Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Prelude

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tutaj największym problemem jest...nazwa.
    Gdyby nazwali to np. SrutututCoś-tamX - nie byłoby kontrowersji. Ot, Honda zmajstrowała coś o kształcie mydelniczki z LED-ami, czym sonduje rynek. Może puszczą do produkcji, może nie, jeśli puszczą to porobią to kilka sezonów, przestaną i świat o tym zapomni.

    Problem polega na tym, że nazwali to-to Prelude. A to zobowiązuje...

    Dostali nauczkę po sytuacji z CR-X -> CR-Z, powinni wyciągnąć wnioski. Ale nie! "Oops, we did it again".
    Więc będzie buczenie jak przy nowej Suprze aka Z4.

    Comment


    • #17
      Kolejne doniesienia próbują zmitygować hype jako się nakręcił po słowach " driving pleasure"

      Komentarze od Hondy są takie, że to nie ma byc konkurent dla CTR i ITS.

      A bardziej zapełnienie luki po zniknięciu Accorda i Civica Coupe.

      Więc pewnie dostanie hybrydę z Civica, może ciut wmocnioną i tyle będzie z driving pleasure

      Comment


      • #18
        A nie będzie to czasem taka "nowsza wersja" CR-Z? CR-Z super się jeździło [ https://www.civicforum.pl/showthread...t%C4%99pca-CRX ], a był 1.5 silnik i 10-11s do 100km/h, natomiast wrażenia lepsze niż w FK2 Sport, które miało 8s do 100km/h i 1.8 silnik. Ponadto CR-Z było hybrydą już ~15 lat temu i posiadało 2 silniki. Oczywiście nie mam porównania dziś po latach, ale CR-Z chyba dawało więcej frajdy niż Type R, natomiast na pewno nie było tak wygodne bo Type R jest jak limuzyna, dużo miejsca, wygodnie, jedynie zawieszenie jest sportowe (twarde) i nawet na comfort trybie czułem różnice w stosunku do cywilnego Civica.

        W każdym bądź razie ja czekam i może wezmę jeśli nie będzie to całkowity elektryk.
        Last edited by brumzium; 15-04-2024, 10:24.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez brumzium Zobacz posta
          W każdym bądź razie ja czekam i może wezmę jeśli nie będzie to całkowity elektryk.
          Ucichło ostatnio, ale ostatnie doniesienia mówiły o hybrydzie. Moze to i lepiej, ciekawe jak koncepcja hybrydy z napędem elektrycznym sie nie obroni jako driving pleasure.
          A jestem ciekaw czy to sie w ogole pojawi w Europie, o ile Honda jeszcze bedzie tu obecna w tym czasie

          Comment


          • #20
            Ciekawe co wyjdzie z tych kombinacji i co finalnie będzie w nowej Prelude
            Screenshot_20250202_190950_Facebook.jpg

            Comment


            • #21
              2litrowa hybryda z Civica z nowymi trybami pracy i symulacja pracy skrzyni. Juz paru dziennikarzy jezdzilo prototypem

              Comment


              • #22
                Słyszałem, że to nie będzie konkurencja dla Type R - będzie gorsze.

                https://www.honda.pl/cars/news-honda...e-concept.html - a tu oficjalne informacje

                https://youtu.be/JHvaZDr26og?t=326 - tu jazda prototypem

                Zastanawiam się czy nie kupić, dlatego się interesuję
                Last edited by brumzium; 03-02-2025, 00:38.

                Comment


                • #23
                  Pominę wygląd (to kwestia trendów i gustu).
                  Prelude nigdy nie celowała w osiągi, ale 200 kucy VTI w 1998 roku robiło wrażenie. 220 w topowej wersji - tych sprzedano w EU chyba kilka sztuk na początku lat 2000.
                  Dzisiaj bazująca na płycie Civic 1.5 CVT + hybryda z symulowanym dźwiękiem zmiany biegu i łopatkami przy kierownicy to moim zdaniem nieporozumienie w tej cenie (słyszałem o bazie za 280 000 zł). Takie coś w służbowej Yaris 1.33 CVT 10 lat temu było za mniej niż połowę ceny.
                  Chyba, że na EU wpuszczą 2.0. Co też osiągami nie powala. Tańsze Toyoty w wersji GR pozamiatają Prelude VI gen.

