Ja bym też nie zmieniał. Jak jeszcze stoi pod wiatą i nie jest zdany na jakieś skrajne warunku atmosferyczne to tym bardziej. A Ty czemu tak mało tą Rke używasz??? Nie lubisz Nia jezdzic czy jak? Marnuje się! Toż ja babcią zelazkiem więcej jeżdżę!
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Jaki olej do CTR VII generacji.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaJa bym też nie zmieniał. Jak jeszcze stoi pod wiatą i nie jest zdany na jakieś skrajne warunku atmosferyczne to tym bardziej. A Ty czemu tak mało tą Rke używasz??? Nie lubisz Nia jezdzic czy jak? Marnuje się! Toż ja babcią zelazkiem więcej jeżdżę!
Ale mam plan przetrenować ją w przyszłym roku na znacznie dłuższej trasiezobaczymy co z tego wyjdzie
Moja ko-Hankahttp://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R
Szerszeń by grzes41gthttps://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
sigpic
Comment
-
Kurcze to ja przejechałem zelazkiem 800km... tylko w zeszłym tygodniu............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz postaczytałem też że świeży olej który się wleje do silnika nabiera swoich pełnych właściwości po pewnym czasie, dlatego według mnie mój na tym etapie ma pełne właściwości.
Jak powiedziałeś świeży olej, a czy po roku to jest świeży olej? kwestia dyskusyjna. Co ten olej po roku przy tak małym przebiegu ma w sobie? - głównie wodę, czyli emulsję czyli w konsekwencji mamy korozję. Najbardziej znacząca jest kondensacja pary wodnej gdy silnik jeździ mało i na krótkie trasy. Jak długo postoi i będzie zimy - przed jazdą sprawdź czy pod korkiem nie masz "masełka" jeśli nie to masz dobre odpowietrzenie silnika a zarazem nie wciąga wilgoci. Silnik oddycha powietrzem atmosferycznym zatem wciąga wilgoć. Główną sprawą przy małych przebiegach jest przenikanie wilgoci ale i utlenianie oleju.
Kolejną sprawą jest reakcja na metale w takich warunkach starzenie następuje szybciej niż w bańce plastikowej. W silniku olej styka się m.in z metalami jak magnez, żelazo, aluminium, cyna. Udział spalin w wyniku spalania mieszanki mimo że b.mały przebieg też zostawia swoje. Olej w bance plastikowej zachowuje neutralne własności bez problemu 5 lat bo nie ma kontaktu z metalem. W silniku po jakimś czasie siłą rzeczy starzeje się szybciej. Przeciągnięcie interwału wymiany nie jest szkodliwe pod warunkiem że to nie będzie więcej niż 2 lata. Jednak w książce pisze wyraźnie i to podkreślił markow71 - co nastąpi pierwsze!
To oznacza że wzięto pod uwagę że ktoś może zrobić 3 tys km. Jednak mając na uwadze starzenie sie oleju gdy jest w silniku nie powinno się tego przeciągać!
Moi emeryci w rodzinie praktykują 1,5 roku i to się sprawdza, nic się nie dzieje. Tylko że oni mają cywilne auta a nie R-type, no i w kite nie dają.
Więc R-ką jedziesz czasem (jak my razem ostatnio na spota) temp silnika może sięgać nawet 150stC. W takich warunkach reakcje chemiczne olej-powietrze-utlrnianie zachodzą dużo szybciej.
Pamiętaj że obciążenie cieplne i mechaniczne których elementy jak dolne powierzchnie cylindrów pracują w zakresie 150-540stC jak i panewki korbowe i trzonki zaworów 120-210stC. Dlatego z definicji Olej do R-ki moim zdaniem powinien w parametrze cieplnym sięgać 50. np. 5W-50, 10W-50.
Np. motocykliści mają zawsze dylemat czy wymieniać olej po sezonie czy przed sezonem? Zasada ta sama: jeśli wymiana po sezonie to świeży olej do wiosny reaguje z metalowymi częściami silnika, oraz różnice temp. powodują kondensacje H2O. Jeśli wymiana na wiosnę co całą zimę stoi w silniku olej z wszelkimi substancjami niepożądanymi, tak źle i tak niedobrze.
Generalnie Silnik jak twój eksploatowany mało intensywnie i o małym przebiegu powinny zachowywać interwał 1 roku to nie jest pisane bez kozery.
Taki silnik mało używany i na krótkich dystansach podczas swojej najczęściej krótkiej pracy w sytuacji niskiej jego temperatury pracy (nieustabilizowaną temperaturą ledwo rozgrzejesz już go gasisz) wciąga relatywnie w olej duże ilości cząstek paliwa i pary wodnej obniżasz TBN (zasadowość oleju) i uruchamiasz proces tworzenia emulsji tej wody nie mając odpowiednich warunków nie da się usunąć - ona zostaje! .
To są normalne zjawiska fizyczne w takich warunkach.
Po porostu nie ma tego jak usunąć, co innego jak byś go gonił tak 160km/h przez 1 godzinę H2O odparowała by poprzez system odpowietrzenia skrzyni korbowej, w sumie zrobiłbyś tylko km a i tak po 10tys musiałbyś go wymienić.
Natomiast gdy nie masz km, ale masz czasookres to jakość fizykochemiczna tego oleju wcale nie jest lepsza. Można rzec że tego po kolorze nie widać, ale jest to "kompot".
