Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Mitsubishi Outlander 4x4 problem z hamulcami

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitsubishi Outlander 4x4 problem z hamulcami

    Nie jest to Honda ale liczę, że może ktoś pomoże bo zaczynają się powoli kończyć pomysły...

    Pacjent to Mitsubishi Outlander 4x 4 2.4l.
    Problem: bija przednie hamulce - tak jak klasycznie przy hamowaniu biją pokrzywione, stare tarcze.
    Kolejność zdarzeń:
    - tarcze z klockami przód kwalifikowały się do wymiany
    - wymiana tarcz i klocków na nowe. Chwile auto pojeździło ok i pojawił się problem bicia na kierownicy. Myśleliśmy, że może przegrzane lub - polane woda po myjni się pokrzywiły. Skoro nowa tarcza to przetoczono zestaw. Problem wrócił dosłownie po kilkudziesięciu kilometrach
    - sprawdzono luzy w zawieszeniu. Wymieniono 2 przednie wahacze na nowe i łączniki stabilizatora. Auto chwile pojeździło poprawnie i problem wrócił (nie wiem ile km bo auto użytkuje siostra).
    - kolejna próba była na dniach - wymiana tarcz na nowe z klockami TRW. Dokładnie wszystko wyczyszczone (piasty itd) sprawdzone ślizgacze w zacisku, przesmarowane. Okazało się, że może po 1szt (zacisk 2 tłoczkowy) troszkę ciężko tłoczki chodziły. Wyczyszczone, przesmarowane i działa tip top. Pierwsze 20km około ładnie. Potem lekkie drgania. Teraz objaw jest taki, że raz bije - raz jakby mniej. Możliwy mały związek z temperaturą - jakby może gdy cieplej to bije bardziej ale to jest trudne do zidentyfikowania. Autem jechał ociec i takie mam info. Bicie jest ale nie może do końca zidentyfikować czy ciągłe.

    W międzyczasie: Przeważone felgi 2krotnie na zimowkach (bo myśleliśmy, że może to przyczyna). Teraz zmienione na letnie i wyważone - wiec felgi i opony wyeliminowałem.

    Ktoś ma jakieś pomysły co sprawdzić, gdzie szukać? Piasta? Tylko dlaczego ona raz bije raz nie? Jak sprawdzić piastę w 4x4?
    Dodatkowe info - te osłony tarczy blaszane, które są od wewnątrz koła są skorodowane tak, że są w stanie agonalnym - może to mieć jakiś wpływ?
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

  • #2
    Zdjąć tarcze, pomierzyć piasty czujnik zegarowym, jak jest ok, założyć tarcze i zrobić to samo.
    Dla mnie granica to 0,04 bicia, oczywiście producent tarcz podaje 0,07 i od tej wartości uznają reklamację.
    Dlaczego zawsze zakładam tarcze z czujnikiem zegarowym? Żeby móc obracać tak tarcze na paście żeby bicie było jak najmniejsze.

    Do tego napęd 4x4 czyli :

    Podpory/ poduszki wału, sam wał też już dawałem do wyważenie bo były wibracje (insignia), Przeguby i pół osie do weryfikacji.
    To są właśnie elementy które raz biją, a raz nie w zależności od naprężeń / prędkości.

    Comment


    • #3
      Dodam, że jak dobrze zaobserwowaliśmy to bicie pojawiło się po zmianie kończących się tarcz na nowe. W międzyczasie zrobionea też była zbieżność. bicie jest wyczuwalne na kierownicy a na pedale nie.

      Dziwny jest fakt także, że po pierwszych tarczach, wahaczach, drugich tarczach jest chwile Ok a potem to wraca - jakby gdzieś jakiś luz łapał... bo nie jest to powiązane z prędkością. Bicie jest takie hamulcowe pojawią się podczas hamowania tylko
      Last edited by Lcfr; 26-04-2023, 10:08.
      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

      Comment


      • #4
        Półosie będą do roboty. Szukaj używek w dobrym stanie albo daje obecne do regeneracji w dobrym zakładzie.

        Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
        Zdjąć tarcze, pomierzyć piasty czujnik zegarowym, jak jest ok, założyć tarcze i zrobić to samo.
        Oczywiście miarodajny wynik jest przy tarczach nowych, prosto z pudełka.

        Przeglądnij forum
        Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
        Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

        Comment


        • #5
          masz dokładnie ten przypadek jak w tym miśku: https://www.youtube.com/watch?v=vicsaj9yPlc&t=602s
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Panowie dzięki za pomoc. Przemyśle to na spokojnie jeszcze. Jakoś nie mogę uwierzyć, że 2 krotnie trafiłem na krzywe tarcze. W moim przypadku wielokrotnie zmienianych tarcz w wielu autach przyznam, że nigdy nie trafiłem na wadliwe a tutaj ma być 2 razy z rzędu? Nawet po przetoczeniu? Wydaje m się, że przyczyna musi być gdzieś indziej...
            Last edited by Lcfr; 26-04-2023, 12:41.
            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              masz dokładnie ten przypadek jak w tym miśku:
              Zabawne, że to wstawiłeś bo najwięcej ludzi narzeka właśnie na ATE, że są wadliwe prosto z pudełka. Widocznie Pakistańczycy słabo się przykładają do odlewania.

              Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
              Jakos nie mogę uwierzyć, że 2krotnientrafilem na krzywe tarcze.
              Uwierz, takie rzeczy się zdarzają:


              Sama chleb i sól pracy mechanika. Jakiej firmy tarcze montowałeś?

              Ja obstawiam dalej þółosie a dokładnie przegub. Użytkownicy Accordów VII gen już dawno ten temat przerabiali. Ew. uszkodzony zacisk hamulcowy.
              Last edited by pablo_see; 26-04-2023, 12:53.
              Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
              Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                Sama chleb i sól pracy mechanika. Jakiej firmy tarcze montowałeś?
                teraz TRW komplet z klockiem... wcześniej coś z niższej półki - nie pamiętam już nazwy

                zasadniczo można by przetoczyć na aucie i wyeliminować tą niewiadomą... gdyby nie fakt, że to 4x4 ...
                Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                Comment


                • #9
                  Dla mnie tarcze TRW to te z tańszej półki które brali zawsze taksówkarze i byli zadowoleni . Potem jakość poleciała... Ale to nie tylko w TRW.
                  Napisałem już, skoro tarcze mają znikomy przebieg to zegar założyć i będzie jasne.

                  "jak dobrze zaobserwowaliśmy to bicie pojawiło się po zmianie kończących się tarcz na nowe"

                  Nie raz najprosztsze /najbardziej oczywiste rozwiązania najlepsze, bez kombinaowania i nabijania sobie głowy niepotrzebnie.

                  Comment

                  Working...
                  X