Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Odpalenie silnika 1,8 w VIII gen UFO - długie kręcenie - instalacja LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    witam
    udało się mi dojść przyczyny problemów z autem. Winę ponosi paliwo, nie spodziewałem się że paliwo ze statoil jest tak niskiej jakości. Pozdrawiam dzięki za pomoc

    Comment


    • #17
      Raczej zbieg okoliczności.Czy aby to paliwo które miałeś nie było przetrzymywane w zbiorniku przez długi okres?Bo takie odstane zaczyna śmierdzieć terpentyną i auto nie jedzie,pomaga tylko jego wylanie,lub bardzo duze rozcieńczenie.

      Comment


      • #18
        na 100% paliwo, przez 2 miesiące jeździłem na niemieckim paliwie i bez problemu auto odpalało nawet po tygodniowym postoju, w sobotę wróciłem do polski zatankowałem na statoil i znowu auto nie chce odpalać.

        Comment


        • #19
          To polskie powietrze
          Zobaczymy jak zmienisz stację.

          Comment


          • #20
            Cześć mam podobny problem, wyjechałem z garażu i auto zgasło. Komp nie pokazuje żadnych kodów, paliwo na wtryskach jest, iskra jest
            Gaz odpiłem poprzez zastosowanie zworek na wtryskach i odpięciu komputera.
            Próbowałem odpalić go również na gazie, ale się nie udało.
            Czasami uda mi się go odpalić po wciśnięciu padłu gazu w podłogę, ale jak puszcze na wolne obroty to gaśnie.
            Proszę o pomoc kończą mi się pomysły.

            Comment


            • #21
              Zacznij od listy parametrów:temperatury,korekty,ciśnienia,wszystko na co masz podgląd.

              Comment


              • #22
                Witam, potrzebuje waszej porady, mam dwa problemy z moją Hondą civic VIII 1.8 2006 + LPG. Od jakiegoś czasu problem jest z odpalaniem samochodu, nie chce odpalić za pierwszym razem nie raz trzeba dłużej przytrzymać start, nie raz wcisnę start to odpala a z lekkim "zawieszeniem" (tak jak by nie chciał ale musiał odpalić nie jest to normalne odpalanie). Akumulator jest nowy. Znajomy powiedział, że problem możę być z gazem żeby zrobić Mapowanie gazu.


                Drugi problem to wspomaganie nie raz po uruchomieniu samochodu wyskakuje kontrolka wspomagania ale gdy przejadę kawałek kręcą kierownicą nagle kontrolka ginie.

                W załączniku znajduje sie odczyt błędów z HDS

                118718011_2718863894883590_2939919462380277920_o.jpg118765508_2718863528216960_278853039779961032_o.jpg

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez Tsaju Zobacz posta
                  Znajomy powiedział, że problem możę być z gazem
                  czyli mówił o sytuacji gdy masz rozgrzany gorący silnik?
                  - czyli ciężko odpala na LPG? (nie wiem jak masz ustawioną //i jak działa// instalacja LPG sądziłem żę zawsze , nie wazne czy ciepły czy zimny odpala na PB?
                  Z opisu wynika że piszesz o rozgrzanym silniku który uruchamiany jest na LPG?
                  Nie wiem czy poprawnie byłoby przestawić komputer by uruchamiał na PB niż grzebać w instalacji lpg.
                  Na zimnym silniku też uruchamiasz go na lpg?
                  (wiem że niektórzy mają instancję ustawioną tak że PB to on nie widział od kiedy założono LPG).

                  Zamieszczone przez Tsaju Zobacz posta
                  Drugi problem to wspomaganie nie raz po uruchomieniu samochodu wyskakuje kontrolka wspomagania ale gdy przejadę kawałek kręcą kierownicą nagle kontrolka ginie.
                  Możliwe że coś z ładowaniem. Sprawdź czy zgaśnie kontrolka gdy przygazujesz i utrzymasz nieco wyższe obroty silnika - nie kręcąc kierownicą.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    czyli mówił o sytuacji gdy masz rozgrzany gorący silnik?
                    - czyli ciężko odpala na LPG? (nie wiem jak masz ustawioną //i jak działa// instalacja LPG sądziłem żę zawsze , nie wazne czy ciepły czy zimny odpala na PB?
                    Z opisu wynika że piszesz o rozgrzanym silniku który uruchamiany jest na LPG?
                    Nie wiem czy poprawnie byłoby przestawić komputer by uruchamiał na PB niż grzebać w instalacji lpg.
                    Na zimnym silniku też uruchamiasz go na lpg?
                    (wiem że niektórzy mają instancję ustawioną tak że PB to on nie widział od kiedy założono LPG).
                    Też byłem nieco zdziwiony, gdy powiedział że to problem może być z LPG bo samochód uruchamiany jest z PB. Nie raz jest tak, że odpali za pierwszym razem (np. z samego rana) ale później już trzeba kręcić