Zatem, 1 rok to jest "standard" zalecany przez producenta. Praktyka pokazuje że 1,5 roku też da radę. Natomiast 2 lata i więcej bym nie ryzykował, nie w takim silniku jak R-type.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
K20A3 jaki olej zalewacie
Witam , mam pytanie do was odnośnie oleju , a to dlatego że wszystkie firmy w swoich wyszukiwarkach polecają do tego silnika oleje lekkobieżne A5/B5 co wynika z faktu oszczędności paliwa .Czy stosujecie oleje A3/B3 które mają za zadanie dbać bardziej o silnik ze względu na wyższe HTHS ,ale stawiają przy tym większe opory w silniku przez co spalanie może odrobinę wzrosnąć . W mojej instrukcji w języku niemieckim nie ma podanych tych wartości , jest tylko klasa SJ order SL.Czym lepiej zalać silnik seri K 0W30 A5/B5 ,czy 5W30 A3/B3 w obu przypadkach syntetyki
Trzeba w końcu nadrobić Regulamin w pkt 2. O olejach jest bardzo dużo napisane i o K20 co leją inni również.Załączone pliki
Comment
-
Wpis #31 tego wątka, po Polsku dużo lepiej się czyta: https://www.civicforum.pl/showthread...eneracji/page4
Zamieszczone przez mirorogi Zobacz postapytanie (...) wszystkie firmy w swoich wyszukiwarkach polecają do tego silnika oleje lekkobieżne A5/B5
Zamieszczone przez mirorogi Zobacz postaCzy stosujecie oleje A3/B3 które mają za zadanie dbać bardziej o silnik ze względu na wyższe HTHS ,ale stawiają przy tym większe opory
Zamieszczone przez mirorogi Zobacz postaCzym lepiej zalać silnik seri K 0W30 A5/B5 ,czy 5W30 A3/B3
to jest pytanie do Ciebie, nie do nas.
To jest bardzo trudno odpowiedzieć. To tak jak by powiedzieć czy chcesz kotleta schabowego czy kotleta z soi?
Pytanie do nas to może brzmieć:
Lepiej Castrol czy Mobil z Normą ACEA A5/B5.
czy
Lepiej Castrol czy Mobil z Normą ACEA A3/B3.
Wtedy ok, możemy gadać, ale czy ACEA A5 czy ACEA A3 ? to musisz najpierw się sam określić co do użytkowania samochodu. Nikt na forum nie ma zielonego pojęcia w jakich warunkach użytkujesz auto.Last edited by rambo7; 21-03-2017, 12:53.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez peri84 Zobacz postaWaszym zdanie który będzie lepszy do Type-r EP3, motul 8100 X-clean 5w40 czy motul 8100 X-cess 5w40
To jest olej silnikowy Full SAPS i takich powinieneś szukać.
Nie potrzebujesz oleju wydłużającego żywotność filtra cząstek stałych.
Comment
-
Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz postaOdnośnie Motula to jedyny słuszny to 300V,
Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz postaP.S. Rambo może coś wie, ale nie do końca potrafi to przelać na papier
Zamieszczone przez Okonio Zobacz postaTo jest olej silnikowy Full SAPS i takich powinieneś szukać..
Zamieszczone przez Okonio Zobacz postaNie potrzebujesz oleju wydłużającego żywotność filtra cząstek stałych.
no nie każdy widać jest inteligentny, albo niektórym się po prostu czytać nie chcei to jest właśnie taki przykład, "pierwszy z brzegu"
Zamieszczone przez peri84 Zobacz postaWaszym zdanie który będzie lepszy do Type-r EP3, motul 8100 X-clean 5w40 czy motul 8100 X-cess 5w40
... ja do dzisiaj nie pojmuję, jak ktoś może zapytać "czy mogę zalać do benzyniaka" olej stricte do diesla z DPF... trudne to jest ... i Co takiemu użytkownikowi odpowiedzieć?
... ręce opadają.
Last edited by rambo7; 31-12-2019, 14:11.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Dzięki Okonio i Fyrkes za odpowiedź, a co do Rambo7 po prostu żenada. Po to chyba jest forum żeby ludzie sobie pomagali, nie każdy musi się znać na olejach ich składzie co do czego i dlaczego, można poczytać w necie pełno artykułów o olejach jaki i można zapytać się kolegów na forum co mają większe doświadczenie. Jeżeli nie znając mnie oceniasz moją inteligencję i jeszcze nie masz nić mądrego do powiedzenia to po co się udzielać. Wszystkiego dobrego w nowym roku.
Comment
-
Zamieszczone przez peri84 Zobacz postaRambo7 po prostu żenada
Zamieszczone przez peri84 Zobacz postanie każdy musi się znać na olejach ich składziedlaczego do mnie te zarzuty?
Nawet gdybyś nie miał IO to jest tu kilka Skanów IO ze stroną doboru oleju i nie ma tam wymienionego oleju z Normą do Diesla z DPF.
Czy zarzucisz mi też że nie potrafisz czytać?
Zamieszczone przez peri84 Zobacz postaJeżeli nie znając mnie oceniasz moją inteligencję
No i z Nowym Rokiem już wiesz, że są oleje do układów DPF w dieslach które niebardzo nadają się do benzyniaków. 3-mam kciuki za właściwy dobór oleju.Last edited by rambo7; 02-01-2020, 10:29.Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment