Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

time attack - modyfikacje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • time attack - modyfikacje

    Wybieram się ctr'em na time attack. Na ten moment kompletna seria. Czy według was są jakieś niezbędne modyfikacje przed upalaniem na torze od czasu do czasu? Auto głównie służy jako daily. Samochodem wybieram się pierwszy raz na tor.

    Zastanawiał się/montował ktoś pasy szelkowe do seryjnych foteli? Czy jest to kompletnie bez sensu?
    Last edited by Aleksb; 01-07-2018, 15:08.

  • #2
    Nie znam się na modyfikacji Hondy, ale wczoraj na rajdzie był taki samochód, całkowicie przerobiony, klatka, pasy szelkowe oczywiście, robił wrażenie.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Aleksb Zobacz posta
      Wybieram się ctr'em na time attack. Na ten moment kompletna seria. Czy według was są jakieś niezbędne modyfikacje przed upalaniem na torze od czasu do czasu? Auto głównie służy jako daily. Samochodem wybieram się pierwszy raz na tor.

      Zastanawiał się/montował ktoś pasy szelkowe do seryjnych foteli? Czy jest to kompletnie bez sensu?
      Zmien sobie plyn hamulcowy na swiezy, najlepiej taki, ktory jest bardziej odporny na przegrzanie. Tylko takie plyny sa zazwyczaj bardziej higroskopijne wiec bardziej chlona wode, wiec trzeba je czesciej wymieniac. Motul ma takie w ofercie.

      Dobry olej do silnika, na pewno nie to padlo, ktore jest wlane seryjnie. Fajnie jest miec czujniki cisnienia oleju i temperatury, zeby te parametry monitorowac.

      Pasy szelkowe zabiora Ci miejsce z tylu na kanapie, nikt tam nie usiadzie, nie wiem czy to ma sens. Jak chcesz sie dobrze zapiac seryjnymi pasami jest trick. Jak siedzisz w fotelu z zapietym pasem, pokretlem zmien kat oparcia fotela na bardziej lezacy, dociagnij/napnij pas tak mocno jak sie da, potem kat oparcia wyreguluj do bardziej pionowego. Jak dobrze ustawiles masz pas zblokowany max i nie dasz rady sie ruszyc.

      Comment


      • #4
        Dobry olej, płyn w wysprzęgliku, ew. płyn hamulcowy (ale da radę bez zmiany), dobrze ustawiony fotel, odpowiednie obuwie i rękawice to wszystko, co jest Ci niezbędne. Sprawdzaj ciśnienia w oponach, zwracaj uwagę na temperatury.

        Z większych modyfikacji to IC to pierwszy mod który warto zrobić. Chyba że w FK8 się coś zmieniło, ale z tego co wiem to nie.

        Comment


        • #5
          z tego co wiem to w fk8 jest jeden zbiorniczek na płyn hamulcowy i wysprzęglik. Zapytałbym się jaki to dobry olej ale wątek olejowy pęka w szwach Zastanawiam się nad sensem zmiany oleju biorąc pod uwagę, że na co dzień dojeżdżam 15 km do pracy ekspresem nie przekraczając 4 tys. obrotów. Zmienię na olej o większej lepkości to temperaturę pracy osiągnie jak dojadę na miejsce W poprzednim aucie miałem 5W30 i osiągał temperaturę pracy jak zjeżdżałem z ekspresu. W tym roku planuję jeszcze tylko jedną wizytę na torze. Co do płynu hamulcowego to zmienię na polecany Motul rbf 660.

          Comment


          • #6
            Zalezy na jaki TimeAttack sie wybierasz. Jak krotkie odcinki ze studzeniem to ok. 0W20 zagotujesz w kilka minut ostrej jazdy w takich temp jak ostatnio panowaly.

            Comment


            • #7
              Silesia ring. Sesje 15 minut ale jeżdżąc tam na Moto to była sesja cały czas pod czerwone pole później 40-60 minut przerwy. Jak będzie teraz to nie wiem bo jest inny organizator.

              Comment


              • #8
                No tak, w FK8 obieg płynu jest wspólny. Więc zmieniając ten w wysprzęgliku zmieniasz i w układzie hamulcowym. Nie ma co się zastanawiać.

                Co do oleju, to ja się nie podejmuje dyskusji na ten temat bo potem się dziwne rzeczy dzieją Dużo ludzi jeździ na 5W30, 0W40 i 5W40 Motula, Millersa, Fuchsa. Co Honda dopuszcza masz w instrukcji. Może olej typu 0W30 będzie dla Ciebie dobrym kompromisem. Swoją drogą częste zmiany są równie ważne co dobry olej. Na 0W20 to na tor bym nie jechał, szkoda silnika, poza tym szybko się grzeje. No ale FK8 zdaje się już odczytu temperatury oleju nie ma, więc czego oczy nie widzą..

                Comment


                • #9
                  Większy IC to dziura,więc trzeba uważać żeby nie przegiąć pały.
                  Zamieszczone przez Aleksb Zobacz posta
                  Zmienię na olej o większej lepkości to temperaturę pracy osiągnie jak dojadę na miejsce
                  Nie ma rzeczy uniwersalnych,albo tor ,albo ekspresówka,a jak już chcesz koniecznie mordować cywilne auto to przynajmniej idź na jakiś kompromis.
                  Bezmyślnie lepkości zwiększać nie wolno bo zatrzesz silnik,ale chociaż tyle na ile zezwala instrukcja.
                  Zastanowił bym się chociaż nad chłodnicą i podstawką pod filtr z termostatem,bo szybciutko zamęczysz.
                  15 minut to niby niewiele,ale jak to wszystko pozbierasz do kupy to okazuje się potem że auto swoje przeszło i pretensje że Hondy pija olej są bezpodstawne..

