Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

OILCLUB.PL forum i "takie tam" o oleju... :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
    A myślicie, że u mnie sae 5w30 acea A3 mimo katowania i lpg również powinien się sprawdzić?
    Oczywiście, że się sprawdzi. Ja kiedyś w Oplu miałem ciągle zalewany 5W40, dobrych 15lat, teraz leje, od 5 lat, 5W30 ACEA A3. Nie ma żadnej różnicy w pracy silnika, nie widzę nic na "minus", w sumie na "plus" też nic. Do Civica, już od paru lat zalewam tylko lepkości 5W30.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #62
      ja u siebie mam jeszcze chyba 2x po 5ltr totala 5w40 i 1x elfa 5w30
      Zanim tego nie przeleję do auta, to nie kupię innego oleum. zatem mam chyba zapas do konca 2024r

      Comment


      • #63
        Grzechu!
        Możesz obadać ten olej:


        ?
        jestem ciekaw jak wypadłby na tle tych dwóch pozostałych 10w30.

        Comment


        • #64
          Gkill, nie ma hths, słabe będzie to porównanie do reszty, nie wiem ile tam można by wstawić czy 3,6 czy 3,7, a to już będzie miało znaczenie w zestawieniu, może wyjść na pierwszym albo i na ostatnim miejscu...
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #65
            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            Gkill, nie ma hths, słabe będzie to porównanie do reszty, nie wiem ile tam można by wstawić czy 3,6 czy 3,7, a to już będzie miało znaczenie w zestawieniu, może wyjść na pierwszym albo i na ostatnim miejscu...
            Prawda.
            Zresztą ten olej i tak jest niedostępny, więc nie ma to sensu.
            A możesz zaktualizować w tabeli ten olej:
                                                                                                        Opis produktu:                                          RAVENOL TSJ SAE 10W-30 to półsyntetyczny, wysokowydajny olej silnikowy o niskim współczynniku tarcia, w technologii CleanSynto®. Przeznaczony do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Minimalizuje tarcie i zużycie paliwa zapewniając doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta.   Wskazówki […]

            Ja robiłeś opracowanie to miał inne specyfikację i parametry.

            Co możecie mi powiedzieć na temat ilsac gf-6A i api sp/rc?
            Last edited by gkill; 04-04-2023, 12:33.

            Comment


            • #66
              Temperatura denka tłoka dochodzi do 400 stopni celcjusza. To jaką temperaturę osiąga gładź cylindra na wysokości GMP? Czyżby to było około 200 stopni celcjusza? Olej w misce osiąga temperaturę w normalnych warunkach około 90-100 stopni celcjusza, to jaką osiąga w miejscu styku tłoka z cylindrem, gdy ten jest w GMP? Pewnie coś około 150 stopni celcjusza a nawet więcej, czyl już na skraju zerwania filmu olejowego w przypadku sae 0w20?
              Last edited by gkill; 11-04-2023, 09:29.

              Comment


              • #67
                To ogólnie wiadomo że tak jest, natomiast... jeśli rozważamy jak to jest? to musielibyśmy się odnieść osobno do każdej konstrukcji benzyniaka z ostatnich 20 lat. Poczynając od gaźników, poprzez jednopunktowy wtrysk pośredni, wielopunktowy wtrysk, i bezpośredni wtrysk. Wiec jeśli mówimy o najnowszych rozwiązaniach to te oleje 0W-20 nie są pozbawione sensu w tym znaczeniu że przedrzymskim że bezpośrednie wtryskiwanie paliwa na tłok chłodzi go, więc ta temp nie jest tak wysoka jak w starszych konstrukcjach. Tak ze w tym sensie te oleje mogą się sprawdzać w tych konstrukcjach choć trzeba mieć na uwadze że testy tych silników w laboratoriach znacząco odbiegają od warunków użytkowania przez użytkowników.
                Najważniejsze że testy, i wyniki tych testów są przyjmowane jako wyznacznik do tego aby takie pojazdy można było produkować i co najważniejsze sprzedawać zgodnie z nowymi wytycznymi środowiskowi w EU, (w innych krajach tego ekodziadostwa i dowsonsingu nie ma). A to, że on się różnie potem w praktyce sprawdza, to inna sprawa... zazwyczaj to wina użytkownika że ... zaczął brać olej, a nie brał , bo nikt przecież nie napisał że nie wolno (nie powinno się) dymać z pedałem w podłodze jak jest +35stC, nie pisze tak, prawda? ..no, czyli wolno .
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #68
                  Też trzeba przyznać że często negatywne opinie dotyczące zastosowania olejów o lepkości 0w20 nie mają żadnego potwierdzenia. Ktoś napisze że to wodzianka i zrywa film, ale prócz tych słów nie ma żadnego pokrycia czy konkretnych przykładów. Gorąca Floryda jeździ na 0w20 jak i mroźna Alaska i nic się nie dzieje, przynajmniej nic na ten temat nie słychać. Toyota zaczyna przechodzić z oleju 0w16 na oleje 0w8, czyli co na tych olejach będzie można wyjeżdżać tylko w minusowe temperatury? Według mnie nic się nie będzie działo, ale to moja osobiste przypuszczenia. W styczniu kolegą oddawał Skodę, która miała prawie 350tys.km, zalewana olejem vw0w20. Regularnie z nim rozmawiałem, bo parę razy w roku ze względu na duże przebiegi wymieniał olej. Z silnikiem dosłownie zero problemów, jedynie irytujące problemu z audio i zawieszająca się nawigacja. Wyrzucajcie konkretne przykłady z gdzie zastosowanie 0w20 zerwało film olejowy, albo gdzie przyczynił w/w olej do usterki.

