Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

regeneracja wtryskiwaczy gazu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
    Ten ELM nie działa bo Qbox jest podpięty pod OBD i on pierwszy się łączy i ELM nie ma dostępu. gasimy auto na benzynie, podłączamy się ELM i wtedy odpalamy auto ponownie i jedziemy na LPG
    Zrobiłem tak i ELM zadziałał!
    Od maja myślałem że szpej jest martwy. Wielkie dzięki. Uruchomiłem "Car Scanner" na razie.

    Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
    po prostu nie uruchamiać opcji automatycznych korzystających z OBD w programie gazowym i tyle.
    Czyli przez tego ELM mógłbym zrobić mapę w "stag mobile", lub chociaż podglądać. Dobrze rozumiem?
    Na razie apka mi się nie łączy. Wykrywa OBDII i nie prosi o hasło, ale wykrywa OBDBLE i potrzebuje 16-znakowe hasło

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
      Czyli przez tego ELM mógłbym zrobić mapę w "stag mobile", lub chociaż podglądać.
      Potrzebujesz interfejs taki:

      albo taki jak w temacie


      Stag BT Remapper na Androida - napisał w Instalacje gazowe: Znalezione dziś na wykopie: Stag BT Remapper na Androida: oprogramowanie do konfiguracji sterowników STAG 300/300+/4+/... wersja dla urządzeń z systemem Android http://marwell.pl/~r...orage/remapper/
      Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
      Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

      Comment


      • #18
        Ten LM którego masz współpracuje z telefonem/androidem i aplikacjami- jak korzystam z Piston, można z innych.
        Można odczytać tam błędy ale też korekty STFT I LTFT - mogą pomóc w strojeniu.

        Potrzebujesz też "kabelek do gazu" - interfejs odpowiedni dla Twojej instalacji.
        Może być ten CCY , łączony po blutoth.
        Tydzień temu kupiłem dla siebie identyczny.
        Podłączyłem się stabilnie korzystając z laptopa.

        Łącząc się z urządzenia z androidem niestety połączenie jest zrywane- problem opisany na forumach, może mieć genezę w błędnie napisanym programie diagnostycznym StagMobile pobranym z Play.
        Najnowsza aplikacja ma jakieś problemy, ludzie się skarżą a i u mnie czasem połączenie jest ok, a czasem zrywa po 15min...

        Najstabilniejsze połączenie jest z interfejsem kablowym...
        Jeśli masz lpg podłączone pod dane z OBD to będziesz dane z OBD widział w programie diagnostycznym STAG'a i dodatkowy moduł LM'a wpięty w gniazdo OBD nie będzie potrzebny..

        Comment


        • #19
          Witam ponownie w dziale po roku od ostatniej awarii
          Chyba znowu problem z wtryskiwaczem...
          Tym razem chciałem kupić zestaw naprawczy zamiast wtrysku do STAG AC W03 (ja mam ten wzmocniony model W031 BFC).
          Ten mój ma inny tłoczek (stożek od góry, montowany jedynie od góry). W zestawie brakuje jeszcze czarnej uszczelki na górną śrubę imbusową, a sprzedawca pisze że pasuje.
          tłoczek.jpg
          Reasumując:
          Dostaję w komplecie dwie uszczelki, które może coś pomogą (trzecia jest do dyszy więc to bzdura).
          Sprężynka i tłoczek mi nie potrzebne.
          Jeśli pomogą te dwie uszczelki to sporo oszczędzę, ale czy tłoczysko się jakoś uszkadza/przecieka, czy jednak pasuje dać nowe?

          Comment


          • #20
            We wtryskach AC dochodziło do przecierania powłoki którą pokryte są tłoczki (nie jestem pewien, czy teflon, czy jakieś inne - nie pamiętam).
            Przytarte tłoczki nie trzymają parametrów i nie jesteś w stanie ich już zregenerować. Nawet jesli tłoczki nie byłyby w 100% zużyte, to przecież tarcie powstaje między tłoczkiem a wewnętrznym korpusem wtrysku.. Jednym słowem i tak du..pa z tyłu..

            Nie wiem jak jest przy BFC i AC03 ale AC02 po rozebraniu do regeneracji należało kalibrować pod kątem wydajności.. Nie widzę powodów dla których inne wyroby tego samego producenta miałyby być pozbawione tej przypadłości..