                  Comment


                  • #24
                    Po odkryciu kolejnych kart wygląda na to, że myliłem się odnośnie hamulców( na szczęście) Sylwetka bardzo zgrabna, wnętrze również przyjemne, a zwłaszcza fotele natomiast ja rozumiem,że ogranicza się koszta, ale czy na prawdę nikomu nie chciało sie przysiąść do photoshopa i zaprojektować grafiki zegarów z odrobinę większym polotem ?
                    Widać jak wół, że wyświetlacz służący za zegary na bezczela ściągnięty z Civica, CR-V, ZR-V ( wybierz dowolne)

                    Comment


                    • #25
                      Pewnie w polifcie pojawią się nowe projektu zegarów i to będzie jedna z większych "innowacji"

                      Jak by zrobili wersję Coupe Acury ITS i nazwali Prelude to wtedy za te 300000 warto by było się zainteresować tym żelazem.
                      Last edited by danthe; 03-02-2025, 14:58.

                      Comment


                      • #26
                        Jeżeli zrobią to droższe niż FL5 to faktycznie odpał. Inna sprawa, że 2025 ma być ostatnim dla FL5 i już się pojawiają artykuły o tym, że byćmoże seria TypeR będzie się też pojawiała w elektrycznych wersjach. Choc mysle, ze ktos przez to popełni sepuku, bo w ich religię godzi już włożenie automatu (nawet w opcji jak było w Hultaju i30N, Megance RS czy teraz w nowym GR Yaris).

                        Prelude nigdy nie była killerem osiągowym a bardziej takim bardziej odjechanym Accordem Coupe i polem do eksperymentów technicznych. Teraz została zdegradowana na platformę Civica a Honda nie ma mocniejszej hybrydy w tym momencie (pominę nieprodukowanego już NSXa). Moze cos tam dorzucą ponad te ok 180KM (oby coś więcej niż inne liczenie mocy, które tej samej jednostce w USA daje 200KM

                        Tak czy siak - mi się podoba, mam świadomość, że to będzie wolniejsze od FK8 czy FL5, z drugiej strony, przy niskich prędkościach hybrydowy Civic daje naprawdę swietne wrazenia z jazdy, szczegolnie przy starcie od zera. Napęd elektryczny robi swoje.

                        Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
                        Dzisiaj bazująca na płycie Civic 1.5 CVT + hybryda
                        Civic ma hybryde 2.0. A CVT (chyba eCVT to nazywają) to tam w zasadzie jest tylko z nazwy. To auto nie ma skrzyni biegów.

                        Comment


                        • #27
                          Accord Coupe i Prelude to były dwa różne światy. Akurat posiadałem jednocześnie te dwa modele. Poza znaczkiem na masce nie miały wiele wspólnego. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy. Bo części trochę współdzieliły
                          Co do silnika to pierwsze dane jakie do mnie docierały, to że Prelude na Europę będzie miało 1.5 w oparciu o tą samą platformę co Civic. Stąd to info w moim poście.

                          Muszę doczytać o tym eCVT Hondy skoro piszesz, że to jakiś inny wynalazek. W Toyocie i VAG innowacja "e" polegała na dodaniu elektrycznego sterowania do CVT tak żeby można było "zatrzymać" łańcuch na konkretnym przełożeniu.

