Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Opony wielosezonowe - czy warto i jakie?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Teoria spiskowa głosi to samo o oponach zamawianych u producenta przez fabrykę...
    Ale wystarczy spojrzeć na bieżnik i zobaczyć, że opona jest ukierunkowana na lato..
    Obniżenie indeksu prędkości i nośności to spora oszczędność dla producenta.
    Jak w tym przypadku złożyła zamówienie Honda możemy tylko gdybać. To nie są opony z amerykańskiego rynku, tylko z Hondy wyprodukowanej w europie. Jakie macie indeksy prędkości i nośności w fabrycznych oponach?
    Last edited by tabazagt; 21-01-2020, 19:09.

    Comment


    • Jak pamietam seryjnie na Xtce powinno byc W w 17'' wiec w 18''pewnie analogicznie W albo Y.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • https://www.tirerack.com/tires/tests...y.jsp?ttid=138

        Test z 2010 r. produkowana od jakiegoś czasu.

        Sprawdziłem indeks prędkości i nośności odpowiada europejskiej wersji, chociaż rozmiaru 18" instrukcja EU nie przewiduje.

        215/55R16 93V
        235/45R17 94W
        245/30ZR20 90Y
        Last edited by tabazagt; 21-01-2020, 19:46.

        Comment


        • Typowy amerykanski test do amerykanskich aut gdzie sa ogolniki + podanie ile MPG z tego bedzie.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Dobra opona wielosezonowa będzie przy każdym teście w okolicach połowy od najlepszego wyniku. Jeśli producent podniesie jej właściwości do jazdy latem ucierpi część która odpowiada za zimę.
            Nie bez powodu wybrałem Vredestein Quatrac 5 do Toyoty RAV4 ta opona jest przeważnie w połowie wyników i nie jest to opona o charakterystyce sportowej.
            Przy doborze opony do Civic kierowałem się tym że czasami latem szybciej pojadę, zimą postaram się jakoś przetrwać ( wybrana opona zdecydowanie lepiej sprawdza się latem).
            Spotkałem się też z opinią, że nie bez znaczenia na wyniki jest szerokość opony. Węższe opony wielosezonowe mają słabsze parametry trakcji zimą co pokazują testy tego samego modelu w różnych rozmiarach.

            Comment


            • Zdecydowanie, podobnie jak zimowek, zawezanie szerokosci, zanizanie indeksu w calorocznych mocno uposledza ich mozliwosci i jest kardynalnym bledem. Dlatego ja zimowki czy caloroczne od zawsze kupuje co najmniej (bo zdarzylo sie kilka razy, ze swiadomie szersze) w takim rozmiarze jak powinny byc letnie.Tym bardziej ze znowu, opona wielosezonowa ma trudniejsze zadania od sezonowej i takie glupio rozumiane oszczednosci zle wplywaja na mozliwosci auta i jego bezpieczenstwo.

              Jest takie stare powiedzenie ze twoje auto jest tak sprawne jak zalozone na nim opony i jest w tym wiele prawdy. Nic innego (stan zawieszenia, hamulcow czy nawet ilosc wspomagajek elektronicznych etc.) w ostatecznym rachunku nie ma tak znacznego i bezposredniego wplywu na zachowanie samochodu jak... opona. Dlatego zamiast super oleju, sportowych filtrow powietrza, odpicowania lakieru czy karbonu we wnetrzu wiele osob powinno najpierw zadbac o swoje auto z tej kluczowe strony, bo to co widac na ulicach i na niektorych wypowiedziach chocby tu na Forum czy w watkach "Nasze Auta" - czasem nie wiadomo czy bardziej zal czy strach czytac. Watek olejowy o pseudohipertechnologiach raczej bez wiekszego znaczenia dla tych seryjnych silnikow jest neverending story, ale do nowego auta za 100tys. doradzanie jakie stalowki i budzetowe zimowki kupic zeby kilkaset zlotych zaoszczedzic to przeciez norma od lat...
              Last edited by Alix; 22-01-2020, 00:35.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                Dlatego ja zimowki czy caloroczne od zawsze kupuje co najmniej (bo zdarzylo sie kilka razy, ze swiadomie szersze) w takim rozmiarze jak powinny byc letnie.
                Jak kupowałem swojego Civica to otrzymałem gratis całe koła od ASO. Na moje pytanie jaki to będzie rozmiar odpowiedzieli, że rozmiar będzie identyczny z letnimi, inaczej mi nie mogą ich zaproponować. Potwierdza się to z tym co piszesz.

                Comment


                • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Watek olejowy o pseudohipertechnologiach raczej bez wiekszego znaczenia dla tych seryjnych silnikow jest neverending story, ale do nowego auta za 100tys. doradzanie jakie stalowki i budzetowe zimowki kupic zeby kilkaset zlotych zaoszczedzic to przeciez norma od lat...
                  W sedno tarczy. A co do opon i tego, co za oknem od paru lat. Następne opony, które kupię, to Michellin CrossClimate + w rozmiarze, indeksem nośności i prędkości w jakim wyjechało auto z fabryki. No chyba, że do tego czasu pokaże się coś lepszego.

