Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Instrukcja Hondy Sedan USA/Canada



    Toyota wersja benzynowa 2.5 Benzyna nie hybryda rynek USA

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez tabazagt
      am wrażenie że jak ktoś pisze, że ma silnik z przed 17 lat i chce go porownać do najnowszych konstrukcji to sorry.
      Do tego silnika sprzed 17 lat (konstrukcja właściwie sprzed 35 lat) honda dopuszcza olej 0w20, mam też R20A3 i nie zamierzam do niego lać olej prośrodowiskowego, oba silniki na lpg a to już jest wystarczające dla ochrony środowiska w porównaniu do benzyny nawet z GPF.

      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
      Nie przejmował się ten co nic nie wiedział o olejach
      I był zdrowszy psychicznie. Te oleje ze starymi normami api SG SH SJ i acea A2 A3 to najwyższa możliwa ochrona silnika, oleje nie wykastrowane z tego co najlepsze.


      Zamieszczone przez tabazagt
      Jeżdziłem mercedesem ktory zrobił milion kilometrów bez
      remontu mając 80 kM
      To żaden wyczyn, hondy i nie tylko w USA robią znacznie większe przebiegi, mimo wyżyłowania znacznie większego niż 80KM/2000cm3.


      Gkill nie pisz postów jeden pod drugim w tym samym czasie, używaj opcji edytuj... i dopisuj dalszą myśl.
      Last edited by Grzechu; 12-12-2019, 13:27.

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez rambo7
        ale Stachu czyli z tego co napisałeś wynika że od oleju SAE 15W-40 silnik Hondy eksploduje, lub przynajmniej się zepsuje
        Rambo, dla mnie wykładnią, zresztą dla innych pewnie też jest rzetelny list od Honda Poland, który tu mamy na forum, gdzie jest wyraźnie napisane jaki olej możemy lać do X gen 1,5 T. Możemy teoretyzować, że pominięto tam SAE wyższe niż W30 bo ekologia i inaczej nie mogli. Mnie takie teorie nie przekonują, za wiążące biorę to co na papierze a odpowiedź HP dopuszcza tylko oleje niskooporowe o SAE 0/5W/30. W końcu umieściłeś ten list w odpowiednim łatwo dostępnym miejscu aby każdy szybko po niego sięgnął jakby miał wątpliwości . Oczywiście to mój punkt widzenia, ale chyba nie po to długo oczekiwaliśmy na taką odpowiedź od HP aby twierdzić ,że to głupoty związane z ekologią. Sprawa jest prosta, ja tak myślę, ten co myśli inaczej leje co mu się podoba.

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Honda do? miało być "od"? nie,
        Oczywiście, że chodzi mi tylko o X gen.
        Last edited by Stach13; 12-12-2019, 13:34.

        Comment


        • #34
          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
          dla mnie wykładnią, zresztą dla innych pewnie też jest rzetelny list od Honda Poland, który tu mamy na forum
          i dla mnie też. Dalego tłumaczę tu chłpowi żeby poczytał, a ten ma to w dupie i będzie opowiadał dalej farmazony.
          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
          Możemy teoretyzować, że pominięto tam SAE wyższe niż W30 bo ekologia i inaczej nie mogli. Mnie takie teorie nie przekonują,
          dokładnie, Stach tu nikt nikogo nie przekonuje, na pewno nie ja. Każdy sam, (podkreślam to na każdym kroku) decyduje jakie wyciągnie wnioski i jak będzie realizował swoją politykę i filozofię olejową.
          ... i koniec. Jak sam zauważyłeś dowiedziałeś się tego o czym nie wiedziałeś i taka idea mi tu przyświeca. Czy ja, lub ktokolwiek znęca się na twoją suwerenną decyzją? nie.
          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
          Sprawa jest prosta,(...) leje co (...) się podoba.
          A M E N.

