Piszesz w czym jest różnica Motula w twoim wypadku? w niczym ,ale jeśli ktoś wymienia na inny DOT 4.1 zwykły to nic nie zmieni..
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Skrzynia CTR FK2 - blokuje się lub zgrzyta.
Collapse
X
-
Zamieszczone przez mako Zobacz postaDot 5 rozpuści uszczelki i tylepompa 560 + 407zł robocizna bo sami spieprzyli robotę. Cz można się dochodzić że to z ich winy? mam na piśmie - F-rze pisze DOT 5.
tyle co wyczytałem na forach motocyklowych że:
"Ubytków nie trzeba uzupełniać identycznym płynem, bo są one mieszalne:
dowolnej marki płyny klasy DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 można mieszać. Nie wolno
z nimi mieszać płynów klasy DOT 5, ale występują one bardzo rzadko.
za AutoŚwiat "
"o DOT 5
R-3 mieszanina eterów metylowych i etylowych oraz polipropylenoglikoli, kolor zielony, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 3 na bazie glikoli polietylenowych, kolor żółty z zielonkawym odcieniem, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 4 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnozółty, min. temp. wrzenia 230°C, higroskopijny
DOT 5 na bazie silikonów, kolor niebiesko-fioletowy/purpurowy, min. temp. wrzenia 260°C, niehigroskopijny
DOT 5.1 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnożółty, min. temp. wrzenia 260°C, higroskopijny
Płynów DOT 5 nie powinno sie stosowac w starszych ukladach hamulcowych.
Płyny DOT 5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT 5!
Płyny DOT 4 różnych producentów są zawsze mieszalne.
Ostatecznie można mieszać ze sobą DOT 3 i DOT 4.
pozdrawiam,
cholo"
źródło: https://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=15963.0
nie wiem czy mam szansę w dochodzeniu sie z ASO Toyoty?
(zgłębiając wiedzę fajny opis trafiłem: https://www.total.com.pl/cs/Satellit...land%2FDefault )Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Masz. Jeśli na fakturze masz płyn DOT 5 a zalecany to DOT 4 lub mieszalny i efekt jest taki jak piszesz czyli rozszczelnienie to jak najbardziej masz. Nie jesteście pierwsi ten płyn jest bardzo agresywny i rozpuszcza uszczelnienia pod DOT 4 :-(
Walczyć i niech wymieniają.
Comment
-
Bartek z Autowizji pisał ten materiał w oparciu o mój tekst na innym portalu oraz o moją historię przy ostatnim spotkaniu z nim.
Tak, oprócz wymiany płynu zaleca się osłonę termiczną, którą Wyszomirski oferuje. Nie ma numeru części, to jest ich patent. I tak, Honda twierdzi, że problemu nie ma. A teraz spałujcie swoje Hondy, zatrzymajcie się, wrzuźcie luz, wciśnijcie sprzęgło i wbijcie jedynkę. Buda się nie zatrzęsła przypadkiem?
Comment
-
Nie. nic się nie trzęsło...i uwierz że mam kontakt z kilkoma ludźmi w P i nie tylko którzy też mają podobne przebiegi jak ja i też nic się nie dzieje i nie działo ze skrzynią. czy z objawami związanymi z takową..., co nie zmienia postaci rzeczy że problem jest, choć jak widzę po forach w Eu największy w PL....
Faktem jest, że ja szybko połapałem się że trzeba "uciekać" z płynu seryjnego na "ciut" wydajniejszy termicznie, ale przyznam że takowe zalewam w każdym aucie jakie kupuje..., mało kiedy sugerując się producentem a już najmniej ASO...Last edited by mako; 08-12-2016, 19:05.
Comment
-
Przepraszam za brak foty, ale nie dam rady jej porządnie zrobić w obecnych warunkach. Niestety, ale na chwilę obecną nie mam nawet podnosnika (odjechał z poprzednim autem) a bez tego raczej ciężko się tam wcisnąć.Jakby nikt inny nie dał rady to zrobię to za tydzień/dwa, wtedy będę miał możliwość dokładnie obejrzeć podwozie.
Comment
Comment