                  Comment


                  • Ja się do CrossClimate przekonać nie mogę... Jakoś bardziej do mnie przemawia lepsza trakcja w krytycznych warunkach zimą (pomimo, że tak czy tak jeździ się ostrożniej niż latem).
                    Tym samym w miejskich wozidłach mam pozakładane GY Vector 4season gen 2. Ich plus to też cichsza praca.
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • Mam osobiste doświadczenie porównania Vectorów Gen-2 na Swifcie mkIV z Michelinami CC na Yarisie mkI - ale w wersji T-Sport więc... prowadzi się prawie jak Swift, a nie tak kiepsko jak przeciętny Yaris Podobne moce, identyczne rozmiary opon, obydwa wyjściowo na oponach sezonowych premium touring. Swift jednak na Vectorach w lecie prowadził się na suchym, szczególnie w gorące dni mniej precyzyjnie i bardziej "pływająco" podczas gdy na CC nie odczuwałem tego problemu. Tak oto role się odwróciły i Swift zaczął się prowadzić... prawie jak Yaris. Dlatego na wszystkich kolejnych autach zostałem już na CC lub CC+. Vectory są świetną oponą, ale niestety asportową i przeciętną na suchym. Tak, są komfortowe i ciche, ale jak zmiana ma być nieodczuwalna w stosunku do sezonowych, szczególnie na suchym asfalcie, na którym większość Polaków spędza większość czasu, uważam, że przy naszym klimacie lepszą alternatywą są CC+ - chyba że ktoś jeździ w górach albo regularnie jeździ na narty, że faktycznie auto "widuje" chociaż śnieg. Może inne rozdanie byłoby gdyby pójść powyższą ścieżką pana z Tyre Reviews gdzie poleca... że można lato zostawić letnie, całoroczną zamiast zimowej założyć - wtedy może faktycznie coś na bazie zimówki byłoby bardziej adekwatne. Aczkolwiek wciąż, chyba postawiłbym na CC overall w naszym miejskim bezśnieżnym klimacie. To pewnie też tym bardziej czuć im większą moc ma auto. W miejskich wozidłach może to mniej istotne, ale mam wrażenie, że CC/CC+ lepiej sobie radzą z większą dynamiką auta niż Vectory.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Ja z kolei miałem niezbyt mile doświadczenia z CC na błocie pośniegowym i mokrym przy temperaturach poniżej 8 stopni. W takich warunkach Vectory o klasę lepsze.
                        No i auta traktowane nie sportowo, tylko typowo daily. Do dynamicznej jazdy na granicy możliwości danej opony ani jedne ani drugie niespecjalnie się nadają.

                        Na śniegu w górach jechałem tylko raz (Vitara 1.6 4x4) i bez zarzutu.
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • Na sniegu Vectory z definicji beda lepsze, tu nawet nie ma co porownywac.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                            Na sniegu Vectory z definicji beda lepsze, tu nawet nie ma co porownywac.
                            Alix , nie będa lepsze od Wredestein Qaytrac PRO, ani CC+ , ani 4Season Gen2.
                            Jesteście z nowościami do tyłu


                            Nowa opona Vredestein Quatrac Pro, czyli pierwsza na rynku opona całoroczna zaprojektowana z myślą o segmencie ultrawysokich osiągów (UHP),


                            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • Pojade na takich to uwierze. Niejedna rewolucje gazetowa juz widzialem, niejedna zweryfikowala czas i rzeczywistosc. Conti TS850P wygrala w 2015 chyba wszystko co bylo do wygrania, a okazala sie tak kiepska w realu ze żal. Aczkolwiek szanuje Tire Rack i jak tak napisali to moze faktycznie beda rewelacyjne. Z drugiej strony z naszymi realiami najwiekszy zwiazek maja zwykle Tire Reviews (sensowniej bo porownuja to do europejskiego, a nie amerykanskiego rynku jak tire rack, tam duzo latwiej byc rewelacyjnym bo poziom jest nizszy...) albo EVO, gdzie z zalozenia przede wszystkim jezdza autami a opinie o oponach sa szczerym produktem ubocznym.
                              Last edited by Alix; 26-01-2020, 13:35.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                                Pojade na takich to uwierze. Niejedna rewolucje gazetowa juz widzialem, niejedna zweryfikowala czas i rzeczywistosc. Conti TS850P wygrala w 2015 chyba wszystko co bylo do wygrania, a okazala sie tak kiepska w realu ze żal. Aczkolwiek szanuje Tire Rack i jak tak napisali to moze faktycznie beda rewelacyjne. Z drugiej...
                                Jeździłem na poprzednich Quartac 5 nigdy nie zawiodły, nie straciłem panowania, nie zakopałem się, nie było problemu podjazdu w górach
                                Quartac Pro maja poprawione parametry około 10 %+
                                Zima jeżdżą prawie jak zimowe , latem jak letnie a w okresie jesieni i wiosny są lepsze od zimowych czy letnich.
                                Wiem co piszę .
                                Nie ma narazie rozmiaru 215 55 17 , czekam .
                                Gdyby był, już bym miał na kolach, a letnie i zimowe do żyda [emoji16]

                                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                                Last edited by Bodex1; 26-01-2020, 16:02.

                                Comment

                                Working...
                                X