Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Spalanie gazu w Civic VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez m_isie_k Zobacz posta
    No i panowie mają rację. By było oszczędnie i bez znacznego spadku mocy musi być sekwencja.
    Nie wiem co ma sekwencja do oszczędności..
    Zrobiłem na LPG koło 100 tys km i nigdy nie narzekałem na spalanie. Według mnie jest tak, instalacja zwykła czyli na reduktorze (parowniku) jest po prostu manualna.
    Gdzie zamiast podłączenia pod sonde jest moduł imitujący ją (w tańszych wersjach) czuć wtedy różnicę w jakości gazu.
    Jak Ci ustawią tak masz, możesz zmniejszyć dawkę LPG i powietrza, będzie palił 6L ale do rozpędzania potrzebny będzie żagiel analogicznie.. podkrecisz, spali 8-10l ale jeździsz normalnie.
    Ale.. jeśli trafisz na dobrego "machera" to ustawi tak że będzie paliło mało i jechać też będzie.
    Sekwencja sterowana jest komputerowo, więc tutaj spalanie nie powinno być znacząco większe niż na PB.
    Tutaj podłączona jest pod sonde i jeśli coś jest nie tak to wóz palił będzie jak smok.
    Na sekwencji LPG jest załączane przy konkretnej temp silnika. gdzie na manualnej gaz do 2500rpm i od razu startujesz z LPG
    Choć teraz już takie cuda widziałem że już nie jest to regułą.

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez Irbis Zobacz posta
      to była wina sondy
      Jakiej konkretnie sondy? Mam podobny problem. CE się nie pali, katalizator niestety nie fabryczny tylko dobry zamiennik



      Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
        to i 15l mi spaliła w mieście. Pojechałem do fachury. usunął usterkę i teraz jest OK.
        Jaka była usterka? Mam Civic VII, też 1.4 90 KM, instalacja sekwencyjna Stag, nowa, ma rok. Spadków mocy nie ma, na gazie jeździ tak samo jak na benzynie. Pali w trasie przy 100-120 km/h ok 8,5 l gazu. W mieście 12-13, na krótkich odcinkach.



        Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #34
          Zamieszczone przez basilio Zobacz posta
          Jakiej konkretnie sondy?
          Pierwszej przed katalizatorem, druga za katalizatorem służy tylko do sprawdzania czy katalizator dopala prawidłowo spaliny. Nie ma ona wpływu na spalanie w tym silniku.


          Zamieszczone przez basilio Zobacz posta
          Spadków mocy nie ma, na gazie jeździ tak samo jak na benzynie. Pali w trasie przy 100-120 km/h ok 8,5 l gazu. W mieście 12-13, na krótkich odcinkach.
          I gdzie widzisz problem? To normalne że spalanie na gazie będziesz miał większe od spalania benzyny nawet o 30%. 12-13l na lpg to normalne przy krótkich dystansach w mieście gdzie silnik nie ma szans się porządnie rozgrzać, i cały czas przyśpieszasz i zwalniasz.

          Tu masz raporty spalania dla Twojego silnika:

          ➤➤ Raport spalania Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005 - sprawdź zużycie paliwa w naszej bazie. ✅ AutoCentrum.pl posiada największą bazę raportów spalania w Polsce. ✅ Sprawdź sam! ⭐
          Last edited by thirdman; 16-08-2022, 23:15.

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
            Pierwszej przed katalizatorem, druga za katalizatorem służy tylko do sprawdzania czy katalizator dopala prawidłowo spaliny. [/url]
            Czy wystarczy zwykły miernik? Jak ją sprawdzić? Czy jest potrzebny kanał żeby się do niej dostać czy da się z pod maski?



            Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #36
              Tak sobie myślę jeszcze, że może to wina termostatu i/lub czujnika temperatury płynu chłodniczego.
              Wskazówka temperatury płynu chyba nigdy nie osiąga wartości środkowej (pewnie 90 stopni). Na obrazku widać wartość po przejechaniu dzisiaj kilku km, ale w dłuższej podróży strzałka jest tylko delikatniej wyżej.

              Ostatnio jechałem ponad 300 km, nie było gorąco, ale zimno też nie i też było poniżej wartości środkowej mimo szybkiej jazdy 110-140 kmh.
              Płynu chłodniczego nie wymieniałem, mam samochód od ponad roku i 27 tyś km.

              Poprzedni właściciele dbali o samochód, ale jeździli bardzo mało, zatem chcę wymienić płyn i ewentualnie termostat przy okazji. Koszt nie jest wysoki, a chcę jeszcze trochę pojeździć autem.
              Last edited by basilio; 17-08-2022, 10:25.