          W tym wątku (jak w podobnych) gadamy o "olejach zastosowanych" w X gen. a nie o tym, o czym chce tu pogadać sobie kolega tabazgat. Czy tekst polski czy angielski to facet i tak nie ma zielonego pojęcia o czym czyta i co tam pisze.

          edit.
          unoszę się niepotrzebnie, ale też kiedyś byłem zerem, ale chciałem się dowiedzieć czegoś więcej o czym nie wiem, i zrozumieć na czym to polega. To mnie denerwuje że są tacy co śmiecą i wolą pisać bzdury niż poczytać, a jak się zmusi go banem to afera, no ale wtedy to już może tylko czytać.

          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
          Oczywiście, że chodzi mi tylko o X gen.
          ... ale Stachu zdajesz sobie sprawę że nie tylko X gen? opowiadasz to tak jak by ten twój bolid był czymś wyjątkowym , wyobraź sobie że 7 gen też ...czy nadal to do Ciebie nie dociera? Wiesz że niskooporowe oleje są na rynku od około 20 lat i wtedy i dziś są tacy jak Ty co twierdzą że "tylko" taki, a praktyka pokazuje co innego, no i w czym problem? Czy ktoś kontestuje to że inny ktoś stosuje olej nazywany "zalecanym"? Jakoś po gwarancji mało kto stosuje olej "zalecany" to po co udowadniać że od oleju 15W-40 popsuje się silnik jak nikomu sie jeszcze nie popsuł.
          Wiem, chodzi o to że człowiek jak kupuje nowe auto i leje olej z ASO czuje się lepiej, no czuje i tak jest, (też tak miałem do momentu odkąd zaczął pić olej) Tylko jakoś wychodzi w praktyce że po 6 latach trzeba coś zmienić, np olej... pytam poco? po jaką cholerę? (pytane retoryczne, powodów jest wiele od ceny, po awarie, itd). Ja też miałem nowe nie jedno i do dziś się nie męczę że nie stosuję oleju takiego co w ASO leją, do czego nie namawiam, dla mnie to Wszyscy Tu mogą lać oleje niskooporowe ja z tym nie mam najmniejszego problemu . Twój bolid nie jest żadnym wynalazkiem wśród samochodów benzynowych i nie wyobrażaj sobie że to jakieś cudo techniki 22wieku, to silnik spalinowy, nie żaden inny a spalinowy, podlega takim samym prawom jak każdy spalinowy, iskra, paliwo ciekłe, powietrze, tarcie itd.
          Ja mam wrażenie że z X gena to się robi coś, czym nie jest, jakieś inne zasady fizyki obowiązują te auto, trochę to śmieszne. Takie coś, taki stan podniety to ja z racji wieku już przerabiałem, tak było gdy był 6 gen, potem tak było jak był 7 gen potem jak 8 i 9 i teraz aktualna podnieta to X identyczne ubóstwienie. Generalnie to dobrze ale brakuje za każdym razem rzeźwego podejścia, ale weź tu miej trzeźwe jak się ma taki bolid
          Last edited by rambo7; 12-12-2019, 14:37.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            ... ale Stachu zdajesz sobie sprawę że nie tylko X gen? opowiadasz to tak jak by ten twój bolid był czymś wyjątkowym
            No jest wyjątkowy bo jest to pierwszy turbodoładowany silnik Hondy o pojemności 1,5. Jak pierwszy to musi być wyjątkowy, jest w nim wiele innowacyjnych rozwiązań w silniku (bok cylindrów, wał korbowy, tłoki , korbowody) i nie tylko.
            Więc dla mnie jest wyjątkowy więc powinien być wyjątkowo traktowany To tak trochę żartem, ale to nie jest moje pierwsze auto a jakoś wyjątkowo go traktuję.

            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Wiesz że niskooporowe oleje są na rynku od około 20 lat i wtedy i dziś są tacy jak Ty co twierdzą że "tylko" taki, a praktyka pokazuje co innego, no i w czym problem?
            Olej powinien być o takim SAE i normie jakie dopuszcza producent. Nigdy bym nie wlał oleju o wyższym SAE niż fabryka podaje. A producent co potwierdza list od HP do X gen podaje takie a nie inne lepkości(niskooporowe) i normy. To o czym my Rambo rozmawiamy ? Więc tacy kiedyś i dziś jak ja trzymają się wytycznych producenta.
            Last edited by Stach13; 12-12-2019, 15:23.