                    Comment


                    • #25
                      Masz do regulacji gaz,ew. uszkodzenie wtryskiwacza,lub nieprawidłowe ciśnienie gazu.Filtry wymień i jedź do gazownika.
                      Auto sygnalizuje że jest zbyt bogata mieszanka,czyli zwiększa czas wtryskiwania paliwa na gazie bo jest za ubogo z jakiegoś powodu,potem przechodzisz na benę a czas wtrysku pozostaje niezmieniony .Efekt taki że auto dusi się w benzynie bo czas dla niej jest zbyt długi i nie ma w czym jej spalić aż tyle.
                      Korekty paliwowe robione na gazie przez ECU benzynowe pozostają do czasu aż nie zrobi sobie nowych po zmianie paliwa,czyli w trakcie odpalania też.
                      Auto nie rozróżnia na czym jedzie,mierzy jedynie zawartość tlenu w spalinach i na podstawie tego reguluje dawki krótkoterminowo,a jak spalina zacznie sie zgadzać to robi zapis i wprowadza do tabeli korektę długą.

                      Co do pozostałych błędów to skasuj i dopiero popatrz co się pokaże po odpaleniu.
                      Czy te błędy wychodzą po każdym odpaleniu czy tylko po pierwszym z rana,bo może rozrusznik zaczyna zabierać tyle prądu że powoduje to zamieszanie wszędzie gdzie się da.

                      EDIT.Pojeździj sobie na samej benzynie z dzionek i dopiero odstaw auto do garażu,pewnie rano odpali bez zająknięcia.
                      Przeważnie na korekty wystarcza o wiele krócej,ale auto potrzebuje do pełnej nastawy raczej możliwie pełnego zakresu obciążeń w pętli zamkniętej.
                      Last edited by m26; 07-09-2020, 15:59.

                      Comment


                      • #26
                        Jeśli zaczniesz wdrażać w życie te wszystkie wcześniejsze rady i wymienisz oraz wyregulujesz połowę samochodu zrób jedną podstawową rzecz.
                        Jak już przed porannym odpaleniem podjedziesz pod dom czy gdzie tam podjeżdżasz to zdejmij pokrywę z butli i zakręć gaz. Oczywiście na zapalonym silniku pracującym na gazie. Poczekaj aż silnik przełączy się na benzynę (gdy jest źle ustawione przejście z gazu na benzynę to zgaśnie) - to jest znak, że wypalił gaz z układu.. Wyjmij kluczyk i idź do domu.

                        Jeśli po tym zabiegu będzie dobrze to pokieruję Cię dalej.

                        Możesz pójść na łatwiznę i zamiast zakręcać gaz na butli, przełączyć jakieś 3-4 km przed parkowaniem na benzynę i tak dojechać bez dotykania przełącznika na parking. I rano sprawdzić.
                        Ten sposób też jest skuteczny ale nie tak bardzo jak z zakręceniem butli i jeśli po zastosowaniu go dalej kuleje odpalanie na zimnym to trzeba spróbować z zakręceniem butli.

                        Zrób to i daj znać.
                        Last edited by Gość; 07-09-2020, 20:29.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez Xxsoft Zobacz posta
                          Możesz pójść na łatwiznę i zamiast zakręcać gaz na butli, przełączyć jakieś 3-4 km przed parkowaniem na benzynę
                          Nie wystarczy jak warunki nie będą sprzyjające,lepiej trochę dołożyć dla pewności.

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                            Nie wystarczy jak warunki nie będą sprzyjające,lepiej trochę dołożyć dla pewności.
                            Niech zrobi tak jak pisałem. Bo na razie napisałeś wypracowanie i wysyłasz kolegę do gazownika.

                            Comment


                            • #29
                              Cześć
                              Nie wiem za bardzo gdzie się zakręca gaz u mnie bo na butli nigdzie nie widzę żadnego zaworka :/
                              Dziś sprawdzę przejadę na benzynie tylko i zobaczę jak odpala. Ale nie raz jak postał długo samochód to odpalał za pierwszym razem nawet gdy jeździłem na gazie.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez Xxsoft Zobacz posta
                                na razie napisałeś wypracowanie i wysyłasz kolegę do gazownika.
                                Tak,bo kolega jest całkowicie "zielony" (bez urazy) i nawet jak będzie to tylko wymiana pojedyńczego wtrysku czy inna pierdoła to nie wiadomo czy sobie z nią poradzi i nie zniszczy czegoś albo nie podpali auta.Do tego podstawa to też skontrolować ciśnienie po reduktorze,tego też sam raczej nie zrobi,chyba że zakupi interfejs.


                                Na każdej butli jest obowiązkowa pokrywa zamykająca komorę która ma wietrzenie na wypadek przecieków.
                                Trzeba zdjąć pokrywę i tam znajdziesz zawór.Przeważnie jest w niej wziernik do podglądu wskaźnika wypełnienia,łatwo trafisz.
                                Last edited by m26; 11-09-2020, 14:44.

                                Comment

                                Working...
                                X