Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

regeneracja wtryskiwaczy gazu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • regeneracja wtryskiwaczy gazu

    Czy robił ktoś z Was regenerację wtryskiwaczy gazu i po jakim przebiegu ewentualnie ?
    Na swoich Barracudach mam przejechane ponad 120 tyś. km i na razie sprawują się dobrze, ale myślę ile mogą wytrzymać.
    Jakie są oznaki padających wtryskiwaczy ?

  • #2
    Jeżeli jeździsz właściwie tylko po trasach to spokojnie do 200 tyś km wytrzymają. Myślę, że nie warto się bawić w regenerowanie baracud, które "chyba się nie regeneruje", po takim przebiegu dawno się zwróciły, lepiej nowe. Jak byś miał ACW03 to jak najbardziej się opłaca regenerować.

    Comment


    • #3
      A co tam w Barracudach chcesz regnerować? Po 120 tys km to już dawno instalacja się zwróciła i zarobiłeś na nowe wtryskiwacze. Listwa 4 cylindry kosztuje aktualnie 350 zł. Ja nawet w czyszczenie bym się nie bawił. Jakbym wiedział, że wtryski zrobiły 100-150 tys km to z czystym sumieniem odłożył na półkę i kupił nowe.
      Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
      Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
        Jeżeli jeździsz właściwie tylko po trasach to spokojnie do 200 tyś km wytrzymają
        Większość po mieście, więc przy 150 tyś. km trzeba pomyśleć o nowych.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
          Jakie są oznaki padających wtryskiwaczy LPG?
          Podpinam się do pytania, bo mi delikatnie szarpie podczas jazdy i zadrży buda gdy opadną poniżej 750obr. na luzie
          (Wczoraj wymieniłem świece. Adaptacja przepustnicy 3 lata temu.)
          Na Pb jest to niezauważalne, na LPG już kopie. W dodatku problemy z rozruchem.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
            W dodatku problemy z rozruchem.
            To zacznij od tego: zakręć gaz na wielozaworze i zużyj gaz z układu (tak żeby nie było ciśnienia). Zostaw tak auto na następny dzień. Zrób zimny rozruch i zobacz czy się poprawiło.
            Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
            Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

            Comment


            • #7
              Podepnij się do instalacji z kompem, interfejsów różnych do wyboru znajdziesz całą kupę ..
              Zagraj sobie OSC tego jak wtryski teraz pracują, gdy zacznie się problem, to zgrasz kolejny OSC i sobie porównasz..
              Jeśli denerwuje Cię wyczekiwanie aż wtryski padną (może jeszcze kolejne 120tys przejeżdżą i długo będziesz musiał czekać - szkoda nerwów ) to wymień od razu - będziesz miał spokój..

              Waflo, raczej problem innej natury niż samo lpg.
              Po prostu bardziej czuć a niedomaga coś innego..
              Luzy sprawdziłeś? cewki?

              Przy odpalaniu jeśli wtryski przepuszczają, to mogą być takie objawy - podobnie chyba jak reduktor zaworem bezpieczeństwa puści w dolot, to również, ale po odcięciu mechanicznym zjawiskiem łatwo odrzucić taką tezę.

              Dodatkowe pytanie, jakie masz podzespoły..
              Last edited by zadra; 08-12-2022, 01:42.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                To zacznij od tego: zakręć gaz na wielozaworze i zużyj gaz z układu (tak żeby nie było ciśnienia). Zostaw tak auto na następny dzień. Zrób zimny rozruch i zobacz czy się poprawiło.
                Tak zrobiłem. Zapalił bez zająknięcia na Pb.
                Po 8 kilometrach się zaczęło na gazie... Jakby na 3 cylindry palił. Wywaliło check i błąd VSA więc w piątek dzwonię do gazownika i nie ma sensu ciągnąć tematu.
                ps. mam taniego ELMa na BT ale nie łączy się nawet z autem. Na Pb jeździ ok.
                Filtry zmieniłem we wrześniu, zawory regulowane rok temu.
                Instalacja gazowa STAG-4
                -reduktor AC-R-01 160KM
                -wtryskiwacze AC-W03
                -komputer STAG 4 Qbox Plus
                -zbiornik 41l Bormech
                -parownik AC S.A. R 01

                Comment


                • #9
                  Montuj teraz Barracudy.
                  Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                  Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
                    komputer STAG 4 Qbox Plus
                    Kolego; Gdy będziesz u gazownika, to poproś go o informacje dotyczące tego na jakim firmware aktualnie pracuje sterownik Qbox.
                    Firma AC Stag wypuszcza dużo kolejnych aktualizacji i w wielu przypadkach ujawniają się błędy oprogramowania.
                    Jednym z objawów niedoróbki programowej było właśnie "drżenie" silnika i nierówna praca związana z pracą wtryskiwaczy gazowych.
                    Takie problemy występowały na firmware 2.13.0

                    https://lpg-forum.pl/qnext-plus-firm...ch-t80199.html

                    Poczytaj na spokojnie.
                    Ja mam jakiś stary sprzed covidu - 2019rok.. Pracuje stabilnie..

