dziękuję za odpowiedzi, wezmę co piszecie pod uwagę przy podejmowaniu decyzji. (Turanzy w Yarisie nie wkładam bo "za dobra" w Civic były) Obecnie w Yarku mam Firestony Multihawk 2. 165/65/14 i może mają 5 lat (2,5roku na przemian z zimowymi) a boki można palcem skrobać tak odpada guma (jak łuszczyca) taki szajs że matko. Odradzam. Na całorocznych się nie znam a chodzi mi to po głowie, szczególnie w mieście jak Opole czy Wrocław gdzie śnieg od 10 lat leży 2godz. mniej więcej w godzinach od 6.00-8.00 (albo zawalą to solą, albo zniknie, albo ost. 8 lat 0mm całą zimę) nawet dzieci jak wrócą ze szkoły to nie ma już po czym zjechać.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Opony wielosezonowe - czy warto i jakie?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Do auta miejskiego inne opony niz wielosezony przy ich dzisiejszej jakosci i naszym klimacie to dla mnie wręcz nonsens i strata kasy i czasu. Żadnych innych bym nie zakładał. Będzie mega przepaść po tych Firestone na plus w każdych warunkach, a o ile nie masz rześkich zimówek premium to nawet na śniegu.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Ja też jeszcze raz polecam - ujeżdżałem Cross Climate w IX gen kombi i zarówno w kopnym śniegu jak i i w lecie a nawet deszczu zawsze prowadziły się świetnie. Teraz w Fk8 mam bridgestone a005 i też jestem zadowolony- nigdy więcej opon sezonowych!
Comment
-
Ciekawe na ile faktycznie rzetelny jest ten test, poczytajcie:
https://autokult.pl/35078,test-opon-...ielu-kierowcow
Comment
-
Ja po aferach z ADAC i Continentalem (ustawione testy, lewa kasa na boku za zwycięstwo) nie biorę żadnych niemeickich testów pod uwagę. A juz tym bardziej tych gdzie wygrywa Continental
Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F
Comment
-
Zamieszczone przez michael_l Zobacz postaJa też jeszcze raz polecam - ujeżdżałem Cross Climate w IX gen kombi i zarówno w kopnym śniegu jak i i w lecie a nawet deszczu zawsze prowadziły się świetnie. Teraz w Fk8 mam bridgestone a005 i też jestem zadowolony- nigdy więcej opon sezonowych!
Poza tym, jakie niby wielosezony zalozyles na 245/30R20? Bo coś nie za bardzo widzę wybór... no chyba, że zeskoczyles na 18stki. Ale cóż, sam ten ruch kastruje to auto na tyle z czesci możliwości i precyzji, że wtedy moze i caloroczne podejdaAle ja bym nie potrafil czyms takim jezdzic i tak ten fantastyczny samochod uposledzic, obojetnie latem czy zima.
Ale do cywilnego Civica to idealny wobor. Jesli ktos nie jezdzi nie wiadomo jak sportowo, nic wiecej niz premium calorocznej nie potrzebuje.
Tez bym nie wierzyl Continentalowi. Oplacaja wiekszosc testow. Firma ktora w segmencie all season niemal nie istniala w pierwszym podesciu tyle zgarnia w stosunku do weteranow jak Michelin czy GoodYear? Cos mi sie nie wydaje.Last edited by Alix; 16-10-2019, 01:14.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Polecam obejrzeć:
Trzy kluczowe slajdy:
AllSeason 1.jpg
AllSeason 3.jpg
AllSeason 2.jpg
Ciekawy komentarz na koniec, prawda? Gość do brytyjskich warunków pogodowych (zasadniczo szczególnie zimą podobnych do Polskich w sensie śnieg od wielkiego święta) poleca układ typu... letnie jako letnie, a całoroczne... zamiast zimowych! Dla mnie kolejny test, w których CrossClimate na tyle bryluje, że grubo podważa sens opon zimowych w Polsce. Zobaczcie co się dzieje w zakresie temperatur między 2 a 8 stopni na typową Polską zimę... krzywe dla tak letniej jak i zimowej są słabe jak nie w jednym to w drugim końcu zakresu temperatur podczas gdy CrossClimate jest wszędzie... conajmniej tak dobra jak sezonowa! Wychodzi na to, że na naszą zimę (oczywiście poza górami gdzie naprawdę leży śnieg ileś czasu) najbezpieczniejszą oponą nie jest ani letnia, ani zimowa, tylko właśnie... całoroczna.Last edited by Alix; 21-01-2020, 07:43.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Jak by ktoś potrzebował mam na zbyciu wielosezonowe ContiProContact Continental 235/40 R 18 (91W) 2019 oznaczenie M+S opony skierowane bardziej w kierunku lata. Zmieniłem na opony o trochę wyższym profilu.
Podobno kolejny raz zima zaskoczyła drogowców, nie przyszła
https://www.tirerack.com/tires/tires...ontiProContact
Info na priv
Comment
-
Ale to jest opona z rynku EU czy polnocnoamerykanskiego? Bo jak to drugie to oni maja inne (znacznie nizsze...) standardy w kwestii opon.
Niestety wybor calorocznych na bazie letnich jest wciaz ograniczony do Michelina i moze hybrydowego Vredesteina w sumie nie rozumiem dlaczego po takim sukcesie rynkowym tych opon.Last edited by Alix; 21-01-2020, 08:41.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Ale tak mi sie wydaje ze to nie jest europejski model opony. Tam mainstreamowe caloroczne sa bardzo przecietne, nawet jak robia je marki uznawane u nas za premium. Jest na necie pare filmikow o duuuzych roznicach. Caloroczna ma jednak nielatwe zadanie bycia dobra w kazdych warunkach, to w koncu najtrudniejsza opona do zrobienia.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Są oferowane w polsce z europejskimi normami, fabryczne montowane opony podobno różnia sie zawsze.
Jak ktoś ma niski budżet, uważam za lepsze rozwiazanie od Chińczyka...
Zrobiłem niecałe 100km nie mogę wyrazić żadnej wiążącej opinii o tym modelu. W Toyocie mam Quatrac 5 i jestem zadowolony..Last edited by tabazagt; 21-01-2020, 12:52.
Comment
-
Na pewno lepsze rozwiazanie od chinczyka, to oczywiste, to jednak markowy produkt i ma odpowiednie homologacje. Ale pewnie racjonalnie trundno odniesc co te opony soba reprezentuja w stosunku do tych z naszego rynku.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Wzór bieżnika i oznaczenia na oponie są takie same, sprawdzę gdzie jest wyprodukowana.
Jedyne co może się różnić to mieszanka gumy..
Obecnie w Polsce produkuje się Goodyear Eagle Sport które założyłem z wyższym profilem do Hondy.
Auto bardzo dobrze się prowadzi na suchym i mokrym, na śnieg trzeba poczekać...
Comment
-
Ale mieszanka wlasnie jest kluczowa i to w jej development i produkcje idzie najwieksza kasa, przede wszystkim dlatego opony z rynkow USA sa tansze i slabsze chociaz wygladaja jak nasze europejskie. Rzezba bieznika dzis moze byc dowolna ani problem ani filozofia - nawet w warsztacie robiaca nalewki zrobia jaki sie podoba. Wiadomo jakie wzory co daja i kazdy producent ma tu wychodzone sciezki.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
Comment