            Comment


            • #36
              @tabazagt moim skromnym zdaniem powinieneś dostać bana na jakiś czas. Zawracasz niepotrzebnie głowę, pytasz o różne rzeczy, by na koniec udowodnić jakieś teorie o których tutaj w ogóle nie dyskutowaliśmy (swoją drogą gdybyś faktycznie przeczytał ten wątek to byś wiedział, że Honda zmienia zalecenia w kolejnych instrukcjach, żadna tajemnica). Zmarnowałem tylko czas, myśląc że faktycznie potrzebujesz pomocy z doborem oleju. Ostatnie 4-5 stron jest spowodowane Twoim skakaniem po różnych tematach z czego ostatecznie nic nie wynika, zwykłe trollowanie na forum.

              Zamieszczone przez tabazagt
              UWAGA Polonio wasza instrukcja zaleca i nakazuje wam..
              Poważnie?!
              Last edited by Mad_86; 12-12-2019, 23:16.

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez SACZI
                Da to naprawdę niezbity dowód na stawiane tutaj tezy nt "zabójczości" olejów 0w20.
                Ojojoj, zbyt drastycznie to napisałeś... olej 0W20 to jeszcze jednak nie woda, fakt, że lepkość jest niska, ale nadal większa od wody Powiem wam, że ja się trochę już pogubiłem, czytając ten nagły wylew postów.. myślę sobie, o co chodzi? O czym my teraz tutaj piszemy ? Do czego zmierzają tutaj niektóre osoby ? tabazagt zacząłeś tą "bitwę" w czym rzecz? Co chcesz dowieźć ? Chodzi Ci, że olej 0W20 czy 0W16 jest bezpieczny dla sinika i potrzebujesz potwierdzenia tutaj na tym forum czy jak ? Bo nie rozumiem... jeśli tak to ja Ci od razu mogę powiedzieć, ten olej jest bezpieczny, twój silnik od niego się nie zatrze, możesz lać i jeździć, tylko pamiętaj do czego ten olej jest przeznaczony. Jest to olej wymyślony w celu zmniejszenia spalania paliwa, a za tym zmniejszenia emisji szkodliwych cząstek do atmosfery, auta wtedy są bardziej przyjazne dla środowiska. Tylko pamiętaj, tutaj nie ma złotego środka na wszystko, ten olej nie będzie olejem zarówno energooszczędnym jak i super ochronnym dla silnika.. Jest jeden parametr który określa przeznaczenie danego oleju, a chodzi o dobrze już znany parametr lepkości, tutaj na tym wszystko się opiera, w zależności od lepkości dany olej spełnia daną specyfikację (plus pakiet dodatków)... Od lepkości oleju zależy również szybkość postępowania zużycia części silnika.. i niestety ale jest tak zasada, że im mniejsza lepkość tym szybsze zużycie części silnika i z tym niestety nikt nie wygra.. W TYM temacie, jest pewien link o tytule "Wpływ lepkości wysokotemperaturowej HTHS na zużycie silnika oraz na oszczędzanie paliwa." Polecam przeczytać, a raczej zobaczyć post nr 2011 i wyciągnąć wnioski. Możesz śmiało jeździć na 0W20 tak jak to producent zaleca (a zalecenia producenta maja określony cel i na pewno nie idą w kierunku ochrony silnika tylko w tą drugą stronę - ochrony środowiska - bo taki jest teraz trend na świecie!) nikt Ci tego nie zabrania, tylko nie przekonuj tutaj wszystkich, że jest to najlepszy olej w świecie, bo ten olej, niestety, ale nie jest złotym środkiem na jednoczesne oszczędzanie paliwa i dobrą ochronę części silnika przed postępującym zużyciem w miarę przejechanych tys. km.. Każdy niech wybierze sobie sam w którym kierunku chce iść i żadne analizy oleju nie są tutaj potrzebne, takie analizy zostały już wykonane, na podstawie tych analiz opracowano specyfikacje olejowe i określono przeznaczenie danego oleju.
                Last edited by Grzechu; 12-12-2019, 23:46.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez tabazagt
                  to twierdzenie na tym forum, że oleje 0w20 są na bazie mineralnej,
                  w związku z tym że śmiecisz, demolujesz forum, powielasz brednie, wciąż pytasz i pytasz ...i kompletnie nic sobie nie robisz z uwag Funkcyjnych udzielam bana na czytanie. Koniec śmiecenia.
                  To nie jest twierdzenie "na tym forum" to jest informacja z Honda Polska od przedstawiciela Honda Polska na podstawie Karty Charakterystyki otrzymanej z Honda Polska w Warszawie.
                  Więc... dopóki nie znajdziesz tego tematu i wpisu i innych o które wciąż pytasz, jest nałożony ban, do odwołania (czyli stały ban "forever").