                    Montuj barakudy, ale pilnuj pozycji pionowej - wszystkie wtryski lepiej mieć w pionie niż w poziomie i dodatkowo nie w listwie a osobno, chociaż jeśli dobrze umiejscowiona listwa i wężyki do kolektora nie za długie, to nie powinno w żaden sposób przeszkadzać...
                    Last edited by zadra; 09-12-2022, 19:42.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                      Montuj teraz Barracudy.
                      Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                      Gdy będziesz u gazownika, to poproś go o informacje dotyczące tego na jakim firmware aktualnie pracuje sterownik Qbox.
                      Dzięki Panowie za wskazówki.
                      Z powodu dużego obłożenia pracą pana od instalacji termin miałbym za miesiąc na te Barracudy.
                      Dziś miała być tylko diagnoza, ale udało się szybko wymienić czwarty wtryskiwacz, na taki sam, który padł po ok 33tys.
                      Auto ma już sprawne LPG (komputer pokazuje błąd wypadania zapłonu, ale liczę że zniknie).
                      Musze pochwalić Auto Gaz Tygrys w Krakowie.
                      Natomiast Qbox miał sam się uczyć, ale mapa okazała się totalnie rozjechana i w styczniu trzeba robić mape podczas jazdy.
                      No i coś do diagnozowania taniego? Mam ELM, ale to nawet nie startuje.
                      obraz_2022-12-10_115944771.png

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
                        Natomiast Qbox miał sam się uczyć, ale mapa okazała się totalnie rozjechana
                        Wystroić i wyłączyć automatykę! To jest funkcja tylko na czas strojenia.
                        Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                        Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                        Comment


                        • #13
                          dokładnie!!
                          nie uruchamiać ani ISA2 ani autoadaptacji żadnej, bo parametry będą się rozjeżdżać.
                          Miałem podobnie, gdy w okresie gwarancji nie chciałem ingerować osobiście, a po gwarancji na ostatnim serwisie gwarancyjnym LTFT podchodziło pod +25 (przez gazowników uruchomione ISA2 i autoadaptacji przez cały okres)..
                          Zabrałem się za temat osobiście, zajęło mi to w pyte godzin (około 40h jazdy z laptopem w różnych warunkach) i w końcu miałem cały zakres pracy obrobiony.
                          Teraz LTFT - 0,7 i silnik pracuje bez zastrzeżeń.

                          U Ciebie OBD powinno być widoczne w programie gazowym - Qbox ma możliwość podłączenia pod OBD i współpracy - sam napisałeś, że korygował sobie parametry (wg własnych algorytmów ale na podstawie danych z OBD), Zatem masz podłączony do OBD2.
                          Możesz podpatrywać OBD przez program STAG'owski.

                          Ja mam starszego LM'a i łączę się z telefonem kozystając z "Piston" ; jakoś działa..
                          Teraz jeszcze chciał kupić nowszego z wymuszonym łączeniem na przycisku aby mógł być wpięty non stop w gniazdo , bo stary aby się połączyć musiał być po każdym odpaleniu wypięty i wpięty z powrotem w gniazdo, inaczej się blokował..
                          Nowszy z przyciskiem uruchamiania chyba powinien lepiej funkcjonować..

                          Rada moja- zacznij powoli sam podglądać programem od LPG co się dzieje w instalacji.
                          Program jest darmowy a podłączenie się bez korekcji parametrów nie wpływa na gwarancję..
                          Nauczysz się i uwolnisz od gazowników..

                          Comment


                          • #14
                            Ten ELM nie działa bo Qbox jest podpięty pod OBD i on pierwszy się łączy i ELM nie ma dostępu. Trzeba albo odciąć linię idącą z Qbox do gniazda obd albo gasimy auto na benzynie, podłączamy się ELM i wtedy odpalamy auto ponownie i jedziemy na LPG i sprawdzamy korekty. Dobra opcja zrobić przełącznik odłączająca linie OBD od Qbox. Ja bym stale to odłączył.

                            Jeżdżenie na "automacie" będzie miało też pewną przykrą przypadłość, że sterownik może sobie przełączać w czasie jazdy benzyna - gaz żeby dozbierać mapy. Przez to będziemy spalać niepotrzebnie benzynę.
                            Last edited by pablo_see; 10-12-2022, 17:12.
                            Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                            Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                            Comment


                            • #15
                              Taka dyskusja akademicka się zrobi..

                              Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                              Trzeba albo odciąć linię idącą z Qbox do gniazda obd
                              NIc nie odcinać, po prostu nie uruchamiać opcji automatycznych korzystających z OBD w programie gazowym i tyle.

                              Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                              sterownik może sobie przełączać w czasie jazdy benzyna - gaz żeby dozbierać mapy. Przez to będziemy spalać niepotrzebnie benzynę
                              Tylko do momentu aż uzbiera sobie mapę w całym zakresie pracy, później już nie, ale skoro nie będą uruchomione opcje automatyczne, to nie będzie nic zbierać ani przełączać.

                              Ja jestem zadowolony, że mam podgląd OBD w programie diagnostycznym od LPG - widzę wszystko na jednym ekranie komputera i mogę wprowadzać korekty widząc STFT i LTFT w czasie jazdy.

                              Comment

                              Working...
                              X