Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do CTR VII generacji.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaki olej do CTR VII generacji.

    Ja już w kolejnym autku leje Castrola i nie mogę powiedzieć złego słowa, wcześniej używałem 5W40 teraz leje 10W60
    Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

    Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
    sigpic


  • #2
    Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
    Ja już w kolejnym autku leje Castrola i nie mogę powiedzieć złego słowa, wcześniej używałem 5W40 teraz leje 10W60
    A czym sie kierujesz przechodzac na 10w60?

    Comment


    • #3
      Niedawno kupiłem nowe autko i poprzedni właściciel taki olej lał więc nie chcę zmieniać specyfikacji oleju, więc narazie zmieniłem olej na taki jaki był używany do tej pory
      Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

      Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
      sigpic

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
        Niedawno kupiłem nowe autko i poprzedni właściciel taki olej lał więc nie chcę zmieniać specyfikacji oleju, więc narazie zmieniłem olej na taki jaki był używany do tej pory
        Ok, rozumiem. A jaki jest to silnik i z jakim przebiegiem?

        Comment


        • #5
          k20A2 2.0 przebieg 126tyś. udokumętowane
          Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

          Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
          sigpic

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
            k20A2 2.0 przebieg 126tyś. udokumętowane
            10w60 to olej daleko spoza rekomendacji lepkosciowej do tego sinlika. Zalej dobry syntetyczny 5w40 i bedzie duzo lepiej.

            Comment


            • #7
              Jednak nie chciałbym zmieniać specyfikacji oleju skoro poprzedni właściciel na takim pomykał i silnik już się do niego "przyzwyczaił" zobaczę jak olej będzie wyglądał przy następnej wymianie i czy silnik nie będzie go zjadał na potęgę. Według Ciebie co się stanie jak będę jeździł dalej na oleju o takiej specyfikacji (10W60)?
              Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

              Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
              sigpic

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
                Jednak nie chciałbym zmieniać specyfikacji oleju skoro poprzedni właściciel na takim pomykał i silnik już się do niego "przyzwyczaił" zobaczę jak olej będzie wyglądał przy następnej wymianie i czy silnik nie będzie go zjadał na potęgę. Według Ciebie co się stanie jak będę jeździł dalej na oleju o takiej specyfikacji (10W60)?
                Poprzedni wlasciciel uzywal tego oleju bo byl rekomendowany przez ASO Hondy wbrew temu co zaleca producent. Zalecali ten olej ze wzgledu na umowy handlowe i marze na tym wlasnie oleju. Honda zaleca oleje od 0w20 do 10w40 - zaleznie od dostepnosci w danych krajach, klimatu, uzytkowania silnika. Stosowanie 10w60 w ciasno spasowanym silniku jest duzym bledem - wolniejszy przeplyw i chlodzenie = wieksze zuzycie silnika. Nie mowiac juz o tym, ze zima przy bardzo niskich temperaturach zaraz po starcie silnika smarowanie bedzie kiepskie. To, ze auto jezdzilo do tej pory na 10w-60 nie oznacza, ze musi na tym jezdzic do konca.
                Twoja auto i twoj wybor. Ja moge tylko doradzic i uwazam, ze 5w40 bedzie bardzo dobrym wyborem i zapewni lepsza ochrone niz 10w60 w kazdych warunkach. Obawy, ze zuzycie oleju bedzie wieksze itp sa w tym przypadku nieuzasadnione.
                Pozdro,

                Comment


                • #9
                  Poprzedni wlasciciel uzywal tego oleju bo byl rekomendowany przez ASO Hondy wbrew temu co zaleca producent. Zalecali ten olej ze wzgledu na umowy handlowe i marze na tym wlasnie oleju. Honda zaleca oleje od 0w20 do 10w40 - zaleznie od dostepnosci w danych krajach, klimatu, uzytkowania silnika. Stosowanie 10w60 w ciasno spasowanym silniku jest duzym bledem - wolniejszy przeplyw i chlodzenie = wieksze zuzycie silnika. Nie mowiac juz o tym, ze zima przy bardzo niskich temperaturach zaraz po starcie silnika smarowanie bedzie kiepskie. To, ze auto jezdzilo do tej pory na 10w-60 nie oznacza, ze musi na tym jezdzic do konca.
                  Twoja auto i twoj wybor. Ja moge tylko doradzic i uwazam, ze 5w40 bedzie bardzo dobrym wyborem i zapewni lepsza ochrone niz 10w60 w kazdych warunkach. Obawy, ze zuzycie oleju bedzie wieksze itp sa w tym przypadku nieuzasadnione.
                  Pozdro,
                  Walezy ja mam silnik K20A2 2.0 benzyna TYPE R , piszę jeszcze raz jaki mam silnik w moim autku bo nie wiem czy zorientowałeś się że piszesz o R-ce
                  Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                  Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
                    Walezy ja mam silnik K20A2 2.0 benzyna TYPE R , piszę jeszcze raz jaki mam silnik w moim autku bo nie wiem czy zorientowałeś się że piszesz o R-ce
                    Zorientowalem sie. 200 km to nie jest nic specjalnego. Porsche I Ferrari tez jezdza na 5w40. Nie masz sie czego obawiac. A jak naprawde czesto palujesz to zwroc uwage na serie NT CFS Millers'a - oleje do sporty, klasa sama w sobie. Millers tez sugeruje 5w40 do twojego aura.

