Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Skrzynia CTR FK2 - blokuje się lub zgrzyta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Piszesz w czym jest różnica Motula w twoim wypadku? w niczym ,ale jeśli ktoś wymienia na inny DOT 4.1 zwykły to nic nie zmieni..

    Comment


    • #17
      OK, to się nie zrozumieliśmy, bo wcześniej była mowa o wymianie na Motula czyli właśnie wyczynowy płyn.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez mako Zobacz posta
        Dot 5 rozpuści uszczelki i tyle
        byłem do tej pory przekonany że to kwestia temperatury wrzenia czyli im wyższa cyfra = tym wyższe zabezpieczenie.... ale nie rozpuszczanie uszczelek ... qur...a!! pompa 560 + 407zł robocizna bo sami spieprzyli robotę. Cz można się dochodzić że to z ich winy? mam na piśmie - F-rze pisze DOT 5.
        tyle co wyczytałem na forach motocyklowych że:

        "Ubytków nie trzeba uzupełniać identycznym płynem, bo są one mieszalne:
        dowolnej marki płyny klasy DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 można mieszać. Nie wolno
        z nimi mieszać płynów klasy DOT 5
        , ale występują one bardzo rzadko.
        za AutoŚwiat
        "

        "o DOT 5

        R-3 mieszanina eterów metylowych i etylowych oraz polipropylenoglikoli, kolor zielony, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
        DOT 3 na bazie glikoli polietylenowych, kolor żółty z zielonkawym odcieniem, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
        DOT 4 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnozółty, min. temp. wrzenia 230°C, higroskopijny
        DOT 5 na bazie silikonów, kolor niebiesko-fioletowy/purpurowy, min. temp. wrzenia 260°C, niehigroskopijny
        DOT 5.1 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnożółty, min. temp. wrzenia 260°C, higroskopijny

        Płynów DOT 5 nie powinno sie stosowac w starszych ukladach hamulcowych.
        Płyny DOT 5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT 5!
        Płyny DOT 4 różnych producentów są zawsze mieszalne.
        Ostatecznie można mieszać ze sobą DOT 3 i DOT 4.

        pozdrawiam,
        cholo"
        źródło: https://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=15963.0


        nie wiem czy mam szansę w dochodzeniu sie z ASO Toyoty?

        (zgłębiając wiedzę fajny opis trafiłem: https://www.total.com.pl/cs/Satellit...land%2FDefault )
        Last edited by rambo7; 08-12-2016, 13:59. Powód: edit
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Masz. Jeśli na fakturze masz płyn DOT 5 a zalecany to DOT 4 lub mieszalny i efekt jest taki jak piszesz czyli rozszczelnienie to jak najbardziej masz. Nie jesteście pierwsi ten płyn jest bardzo agresywny i rozpuszcza uszczelnienia pod DOT 4 :-(

          Walczyć i niech wymieniają.

          Comment


          • #20
            Bartek z Autowizji pisał ten materiał w oparciu o mój tekst na innym portalu oraz o moją historię przy ostatnim spotkaniu z nim.
            Tak, oprócz wymiany płynu zaleca się osłonę termiczną, którą Wyszomirski oferuje. Nie ma numeru części, to jest ich patent. I tak, Honda twierdzi, że problemu nie ma. A teraz spałujcie swoje Hondy, zatrzymajcie się, wrzuźcie luz, wciśnijcie sprzęgło i wbijcie jedynkę. Buda się nie zatrzęsła przypadkiem?

            Comment


            • #21
              Nie. nic się nie trzęsło...i uwierz że mam kontakt z kilkoma ludźmi w P i nie tylko którzy też mają podobne przebiegi jak ja i też nic się nie dzieje i nie działo ze skrzynią. czy z objawami związanymi z takową..., co nie zmienia postaci rzeczy że problem jest, choć jak widzę po forach w Eu największy w PL....

              Faktem jest, że ja szybko połapałem się że trzeba "uciekać" z płynu seryjnego na "ciut" wydajniejszy termicznie, ale przyznam że takowe zalewam w każdym aucie jakie kupuje..., mało kiedy sugerując się producentem a już najmniej ASO...
              Last edited by mako; 08-12-2016, 19:05.

              Comment


              • #22
                Przepraszam za brak foty, ale nie dam rady jej porządnie zrobić w obecnych warunkach. Niestety, ale na chwilę obecną nie mam nawet podnosnika (odjechał z poprzednim autem) a bez tego raczej ciężko się tam wcisnąć. Jakby nikt inny nie dał rady to zrobię to za tydzień/dwa, wtedy będę miał możliwość dokładnie obejrzeć podwozie.
                CTR

                Comment

                Working...
                X