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez basilio Zobacz posta
                Tak sobie myślę jeszcze, że może to wina termostatu i/lub czujnika temperatury płynu chłodniczego.
                Wskazówka temperatury płynu chyba nigdy nie osiąga wartości środkowej (pewnie 90 stopni). Na obrazku widać wartość po przejechaniu dzisiaj kilku km, ale w dłuższej podróży strzałka jest tylko delikatniej wyżej.
                Wszystko jest jak trzeba z temperaturą. Spalanie jest dokładnie jak trzeba. W sumie jakbyś miał 1.6 to byłoby takie same, a mocy pod pedałem więcej. Nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma.
                Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                  Wszystko jest jak trzeba z temperaturą. Spalanie jest dokładnie jak trzeba.
                  Wątpię. Po przejechaniu kilkudziesięciu km wskazówka dalej jest poniżej wartości środkowej. Sprawdziłem tankując benzynę do pełna. Spalanie wg kompa 11 litrów, w rzeczywistości 12-13 po mieście. Gazu było ok 14,5. Nie zawsze tyle mi żarła. Coś musi być nie tak.



                  Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
                  Last edited by basilio; 22-08-2022, 10:17.

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez basilio Zobacz posta
                    Wątpię. Po przejechaniu kilkudziesięciu km wskazówka dalej jest poniżej wartości środkowej
                    A niby czemu ma być na środku? To jest tylko orientacyjne wskazanie. Kolega Ci już napisał, że jest ok temperatura. Poczytaj sobie trochę forum, bo jest dużo tematów, na temat wskazań temperatury. Czy w 6gen, 7, 8 i innych wskaźnik nie osiąga połowy skali, gdy temperatura jest prawidłowa.






                    Jak Cię to nie przekonuje, i nie będziesz mógł zasnąć to chyba pozostało jechać do mechanika, niech podłączy honde do komputera i sprawdzi temperaturę.

                    Zamieszczone przez basilio Zobacz posta
                    Nie zawsze tyle mi żarła. Coś musi być nie tak.
                    Pewnie Ci się wydaje, tak jak z temperaturą :P
                    Podjedź najlepiej do mechanika, niech Ci podłączy, to od razu sprawdzi i temperature, i sondę.

                    Cześć. Kilka miesięcy temu (około 3000 km od zakupu auta) zapalił się check engine z błędem: P0420 - zewnętrzne układy kontroli emisji - system katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu Mechanik powiedział mi, że katalizator jest przytkany (dzisiaj już wiem, że to trochę pochopny wniosek na podstawie samego kodu błędu) i można z tym jeździć. To jeździłem. Na początku kontrolka sama zgasła 2 razy, ale niedługo potem wracała. Teraz sama już nie gaśnie, a po skasowaniu szybko wraca.


                    W tym temacie masz pięknie pokazane na wykresach, nawet na twoim silniku jak powinna chodzić pierwsza sonda
                    Last edited by thirdman; 22-08-2022, 13:32.

                    Comment


                    • #40
                      Z temperaturą jest wzorowo. Ale spalanie to już grubo. Moje kombi 2.0 pali mniej bo średnio 11L LPG w mieście.
                      Honda Hybrid 3,4L/100km
                      sigpic
                      https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                      Comment


                      • #41
                        Ufo ostatnio zaczęło o około 3 litry Lpg palić więcej . Wszystko wzorcowo tylko to zużycie. Poddały się świece irydowe Denso. Przebieg na świecach to około 40 tys. km. Więc zacznij szukać od najprostszych rzeczy.

                        Comment


                        • #42
                          Termostat sprawdzony, jest sprawny. Płyn chłodniczy ok. Też wymieniłem świece i wszystko gra

                          Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez basilio Zobacz posta
                            Pali w trasie przy 100-120 km/h ok 8,5 l gazu. W mieście 12-13, na krótkich odcinkach.
                            W sumie jeżeli te krótkie odcinki są do 5km to tak musi być. Przelicz sobie ile benzyny by poszło. U mnie gazu idzie od 25 do 30 % więcej niż benzyny.
                            x -- szukane spalanie benzyny w mieście
                            x*1,25 = 12
                            x = 9,6

                            x1 -- spalanie benzyny w trasie
                            x1*1,25 = 8,5
                            x1 = 6,8

                            Oszczędność na 100km :
                            9,6L * 6zł = 57,6 zł
                            12L * 3 zł = 36 zł

                            różnica = 21,6 zł na 100 km
                            na 10 000 km :
                            2160 zł - 100zł (ca. za serwis LPG) - 50zł (bad. tech.) - 200 zł (amortyzacja butli) - 100zł (inne drobne koszty) = 1710 zł
                            Tak mi się zebrało na obliczenia bo nie aktualizowałem tego a mam podobne dane dla Toyoty
                            Last edited by lybra; 03-10-2022, 11:32. Powód: uzupełenienie
                            Honda Hybrid 3,4L/100km
                            sigpic
                            https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                            Comment

                            Working...
                            X