Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

10th gen Civic 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Centralny wydech to słaby pomysł ale już te okrągłe końcówki to pasują jak świni siodło. A było tak pięknie w g8. Zrozumiałbym centralny ale trójkątny masywny a nie takie kutasiki
    Honda Hybrid 3,4L/100km
    sigpic
    https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

    Comment


    • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      Jak nie będziesz nim szalał jak nienormalny, deptal na zimnym do odcinki itp. to nie powinno być żadnych większych problemów
      A jak z trwałością turbiny? Coraz częściej się słyszy, że ich żywotność nie jest długa.

      Moja

      Comment


      • Gdybamy o aucie, którego jeszcze nawet nie ma... w większości turbobenzyn osprzęt nie ma jednak problemu z przeżyciem 150kkm. Jak będzie tu - zobaczymy.

        A tymczasem Hondata już się do 1.5T dobrała hehe: https://www.hondata.com/reflash-2016-civic
        Last edited by Alix; 07-09-2016, 09:30.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • To podam przykład z zeszłego tygodnia z życia, nie gdybania - Astra V generacja, przejechane 80 tyś km, na trasie do Warszawy przy Ciechocinku zaczęły migać kontrolki, spadła moc samochodu, później natychmiastowa wizyta w ASO, okazało się, że turbina pękła na pół, cała trasa na odłączonej turbinie, silnik 1.4.

          Dochodzi teraz kwestia zawieszenia wielodrążkowego - ktoś ma doświadczenia w tym temacie?

          Moja

          Comment


          • A ta Astra kupiona w PL z prawdziwym przebiegiem czy moze import ?
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • Nowa, służbowa, autostrad itp. nie były jej obce.

              Moja

              Comment


              • Awarie się zdarzają i będą się zdarzać. Im bardziej zaawansowana technika, tym bardziej jest na to narażona. Ale to nie znaczy, że należy ignorować postęp w imię zachowania prostoty. Bo byśmy jeździli jak Flinstonowie...

                Co do zawieszenia wielowahaczowego to dobrze że Honda wycofała się z belki skrętnej. To anachronizm, stosowany głównie ze względu na prostotę konstrukcyjną właśnie i niskie koszty produkcji. Jeśli idzie o walory trakcyjne to przewaga zawieszenia wielowahaczowego jest niepodważalna, szczególnie w aucie o jakichś tam genach sportowych, a takim chce się mienić od zawsze Civic.
                Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                Comment


                • Zamieszczone przez solarlodge Zobacz posta
                  Nowa, służbowa, autostrad itp. nie były jej obce.
                  Jak służbowa i jeździ nią różnej maści Mietek i Wiesiek to się nie ma co dziwić. Gorzej jak jeden kumaty kierowca.
                  Ale bądźmy realistami kto dba o służbowy samochód kupiony przez szefa a nie za nasze ? Silnik 1.4 turbo jako służbowy do latania po autostradach ? Chory pomysł. Chyba że mowa o 1.4 w gnoju
                  Last edited by lybra; 07-09-2016, 21:39.
                  Honda Hybrid 3,4L/100km
                  sigpic
                  https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta

                    Co do zawieszenia wielowahaczowego to dobrze że Honda wycofała się z belki skrętnej. To anachronizm, stosowany głównie ze względu na prostotę konstrukcyjną właśnie i niskie koszty produkcji. Jeśli idzie o walory trakcyjne to przewaga zawieszenia wielowahaczowego jest niepodważalna, szczególnie w aucie o jakichś tam genach sportowych, a takim chce się mienić od zawsze Civic.
                    Nie przesadzałbym z tą belką. Jeździłem zawsze autami z zawieszeniem wielowahaczowym, w tym dwoma Hondami. Tutaj zawieszenie w civicu IX jest fajnie zestrojone i lepiej się trzyma drogi niż nie jeden wielowahacz. Fajnie to kiedyś było pokazane w TVN turbo w porównaniu Civica z Guliettą i Focusem.