                  Na tym forum wizę nie masz nic do zaoferowania prócz robienia bałaganu.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #39
                    Byłbym za tym aby tu posprzątać i wywalić posty zbanowanego kolegi. Oprócz mieszania użytkownikom którzy naprawdę chcą coś wynieść z tego tematu nie wnoszą nic.

                    Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez SACZI
                      @Stach13, mam nadzieje, że pamiętasz i podtrzymujesz obietnice wysłania do analizy oleju przepracowanego.
                      Oczywiście że pamiętam. Ale jeszcze pół roku.

                      Zamieszczone przez gkill
                      Niestety ale na oleju protection każdy silnik polata więcej niż na eco.
                      Masz jakiś wiarygodne źródła w tym temacie ? Czy tak przypuszczasz bo tak się mówi ?

                      Zamieszczone przez gkill
                      A co do zimnych startów to olej zawsze pozostaje na elementach ruchomych a sam wałek rozrządu dosłownie stoi w oleju, w przypadku tych bardzie lepkich zawsze zostanie go więcej i nawet doświadczeni mechanicy o tym mówią.
                      To nie zmienia faktu zużycia silnika przy zimnych startach. Są elementy np. panewki układu korbowo-tłokowego , które muszą być smarowane dużą ilością oleju pod odpowiednim ciśnieniem. Zmywany jest również film olejowy bogatą mieszanką. Kluczowe jest jak najszybsze rozprowadzenie oleju do wszystkich zakamarków. Pozostawienie cienkiej warstwy z dnia poprzedniego nie rozwiązuje całkowicie problemu.

                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      w związku z tym że śmiecisz, demolujesz forum, powielasz brednie, wciąż pytasz i pytasz ...i kompletnie nic sobie nie robisz z uwag Funkcyjnych udzielam bana na czytanie. Koniec śmiecenia.
                      Przecież to forum również edukacyjne, jeśli nawet kolega się trochę pogubił to trzeba go było wyedukować a nie wywalać. Pisał w sposób grzeczny , jak się zorientował ,że coś napisał nie tak to przepraszał. Szukał u nas pomocy a dostał w łeb. Jakby dostał trochę czasu pewnie dowiedział by się tutaj ciekawych rzeczy.
                      Który to Punt regulaminu złamał ? Chyba nie Off-Top i spam User?
                      Z regulaminu forum.
                      • Nie będą tolerowane:
                      - treści wyrażające się w sposób chamski, wulgarny, pozbawione tolerancji oraz elementarnego szacunku dla drugiej strony,
                      - treści z rażącą dysortografią, brakiem wymaganej interpunkcji, dysleksję i braki w ortografii tolerujemy, rozumiemy wtedy że możesz nie mieć polskiej czcionki lub nie znać dobrze języka polskiego będąc obcokrajowcem,
                      - kryptoreklamy.
                      • W tytule Tematu nie piszemy słów: "Pomocy", "Problem", "Nie wiem”, wątki nie dotyczące tematu oraz odpowiedzi nic nie wnoszące do wątku będą kasowane.
                      • Na posty nie odpowiadamy przytakująco.
                      • Off-Top i spam User będzie karany „banem” wg. uznania Moderatora a post będzie usuwany.

