Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy niezbędna jest wymiana sprzęgła??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    może coś znajdziesz w temacie:

    warto zastanowić się nad wymianą uszczelniaczem wału korbowego https://www.civicforum.pl/showthread...zyni+1%2C7ctdi
    Olej w skrzyni standard MTF lub inny GL-4 75W-90
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Dzięki za pomoc. Jednak olej w skrzyni nieaktualny... Zmienialiśmy go przy obsłudze, więc ma 8 000km i był to właśnie MTF - musiałem zajrzeć do notatek .
      Wykonałem test: Zaciągnąłem ręczny, zapiąłem jedynkę i zacząłem ruszać - żeby sprawdzić gdzie bierze sprzęgło. No i tak czy siak raczej do wymiany, bo bierze powiedzmy na 3/4 od podłogi, nie na samym końcu, ale dosyć głęboko według mnie. Teraz zauważyłem, że tak jakby pedał wchodzi na dwa razy, czyli... Wciskam go, wchodzi i nagle jest taki lekki opór i wchodzi miękko już do podłogi. Sprzęgło się nie ślizga - auto jedzie normalnie tak jak pisałem wcześniej.
      Ten uszczelniacz podpowiem mechanikowi, bo właśnie przy wymianie oleju w skrzyni było pod autem trochę oleju niewiadomego pochodzenia, więc faktycznie może to być to...

      Comment


      • #18
        Jakbyś szukał to sprzęgło OEM w 1,7 Ctdi to LUK

        Comment


        • #19
          A jak byście podeszli do tematu wymiany samego łożyska - o ile jest nadal oryginalne sprzęgło i grube tarcze/docisk w taki sposób, że przejechałbym na nim jeszcze ze 100k km ? Jednak widzę, że raczej to niemożliwe, bo wszystkim pada przy ~200k km.
          Rzucam hasło tylko do luźnej dyskusji. Moje auto wskakuje na podnośnik niestety dopiero w poniedziałek.

          Autko właśnie po odebraniu. Sprzęgło chodzi o nieeeebo lżej niż wcześniej. To dziwne, bo chodziło ciężko od samego początku, zaraz po kupnie. Kazdy jak wsiadał to się pytał czy to tak ciężko chodzi od początku. Najważniejsze, że nie rozsypało się gdzieś mi w drodze. Sprzęgło wyjęte LUKa, teraz zamontowane też LUK. Za sprzęgło 750zł, był jeszcze wymieniany sworzeń wahacza 45zł razem cała operacja 1050zł.
          Przepraszam za post pod postem, ale tego wyżej już nie mogę edytować. Proszę o scalenie.
          Last edited by rambo7; 25-08-2015, 20:52. Powód: możliwość edycji to 12h później trzeba pisać pod postem.

          Comment


          • #20
            Dałbyś radę sfotografować wymienione części? innym by się to przydało.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Ja też będę wymieniał na kompletnego luk-a. Cena w haparts 790. Sklep potwiedza, że z wielkim prawdopodobieństwem z takim sprzęgłem auto wyjechało z fabryki. Do sprzęgła dorzucam uszczelniacz wału.
              Jedynym objawem zużycia jest szarpanie przy ruszaniu z pierwszego biegu. Brak jakiegokolwiek uśluzgiwania tarcz i nipokojących odgłosów. Auto ma 150 tyś. Po wymontowaniu wrzucę zdjęcia.

              Comment


              • #22
                Przyszło zamówione sprzęgło. Pudełko aisin japan, w środku tarcza i docisk luk, łożysko aisin, oraz poza kompletem uszczelniacz wału oem honda.
                Załączone pliki

                Comment


                • #23
                  IMG_20160608_143745.jpgIMG_20160608_143859.jpgIMG_20160608_144012.jpgIMG_20160608_144105.jpgZgodnie z obietnicą wklejam zdjęcia wymontowanwgo sprzęgła. Tarcza i docisk luk, wielce prawdopidobne, że był to zestaw z fabrycznego montażu, na elementach tych jest dużo rdzawego pyłu.
                  Efekty wymiany:
                  Pedał sprzęgła pracuje zdecedowanie lżej, różnica jest kolosalna.
                  Ruszanie z jedynki jest bardziej płynne
                  Po wciśnięciu pedału sprzęgła, czuję efekt pełnego wysprzęglenia i rozłączenia napędu od skrzyni biegów. Dzięki temu biegi wchdzą lżej i bardziej precyzyjnie, wcześniejsze zgrzytanie przy włączaniu wstecznego i trudność podczas redukcji na trzeci bieg ustąpiła.

                  Comment

                  Working...
                  X