Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Układ chłodzenia po montażu lpg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Układ chłodzenia po montażu lpg

    Hej. Pytanie, czy po zamontowaniu lpg należy odpowietrzyć układ chłodzenia w VIII gen civic? Montażysta od gazu, powiedział ze płynu nie wypuszcza tylko ściska węże i montuje lpg. Moje pytanie w takim razie czy układ się zapowietrzy czy nie? Ponieważ nie Mogę znaleźć odpowiedzi. Dziękuje.
    sigpic HONDA - The Power of Dreams

  • #2
    Jak najbardziej wskazane jest odpowietrzyć i kontrolować poziom płynu. Sprawdzaj przez tydzień czy nie ma zapoceń na końcach węży idących do reduktora.
    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      I nie zapomnij dolać płynu chłodniczego.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
        odpowietrzyć układ chłodzenia w VIII gen civic?
        A niby jak?
        Odpowietrzy się samo,jedyne co możesz zrobić to dolewać.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
          A niby jak?
          Odpowietrzy się samo,jedyne co możesz zrobić to dolewać.
          Ok dziękuje wszystkim za informacje. Bo dzisiaj mi gaz zakładają i mi powiedział, ze nie spuszcza płynu tylko ściska węże i montuje lpg. A auto jutro odbieram wiec chciałem wiedzieć. Jak oddawałem miałem płynu pod max, jeździłem z ogrzewaniem na max kilka dni i nie ubyło nic wszystko było Ok, dobrze grzało. Dlatego pytam ile będę musiał dolać i czy jeszcze raz jeździć z ogrzewaniem na Max te kilka dni a konkretnej odpowiedzi na to nie było na forum.
          sigpic HONDA - The Power of Dreams

          Comment


          • #6
            Wszystko zależy od tego ile gazownikowi zleci na ziemię.
            Przyjedziesz do domu to poczekaj aż węże będą miekkie,zajrzyj do chłodnicy czy jest pełna a potem uzupełnij w zbiorniku i na tym koniec.
            Na wszelki wypadek w drodze powrotnej uzyj sobie na moment ogrzewania jak staniesz na światłach .Jesli przestanie grzać to oznacza że mało jest płynu.
            Dodaj wtedy na moment gazu żeby przegonić chłodziwo a potem wyłącz silnik.
            Brak ogrzewania jest oznaką tego ze głowica jest pusta ,bo przy małych obrotach pompa nie spiętrza wody tak wysoko.Wolne obroty i zbyt mało płynu to jest właśnie to co jako pierwsze wykończy uszczelkę pod głowicą.
            Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
            pytam ile będę musiał dolać i czy jeszcze raz jeździć z ogrzewaniem na Max t
            Wcale nie musisz jeździć,wystarczy włączyć i sprawdzić czy działa,jak grzeje to jest odpowietrzone i niczego z nim już nie musisz robić.
            Last edited by m26; 13-07-2020, 20:57.

            Comment


            • #7
              ...zajrzyj do chłodnicy...
              Kiedyś Rambo napisał, żeby pod żadnym pozorem nie otwierać chłodnicy bo się układ zapowietrzy, tylko żeby dolewać do zbiorniczka wyrównawczego. Wiec jak to jest? Jutro odbieram auto to dam znać. Właśnie widzisz takich informacji brakowało mi tu na forum jakie czynności powinnismy zrobić zaraz po założeniu LPG. Dla Ciebie to pewnie oczywista sprawa a dla mnie nie była stad było Moje pytanie bo w „szukajce” nie znalazłem odpowiedzi.
              Last edited by WujcioPawcio; 13-07-2020, 21:53.
              sigpic HONDA - The Power of Dreams

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
                Wiec jak to jest?
                Tak to jest, że na zimnym jak otworzysz korek chłodnicy to musi być tam nalane płynu pod samą szyjkę.. jeśli tak jest, to cacy, potem jeszcze uzupełniasz stan w zbiorniczku wyrównawczym, trochę jeździsz i znowu to sprawdzasz na zimnym, jeśli nic się nie zmieniło z poziomami, to wszystko jest ok.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #9
                  No właśnie-tak to dokładnie jest

                  Comment


                  • #10
                    Jestem już „po”. wiec tak: w trakcie jazdy leci gorące ale jak już stanę na światłach czy na postoju zmienia się w chłodniejsze. Wiec trzeba dolać na pewno płynu. Zrobię tak jak radzicie. Czekam tylko aż ostygnie silnik wiec pewnie do rana poczekam. Zrobiłem tak jak mówiłeś, gazowałem aż było gorące powietrze i zgasiłem odrazu silnik bez czekana aż spadną obroty.
                    sigpic HONDA - The Power of Dreams

