Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Poziom oleju na krótkich dystansach rośnie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Poziom oleju na krótkich dystansach rośnie.

    Pytanie do użytkowników XI. Czy w okresie zimowym zauważyliście jakieś niepokojące zmiany w poziomie oleju? Czy na przykład jeżdżąc często na krótkich odcinkach poziom oleju może przekracza maksimum? Pytam czysto informacyjnie

  • #2
    Mam przebieg 2500km

    Prawie codziennie trasa do przedszkola rano 2km w jedną stronę....

    Ciężko stwierdzić czy przybywa oleju. Olej jest bardzo rzadki i czysty i nie jestem w stanie stwierdzić ile tego oleju jest naprawdę ale wydaje się że pokrywa się z kropką MAX

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz posta
      Ciężko stwierdzić czy przybywa oleju
      Podobny problem miałem w X gen, teraz już nie mam. Wycieram bagnet bardzo dokładnie do sucha, jak wyciągam ponownie to patrzę pod światło pod kątem ok. 45 stopni (oczywiście bagnet w dół). Widać dobrze tłuste odcięcie.

      Comment


      • #4
        Stary sposób jest taki aby wytrzeć bagnet do sucha i "malujesz" go BIAŁĄ kredą (szkolna od tablicy - kto ma dzieci w domu na pewno taką kredę posiada a nawet nie wie) w zakresie w którym pokazuje. Widać wtedy idealnie po ponownym pomiarze nawet jak olej jest przezroczysty. Tata gorzej widzi a po tej "metodzie" idealnie zawsze zrobi pomiar przy wymianie oliwy - jego szkoła

        Comment


        • #5
          W sumie to dobrze, że póki co nie ma niepokojących głosów. Zakładam, że jak nowe auto to mało kto zwraca na takie rzeczy uwagę.

          Comment


          • #6
            Mnie raczej ubywa oleju. Po przebiegu 4000km ubyło ok 1/3 stanu. Jazda głównie na trasie. Prędkości i obciążenie silnika umiarkowane (docieranie)

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez mistrzpp Zobacz posta
              Mnie raczej ubywa oleju. Po przebiegu 4000km ubyło ok 1/3 stanu. Jazda głównie na trasie. Prędkości i obciążenie silnika umiarkowane (docieranie)
              sporo.... trochę dziwne, mało możliwe - może jakiś błąd pomiarowy?
              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                sporo.... trochę dziwne, mało możliwe - może jakiś błąd pomiarowy?
                Biorąc pod uwagę, że silnik nie chodzi non stop to nawet bym powiedział, że taki ubytek to bardzo dużo przy takim przebiegu. Ciekawe tylko czy pomiar bym po zakupie i teraz, czy tylko teraz? Bo jeśli nie wiemy ile było zalane serwisowo to ciężko określić czy napewno wciągnął 1/3

                Comment


                • #9
                  Na wstępie powiem, że nie jestem kompetentny aby to ocenić, ale instrukcja obsługi podaje (strona 347 w wersji papierowej): "Ilość zużywanego oleju zależy od sposobu prowadzenia pojazdu, warunków drogowych i klimatycznych. Zużycie oleju może dochodzić do 1 litra na 1000 km. Zwykle zużycie oleju w nowych silnikach jest większe.". Serio producent dopuszcza 1l / 1000km - trochę dziwne.

                  I teraz ciekawostka, dane techniczne (strona 420) podaje pojemność układu do 4 litry (książka serwisowa przy wymianie silnika podaje ponoć nawet 5,2 litra). Mistrzpp powiada, że zrobił już 4000 km i ubytek tylko 1/3 - to i tak nieźle
                  Last edited by Krecik_; 07-02-2023, 22:19.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez mistrzpp Zobacz posta
                    Po przebiegu 4000km ubyło ok 1/3 stanu.
                    Źle to wróży o stanie silnika... jeźdź do ASO, powiedz o sprawie, że trochę Cię to niepokoi i wymień olej na nowy.. zobaczysz czy się zmniejszy zużycie oleju, jeśli tak to db.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      Oby nie było tak jak w słynnym 2012 . Wizyta w ASO nic nie da bo H na taki wypadek zabezpiecza się zapisem w IO iż 1 litr na 1000 km to normalne . Przerabiałem w IX gen Jedyna nadzieja w tym że było mało i tak zostało , dolać do max i obserwować . Jak będzie brała olej jako nowe auto to może już być tylko gorzej

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez icmarek Zobacz posta
                        Ciekawe tylko czy pomiar bym po zakupie i teraz, czy tylko teraz? Bo jeśli nie wiemy ile było zalane serwisowo to ciężko określić czy napewno wciągnął 1/3
                        To samo pytanie mi się nasunęło, osobiście obstawiam błąd pomiarowy, aż nie chce się wierzyć żeby nowy motor, wolnossący przy tak niskim stanie zużycia "wypijał" tyle oleju.. Z miejsca odwiedziłbym ASO.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Źle to wróży o stanie silnika... jeźdź do ASO, powiedz o sprawie, że trochę Cię to niepokoi i wymień olej na nowy.. zobaczysz czy się zmniejszy zużycie oleju, jeśli tak to db.
                          Właśnie planuję zmienić olej po dotarciu silnika. Przedtem zmierzę jeszcze dokładnie poziom (ubytek) bo teraz samochód nie stał dokładnie w poziomie. Ale na pewno jak był nowy to stan oleju był na ful. Teraz ewidentnie był widoczny ubytek.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez icmarek Zobacz posta
                            Serio producent dopuszcza 1l / 1000km - trochę dziwne.
                            Producenci wielu marek tak się zabezpieczają by w przypadku trafionego wadliwego silnika nie musieć go wymieniać. Wiele marek taki chwyt stosuje. 1l na 1000km to się staje nieopłacalne. Jadąc nad morze i z powrotem do kosztów paliwa trzeba by dodawać koszt 1l oleju rzędu 40-50 zł. Paranoja...


                            Zamieszczone przez mistrzpp Zobacz posta
                            Właśnie planuję zmienić olej po dotarciu silnika. Przedtem zmierzę jeszcze dokładnie poziom (ubytek) bo teraz samochód nie stał dokładnie w poziomie. Ale na pewno jak był nowy to stan oleju był na ful. Teraz ewidentnie był widoczny ubytek.
                            Myślę, że musisz właśnie zmienić olej, lub dolać go do pełna i uważnie obserwować. Wydaje mi się że gdzieś może zrobiłeś niezamierzony błąd pomiaru i stad taki wynik. Taki ubytek o którym piszesz to słabło by było w nowym aucie...
                            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                            Comment


                            • #15
                              A tak z ciekawośści jakie oleje zaleca instrukcja ?

                              Comment

                              Working...
                              X