Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Skrzynia CTR FK2 - blokuje się lub zgrzyta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Skrzynia CTR FK2 - blokuje się lub zgrzyta.



    Czyli nie tylko wymiana płynu w wysprzęgniku, ale i osłona termiczna

  • #2
    Całe szczęście to tania i mało kłopotliwa przeróbka.
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • #3
      Ano. Wczoraj byłem na wymianie oleju i dostałem nowy płyn w wysprzęgliku + osłonę.
      CTR

      Comment


      • #4
        Ale u Wyszomiskoego czy gdzie? Ktoś ma numer tej oslony? Możesz zapodać fotkę jakąś? Zalane RBF 600 czy 660?
        Last edited by Alix; 06-12-2016, 11:02.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #5
          Tak, u Wyszomirskich. Co do reszty pytań to odpowiem wieczorem, jak będę przy aucie.
          CTR

          Comment


          • #6
            OK postanowiłem wydzielić temat bo skoro już w "prasie" jest, jednemu z userów się wydarzyło, Zacharowi też, to coś jest na rzeczy.

            Patrzył znajomy z serwisu na tą lokalizację pod maską, faktycznie wysprzęglik jest dość blisko nawet nie tyle downpipe co katalizatora i osłona termiczna jest tylko od strony chłodnicy, a od strony drugiej - nie ma. Może to faktycznie powodować w/w zjawisko, tym bardziej, że dobrze wiemy, jakie piekło jest w naszych Rkach pod maską po daniu ognia w gary... Mam nadzieję, że Nukh wrzuci fotkę jak to Wyszomirski robi, bo oficjalna odpowiedź z Honda Europe dla ASO w kwestii skrzyni/wysprzęglika z dzisiaj brzmi tak:

            "Pogłoski absolutnie nieprawdziwe.
            Nie ma zjawiska gotowania się płynu nie ma też potrzeby wprowadzania modyfikacji.
            Informacje wyssane z palca przez forumowiczów.
            "

            Także oficjalnie żadnej akcji nie ma i Honda się na razie do niczego nie przyznaje. Ton wypowiedzi oceńcie sami.

            Ja na razie umówiłem się jednak na wymianę płynu - zaszkodzić przecież nie może a koszt jest groszowy. Z tego co wiem to jednak ten droższy Motul RBF 660 tak?

            Nukh - czekamy na fotki będziemy wdzięczni
            Last edited by Alix; 06-12-2016, 13:56.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Nukh Zobacz posta
              Ano. Wczoraj byłem na wymianie oleju i dostałem nowy płyn w wysprzęgliku + osłonę.
              Dostałeś w sensie za darmo?

              Zbliżam się powoli do 5 tyś i mam zamiar niedługo olej wymienić, przy okazji będę chciał to zrobić.

              Comment


              • #8
                U mnie skrzynia ma 19 tys i bangla jak miła choć lekko nie ma, ale fakt ja zalałem DOT 5.1 przy około 4 tys km. poza tym to nie jest moja pierwsza krótka manualna skrzynia

                Generalnie wymiana płyn powinna być przeprowadzona u dilera zanim auto będzie wydane, niestety droga morska tych aut powoduje że każdy civic ma już "zawodniony" płyn (sprawdzane przy na innych nowych civicach które stały na placu przed wydaniem).
                Zawodnienie powoduje że nie trzyma parametrów, dochodzi wysoka temperatura pracy taka jak w CTR i problem gotowy.

                Comment


                • #9
                  mako ale na co zmieniłeś? Bo RBFy są DOT 4. Hamulcowy też od razu zmienić jak robię zakupy? Jak myślisz?
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #10
                    Ja zmieniłem na Millersa ale na 5.1 i w oba układy. Zawsze przechodzę na 5.1 bo płyny tego typu i tak wymieniam raz na rok, jedyna wada poza samymi zaletami 5.1 to że trzeba go częściej zmieniać bo szybciej "łapie wodę" niż 4, ja sobie stosuje interwał roczny, te płyny są tak śmiesznie tanie.

                    Tylko jesli chcesz zalać DOT 4 to tylko 5.1 nie cię ręka b. broni przed 5 :-)

                    Jeszcze jak będzie ciut cieplej wpadają przewody w oplocie. Już leżą i czekają.

                    Comment


                    • #11
                      czytając ten wątek tylko 2 zdania, ostatnio mój ojciec dał auto na przegląd (w sumie to nie istotne marka/model) Auris 2008 było DOT 4, ale zalano pisze na fakturze DOT 5 zaczęła cieknąć pompa sprzęgłowa leci płyn do kabiny pod pedałem mokro. Nie wiem co faktycznie zalano DOT 5 czy 5.1 ale pisze że 5. Czy to takie mogą być efekty stosowania DOT 5* (cokolwiek 5).
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        5 i 5.1 to bardzo różne składem płyny których absolutnie nie wolno używać zamiennie bo można sporo popsuć. Można zalać zamiast DOT 4 płyn DOT 5.1 ale NIGDY DOT 5.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • #13
                          W instrukcji do CTRa jest nawet wzmianka, żeby pod żadnym pozorem nie wlewać DOT 5.

                          U mnie został wlany DOT4 MOTULa (RBF6600). Za samo zabezpieczenie termiczne niczego nie zapłaciłem. Sorry za brak foty, ale trochę słabo z czasem. Może dzisiaj uda się zejść w końcu do samochodu.
                          CTR

                          Comment


                          • #14
                            Dot 5 rozpuści uszczelki i tyle :-) więc jeśli cieknie to może być wina jeśli na taki wymieniono. Szczerze wymiana Dot 4 na 4 nie wiele zmieni.., chyba, że na Millersa 300 Racing Dot 4

                            Comment


                            • #15
                              A w czym Millers lepszy od wspomnianego Motula? Bo z tego co widzę są porównywalne, a Motul może nawet trochę lepszy

                              Comment

                              Working...
                              X