Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

regeneracja wtryskiwaczy gazu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    to coś jest bardzo nie tak.
    bo jeśli nie ma ciśnienia gazu, to nie może zalewać cylindrów a korekta minus 27 wskazuje na zbyt dużą ilość paliwa.
    Co zatem jest nie tak?
    Może zbyt duża wydajność wtryskiwaczy (bfc) I dodatkowo źle dobrane dysze lub ich brak.
    Może wtryski zablokowane w pozycji otwartej, może przez zbyt niskie ciśnienie wtryski zapętlają (to już byłby szczyt wszystilkiego) może masz auto dwupaliwowe i podaję również Pb (może jakiś dotrysk ..)

    Nade wszystko, trzeba mieć jakieś założenia i mocną podstawę.
    Załóż sobie, że reduktor jest sprawny i szukaj we wtryskach, albo zakładaj, że wtryski są sprawne i męcz reduktor, albo jeszcze inne założenia zrób..

    możesz w linię gazową wmontować mechaniczny manometr (skala do 1,6 bar wystarczy) I będziesz wiedział, czy wskazanie ciśnienia z komputera jest prawidłowe.

    Chyba niewiele więcej można podpowiedzieć, bo dla mnie jest totalny brak pewności który komponent jest wadliwy.

    co do danych z obd, to ja mam Qbox pod obd a jednocześnie w gnieździe takiego pipsztyka z którego na telefonie podglądam dane..

    Comment


    • #32
      Chyba zacząłbym w taki sposób :


      nie znam sprzedawcy, nie mam w tym interesu, miałbym chociaż pewność, że wtryskiwacze są sprawne a dalej rozwiązywałbym po kolei inne wątpliwości.

      P.S.
      w poprzednim poście wyraziłem wątpliwości w kwestii niskiego ciśnienia gazu i twierdziłem, że wydatek gazu jest za duży.
      Dopiszę tylko, że potwierdzeniem tego faktu moze być brak możliwości przejścia autokalibracji, bardzo niski mnożnik no i ogólny problem z pracą silnika.
      Nic nie napisałeś o odczuciach węchowych - powąchaj rurę wydechową w czasie pracy silnikai napisz co wywąchałeś .
      Last edited by zadra; 17-09-2024, 08:32.

      Comment


      • #33
        Więc tak:
        Sprawdziłem elektrozawór na ciekłej i nie chciał cyknąć, ale dostał kluczem i działa.
        Potem wyrwałem listwę wtryskową i dmuchnąłem w nią. Okazało się że znowu pękła sprężynka na pierwszym wtrysku i tam wywalało gaz całkowicie.
        (zapewne nie trafiała w otwór u góry, tylko opierała się o ściankę).
        Dalej.
        Barakudy zamówione.
        Gdy kupie te trójniki plastikowe do barakud i nie będzie mi wychodziła rzeźba, to poproszę o fotke instalacji w Civicu 1.8
        -jakim wiertłem wiercić dysze?
        Last edited by Waflo; 17-09-2024, 19:43.

        Comment


        • #34
          zależy jakie barakudy zamówiłeś.
          100?
          110?
          130?

          poszukaj w necie - bez trudu poszukasz tabelę dysz w zależności od mocy na cylindrze, ciśnieniu i rodzaju wtryskiwacza.
          przed montażem trójnika na wtrysku o-ring usxczelniający lekko silikonem przetrzyj, bo potrafią ciasno wchodzić. blokowane są zawleczką, raczej bezproblemowo.

          P.S.
          dlaczego znowu musiałem mieć rację..

          Comment


          • #35
            zdublowało mój post..
            Last edited by zadra; 18-09-2024, 00:39.

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
              zależy jakie barakudy zamówiłeś.
              100?
              Wziąłem te które zaproponowałeś z lpgforum, czyli setki.

              Comment


              • #37
                Kup tanio Wtryskiwacz Barracuda 100 Nl/min (pojedyncza) ➤ Niska cena. Wysyłka 24h ➤ Duży wybór produktów LPG i części do gazu. Sprawdź opinię. Zamów online!


                z powyższego linka wynika, że od 2,8 do 3,2mm w zależności od wybranego ciśnienia.

