Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wypłata odszkodowania

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wypłata odszkodowania

    Mam zamiar zakupić OC/AC.

    Znalazłem link4 i Axa oferty kosztorysowe bez amortyzacji części, na zamiennikach w dość dobrej cenie. Zastanawia mnie jednak jak to jest z tym "bez amortyzacji" jeśli elementy były wcześniej prostowane, szpachlowane i malowane. Macie doświadczenie jak to jest rozliczane?

  • #2
    Mowa konkretnie o AC czy OC? to dość istotna roznica.
    Wiesz, że AC kosztorysowe i na zamiennikach jest słabym pomysłem? W kosztorysie dostaniesz najtańszy zamiennik i stawkę za roboczogodzinę jakiej nikt nie ma. Nawet jak weźmiesz zniesienie amortyzacji to zaniżą na reszcie. Osobiście wolałbym różnicę w cenie za brak amortyzacji poświęcić na AC w wariancie serwisowym i oryginalnych częściach.

    Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #3
      Oczywiście mówimy o AC.
      AC w tym kosztorysie kosztuje około 500zł plus OC. Wariant serwisowy to już grubo ponad 2k plus OC. Więc jak już mam brać AC to tylko w takim wariancie bo auto nie jest tyle warte aby tyle przepłacać. Już wolę samo OC w takim wypadku.

      Wracając do pytania.
      Czy AC bez amortyzacji na elementy, które nie występują w zamienniku, a były naprawiane to wypłacają 100% czy jednak potrącą sobie amortyzację?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Xxsoft Zobacz posta

        Wracając do pytania.
        Czy AC bez amortyzacji na elementy, które nie występują w zamienniku, a były naprawiane to wypłacają 100% czy jednak potrącą sobie amortyzację?
        Takie szczegóły to już musisz wyczytać w warunkach konkretnego ubezpieczenia. Z zasady jest tak, że zniesiona amortyzacja dotyczy KAŻDEJ sytuacji czyli również naprawianych wcześniej elementów. Aczkolwiek musisz zobaczyć w warunkach czy nie ma jakiś wyłączeń, zastrzeżeń.

        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #5
          Jeszcze jedno pytanie.
          A jak to jest z wymianą/naprawą elementu?
          Jeśli jest rysa to wiadomo że do naprawy/malowania. Czy wystarczy, że element lekko jest wygięty i już wymiana, czy są jakieś drabinki?

          Comment


          • #6
            Wiekszosc ubezpieczeń AC ma udział własny. Może być i 500 i może byc 1500. Do tego wyższa składka za rok. Małych pierdół nie opłaca się robić z AC

            Comment


            • #7
              Ale to nie ma nic wspólnego z pytaniem.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Xxsoft Zobacz posta
                Jeszcze jedno pytanie.
                A jak to jest z wymianą/naprawą elementu?
                Jeśli jest rysa to wiadomo że do naprawy/malowania. Czy wystarczy, że element lekko jest wygięty i już wymiana, czy są jakieś drabinki?
                Teoretycznie tak, praktycznie nie do końca. Przy nowszych autach jest trochę łatwiejsza walka - Element nie był wcześniej naprawiany więc teraz też nie ma być. Przy starszych niestety bez walki ubezpieczalnie nawet zderzaki kwalifikują do klejenia/spawania zamiast wymiany. Dużo łatwiej walczyć jeśli wcześniej element nie był naprawiany. Generalnie mała wgniotka od kamienia nie musi oznaczać od razu wymiany elementu na nowy. Chyba, że są to elementy aluminiowe.

                Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                  Przy nowszych autach jest trochę łatwiejsza walka - Element nie był wcześniej naprawiany więc teraz też nie ma być.
                  Potwierdzam, tak było u mnie. Zahaczyłem przednim spojlerem, była rysa i leciutkie wgniecenie. Wymienili całość.

                  Comment

                  Working...
                  X