                    Comment


                    • #11
                      Chłodniejsze to będzie leciało bo płyn przepływa wolniej,więc tu akurat nie ma się czego czepić.Problem jest jak leci zimne albo prawie niewyczuwalnie podgrzane

                      Comment


                      • #12
                        Wiesz co? Im więcej czytam teraz to tym mniej wiem. Piszesz ze wolniej przepływa Ok rozumie wolniejsze obroty pompy Na biegu jałowym to i mniejsze ciśnienie tak? No u mnie leci chłodne, nie takie jak przed montażem wiec sprawdzę rano i dam znać. Nie rozumie tylko dlaczego na forum pełno tu informacji typu jak na postoju nie leci parząc w rękę to pompa siada, układ zapowietrzony, ciepło musi być takie samo jak podczas jazdy etc...wg Mnie jak się dodaje gazu to chyba oczywiste ze obroty i ciśnienie większe..a Ty kilkoma zdaniami obalasz to wszystko co piszą...wydaje Mi się, że większość co tak pisze, ze musi być takie samo ciepło na postoju czy podczas jazdy to chyba zna tylko to auto z widzenia na ulicy.
                        sigpic HONDA - The Power of Dreams

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
                          jak na postoju nie leci parząc w rękę to pompa siada
                          To np. jest bzdet nad bzdety... Jak siada pompa: cieknie,sypie się łożysko i dostaje luzów,albo zatrzymuje się na stałe,odpada koło pasowe, albo zamarźnie płyn i turbina z tworzywa traci łopaty,czasem fragmenty termostatu je wyłamią .Wszystko tak na prawdę to są przypadki ktorych jedynie idiota nie rozpozna.Natomiast jesli układ się grzeje a ktoś twiedzi że pompa siada to jest niewiarygodny.Ona w każdym jednym przypadku albo pompuje albo nie pompuje,stopni pośrtednich nie ma.

                          Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
                          No u mnie leci chłodne, nie takie jak przed montażem
                          Chlodne czy chlodniejsze,to też jest warte sprecyzowania,bo trzeba Ci wiedzieć że część płynu (niecałe 50%) omija nagrzewnicę bo "ścina trasę" przez reduktior.

                          Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
                          ciepło musi być takie samo jak podczas jazdy etc.
                          Nie prawda.Większe obciążenie + zwiększony przepływ=więcej przetransportowanego ciepla -to całkiem logiczna zależność i fajnie że sam ją zauwazasz.
                          Tak na prawdę to układ chłodzenia jest ekstremalnie prosty,nie pojmuję jak to jest możliwe że znakomita część zmotoryzowanego narodu nie ma o jego działaniu bladego pojęcia Oczywiście nie mam na myśli niuansów typu rozkład temperatur,przepływ wzdłużny,poprzeczny,mieszany ECT, czy wreszcie termostaty dogrzewane prądem ,albo pompa elektryczna z systemem sterowania bo tu sprawy rzeczywiście się potrafia komplikować.
                          Na szczęście Honda jest do szpiku prosta i dlatego działa

                          Comment


                          • #14
                            No właśnie takiej rzeczowej odpowiedzi szukałem ale znaleźć nie mogłem. Ile ludzi tyle opinii było. U mnie leci chłodniejsze. Otworzyłem rano korek od chłodnicy, (Rambo7 nie czytaj tego zdania ) lekko syknęło a bardziej taki dźwięk jak od kapsla jak piwo otwierasz I dolałem tam płynu, trochę weszło jakieś 0,3 I troszkę do zbiornika wyrównawczego jakiś 1cm powyżej kreski max. Płyn w chłodnicy i zbiorniczku jest zielony jak go podświetlę telefonem a dolałem czerwony borygo. One mogą się mieszać rozumie? bo jest napisane mieszkalny z innymi płynami.
                            Last edited by WujcioPawcio; 15-07-2020, 08:56.
                            sigpic HONDA - The Power of Dreams

                            Comment


                            • #15
                              Ja bym nie mieszał nawet jak jest napisane że mieszalny.
                              Nauczyłem się nie mieszać płynów i koncentratów niezgodnych kolorami bo nie raz się na tym przejechałem.
                              Jeden z powodów oprócz tego że potrafią się rozwarstwić jest jego mętnienie ,w skutek czego nie zauważysz jak coś będzie działo się z silnikiem.

                              Comment

                              Working...
                              X