                Comment


                • #38
                  Mam już wstępnie zmontowaną listwę, ale coś namieszałem.
                  MAP pokazuje 4.13 i sterownik nie ma zamiaru puścić gazu. Błędy 1023 "brak czujnika temp gazu", "brak czujnika podciśnienia kolektora", "brak czujnika ciśnienia gazu"
                  Sensor chyba nie zepsuł się od leżnia dobę na półce...
                  Może nagiąłem jakiś kabel, albo nie trafiłem dyszą w kolektor (nic tam nie widać), albo listwa ma jeszcze nieszczelności (tak, wiem muszę kupić kolanko)
                  instalcka.jpg

                  Comment


                  • #39
                    czy te 4 bary to jest ciśnienie "postojowe" na wyłączonym silniku ale uruchomionym zapłonie?
                    jeśli na uruchomionym silniku i gotowym do orzełączenia na LPG to po prostu tak kręciłeś śrubą regulacji reduktora, że ciśnienie jest zbyt wysokie..
                    Sprawdź czy wtyczkę do mapsensora dobrze włożyłeś, chociaż raczej to jie jest problemem..

                    Wyjmij zaślepkę na końcówce węża przy wtryskach (uwaga- jeśli faktycznie jest tam 4bary, to może wystrzelić), spuść ciśnienie przed wtryskami i bez odpalania sprawdź kolejny raz wskazanie mapsensora.

                    Poprzednio nieszczelne wtryski puszczały wszystko co reduktor wygenerował i być może dlatego silnik chciał wyskoczyć z siebie, dławił się i umierał..
                    Jak pisałem- korekty zdrowo na minusie świadczyły o zalewaniu jednostki..
                    Co do wężyka do kolektora, to możesz chwilowo go nawet nie podpinać (zatkaj dziurkę w kolektorze)wówczas ciśnieniem odniesienia będzie ciśnienie atmosferyczne - wystarczy, żeby jakoś wstępnie testowo uruchomić silnik.
                    Łatwiej te prace robić gdy zdejmiesz tę blaszaną półkę podszybia.


                    Poszukaj jakieś lusterko na kiju, albo weź agrywanie w telefonie z przedniej kamery i na gimbalu wjedź do miejsca złączki kolektora. Jak będziesz dokładnie wiedział, gdzie jest króciec, to na pewno dasz radę połączyć.

                    P.S.
                    Proszę, opisuj dokładniej to co robisz, bo trzeba domyślać się, że masz problem z wężykiem mapsensora choć może chodzić o wężyk reduktora.. braków w opisach we wcześniejszych postach jest więcej.
                    To, że Ty wiesz co opisujesz wcale nie znaczy, że czytający również ma taką wiedzę. Nikt przy Tobie nie pracował..
                    Last edited by zadra; 19-09-2024, 23:47.

                    Comment


                    • #40
                      Chodzi o to że komputer nie chce puścić gazu na nową listwę. Nawet zawór nie cyka, bo map pokazuje 4 bary i wywala powyższe błędy, na zapłonie i na biegu te 4 bary.
                      Ciśnienie pozostałe w reduktorze? Chyba nie. A jeśli to jak je upuścić. Wygląda to jak uszkodzony qbox z powodu wysypu błędów. Temperaturę gazu pokazuje -40. Ludziom ten map uszkodzony pokazywał ponad 1 bar, ale nie 4.
                      Tak że pomysły mi się kończą.

                      Comment


                      • #41
                        Czyli tak :
                        jesteś pewien w 100% że nie ma gazu w instalacji na wtryskach, a mapsensor pokazuje 4 bary cisnienia w listwie ?
                        możesz mieć niewłaściwie określony rodzaj map'a w programie a możesz mieć również po prostu uszkodzonego mapsensora.
                        najłatwiej sprawdzić podmieniając 1:1 ze sprawnym.

                        Mapasensory niestety tównież potrafią się popsuć..
                        Wczesniej pisałeś też, że musiałeś ostukać elektrozawór, bo nie chciał się otworzyć. Może jeszcze to?

                        Widzisz jaka kumulacja..
                        Być może wystarczyło w grudniu wymienić wtryskiwacze i nie musiałbyś przez kolejne miesiące męczyć instalacji ...
                        Teraz się to mści i będziesz miał większy orobkem i być może też wydatki.

                        Comment


                        • #42
                          Byłem teraz u gaziarza. Diagnoza w 2 minuty - ponaciągane piny we wtyczce mapa.
                          Edit: sprawdziłem i okazało się że pin w mapsensorze był zagięty...
                          Robota w moim stylu.
                          Teraz z łatwością przełączył się na LPG.
                          Dzięki za wsparcie.
                          mapse.jpg
                          Last edited by Waflo; 20-09-2024, 18:52.

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                            Sprawdź czy wtyczkę do mapsensora dobrze włożyłeś
                            Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                            P.S.
                            dlaczego znowu musiałem mieć rację..
                            Najważniejsze, że idzie do przodu..

                            Comment


                            • #44
                              Na tym zdjęciu który to Ty?
                              Pat_Mat.jpg
                              Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                              Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                              Comment


                              • #45

                                Comment

                                Working...
                                X