            Weź @Waflo świąteczną skarbonkę rozbij i zainwestuj w barakudy..
            Z wtryskami AC będziesz się bawił w każdym kolejnym sezonie, po regeneracjach kolejne kalibracje auta i w końcu kiedyś napiszesz, że gaz to jest tylko do zapalniczek i kuchenek gazowych a nie do auta..

            Kup raz a dobrze i będziesz miał spokój. Ja na swoich przekulałem już 100tys km i nie mam najmniejszych problemów a Ty już po 30tys miałeś robotę.. dalej będzie podobnie..

            Comment


            • #21
              Aktualnie problem się pogłębił.
              Na gazie, na jałowych trzepie budą, kopci, błąd P0172 ( bank 1)- zbyt bogata mieszanka
              Sprawdziłem korekty LTFT - 17, STFT -27 sumarycznie sięgało nawet -48.
              Użyłem opcji "Test" wtryskiwaczy. Doszło do 12% i wyświetlił: nierównomierna praca silnika (widać było że włączał pierwszy wtrysk G1)
              Dodawanie czy odejmowanie korekt "po obrotach" (w programie STAG, w zakresie -30 +30) powodowało jedynie zwiększanie wibracji i przestało jakkolwiek wpływać na wartość STFT!
              - wtedy wyskoczył błąd
              Gaz na razie zakręciłem.
              Potem odpalałem na benzynie i sprawdzałem korekty Carscanerem, chcąc aby błąd zgasł.
              Po kilku włączeniach silnika korekty zaczęły się stabilizować LT -10, ST +10 i przestał kopcić.
              Coś się dzieje z gaziutkiem, może wtrysk...

              Druga sprawa to ja bym sobie ten wtrysk wymienił, ale na forum gazu piszą że będzie miał inną wydajność i wypali gniazdo.
              Myślałem nad tymi anomaliami korekt i może zrobiłbym jeszcze autokalibrację instalacji, tylko czy warto?

              Comment


              • #22
                Wtryski się skończyły i trzeba wymienić. Jakie masz obecnie wtryskiwacze od LPG? Jak będziesz kupował barracudy to wersję 100-110 nL i dysze rozwiercone na maks lub wyjęte. Ciśnienie ustawione na 1.0 bar, autokalibracja i strojenie na drodze. Na wolnych obrotach ustawić ciśnienie by czas wtrysku by był ok 4ms. Sprawdzić przy maksymalnych obciążeniach (najdłuższe czasy wtrysku) czy nie ma zapętlania wtrysku i czy skład mieszanki dobry. Liniowa praca barracudy zaczyna się od 2.5 ms więc jest zapas.
                Po wystrojeniu ma się zgadzać mapa (klasyczna jak w stagu) lub pokrycie na mapce odchyleń (Optima). Jak dobrze wystrojone to do mapy nie zaglądać! Sprawdzać korekty paliwowe zimny-ciepły silnik i jedynie tu dodać korekty jeżeli już. Mogą zmieniać się korekty ze względu na temperaturę otoczenia (lato-zima).
                Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                Comment


                • #23
                  Znów coś się dzieje.
                  Naprawiłem jeden uszkodzony wtryskiwacz.
                  Robiłem autokalibrację chcąc dobrać: mnożnik, czasy wtrysków lpg większe od Pb o "1" i ciśnienie około 1 Bar.
                  Gdy chciałem uzyskać większy mnożnik (1.2) kręcąc reduktorem w prawo, to nie przechodził autkalibracji i silnik gasł.("brak sygnału wtryskiwaczy")
                  Dopiero kręcąc w lewo ciśnienie było większe, ale za to mnożnik opadał do maks. "1" i czasy wtrysków prawie równały się z benzynowymi.
                  Ostatecznie udało się tak:
                  Mnożnik ustawił się na "1" i opada do 0.8
                  Ciśnienie jest 1 Bar
                  Różnica czasów wtrysków lpg +0.6ms, czyli za mało

                  I aby zrobić korekty po obrotach na drodze musiałem ustawić aż tak wysokie, jak na obrazku i nie wiem czy mogą takie zostać?
                  po trasie i korektach dziwne czasy wrt i dlugie korekty.jpg
                  Edit. Przy 1\4 gazu w baku zobaczyłem korektę ST ok -30 i odcięło ciśnieniem. Brak ciśnienia błąd i już tylko na benzynie.
                  Last edited by Waflo; 15-09-2024, 14:55.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                    Weź @Waflo świąteczną skarbonkę rozbij i zainwestuj w barakudy..
                    ponad pół roku temu Ci pisałem, a Ty upierasz się przy wtryskach AC..

                    poprzednio miałeś problemy- wymieniałeś AC , teraz znowu problemy przez wtryski AC ..
                    To chyba już nawet ja bym wyciągnął jakieś wnioski i nie pakował się ponownie w takie same wtryskiwacze..

