Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Odpalenie silnika 1,8 w VIII gen UFO - długie kręcenie - instalacja LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Odpalenie silnika 1,8 w VIII gen UFO - długie kręcenie - instalacja LPG

    Witam,
    mam problem z odpaleniem samochodu. Rozrusznik kreci ale samochod nie odpala - jakby paliwa nie bylo. Pomaga wtedy albo wylaczenie (zaplon 0) i jeszcze raz wlaczenie, albo odpalenie z przytrzymanym gazem. Dodam że jak odpali to już normalnie będzie odpalal za kazdym razem, ale wystarczy ze minie kilka minut od wylaczenia auta np 20 i znów są problemy. Świece majanok 2 tys przejechane, co może być powodem?

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
    Last edited by wirszews; 29-03-2016, 22:36.

  • #2
    Po pierwsze - Fraza "problem" w niczym nie pomaga na forum. Spróbuj wpisać w wyszukiwarkę "problem" i daj znać o efektach
    Po drugie - Napisz chociaż minimum czego ten "problem" dotyczy. Rocznik, przebieg, silnik... Bo na razie to bardzo chaotycznie wygląda z Twojej strony.
    Rozumiem że szukasz złotego środka i rozwiązania usterki, ale spróbuj jak najwięcej faktów przedstawić.
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • #3
      Ok sorrki nie wiem jakie dane Wam są potrzebne.
      Honda VIII 2006 hat 5d benzyna.
      Tak jak napisałem wyżej auto nie chce odpalić za pierwszym razem. Nieraz wciskam i 4 rqzy na start i tylko kręci. Pomaga uruchomienie go z przytrzymaniem lekko gazu albo jak wyjme kluczyk i znow odpale.

      Dodam że chinski hds nie pokazuje błędówm
      Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
      Last edited by wirszews; 29-03-2016, 21:34.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez wirszews Zobacz posta
        Pomaga uruchomienie go z przytrzymaniem lekko gazu albo jak wyjme kluczyk i znow odpale
        z opisu wynika że jest ubytek/spadek ciśnienia w układzie zasilania paliwem.
        Dlaczego się tak dzieje?
        Przytrzymanie pedału przyspieszania i kręcenie rozrusznikiem dłuższą chwilę, pozwala na uzupełnienie się układu benzyną. Tyle trwa dobicie odpowiedniego ciśnienia paliwa w układzie wtryskowym by nastąpił wtrysk i zapłon.
        Przekręcenie kluczyka w pozycję ONII i wyłączenie OFF i ponowne załączenie kluczyka w pozycję ONII powoduje dwukrotne uruchomienie pompy paliwa która 2-krotnie uzupełniła ubytek w sieci zasilania paliwem, jak uzupełni - to też silnik odpali! normalne .
        oraz
        Zamieszczone przez wirszews Zobacz posta
        Dodam że jak odpali to już normalnie będzie odpalal za kazdym razem,
        no wiec wszystko się zgadza . Jeśli już odpali i paliwo jest w sieci zasilania paliwem i jest prawidłowe ciśnienie i nie zdążyło się jeszcze cofnąć - to odpala - nie może być inaczej.
        Problem jest wtedy gdy postoi silnik trochę dłużej, prawda? .

        Dlatego te 2 sposoby działają .
        Pytanie polega na tym co powoduje że paliwo się cofa?

        Kto ostatnio grzebał w układzie paliwowym? - bo problemy nie biorą się z niczego? kto ostatnio cokolwiek robił w układzie paliwowym? np: wymieniał filtr paliwa? przewody? odpowietrzał, cokolwiek grzebał?
        Potrzebna jest informacja dot. co w ostatnim czasie było robione przy układzie paliwowym?
        Czy w związku z usterką pojawiają się jakieś komunikaty na tablicy zegarów np (!) lub Check Engine ?
        Jeśli masz książkę serwisową lub F-ry, sprawdź co kto gdzie grzebał?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dzieki za info. Nieraz wystarczy mu 20 min i jest juz problem.
          Wczesniej mialem raz na jakis czas, teraz praktycznie codziennie. Byl montowany gaz (przed gazem był tez ten problem ale rzadko wystepowal).

