Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pojemność Zbiornika Paliwa - Rezerwa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pojemność Zbiornika Paliwa - Rezerwa

    Witam

    Coś chyba jest nie tak z kontrolką rezerwy paliwa w zbiorniku.
    U mnie pomarańczowa kontrola poziomu paliwa zapaliła się dzisiaj pomimo że wskaźnik poziomu paliwa pokazywała jeszcze 2 "kreski"
    Wskaźnik zasięgu pokazywał 70km.
    Po zapaleniu kontrolki pojechałem zatankować i udało mi się wlać tylko 29,8 litra do pierwszego odbicia pistoletu... Drugie odbicie pistoletu przy 30,1 litra

    Też wam tak szybko zapala się kontrolka? Skoro pojemność zbiornika to 40L to spodziewałem się że wleję przynajmniej te 36 Litrów jak rezerwa świeci.

    Ale z drugiej strony pozytywnie byłem zaskoczony bo na 30 litrach przejechałem 580 km (pomimo testowania i butowania samochodu). Spalanie wyszło 5,1L/100 mimo że komputer pokazuje 5,4L/100

    Albo mi ktoś ukradkiem paliwa dolał do baku albo coś jest na rzeczy z tą rezerwą?

  • #2
    Ciekawe co piszesz ale powiedz czy twój odczyt ile jest kilometrów do przejechania, to był z zegarów czy z monitora, jeśli z zegarów to którego przebiegu a czy b. Ja zawsze kasuje przebieg b jeśli tankuje
    zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

    Comment


    • #3
      Pierwsze tankowanie po wyjechaniu z salonu - weszło 37,42 l do pierwszego odbicia. Na szczęście najbliższa stacja paliw 1 km od sprzedawcy. Niestety nie zwróciłem uwagi na wyświetlany teoretyczny zasięg.

      Comment


      • #4
        Cześć.
        Podzielę się swoim doświadczeniem odnośnie wskazania zasięgu. Po zatankowaniu do pełna przejechałem ok 550km. Na zegarach zasięg pokazywał jeszcze 115km, średnie zużycie 5,1. Dziś dotankowałem 27 litrów (do pierwszego odbicia). Czyli spalanie rzeczywiste 4,9. Jakoś słabo z matematyką w sofcie Hondy, bo na 13 litrach w baku i przy średnim 5,1 (według komputera) powinno wskazywać 255 zasięgu a nie 115. Za dwa tygodnie jadę na wymianę oleju, zapytam czy da się to skalibrować. Pozdrawiam.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez bisiorro Zobacz posta
          Cześć.
          Podzielę się swoim doświadczeniem odnośnie wskazania zasięgu. Po zatankowaniu do pełna przejechałem ok 550km. Na zegarach zasięg pokazywał jeszcze 115km, średnie zużycie 5,1. Dziś dotankowałem 27 litrów (do pierwszego odbicia). Czyli spalanie rzeczywiste 4,9. Jakoś słabo z matematyką w sofcie Hondy, bo na 13 litrach w baku i przy średnim 5,1 (według komputera) powinno wskazywać 255 zasięgu a nie 115. Za dwa tygodnie jadę na wymianę oleju, zapytam czy da się to skalibrować. Pozdrawiam.
          Hello, I got curious about what you said. Is possible to reset or reprogram the fuel consumption computer. Please can you say what will you request or what they will do exactly once you have that done. Thank you very much

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez bisiorro Zobacz posta
            Jakoś słabo z matematyką w sofcie Hondy, bo na 13 litrach w baku i przy średnim 5,1 (według komputera) powinno wskazywać 255 zasięgu a nie 115.
            Kwestia poprawnej interpretacji, bo komputer pewnie nie liczy zasięgu dla pełnego zużycia baku, ale do jakiegoś granicznego momentu kiedy w baku jeszcze jest paliwo mimo, że sam komputer pokazuje już zasięg 0km. Na forum był już poruszany temat i chyba nikomu jeszcze nie udało się zatankować pełnych 40l. Ja sam, do tej pory, wlałem maksymalnie 33,5 l i jak mnie pamięć nie myli było to przy wskazaniu +/- 6km zasięgu. Czyli można założyć, że w baku zostało ok 6,5 litrów. Patrząc na twoje liczby to się nawet w miarę pokrywa. Różnica zasięgu to 140km. Przy spalaniu 5,1 oznaczałoby to, że jeśli komputer wskazuje wartość zasięgu do granicznego momentu, to mając wskazanie 0km mógłbyś przejechać jeszcze te 140km przy zachowaniu tego spalania a to oznacza, że w baku pozostało ci ok 7,14 litrów. Uwzględniając możliwe granice błędów we wskazaniach, tankowaniach itp. wnioskuję, że właśnie do takiego granicznego momentu honda podaje zasięg, a nie do pełnego zużycia 40 litrów paliwa. I co do zasady to mi to nie przeszkadza, bo mam pewność, że w polu nie stanę.

            Comment


            • #7
              Dzięki za odpowiedź, Krecik.
              Oczywiście to co piszesz ma dużo sensu. Wygląda na to, że zaniżenie wskazań zasięgu to standard i zamierzone działanie. Mnie też to nie przeszkadza, kwestia przyzwyczajenia i poznania swojej nowej Hani. Chyba nie ma co drążyć...
              Pozdrawiam

              Comment


              • #8
                Przede wszystkim dlatego, ze nie moze byc sytuacji bledu pomiarowego w druga strone - ze jest napisane 10km, a przejedziesz gora 5km. Te wartosci sa orientacyjne, spalanie zmienia sie jak w kalejdoskopie, wszystko sie tam buja i auto tez idealnie nie jest w stanie ocenic ile jest w baku, jest to orientacyjny odczyt.

                Comment


                • #9
                  witam

                  pisałem już o tym w 2023 po zakupie auta w momencie gdy na wyświetlaczu pokazywał się odczyt 50 km tankowałem i za każdym razem wchodziło 30 litrów pytałem o to w ASO i nie byli zdziwieni mówiąc że winnych modelach jest podobnie zakładając więc że do zbiornika wchodzi 40 litrów i nikt nie jest w stanie powiedzieć z jakich powodów auto nie przejeżdża określonej liczby kilometrów zawartej w folderze reklamowym dopytałem czy na pewno zbiornik ma 40L pojemności zapewnili mnie że tak średnia spalania 5 litrów wyjeździłem więc do zera i postanowiłem jechać na minusie skoro za piątym razem tankowanie zakończyło się do odbicia na 30 litrach gdzieś musi być ta dziesiątka przejechałem więc 36 kilometrów na minusie i pojechałem na stację wlazło 32 litry chciałem zwiększyć dystans na minusie ale olałem oczywiście licznik nie pokazuje że jest minus tylko "0"

                  Comment


                  • #10
                    Tak, Honda jest mocno idiotoodporna w tej kwestii. Zasięg 0 często oznacza, że możnaby przejechać jeszcze i ze 100km zanim zgaśnie.
                    Tak było w UFO, tak mam też w Xgen.
                    W sytuacjach podbramkowych po prostu patrzę na przebieg od tankowania i srednie spalanie i mnożę. Wtedy wiem ile realnie powinno byc jeszcze paliwa w baku i czy dojadę do stacji.

                    Comment


                    • #11
                      Generalnie chodzi o to, że gdy pojawi się komunikat 0 nie trzeba kombinować, przeliczać, tylko jechać do CPN i zatankować

                      Comment

                      Working...
                      X