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
                            Co do silnika to pierwsze dane jakie do mnie docierały, to że Prelude na Europę będzie miało 1.5 w oparciu o tą samą platformę co Civic. Stąd to info w moim poście.
                            pierwszy komunikat był taki, ze ma być elektryczny ale to była bardziej kaczka dziennikarska, szybko sprostowali, ze ma być electrified a nie electric. Nie widzialem, zadnego newsa o czystej benzynie, nawet na USA- tam już oczywiscie na fanpage'ach hondowych płacz, ze nie jest manual i nie AWD (tak jakby kazda poprzednia Pralka była)


                            Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
                            Muszę doczytać o tym eCVT Hondy skoro piszesz, że to jakiś inny wynalazek.
                            Jest inny i moim zdaniem Honda strzela sobie w stopę nazywając to tak, bo CVT kojarzy się od lat z dzwiękiem kuriera wiozącego żarcie na skuterze, choc trzeba przyznac, ze CVT w Civicu X działa super z tymi udawanymi biegami i jezdzi sie tym mega przyjemnie.
                            Wracając do napędu hybrydowego w Civicu - to tam koła pędzi elektryk. A benzyniak robi w wiekszości przypadków za agregat prądotwórczy. Jedyne przełożenie spaliniaka na koła jest przy jezdzie z wysokomi prędkosciami - tam sprzęgło zapina napęd

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez filipfm Zobacz posta
                              pierwszy komunikat był taki, ze ma być elektryczny ale to była bardziej kaczka dziennikarska, szybko sprostowali, ze ma być electrified a nie electric.
                              To o elektryku zignorowałem
                              Potem do mnie doszło, że 1.5T hybryda. Następnie, że może i 2.0 N/A hybryda. W sumie to nie wiadomo co tam zapakują.

                              Zamieszczone przez filipfm Zobacz posta
                              Nie widzialem, zadnego newsa o czystej benzynie, nawet na USA- tam już oczywiscie na fanpage'ach hondowych płacz, ze nie jest manual i nie AWD (tak jakby kazda poprzednia Pralka była)
                              sh-AWD by było w Prelude ciekawe, pytanie jak to by tam upchali? widziałem dawno temu civic z przeszczepem napędu z CRV, jakoś to działało.

                              Zamieszczone przez filipfm Zobacz posta
                              Wracając do napędu hybrydowego w Civicu - to tam koła pędzi elektryk. A benzyniak robi w wiekszości przypadków za agregat prądotwórczy. Jedyne przełożenie spaliniaka na koła jest przy jezdzie z wysokomi prędkosciami - tam sprzęgło zapina napęd
                              Doczytałem już To taki Opel Ampera z możliwością napędzania silnikiem spalinowym na nadbiegu
                              Jednej możliwości brakuje - sumowania mocy dwóch napędów.
                              No i vmax w okolicy 180 kmh to troche nieporozumienie Honda przenosi prawne ograniczenia z Japonii na Europe?

                              Pozostaje nadzieja, że Prelude będzie miała podrasowany ten napęd aby było minimum te 250 KM dostępne.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
                                To taki Opel Ampera z możliwością napędzania silnikiem spalinowym na nadbiegu
                                Z początku też tak myślałem, ale silnik spalinowy potrafi już napędzać bezpośrednio koła nawet w okolicach 65km/h.. pod warunkiem, że nie ma obciążenia napędu, czyli sobie lecisz "lekko" po równej nawierzchni, a obroty spaliniaka są na poziomie 1450.. napęd po przez elektryk realizowany jest wówczas gdy nagle potrzebujemy "powera".. moim zdaniem ten napęd Hondy jest na prawdę super.. jakby coś takiego zrobili o mocy 250KM (moc elektryka) w tym Prelude to by było ekstra, obstawiam, że setkę by robił w 5,5-6sek. a średnie spalanie oscylowało by w okolicach 7l/100km. Co do prędkości maksymalnej, to w Civicu prawdopodobnie jest to ograniczone elektronicznie, gdyż przełożenie pozwala na osiągnięcie duużo wyższej prędkości niż te licznikowe 189km/h.. ale trzeba przyznać, że tym autem w tempomacie da się stabilnie lecieć bez wysiłku te 180km/h, w Prelude może ogranicznik byłby ustawiony na 200km/h.. albo ciut więcej...
                                Last edited by Grzechu; 04-02-2025, 14:31.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X