Ktoś robił tuning Type R FL5? Dolot np. eventuri lub intercooler?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
FL5 Type R tuning
Collapse
X
-
FL5 to tylko facelift poprzednika a silnikowo poza drobnymi roznicami typu nieco lżejszy zamach czy inna pojemnosc ukladu olejowego przeciez generalnie to samo od 2ch generacji (dlatego mawia sie ze powinno sie nazywac FL3 czyli trzeci facelift). Duzo jest tak zrobionych FK2 i FK8, przejrzyj na necie tematy, tu tez w IX gen w dziale "Nasze Auta" jest co najmniej jedna mega zrobioba eRka, miedzy innymi Eventuri i IC.
IC zdecydowanie warto, dolot glownie ładnie sapie i w autach bez virusa wywala czasem check engine przy autostradowych predkosciach (chyba ze nowsze wersje juz poprawili), potrafi tez zaciagac syf w kiepskich warunkach pogodowych - a konikow daje raczej kilka niz kiladziesiat bez pozostalych modyfikacji i konkretnego wirusa wiec na daily tak srednio. Duzo wiecej i konikow i przyjemnosci daje wydech, nawet na seryjnym sofcie. Z kolei soft moze niekoniecznie zmieniaj jak chcesz dlugo jezdzic autem i nie wymieniac po drodze uszczelki pod glowica
Co do duzego zwiekszania mocy, to poza jaraniem sie nieco lepszym czasem 100-200 czy do jazdy torowej na wyczynowych oponach, na za wiele to sie przydaje bo to co jest jest na granicy mozliwosci FWD. Jechalem kilkoma eRkami 400+ wiec mam swoje zdanie na ten temat. Zamiast niszczyc to co masz, w tej perspektywie lepiej od razu zamienic auto na cos mocniejszego. Tym bardziej jak mowilismy w Twoim temacie auta, sa inne fajne i mniej upiedliwe tam auta na szybka jazde autostradowa gdzie to ma wieksze znaczenie, Type R to raczej zabawka na zakrety.Last edited by Alix; 31-07-2024, 07:38.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
-
No nie wiem, ścigałem się z FK8 i FK2 to oba gorsze, pierwsza zmiana biegu i FK8 można machać ;-), a z FK2 to na dużej prędkości było czuć różnice nawet rzędu 20%. FL5 ma też 265 koła, prawdziwe wloty powietrza itp.
Nie mówię nawet o różnicy w wyglądzie FK8, a FL5 bo to przepaść :-).
Dolot Eventuri daje 14km https://www.eventuri.net/products/ho...ic-fl5-type-r/
Comment
-
Dokladnie ten link chcialem zapodac. W realu seryjnie z kreski zwykle pojdzie najlepiej FK2 bo ma najmocniej spieta szpere i najdluzsza jedynke, co jak widac na w/w filmiku daje mu przewage pomimo wezszego ogumienia. Z rolki zalezy od biegu i predkosci wyjsciowej ktore wygra, tutaj przy mniej sprawnym kierowcy latwiej moze byc za kierownica FL5 bo ma nieco inna turbine, podczas gdy poprzednicy lubia miec nabudowany boost, co tez widac na rzeczonym filmiku.
Ale brumzium to co piszesz to mocne myslenie życzeniowe raczej albo slabsi kierowcy
Glownym zarzutem do FK8 i FL5 jest, ze nie ma realnego postepu w osiagach, jedyne co uleglo wielkiemu, nieadekwatnemu inflacyjnie postepowi, to cennik w salonach... Jest tez masa amerykanskich filmikow jak FK8 robi FL5 w wielu sytuacjach... tam nie maja FK2 wiec tych brakuje.
Z reszta juz Ci to pisalem:
Co do materialow reklamowych firm tuningowych jak Eventuri to lepiej od razu naucz sie dzielic te grubo teoretyczne zyski na pół, wtedy uzyskasz bardziej realne wartosci, zebys sie potem na hamowni mocno nie zdziwil.Last edited by Alix; 17-08-2024, 11:31.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Tylko po co podbijać sobie ego 0,1s lepszym wynikiem ze startu zatrzymanego w aucie, którego domeną są kręte drogi, latanie po winklach itd.?
Wyścigi z kreski to taka zabawa rodem spod remizy. Szybkie pokonywanie krętej, fajnej trasy wymaga już jakiegoś ogarnięcia, umiejętności, zaznajomienia z autem i, sorry, ale taka prawda - jaj.
Bez tego można potem zobaczyć na różnych torach przy okazji track day-ów jak heros prostej w mocarnym samochodzie dostaje srogie bęcki od typa w znacznie słabszym aucie, za to potrafiącym wykorzystać 100% jego potencjału.
FL5 jest fajnym autem, osobiście bardzo mi się podoba ale nie jest jakimś epokowym krokiem do przodu (jak CTR VIII -> CTR IX).
Po prostu Honda wprowadziła nową, XI generację Civika i nie mogła z oczywistych powodów produkować i sprzedawać nadal FK8. Więc powstał jego aktualny odpowiednik FL5. I kasa się zgadza.
