się o poduszkę ustawiamy poduszkę w świetle otworów by ją przykręcić (trochę trzeba poszarpać by nacelować)
            Przykręcamy łapę do poduszki
            Dociągamy śruby mocujące poduszkę, łapę do poduszki i dla pewności łapę do silnika
            Sprawdzamy wizualnie czy wszystko ok i łapa nie dotyka do podstawy poduszki (nie powinna!)
            Cieszymy się z dobrze wykonanej wymiany i dużo mniejszego hałasu ( o drganiach nie wspomnę)
            Oczywiście jazda testowa obowiązkowa a wieczorem piwerko w nagrodę


            Czas ok 3 godzin spokojnego grzebania.

            UWAGA!

            Warto po kilku dniach skontrolować dokręcenie wszystkich śrub!


            Porównanie nowej (przerobionej) i starej poduszki (stara ma miękkie dno - brak oleju)

            IMAG0763.jpgIMAG0764.jpgIMAG0765.jpgIMAG0768.jpg

            Dziękuję za uwagę
            Last edited by Bogus; 30-09-2015, 04:29.

            Comment


            • #21
              Ostatnie fotki są najlepsze bo właśnie to chcieliśmy zobaczyć jak to finalnie z tym wierceniem wyjdzie? Czyli jak ktoś ma więcej czasu i sprzętu - może nieco dospawać profil płaskownika by tak za bardzo z brzegu śruba nie była wkręcona. Poza tym jedna uwaga co do podpierania silnika na deseczkę i lewar - tu wcześniej dobrze jest rozpoznać w jakim stanie jest miska olejowa? Większość misek olejowych jest pordzewiała i wokoło skorodowana taki nacisk może ją osłabić i wgnieść do wewnątrz. Można rozważyć jakieś inne miejsce podparcia silnika. Miska jest z naprawdę cienkiej blachy a większość misek ma ponad 10 lat . Fajna relacja . temat powiązany: https://www.civicforum.pl/showthread...914#post273914
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #22
                Rambo nie brałem korozji pod uwagę. Moja jest w stanie wzorowym. Jest inne miejsce podparcia ale mi nie udało się tego dokonać by zachować stabilność (patrząc od strony grodzi za miską olejową między silnikiem a półosią napędową wystaje z bloku nadmiar materiału). Silnik posiada też uszy do podnoszenia np. wciągnikiem łańcuchowym.

                Co do nawiertu w zamienniku poduszki to myślę, że osłabienie konstrukcji jest tak znikome że nie wpłynie to na pracę elementu tłumiącego.

                Koszt zamiennika ok 220zł.

                Comment


                • #23
                  Witam Serdecznie,

                  Drodzy koledzy proszę o podpowiedź czy ta poduszka będzie pasować po nawierceniu otworu? https://www.jparts.pl/zawieszenie-i-...---,12954.html
                  Z góry dzięki za podpowiedź.
                  Last edited by kangal; 30-11-2016, 20:26.

                  Comment


                  • #24
                    Najprawdopodobniej to jest wina wydechu.Wleź pod auto i szukaj otarć,a na początek odpal,posadź kogoś żeby słuchał i idź do tyłu ponaginać trochę rury to może na coś Cię to naprowadzi.
                    Wydech jak się rozgrzeje to ma inne wygięcia i wymiary niż w stanie zimnym,albo niedogrzanym jak podczas jazdy,potrafi wygiąć się nawet o centymetry.
                    Takie coś to standard,więc dziwię się że mechanik tego nie znalazł.

                    Comment


                    • #25
                      temat trudny, nie idzie tak od ręki podpowiedzieć, na szczęście elementy nie elektroniczne można zwrócić bez obaw, a propos,
                      a na czym stanęło tutaj? ? https://www.civicforum.pl/showthread...630#post266630
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Cześć Rambo,

                        Od jakiegoś czasu mam budżet napięty jak plandekę na Żuku więc narazie nic nie kombinuje ze zmianą. Może końcówka przyszłego roku poczynię jakieś ruchy... Pisałem do Bogusia w sprawie tej poduszki ale chyba rzadko zagląda na forum.

                        Pozdrawiam

                        Comment


                        • #27
                          Witam Panowie wymieniłem poduchę. Po nawierceniu otworu wszystko cacy pasuje1.jpg

                          Comment

                          Working...
                          X