                  Comment


                  • #69
                    Zamieszczone przez Michal_honda Zobacz posta
                    Wyrzucajcie konkretne przykłady z gdzie zastosowanie 0w20 zerwało film olejowy
                    Nie będzie takich przykładów.. oleje zanim zostaną dopuszczone do użytku, przechodzą szereg wygórowanych sekwencji testowych, które określają takie normy jak API, ACEA, ILSAC. Tak wiec olej użyty zgodnie z instrukcję nie zatrze silnika.. A to, że na różnych olejach zużycie gładzi cylindra, czy wałka rozrządu, po przebiegu, rzędu kilkaset tys.km, może być różne, to już inna bajka...
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #70
                      Zamieszczone przez Michal_honda Zobacz posta
                      Toyota zaczyna przechodzić z oleju 0w16 na oleje 0w8, czyli co na tych olejach będzie można wyjeżdżać tylko w minusowe temperatury?
                      Kiedyś w wątku olejowym wspomniałem, że pompowana odpowiednio wydajnie woda we wielu przypadkach mogłaby zastąpić olej (w wysokoprecyzyjnych maszynach coraz poważniej rozważa się nawet łożyska powietrzne i to nie jest żadna naukowa herezja!). Bardzo wysoka wartość ciepła właściwego pozwalałaby wodzie znacznie efektywniej odbierać ciepło z węzłów tarcia niż olej. Problemem jest oczywiście korozja i relatywnie niska temperatura wrzenia.

                      A tu mały test, który znalazłem w ostatniej chwili: https://www.youtube.com/watch?v=vjVY7wSpfKY

                      Comment


                      • #71
                        Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                        Kiedyś w wątku olejowym wspomniałem, że pompowana odpowiednio wydajnie woda we wielu przypadkach mogłaby zastąpić olej (w wysokoprecyzyjnych maszynach coraz poważniej rozważa się nawet łożyska powietrzne i to nie jest żadna naukowa herezja!). Bardzo wysoka wartość ciepła właściwego pozwalałaby wodzie znacznie efektywniej odbierać ciepło z węzłów tarcia niż olej. Problemem jest oczywiście korozja i relatywnie niska temperatura wrzenia.

                        A tu mały test, który znalazłem w ostatniej chwili: https://www.youtube.com/watch?v=vjVY7wSpfKY
                        E tam cienizna.
                        Zobacz tu:

                        Comment


                        • #72
                          Zamieszczone przez Michal_honda Zobacz posta
                          trzeba przyznać że często negatywne opinie dotyczące zastosowania olejów o lepkości 0w20 nie mają żadnego potwierdzenia. Ktoś napisze że to wodzianka i zrywa film, ale prócz tych słów nie ma żadnego pokrycia czy konkretnych przykładów.
                          Ty nie znasz żadnego potwierdzenia . Chodzi o to, że nie ma się czym chwalić. Po okresie gwarancji to wielu modli się by to udało się sprzedać i jak widzisz mało jest ofert indywidualnych a wiele komisowych. Nie wchodząc w szczegóły jest duże prawdopodobieństwo trafienia egzemplarza co bierze olej . Nasze forum potwierdza kilka przypadków, jak i inne fora i portale, do tego sama Instrukcja Obsługi dopuszcza pobór oleju nawet do 1L na 1000km . Przy takim poborze ASo nie kiwnie palcem do naprawy.
                          Tak że nie ma co ponownie o tym gadać bo było gadane w każdym wątku o oleju co 20 wpisów . Podkreślmy to co mówi instrukcja: jak stosujesz olej "odpowiedni do warunków i temp. otoczenia" to nic złego się nie stanie.
                          Wcześniejsze modele jak wiesz nie mają czujnika zdrowia oleju. Po co i w jakim celu te algorytm zrobiono... pomyśl... odpowiedź jest oczywista .
                          W USA na Florydzie byłeś w ASO? skoro przywołujesz?? no tak wypada że ja byłem, nie raz i w niejednym salonie i ASO w Tampie czy w Orlando, leją tam różne oleje i wcale nie lepsze niż nasze. Jest jeden szczegół który radykalnie odróżnia nas od tamtejszych warunków jazdy.
                          Jeździ się wolno, płynnie, a infrastruktura jest tak zrobiona by jechać bez hamowania stabilnie i jednostajne jak najdłużej. Czyli najczęściej na autostradzie najszybszej! speed limit 65 i tak 4 godziny. Czyli masz około 105km/h ja dociągałem do 110km/h ...flaki wychodzą bokiem od takiej jazdy.
                          Obroty jakie masz przy takiej prędkości? 1800-2200 góra ...
                          Więc jak tak będziesz jeździł nawet w Afryce na równiku na oleju 0W-20 a nawet na 0W-0 to nic się silnikowi nie stanie.
                          Spróbuj tak jeździć w Europie. Nie ma co porównywać bo niczego nie da się porównać Z NICZYM. To odrębny świat motoryzacyjny i urbanistyczny. Na Florydzie każdy sami użytkownicy wiedzą że olej wytrzymuje max 5-7 tys km i wymiana.
                          Gwarantuję Ci że nikt po okresie gwarancji 0W nie wlewa no mój szwagier nie wlewa, bo olej kosztuje majątek a wymiana w ASO to olejny majątek. Więc się leje co najtaniej, a niektórzy mają takie pobory że tylko dolewają.
                          Tak że jeżdżą na 0W tak, to prawda, do czasu , jak przygniotą typa koszty lub pobór.
                          Last edited by rambo7; 13-04-2023, 14:02.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #73
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Podkreślmy to co mówi instrukcja: jak stosujesz olej "odpowiedni do warunków i temp. otoczenia" to nic złego się nie stanie.
                            To powinno być Rambo w tytule każdego wątku o olejach i wtedy nikt nie miałby żadnych wątpliwości

                            Comment


                            • #74
                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Podkreślmy to co mówi instrukcja: jak stosujesz olej "odpowiedni do warunków i temp. otoczenia" to nic złego się nie stanie.
                              Temperatury otoczenia naprawdę nie ma co demonizować, bo wobec temperatury roboczej oleju (np. 100°C) 20°C, 30°C, czy nawet 40°C na zewnątrz nie stanowi aż tak wielkiej różnicy. Oczywiście mówię o silnikach seryjnych i eksploatowanych w granicach zdrowego rozsądku.

                              Comment


                              • #75
                                Wczoraj zamieniłem parę słów z taksówkarzem jeżdżącym dla firmy, w której pracuję. W Polsce, Europie Przy 400 tys. poszła uszczelka pod głowicą, narobiła bałaganu i zamiast naprawiać zakupił używkę motor za 4 tys zł. Teraz auto ma 515 tys.km przebiegu. Toyota Prius. Hybryda. Bateria do dzisiaj nie ruszana. Od początku do końca gwarancji na toyotowskim 0w20, a od tamtej pory do dzisiaj na Motul 0W20. Auto od ponad 300tys. jeździ na LPG......Ot, taka ciekawostka. I jeszcze z innego forum - " ...Witam . Nadszedl dzien kiedy silnik spalinowy w moim priusie powiedzial dosc . Po przejechaniu 820k km . Plyn chlodzacy dostal sie do pierwszego cylinda . Po sprawdzeniu kompresji w cylindrach wyszlo : 1 cyl = 10 bar , 2cyl = 13bar , 3cyl=14 , 4 cyl= 14bar. Samochod od samego poczatku jezdzil na oleju 0W-20 od toyoty . Plyny , filtry , swiece , wymieniane byly regularnie , czasem czesciej niz zalecal producent . W sumie znalazlem 67 faktur na olej ......"

                                Comment

                                Working...
                                X