Comment
-
FL5 nie tyle nie jest epokowym krokiem do przodu, ono dla mnie nie jest po prostu zadnym krokiem do przodu. FK2 i FK8 jednak cos rozni - inne tylne zawieszenie przez co starszy model jest bardziej szalony a nowy stabilniejszy, inna pozycja za kierownica - znacznie lepsza (nizsza) w FK8, ale za to brak recznego do zabaw na kretych patelniach no każde ma swoich fanow i dobrze, bo tez priorytety zaleza od techniki jazdy etc. A tutaj tak jak XI gen jest generalnie faceliftem X tak Rka poza wprowadzeniem szerszych opon i jakiejs kosmetycznej poprawy w mocy zeby pokryc straty z dodatkowych kilogramow. Jedyne co sie realnie zmienilo to wyglad, no bo nowy design. Czy zaplacilbym niemal 60% ceny wiecej tylko za troche inny design? No nie zaplacilbym i nie zaplacilem, nawet pomijajac, ze FK8 byl bardziej w moim guscie, ale wiadomo, co kto lubi. A inni porobili jednak postepy. Popatrzcie na RS3, A45S, M2 - ich wersje przed dekada a dzis - inne moce, inne bajki. Tez podrozaly mocno, ale rownolegle ewoluowaly dajac poczucie ze za cos tam wiecej to wiecej placisz. A Civic? Zdrozal 2x i... mimo 2 zmian generacji - nic do przodu, brak powodow dla zamiany na nowego / obecnegoSmuteczek.
Last edited by Alix; 18-08-2024, 01:21.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaA Civic? Zdrozal 2x i... mimo 2 zmian generacji - nic do przodu, brak powodow dla zamiany na nowego / obecnego Smuteczek.
jeżeli nie masz... to mimo, że jest drogi nadal to Honda, nadal całkiem fajna więc ja bym przygarnął bez żadnego grymaszenia na swoje potrzeby
jedyne co mnie studzi do zera w realizacji tego pomysłu to brak automatu, który stał się dla mnie nieodzownyStory:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012
Comment
-
Tak, tego postepu w Hondzie brakuje mi najbardziej, tez wielokrotnie to pisalem. Jakby FL5 mial automat moze i spojrzalbym na niego innym okiem, ze jakikolwiek krok do przodu i moze nawet wtedy kupil. A tak to zero cisnienia na zamiane, az smutno............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Pete Zobacz postaTylko po co podbijać sobie ego 0,1s lepszym wynikiem ze startu zatrzymanego w aucie, którego domeną są kręte drogi, latanie po winklach itd.?
Wyścigi z kreski to taka zabawa rodem spod remizy.
Tajp warczy ryczy, mieli kołami a rodzinny superb mimo 40KM mniej ale dzięki 4x4 i automatowi robi go spod świateł ja szaro, nie wspominając o większości tosterów na kołach
Jak ktoś kupił tajpa do ganiania spod świateł to wyrzucił kasę w błoto
Comment
-
Type R spod swiatel nawet sie nie osmieszam. Ale jak juz zona bedzie miec swojego GTRa... to moze byc sie trudniej nam powstrzymac............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez filipfm Zobacz postaJak ktoś kupił tajpa do ganiania spod świateł to wyrzucił kasę w błoto
dziwię się, że jeszcze kogoś to jara... ale może się zwyczajnie postarzałem
za to lubię wszystkich bananowców jak cisną po prostej 200+ km/h a przychodzi sekcja kilku zakrętów i zrównujemy się mimo, że ja nie przekraczam w całości odcinka 150km/hStory:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012
Comment
-
To nie chodzi o jakieś napinanie się, po prostu jest przyjemność z kopa, po to się kupuje taką furę, aby się wtryski paliwa nie zatkały. Nie po to tankuje 100 racing
. Ja osobiście nie jestem fanem dużej prędkości, a po prostu przyspieszania, dodawania gazu. Szczególnie przy wydechu czasem fajnie do odcinki bo strzela
... jakbym chciał być mistrzem prostej to bym Type R nie brał, bo to auto pod tym kątem przegrywa z wieloma mniej ciekawszymi.
Comment
-
Ja z tego tez juz wyroslem, nie mam tez zadnego auta do takich zabaw - bo ani Honda ani Jag w ośce sie do tego nie nadaja - Jag zchodzi na PS4S co prawda w warunkach idealnych na sucho i cieplo ponizej 3,5 do setki, ale nie jest to auto do takich zabaw na drodze publicznej bo zawsze wiaze sie to z walka o utrzymanie na asfalcieAle moja żona nie lubi jak ktos widzi ze kobieta za kierownica i probuje zajechac dlatego lubi miec co depnąć, a nie bedziemy przecież ziewac w Audi czy w Tesli... stad tez jako jeden z czynnikow wyboru GTRa na dojazdy do pracy poza oczywistą rodzinnością...
SmartSelect_20240822_212653_Facebook.jpg............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
Comment