          Zastanawiam sie czy powodem moze być emulator poziomu paliwa (podlaczony do pompy)
          Ewentualnie instalacja przepuszcza gaz i chce odpalic z benzyny i gazu

          - filtr paliwa - auto ma 160 tys ja je mam od roku ale myślę że nie byl wymieniany

          Sama pompa paliwa

          Przepustnica - wczoraj podpialem hds i wyzerowalem i nauczylem od nowa bieg jalowy i po 3h nadal odpalal - ale to dzisiaj jeszcze zweryfikuje bo po nauce nie robilem dłuższych dystansow.

          Czy uklad paliwowy sie odpowietrza jakos w benzynie?

          W hds brak błędów tak jak i na wyswietlaczu.

          Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            Filtr paliwa jest dożywotni, nie musisz wymieniać, niektórzy to praktykują ale jest z tym dużo roboty i ASo nie zaleca wymiany jeśli OBD2 nie komunikuje w tym obszarze problemów Check Engine, a nie komunikuje - wiec tu jet ok.
            Sama pompa paliwa jest ok, po 2 krotnym przekręceniu kluczyka, silnik odpala, lub jest wyraźnie lepiej - zatem pompa robi prace ok.
            Układu paliwowego się nie odpowietrza powinien być cały czas szczelny i w gotowości do zapłonu "od strzała".
            Przepustnica nie ma wpływu na zaistniałą sytuację - uczenie obrotów nie ma znaczenia.
            Brak błędów świadczy o tym że układ po swojej stronie (czujników, połączeń itd) nie widzi problemów.
            Problem jest z gatunku mechaniczny - fizycznie jest nieszczelność. Gdzieś jest dziura, układ zasysa powietrze do układu paliwowego. Nie widać śladów bo nie cieknie a jest siorbane powietrze do układu zasilania benzyną, dlatego potrzebujesz 20 min by stworzyć poduszkę powietrzną zanim ona się uzupełni ponownie paliwem.

            Jestem przekonany ze usterka jest gdzieś na styku powiązania procesu przełączania się paliwa, lub w miejscu gdzie się fabryczną instalację PB przystosowuje do współpracy z układem LPG. Tam jest nieszczelność.
            Mówiąc prosto, uchodzi ciśnienie PB z układu. Trzeba znaleźć którędy? albo sam albo gazownik niech sprawdzi szczelność danego odcinka układu. ale nie na oko lub sprawdzi czy cybant jest dokręcony. Musi poświecić czas i rozpiąć z układu (nie wiem? reduktor) i sprawdzić go ciśnieniowo, jak nie reduktor, to jakiś wąż, inny element który był potrzebny do LPG z układu PB.
            Nieszczelność masz na 100%, trzeba ją znaleźć.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              A wie ktoś czy za pomocą hds można sprawdzić cisnienie pb i ew. Podać wartość jaka powinna być? Może za pomocą hds potwierdzę tą nieszczelnosc.

              Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #8
                Tak z pewnością można, ale nie sądzę byś miał HDS równy sprzętowi ASO. Za pomocą swojego jedynie możesz sprawdzić niektóre parametry pacy silnika i kasować błędy - to wszystko.
                Nie ma co się, zagłębiać w obszar poprawności ciśnienia. System OBD2 gdyby wyczuł że ciśnienie w listwie masz nieodpowiednie natychmiast wypluł by odpowiedni kod.
                Ciśnienie w listwie masz, ale dopiero po pewnym czasie. System OBD (na którym bazuje HDS) nie ma w obszarze diagnostyki kontroli czy jest paliwo czy nie? Ma kontrolę nad tym czy paliwo ma odpowiednie ciśnienie. Gdybyś uruchomił silnik i w tym momencie nastąpiły zaburzenia w prawidłowym ciśnieniu paliwa - to byś miał natychmiast CE. a jest czysto.
                Zatem badanie prawidłowego ciśnienia nic nie da, bo ono jest prawidłowe.
                System OBD2 ani HDS nie podpowie Ci gdzie jest nieszczelność - to trzeba namacać, fizycznie grzebać.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Witam,
                  podłącze się do tematu.
                  Mam hatchback 1.8 2008 po regulacji zaworów przy 100k km i przeglądzie w ASO przy 120k km. Obecnie mam 125k km no i problem na początku jak auto stało noc i rano odpalamlem zakręcil raz/dwa razy dłużej i odpala, później w ciągu wszystko było ok po upływie 2 tyg. Kręci dłużej i juz nie tylko rano. I nie wiem co to może być. Akumulator był wymieniamy 6 miesięcy temu.

