Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nietypowy dzwięk przy 100km/h, czyżby opony?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nietypowy dzwięk przy 100km/h, czyżby opony?

    Witam.
    Podczas spokojnej jazdy gdy auto osiąga prędkość ponad 100km/h pojawia się dodatkowy dźwięk z napędu.
    Najpierw myślałem że to opony ale jest to jednak inny ton który nakłada się na szum opon i robi się głośniej.
    Jechałem również przy tej prędkości na samym silniku elektrycznym i efekt jest ten sam a nawet wydaje się głośniej
    bo znika dźwięk silnika spalinowego.
    Najgłośniej jest przy 103km/h a dźwięk zanika powyżej 110km/h.
    Auto mam od niedawna a powyżej opisany problem mam od początku.
    Mam to jeszcze porównać z autem testowym z ASO.

    A na ten moment jestem ciekawy czy ktoś z Was spotkał się z powyższym zjawiskiem?

    Pozdrawiam

  • #2
    Czy to nie jest hałas od baterii? Przy wyłączonym radiu można ją usłyszeć, bo lubi wydawać dźwięki, szczególnie przy doładowywaniu

    Comment


    • #3
      Przy doładowywaniu?
      Argument bez pokrycia bo pisałem przecież że jechałem ponad 100km/h na prądzie więc nie było mowy o doładowywaniu.
      A przy hamowaniu rekuperacyjnym z max mocą nie występują żadne nieprzyjemne czy też nieoczekiwane dźwięki.
      Dźwięk o którym mowa pojawia się zawsze w tym samym zakresie prędkości bez względu na tryb pracy układu hybrydowego.
      Dlatego musi być związany z mechaniką i widzę po natłoku odpowiedzi że jest to niespotykana przypadłość.
      Może będę w ASO wciągu 2 tygodni to się czegoś dowiem.

      Pozdrawiam.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Drekorig Zobacz posta
        Przy doładowywaniu?
        Argument bez pokrycia bo pisałem przecież że jechałem ponad 100km/h na prądzie więc nie było mowy o doładowywaniu.
        A przy hamowaniu rekuperacyjnym z max mocą nie występują żadne nieprzyjemne czy też nieoczekiwane dźwięki.
        Dźwięk o którym mowa pojawia się zawsze w tym samym zakresie prędkości bez względu na tryb pracy układu hybrydowego.
        Dlatego musi być związany z mechaniką i widzę po natłoku odpowiedzi że jest to niespotykana przypadłość.
        Może będę w ASO wciągu 2 tygodni to się czegoś dowiem.

        Pozdrawiam.
        Cześć. Dowiedziałeś się coś w serwisie na temat tego dźwięku? Ja mam też wrażenia czasami że coś dudni. Przypomina to efekt dudnienia nieumiem tego nazwać. Czasami mam wrażenie że to opony choć sam niewiem. W instrukcji pisze coś o różnych dźwiekach podczas jazdy. Czasem slychać tylko szum opon plus właśnie to dudnienie.

        Comment


        • #5
          Bardziej to przypomina rechot niż dudnienie i pojawia sie czasem przy odzyskiwaniu energi.
          Raczej taki dzwięk wydaje bateria podczas doładowywania

          Comment


          • #6
            Ok mi to "rechotu" nie przypomina lecz faktem jest że prawdopodobnie mówimy o tym samym. Napewno nie słychać tego u mnie powyżej setki, ale poniżej to już przy różnych wartościach. Bardzo podobny efekt miałem w focusie mk3 ale to już była wina opon choć sądziłem że to łożysko tylne. Czyżby opony michelina? Zobaczymy bo i tak mam zamiar opony wymieniać fabryczne na wielosezon z którego zawsze byłem zadowolony. Jak będę kiedyś na serwisie podpytam jednak o te dźwięki co to takiego. Pewnie to będzie związane z układem ładowania lub blisko tego

            Comment


            • #7
              trzeba skonsultować z ASO i dać auto do sprawdzenia ja na ten przykład nie miałem podobnych doświadczeń

              Comment


              • #8
                Cześć,
                moim zdaniem to hałas opon. Niskoprofilowe opony + kiepskie wygłuszenie = duży hałas, występuje również zjawisko interferencji, przy większych prędkościach nakładające się fale zwiększają natężenie dźwięku.
                W samochodach z dobrym wygłuszeniem, to zjawisko jest mało dokuczliwe. Proponuję dobrać opony o hałasie toczenia max 68 dB.

                Comment


                • #9
                  What tires 18 inch are 68 db.
                  Thank you

                  Comment


                  • #10
                    Z zimowych np.: Michelin Pilot Alpin 5, a z letnie np.: Pirelli P Zero, ale z bieżnikiem P4 (musi mieć klasę głośności A). Te obydwie opony mają właśnie 68 dB.
                    Pozdrawiam

                    Comment


                    • #11
                      U mnie jest znacznie ciszej jak fabryczne michały zmieniłem na crosclimaty 2. Bałem się że będzie znacznie głośniej a tu niespodzianka. Zniknęły wszystkie dziwne odgłosy. Jednak budowa opony jest inna, ma również inny rant ochronny jak pilot 4. To wszystko ma wpływ na inny komfort jazdy

                      Comment


                      • #12
                        Witam.

                        Jako autor wątku jestem winny mały update.
                        Po zmianie na opony zimowe Continental 215 55/17 mogę potwierdzić że ten nietypowy dźwięk
                        czy też rezonans był spowodowany przez opony letnie.
                        Co zaś się tyczy samych letnich michelinów które w moim przypadku zostały wyprodukowane w Tajlandii
                        to od początku uważałem że nie mają należytej przyczepności.
                        Sprawiają wrażenie plastikowych a na mokrej nawierzchni to zrywają przyczepność nie tylko podczas ruszania
                        a to jest przecież szeroka opona, a z węższymi zimówkami nie mam żadnych problemów związanych z trakcją.

                        Pozdrawiam.

                        Comment


                        • #13
                          Hello, so your summer tires are the ones that you wrote in page one?

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Drekorig Zobacz posta
                            Witam.

                            Jako autor wątku jestem winny mały update.
                            Po zmianie na opony zimowe Continental 215 55/17 mogę potwierdzić że ten nietypowy dźwięk
                            czy też rezonans był spowodowany przez opony letnie.
                            Co zaś się tyczy samych letnich michelinów które w moim przypadku zostały wyprodukowane w Tajlandii
                            to od początku uważałem że nie mają należytej przyczepności.
                            Sprawiają wrażenie plastikowych a na mokrej nawierzchni to zrywają przyczepność nie tylko podczas ruszania
                            a to jest przecież szeroka opona, a z węższymi zimówkami nie mam żadnych problemów związanych z trakcją.

                            Pozdrawiam.

                            Dramat te wszystkie premium opony, z którego roku? Bo im nowsze to tym gorsze i mniej trwałe według mnie i trudno nawet wyważyć...

                            Dlatego też coraz częściej polecam np kumho ecesta ps71, a nexen goni z technologią i jakością bardzo mocno.

                            Comment


                            • #15
                              U mnie te Micheliny Piloty 4 235/40 są głośne (sprawdziłem w necie to mają 71db), ale jakichś innych dolegliwości nie zauważyłem... wydaje się, że auto dobrze na nich hamuje, przyspiesza, jeszcze nie zdarzyło mi się stracić przyczepności na suchej nawierzchni w temp. 0-6st.C.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment

                              Working...
                              X