                    Wadliwy wtryskiwacz jak widzisz może narobić bałaganu i nawet doprowadzić do zniszczenia silnika.
                    Pomyśl o tym ..

                    Kolejny raz namawiam na barakudy..

                    Teraz już nie mam czasu pisać, może dopiszę coś po 22-ej z roboty, ale mam wrażenie, że żle podchodzisz do autokalibracji ustawiając ciśnienie na reduktorze..
                    Last edited by zadra; 15-09-2024, 20:38.

                    Comment


                    • #25
                      Wyłącz tą autoadaptację! To tylko miesza w tym wszystkim. Ustaw mnożnik tak żeby na końcu był około 1 lub więcej. Reduktor ma być nagrzany i śrubę regulacyjną wykręcamy i ustawiamy na 0,9 bara. Niżej nie schodzimy. Niestety reduktor AC ma wahania ciśnienia ciepły - zimny, pełny zbiornik - pusty zbiornik. Jeżeli obniżenie ciśnienia nie pomoże, to trzeba wymienić dysze bo są za mocno rozwiercone.
                      Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
                      czasy wtrysków lpg większe od Pb o "1" i
                      Skąd Ci to przyszło do głowy? Nie ma takiego wymogu.
                      Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                      Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                      Comment


                      • #26
                        Moim zdaniem :
                        1. WYŁĄCZ AUTOADAPRACJĘ do cholery..... !!!!!
                        2. Najpierw ustal ciśnienie na reduktorze (najlepiej takie, jakie miałeś na samym początku, ustawione przez gazownika) ja nie napiszę Ci jakie masz mieć ciśnienie, im wyższe ustawisz, tym szybciej będą musiały pracować wtryskiwacze gazowe na jałowych, zatem musisz znaleźć informację poniżej jakiego bezpiecznego czasu pracy nie można schodzić; bezpiecznie jest mieć w zakresie 1,0 do 1,2 bar, bo masz trochę zapasu a wtryski nie są mocno obciążone (ciśnieniem działającym na tłoczki).
                        zbyt niskie ciśnienie, to możliwość niestabilnej pracy reduktora, wydłużone czasy wtrysku.
                        Musisz mieć ciśnienie takie, aby odpowiednią dawka przeszła przez dysze w. zasie pracy wtryskiwa zatem to jest współgrający kwartet : reduktor (ciśnienie gazu) wtryskiwacz (czasy otwarcia), dysza(przepustowość dawki w czasie) oraz mnożnik (odpowiada za procentowe zwiększenie czasu wtrysku gazu zmwzględem pierwowzoru z Pb).
                        3. po ustaleniu ciśnienia robisz autokalibrację instalacji.
                        4. mnożnik możesz sam zmienić, aby ograniczyć korekty STFT w czasie jazdy w wielu punktach wykresu
                        5. dopiero po tym wszystkim robisz korekty po obrotach.

                        Już pisałem Ci na pw, że nie ufałbym wtryskiwaczom które masz. Jeśli jeden znowu padł, to nie wiadomo który kolejny już dogorywa i za chwilę padnie.
                        Być może problemy z autokalibracją a późniejsze z wysokimi korektami wynikają z nieprawidłowości pracy innych wtryskiwaczy, niż tego który umarł jako pierwszy.
                        Niestety aktualnie, przy włączonej autoAdaptacji możemy tylko gdybać, bo tak niestabilny reduktor, uszkodzone wtryski jak i autoAdaptacja może swoją pracą doprowadzić do wysokich korekty paliwowych.