                  Comment


                  • #10
                    Gasnie silnik 1,4 benzyna

                    Od kilku dni mam problem z gasnacym silnikiem po zapaleniu. Dzieje sie tak jak samochod nie jest odpalny okolo godziny. Jest rowniez problem z odpaleniem silnika po nocy, trzeba przekrecic kluczyk w stacyjce dwa razy. Wyglada na to ,ze paliwo schodzi z listwy i nie utrzymuje odpowiedniego cisnienia w ukladzie. Czy mial ktos podobny problem?

                    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

                    przeniosłem do tego wątka, wydaje mi się że co do zasady jest zbieżny.
                    Last edited by rambo7; 06-09-2016, 12:45. Powód: edit

                    Comment


                    • #11
                      Witam wszystkich,
                      Mam podobny problem z odpalaniem swojego Civica 1.8 benzyna 140km 2006r, a mianowicie bardzo ciężko odpala od początku jak go kupiłem tzn, od 3 lat kiedyż zdarzało się to raz na kilka miesięcy ,teraz praktycznie przy każdym odpaleniu kręcę około 6 sek lub na 2 razy go odpalam, aku nowy, rozrusznik po regeneracji, świece sprawne.
                      Zastanawiam się czy jest jakiś zawór zwrotny paliwa który blokuje cofanie się paliwa, lub może winą jest pompka. Jak uruchamiam zapłon 3 razy bez kręcenia odpala na strzał, najgorsze jest pierwsze odpalenie, aczkolwiek niedawno po 15min postoju pojawił się ten problem.
                      z góry dzięki za jakieś podpowiedzi
                      Last edited by grzesiekw; 27-12-2016, 18:10.

                      Comment


                      • #12
                        Jeden zawór to sama pompa,drugi to regulator ciśnienia na listwie.
                        Ciśnienie po wyłączeniu silnika ma być na zawsze,tak żeby stojące w listwie paliwo nie wygotowało się się od gorącego silnika.
                        Jezeli po ostygnięciu silnika i poluzowaniu przewodu paliwowego na listwie ,nie siknie obficie paliwem,to odpal auto, zaciśnij przewód powrotny,zgaś i zostaw na kilka godzin,Jeśli potem w dalszym ciągu nie będzie ciśnienia,to masz pompę do wymiany.
                        Przewody zaciska się specjalnymi szczypcami,albo do pierścieni osadczych Segera i zaciaga na raczce opaske zaciskową,nie wolno tego robić kombinerkami itp.C7100(2).jpg

                        Comment


                        • #13
                          dzięki wielkie, sprawdzę to dam znać czy udało się zdiagnozować usterkę

                          Comment


                          • #14
                            przeniosłem bo wydaje się że tutaj jest bardziej właściwe miejsce.
                            Poczytaj tutaj:
                            Problemy z silnikiem Civica 1.8, kontrolka + szarpanie

                            szczególnie wpis Butlera i link do Manuala - wpis #4
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Witam ponownie, niestety nie udało mi się dojść przyczyny moich problemów z odpalaniem auta. Filtr paliwa sam wymieniałem na wakacjach, a kupiłem oryginał na hondzie, także na pewno jest sprawny.
                              Podejrzewam że pompa czasami może mieć problem z wystartowaniem, byłem nawet na serwisie i tez nic nie znaleźli, za tydzień jadę za granice, mam nadzieje że nie będzie większych problemów z odpalaniem. pozdrawiam.

                              Comment

                              Working...
                              X