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                        Przecież to forum również edukacyjne, jeśli nawet kolega się trochę pogubił to trzeba go było wyedukować a nie wywalać. Pisał w sposób grzeczny , jak się zorientował ,że coś napisał nie tak to przepraszał. Szukał u nas pomocy a dostał w łeb. Jakby dostał trochę czasu pewnie dowiedział by się tutaj ciekawych rzeczy.
                        Popieram. Takie traktowanie użytkowników forum prowadzi prostą drogą do klubu "towarzystwa wzajemnej adoracji" , a tego chyba nikt nie chce.... Przepraszam za offa.

                        Comment


                        • #42
                          Rambo , nie wiesz dlaczego został usunięty mój post z dnia wczorajszego dotyczący konkretnego pytania do Ciebie ? Mam powtórzyć pytanie ?

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                            Masz jakiś wiarygodne źródła w tym temacie ? Czy tak przypuszczasz bo tak się mówi ?
                            Stach a twój komputer to tylko łączy się z forum ? super... jak potrzebujesz jakieś fakty to np. skontaktuj się z tym mechanikiem on cały czas prowadzi normalną działalność czyli ma fizycznie do czynienia z dowodami, jak będzie mało dowodów z "pierwszej ręki" szukaj dalej, podjedź do jakiegokolwiek mechanika w okolicy i zapytaj u źródła! Jakich Ty dowodów potrzebujesz?
                            Obejrzyj film do końca i posłuchaj co facet opowiada , https://www.youtube.com/watch?v=HU2NiszYff4
                            Co do pytania o lepkość (pytałeś) to nawet nasi forumowicze nie pamietam Grzechu czy Elwizardos pokazali takie testy "na desce". Było o tym sporo napisane musisz poszukać.
                            (co do zbanowanego kolegi, on nie potrzebował edukacji 7 razy zwracałem uwagę by więcej czytał a mniej pisał, bez reakcji. On absolutnie nie szukał pomocy, szukał wyłącznie konfrontacji. Jak by szukał nie dostał by bana, chodzi właśnie o to że nie szukał).
                            Co do twojego jak mówisz "wyjątkowego auta" to wiesz że np. Audi 40 lat temu robiło benzyniaka z turbinami a nawet miał 2 turbiny.
                            Stach rozumiem podnietę, ale silnik spalinowy z turbiną poszukaj w necie od jak dawna istnieje, twój silnik ma tylko tę jedną różnice że spełnia aktualne wymagania środowiskowe. Co do zasady kompletnie nic się nie zmieniło. Ewentualnie napisz mi co się zmieniło, bo ja nie wiem ... a w necie też nie potrafię niczego znaleźć. Zaskocz nas, naisz nam tutaj... mój silnik spalinowy z turbiną pracuje na innych zasadach niż wcześniejsze silniki z turbiną i wymieniasz: ... . (tylko nie żałuj mi wiedzy .

                            Za co ban? co najmniej 7 krotnie w przeciągu 24godz złamał pkt 3. całkowity brak reakcji na uwagi moderatora. Stach, ja rozumiem że chciałbyś popracować na forum jako moderator? i nawet rozważaliśmy w gronie funkcyjnych Twoją osobę, no ale jeśli jeśli miałbyś akceptować brak reakcji na nagminne łamanie zasad, no to teraz mam wątpliwość czy dałbyś sobie radę).
                            3. Zanim umieścisz temat, użyj wyszukiwarki -"wyszukiwanie"
                            • Zanim napiszesz Nowy Wątek - przejrzyj, zapoznaj się w jaki sposób poukładane jest forum tj. Działy-fora / Poddziały-podfora i napisz w odpowiednim miejscu.
                            • Zorientuj się zanim zapytasz, być może interesujący Cię temat już istnieje. Czasem zamiast zakładania tematu wystarczy po prostu prywatna wiadomość poprzez "PW" lub pytanie na Chat-Box’ie
                            Jak poczyta, napisze do Administratora, i zda egzamin! ze umiejętności znajdowania tematów - to zezwolę na odblokowanie. Szanujemy prace moderatorów, przypominam że pracują jako wolontariusze - darmo.