                        Nie wiem, czy jest sens pisać Ci co powinieneś zrobić, skoro wielokrotnie powtarzane tu informacje zwyczajnie ignorujesz.
                        Jak Ci pomóc, skoro nadal masz autoadaptację, nadal masz te wtryskiwacze na które już narzekałeś w grudniu 2023r i masz z nimi nadal problemy mimo dobrych rad z tego forum (a również a lpg-forum jeśli się domyślam).

                        Napisz jakie masz dysze - jeśli nie potrafisz sprawdzić, to kto ma wiedzieć, czy są dobre?
                        W tabeli doboru dysz do wtryskiwaczy masz wskazane średnice przelotu dla określonej wartości mocy dla pojedynczego cylindra.

                        Acha, jeszcze jedno - wydaje mi się, że aby zwiększyć ciśnienie, to musisz WYkręcać śubę regulacji (,czyli w lewo) a WKręcając (w prawo)dławisz ciśnienie.
                        Co do regulacji na reduktorze, to nie jestem pewien, ale w łatwy sposób to poznasz, masz wszakże interfejs i podczas regulacji bedziesz widział zmiany ciśnienia na ekranie kompa.

                        dodatkowo sprawdź też jak zachowuje się czujnik ciśnienia gazu, czy zmienia wskazanie, w jakim zakresie pracuje, czy się nie zawiesza.
                        Last edited by zadra; 16-09-2024, 02:34.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                          Wyłącz tą autoadaptację! To tylko miesza w tym wszystkim. Ustaw mnożnik tak żeby na końcu był około 1 lub więcej. Reduktor ma być nagrzany i śrubę regulacyjną wykręcamy i ustawiamy na 0,9 bara. Niżej nie schodzimy. Niestety reduktor AC ma wahania ciśnienia ciepły - zimny, pełny zbiornik - pusty zbiornik. Jeżeli obniżenie ciśnienia nie pomoże, to trzeba wymienić dysze bo są za mocno rozwiercone.

                          Skąd Ci to przyszło do głowy? Nie ma takiego wymogu.
                          Panowie auto adaptacja jest u mnie włączana jedynie do podglądu!
                          Bardzo ważna informacja o niestabilnej pracy reduktora pablo dzięki. To jest coś od czego wolę zacząć niż zarżnąć kolejne wtryskiwacze.
                          To dlatego po każdym podłączeniu kompa korekty po obrotach były rozjechane i całe to ustawianie przez rok nie miało sensu.

                          Wysłane z mojego moto g34 5G przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
                            auto adaptacja jest u mnie włączana jedynie do podglądu
                            czy sprawdzałeś, że przy wyłączone funkcji autoadaptacji NIE MASZ podglądu do danych ?

                            Wyłącz autoadaptację a jeśli nie masz rzeczywiście podglądu, to podgląd na dane weź bezpośrednio z portu OBD2 przez dodatkowy interfejs.

                            Comment


                            • #29
                              Interfejs obd zadziała jak podłączy się go przed uruchomieniem silnika, sterownik stag musi być w trybie benzyny. Inaczej sterownik lpg przejmie linię i nie będzie odczytu przez obd dla skanera/interfejsu
                              Mapy benz/lpg mają mieć pokrycie na czas strojenia. Jak podłączymy auta po roku mogą być rozjechane. Ważniejsze są korekty sft/lft, mają się zbliżać do zera. Jeżeli w takich samych warunkach obciążenia przyłączamy benz-lpg i korekty się zmieniają to jest coś nie halo.
                              Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                              Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                              Comment


                              • #30
                                Okazuję się że w baku nie było gazu, mimo że pokazywał 1/4... i na tym robiłem autokalibrację... zatankowałem
                                Teraz nie potrafi pracować na gazie, bo ten reduktor ma regulację tylko na gazie. (kręciłem sporo w lewo i prawo i nic)
                                Mimo że komputer pokazuje ciśnienie ok 1 Bar, to dusi się, STFT pokazuje -27
                                Wąż do wtrysków miętki i w filtrach brak gazu (sprawdzane po przegazówce na PB)
                                Robiłem test elektrozaworu, aż napompował węże, ale po przepaleniu wszystko miętkie. - (wtedy było czuć gaz i słychać jak gdzieś przy reduktorze wypuszcza, ale w końcu się napompował i nie syczał, pierwszy raz takie słyszę)
                                Last edited by Waflo; 16-09-2024, 18:42. Powód: sie przypomniało

                                Comment

                                Working...
                                X