                    Comment


                    • Wiadomo, że dobrze skonstruowana belka będzie lepsza od kiepskiego wielowahacza. Ale co do zasady zawieszenie wielowahaczowe ma znacznie większe możliwości, inaczej nie byłoby standardem w samochodach o aspiracjach sportowych. Także dobrze że Honda w X gen nie zamyka sobie tej drogi, tak jak to się stało właśnie w 9 gen. W CTRze inżynierowie wycisnęli maksimum z tego rozwiązania, ale mimo całego ich kunsztu nie byli w stanie przeskoczyć problemu ładowności.
                      Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                      Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                      Comment


                      • Ale jaki problem ładowności Ja takowego nie zauważam... Co więcej, CTR praktycznie w ogóle nie odczuwa obciążenia, ani siadaniem zawiasu ani charakterystyka jazdy. Raz na rok plytki z Castoramy trzeba będzie przewieźć na 2 razy, a nie na raz i tyle Z resztą czy to aż tak związane z typem zawieszenia? Obecna Mazda MX-5 ma wielowahacz i... ładowność całe 200kg Idąc tą drogą można powiedzieć, że Honda jako chyba jedyna wsrod kompaktów (od czasu zakończenia produkcji Focusa RS MK2 z RevoKnuckle) w CTR zastosowała z przodu wyjątkowe zawieszenie wielowahaczowe HiperStrut - podczas gdy wszyscy inni kulają się na McPherson'ach. A wiadomo, że w HH FWD będącymi "gorylami na przednich łapach" to przednie zawieszenie jest kluczowe, tył ma co najwyżej nadążyć... Czy z tego powodu Megane RS i Cupra słabo jeżdżą? Nie, bo wszystko zależy od dopracowania rozwiazania. Na pewno natomiast wielowahacz mądrze wykorzystany może pozwolić na większy zakres pracy zawieszenia i nieco lepsze połączenie sportu z komfortem. Z drugiej strony zeżre cześć bagażnika (pewnie m.in. dlatego buda jest dłuższa żeby utrzymać równie duży bagażnik w 10th) i jest droższe w ewentualnych naprawach co przy naszych drogach może być pewnym minusem
                        Last edited by Alix; 08-09-2016, 07:34.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Napraw dobrze dopracowanego wielowachqcza bym nie demonizował. Zrobiłem po naszych dziurawych drogach 300 tysięcy km ( dwa auta oba/po 150) i w obu zawieszenie było w dobrym stanie i po tych 150 tysiącach napraw nie wymagało. Więc moim zdaniem ,jeśli jest/dopracowane to będzie żyło i ze 200 tysięcy,co dla większości użytkowników jest wadrtością aż nadto
                          www.4kolkaszczescia.pl

                          Comment


                          • Wielowahacz jak jest dostepny to trzeba brać.
                            Łatwo zauwazyc roznice w ramach tego samego producenta. Np. Skoda czy VW montuja zarowno wielowahacz jak i belkę w Golfach czy Octaviach.
                            W zwyczajnej jezdzie na wprost nie ma znaczenia - oba typy zawieszen jadą tak samo.
                            No ale na rondach, długich zakretach, tzw slimakach to juz inna bajka. W wielowahaczu jest i komfort i trakcja.
                            Dodatkowo jak 2 osoby usiądą z tyłu, to juz roznica robi sie tak duza, ze kazdy kierowca ją czuje (nawet niedoświadczony torowo, kjs'owo itp.)
                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • Zamieszczone przez martin Zobacz posta
                              Szukałem ostatnio informacji o X gen i wygląda, że póki co Civic X ma troche problemów ;/
                              https://www.youtube.com/watch?v=L9z8QpNe9u8
                              https://www.youtube.com/watch?v=vTE8r9uu71Q
                              https://www.youtube.com/watch?v=gI0bX0O_ULE
                              Troche problemow? Z tego co widac jest ich masa:O

                              Comment


                              • Np. Skoda czy VW montuja zarowno wielowahacz jak i belkę w Golfach czy Octaviach.
                                No dokładnie tak jest, w Leonie np wersje mocniejsze jak FR 1,8 i Cupra 2.0 mają zawieszenie niezależne, kiedy słabsze modele muszą się zadowolić belką. Wynika to z elastyczności platformy MQB, która pozwala na montaż obydwu typów zawiechy. Inni producenci kompaktów nie zawsze są tacy przewidujący i dlatego często konstruktorzy hot hatchy muszą przyjąć "co jest" kiedy zmiana podwozia nie wchodzi w grę. Oczywiście, przykłady CTRa, Meganki RS, czy Peugeota 308GTI pokazują że nawet na belce można wystroić świetnie jeżdżące auto, jednak śmiem twierdzić że na wielowahaczu z tyłu mogłyby jeździć jeszcze lepiej!
                                Last edited by Arpuc; 08-09-2016, 10:43.
                                Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                                Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                                Comment

                                Working...
                                X