                            12. W kwestiach spornych, nie ujętych w przedmiotowym Regulaminie decyzje podejmuje Administracja, która ma prawo działać wg. własnego uznania bez podania przyczyny i/czy jej uzasadnienia, kierując się dobrem forum Civicforum.pl

                            16. Sprawy organizacyjne:
                            • Użytkownicy sprawiający problemy będą ostrzegani,
                            • W pierwszej kolejności użytkownikowi zostanie udzielone ostrzeżenie, drugie to „bann” zakaz pisania na czas ustalony przez osobę funkcyjną, za trzecim razem użytkownik musi liczyć się że zostanie usunięty z forum na stałe.
                            • Dopuszcza się odstępstwo od "kolejności" ostrzeżeń w zależności od rangi wykroczenia.
                            • Ostrzeżenia dają Moderatorzy / Osoby Funkcyjne / Administracja wedle własnego uznania w zgodzie z Regulaminem lub mając na uwadze dobro Forum Civicforum.pl


                            Z powyższych zasad nie ma zwolnienia dla nikogo. Nie ma tworzenia wyjątków, Moderatorzy mają obowiązek korystać ze swoich uprawnień bo do tego zostali powołani. To nie jest żaden "klub wzajemnej adoracji" taki zarzut jest nie na miejscu. To osoby odpowiedzialne za reagowanie na łamanie zasad.

                            Montada, szanuję Twoją osobę jak i wiedzę jak i wszystko co wnosisz jak i całą Twoją postawę, proszę jednak "nie odwracać kota ogonem" i wypaczać zasady forum. Taki argument nie jest na Twoim poziomie.
                            Ja nie będę tolerował na tym forum póki tu zarządzam nagminnego łamania zasad. Takiej opcji nie ma. Jeśli się to komuś nie podoba i chce tworzyć wyjątki dla osób takich jak zbanowany kolega to albo zmienia forum albo zmienia Prezesa.


                            Proszę aby od tego momentu uszanować ww zasady. Wracamy do tematu zgodnego z tyłem.



                            UWAGA.
                            w tym temacie powyższe reguły nie obowiązują - można trolować ! Bany usunięte.

                            Last edited by rambo7; 16-12-2019, 09:32.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #44
                              Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                              Cytat Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                              Niestety ale na oleju protection każdy silnik polata więcej niż na eco.
                              Masz jakiś wiarygodne źródła w tym temacie ? Czy tak przypuszczasz bo tak się mówi ?
                              Stach no kurde żarty sobie teraz robisz ? No sorry... Zignorowałeś całkowicie mój post.. tam masz źródło.. zapomniałeś czy udajesz, że nie pamiętasz wykresu HTHS... i o to właśnie gkillowi chodziło.. że silnik więcej polata na oleju protection...
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                                Masz jakiś wiarygodne źródła w tym temacie ? Czy tak przypuszczasz bo tak się mówi ?
                                Nie znam wiarygodnych źródeł aczkolwiek posmakowałem tego na własnej skórze a dokładne własnym silniku tj.
                                początkowo olej 10w40 A3/B4 api sl i brak widocznych ubytków oleju silnikowego,
                                potem w celu poprawy smarowania zalany 0w40 api SN acea C2, C3 i pobór oleju 0,2l/1000km przy eco drivingu
                                następnie w celu zalania jeszcze lepszego oleju pro eco conserving 0w20 api SN acea A5 B5 i początkowo pobór oleju 0,4-0,5l/1000km aż doszło po 15 tyś km do poboru 1,5l/1000km i zapieczenia pierścieni olejowych i wcześniejszego zużycia 2 pierścienia(uszczelniająco-zgarniającego). Gdybym nie kombinował z lepkościami to silnik nie wymagałby remontu. Z pewnością zakupiony samochód od samego początku już musiał mieć wyeksploatowany silnik a obniżona lepkość oleju przyśpieszyła jego agonie.

                                Comment

                                Working...
                                X