                    Comment


                    • #11
                      Oki może dla Ciebie nic specjalnego, ale ja szybszym samochodem nie jeździłem Poprzedni właściciel lał taki olej ponieważ nie jeździł tym samochodem w zimie(a i ja będę go sporadycznie użytkował), a dla jednostek wysilonych, bądź ostro użytkowanych w cięższych warunkach, dobrze aby drugi parametr był możliwie wysoki (w moim wypadku jest 60) Dla mnie pierwszy parametr jest mniej istotny ponieważ w niskich temp.samochód raczej nie będzie użytkowany. Czy w takich okolicznościach twoja opinia co do użytkowania 10W60 się zmienia?
                      Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                      Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez walezy Zobacz posta
                        10w60 to olej daleko spoza rekomendacji lepkosciowej do tego sinlika
                        pozwolisz że całkowicie się z tą opinią nie zgodzę .
                        Moim zdaniem walezy jeszcze w kilku kwestiach nie jest tak do końca jak piszesz. Co do oleju 10W-60 do silnika wersji "R" jest jak najbardziej uzasadnione uważam że Grześ nie powinien go zmieniać mimo ze w nazwie jest to 10W - jest to zazwyczaj Full syntetyk i ten 2gi parametr w R-ce jest najważniejszy 40 może tu nie utrzymać parametrów. Jeśli ja bym sugerował to wyłącznie 10W-60 i tego się trzymał. To nie diesel - to sie nie zagrzewa 10km, w zimie jak sie przekonasz 500m wystarczy by już złapał temperaturę.
                        Ja moim D15B2 na oleju 10W-40 przez 5 zim przy -25stC odpalałem bez problemu, miała 225tys najechane i zegar potrafił się nieraz zamknąć, po takim przebiegu brała 250ml na 10tys km, na Oleju Lotos.
                        Tak że taki olej w takim silniku jest bardzo uzasadniony i nie jest on w sprzeczności z zaleceniami producenta - tu trochę odleciałeś .
                        Kolejną sprawą kupowanie na allegro, ja całe życie kupuje na allegro dlaczego twierdzisz że Hurtownia która ma siedzibę pod konkretnym adresem jest niewiarygodna? ... mi jechać 100km po olej w jedną stronę się nie chce od 5 lat tam kupuję oleje - firma ma się dobrze istnieje i działa prężnie, sprzedaje swoje produkty również na allegro ale i nie tylko ...wiec w czym problem? nie bardzo rozumiem? .
                        Allegro to nie "stodoła z lewą rozlewnią" to normalny portal służący również do sprzedaży produktów w sposób legalny uczciwy i wiarygodny - trzeba tylko wiedzieć gdzie i u kogo się kupuje, nie ma tu absolutnie żadnego zagrożenia.
                        Last edited by rambo7; 11-07-2014, 08:44.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Rambo jak możesz podaj linka do Allegro gdzie kupujesz sprawdzony olej, w przyszłości skorzystam
                          Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                          Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez walezy
                            szukaj raczej olejow z aprobata A1/A5 lub A3 niz C2/C3. (...) Innymi slowy A1/A3/A5 nadaja sie do benzynowych silnikow, (..) Te pierwsze beda sie rowniez charakteryzowac wyzszym TBN'em (typowo 10-12), (..).
                            Osobiscie zalewam (do takiego samego silnika) 5w30 API SN, ACEA A5/B5. Jesli chodzi o producenta to wybor nalezy do ciebie. Unikalbym raczej kupowania na alegro. Wymieniaj co 10 tys maks. (..)
                            sorry ale kompletnie się nie zgodzę z opinią że A1/B1 / A5/B5 nadają sie do silnika R-ki ....??? nie , niejadaną się ! To parametry olejów tzw. "enegry" "eco" ...czyli do konstrukcji najnowszych spełniających najwyższe wymagania emisji spalin.
                            R-ka Grzesia nie wymaga oleju "eko energy" ba, jest wysoce niezalecany! jego zadaniem nie jest ochrona silnika! - jego zadaniem jest ochrona środowiska a to jest w sprzeczności z ochroną silnika gdyż go nie chroni! ...nie chroni go tak jak to robi 10W-60.
                            To m.in z tego powodu zaprzestano produkcji R-ki w specyfikacji wolnossącej.
                            TBN tez nie ma większego znaczenia.
                            W kwestii wymiany owszem po 10tys można rozważyć wymianę jeśli wykorzystane bywały często w pełni własności oleju .
                            Info o Hurtowni na pw.
                            Last edited by rambo7; 11-07-2014, 09:22.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Chciałbym zrozumieć twój tok rozumowania (ja wiem tyle ile wyczytałem), nie mówimy o cenach bo te są zbliżone, co do parametrów oleju skoro auto nie jeździ w zimie to tak pierwszy współczynnik mnie nie obchodzi, za to drugi jest o wiele lepszy od podawanego przez Ciebie (40) więc w czym widzisz problem. Chyba że chodzi Ci o to że leje lepszy olej niż silnik potrzebuje(60 zamiast 40), tak oba te oleje są ful syntetic
                              Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                              Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X