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Aleksb Zobacz posta
                    Wybieram się ctr'em na time attack. Na ten moment kompletna seria. Czy według was są jakieś niezbędne modyfikacje przed upalaniem na torze od czasu do czasu? Auto głównie służy jako daily. Samochodem wybieram się pierwszy raz na tor.

                    Zastanawiał się/montował ktoś pasy szelkowe do seryjnych foteli? Czy jest to kompletnie bez sensu?
                    Wszystko zależy od tego czy jest to wypad jednorazowy cz będziesz w przyszłym okresie częściej odwiedzał tor. Jeżeli jest to pierwszy i ostatni raz to proponuję jedynie wymianę płynu hamulcowego, na ten, który ma większa temp. wrzenia, polecam: Motul RBF 660 lub MILLERS RACING BRAKE FLUID 300 PLUS i tyle.
                    Jeżeli częściej, to niestety zakres prac jest nieco dłuższy. Oprócz płynu oczywiście olej: MOTUL 300V COMPETITION 5W50 lub nieco "cięższy" MILLERS CFS 5W/40 NT MOTORSPORT, obydwa ochronią silnik przy mocnym pałowaniu, pasy szelkowe (wyczucie auta) polecam 4-punktowe, 3 calowe TAKATA i oczywiście najważniejszy element funu, opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Jeżeli chodzi o odzież to jeżeli tor nie wymaga kasku to warto zakupić buty np. takie: https://inter-rally.pl/product-pol-1...CABEgIonfD_BwE. A i ze względu na to, że FK8 nie ma wskaźnika temp. oleju, dobrze by było się w niego zaopatrzyć. Miłej zabawy.

                    Comment


                    • #11
                      Myślę, że jeżeli to Twój pierwszy raz na torze to take it easy:

                      1. Opony. Zakładam, że w chwili obecnej przód masz trochę bardziej zjechany niż przód, więc możesz zrobić switch. Bylebyś nie miał sytuacji w której masz łysy przód i dużo na tyle - wtedy taka zmiana nie ma, przynajmniej wg. mnie, sensu. Tak samo, jak wypad cały wypad na tor.
                      2. Jeżeli od 4 - 5k km nie zmieniałeś oleju to nie zaszkodzi go zmienić. Jeżeli to jednorazowy wypad na tor to możesz zalać sławny 0w20 (i pewnie zlać go zaraz po torze ), ale jeżeli planujesz kolejne wypady ,warto byłoby zainteresować się czymś zorientowanym na ochronę silnika (sam leję 5w30 i na torze, w upalny dzień, po 7 sesjach osiągał prawie 124C).
                      3. Układ hamulcowy - upewnij się, że tarcze i klocki wystarczą na track daya. Tak, jak pisali porzednicy, warto wymienić płyn hamulcowy na coś w rodzaju RBFa 6600.
                      4. Co sesje sprawdzaj ciśnienie w oponach. W przypadku dużych dohamowań (np. na Poznaniu) potrafi ono skoczyć nawet o 1 bara po 1 - 2 sesjach.
                      5. Z mechanicznych modów myślę, że wystarczy IC, ponieważ seria będzie puchła w upalne dni. Pozostałe zabawki zostawiłbym na później.

                      Ogólnie rzecz ujmując, nie przywiązywałbym się tak bardzo do modów, jeżeli to Twój pierwszy wypad. Na tym etapie liczy się głównie zdrowa seria i przede wszystkim umiejętności kierowcy. Kolega jeżdżąc totalną serią (IC, opony) zrobił na Poznaniu 1:54 a niektórzy na semi slickach, programie na 400 km etc. nie są w stanie takiego czasu zrobić. Więc spokojnie, skoncentruj się na samej jeźdzcie, pilnuj ciśnienia w oponach, nie zapomnij o chłodzeniu hamulcy i po prostu have fun.
                      CTR

                      Comment


                      • #12
                        Żadnych większych modów niż wymiana oleju( liquid moly 0w30 A3) i płynu hamulcowego(rbf 660) nie planowałem bo na pierwszy wypad samochodem na tor byłoby to bez sensu wg mnie. Po torze do tej pory jeździłem motocyklem i tor na który się wybieram znam. Nie wiem jak będzie samochodem ale jeżdżąc motocyklem jest tam dohamownie z 240 do 60.O zmianie tyłu z przodem nie pomyślałem a faktycznie wydaje się to dobrą opcją.

                        Przy okazji jak w prosty sposób zamocować gaśnicę w kabinie?
                        Last edited by Aleksb; 02-07-2018, 22:11.

                        Comment


                        • #13
                          Nukh dobrze prawi.

                          A co do przesadzania z IC, to te dostępne dla FK2 są w sam raz. Seryjny jest zbyt słaby. Nie wiem jak z dostępnością dla FK8 i czy pasują te z poprzednika.

                          Comment


                          • #14
                            Spoko jeśli chodzi o dedykowane. Miałem na myśli jakieś ekstremalne wielkości i jeszcze z grubymi wężami.

                            Comment


                            • #15
                              Możesz napisać jaki jest koszt takiej imprezy?

                              Comment

                              Working...
                              X