Na autostradzie włącz asystenta pasa i możesz jednym palcem kierować.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Myszkuje przy wyższych pędkościach
Collapse
X
-
Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz postaNa autostradzie włącz asystenta pasa i możesz jednym palcem kierować.
Comment
-
Zamieszczone przez Marek S. Zobacz postano i to jest niestety nędza. Żeby w miarę prowadzić samochód trzeba włączyć asystenta. .....
Comment
-
U mnie nie myszkuje, ale u kogoś innego może myszkować, przecież auto to nie stalowy odlew, ktory jest stabilny jak ferrytowa skała.Czsami warto popatrzec ciut dalej, niż na czubek własnego nosa.Ale w porównaniu do niektórych kompaktów innych firm to civic prowadzi sie jednak sporo lepiej i stabilniej, moim zdaniem ta ostatnia generacja jest znakomita pod tym względem.Aczkolwiek pamiętam 1 -civika , ktorego nabyłem ponad 20 lat temu i ten prowadził sie o wiele lepiej, niż następne generacje, ktorymi jeżdziłem,o przypominam sobie, miał nie tylko z tyłu ale i z przodu zawieszenie oparte na wahaczach i to było czuć , na plus.
Comment
-
X gen jeździ moim zdaniem normalnie.
Może nie tak dobrze jak VAGi z selektorem trybów jazdy (usztywnienie ukł. kier.) ale i tak o klasę lepiej niż 8 czy 9gen, które w wersjach benzynowych latały po całej autostradzie ze względu na zbyt czuły układ kierowniczy.
Prowadzenie wymagało dużo skupienia.
Coś za coś - trudno zrobić jeden układ dobry do wszystkiego. Civic, jak sama nazwa wskazuje, to model miejski i tam się najlepiej czuje.Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F
Comment
-
Myśle, że koledze chodzi o taki efekt: 18:20 https://www.youtube.com/watch?v=VH74-GEDDRI?
osobiście nie uważam tego za wadę, a wręcz zaletę precyzji układu kierowniczego i mnie to akurat pasuje w przeciwnym razie wozidło octavia byłaby lepszym wyborem. Jadąc nierzadko pod limit nigdy nie stwierdziłem, aby auto myszkowało.
Comment
-
Zamieszczone przez Marek S. Zobacz postaMożna zaklinać rzeczywistość pisząc, że układ kierowniczy jest wspaniały, ale jaka to wspaniałość, kiedy z samochodem trzeba walczyć non stop przez kilka h na autostradzie...
Pytam się gdyż jeździłem wieloma autami i w czasie jazdy większość samochodów o masie zbliżonej do tej Hondy właśnie tak się zachowuje. Rodzaj nawierzchni, wiatr, obciążenie auta, przyczepność kół ma znaczenie przy niewielkich masach pojazdów. Praw fizyki nie oszukasz. I co najważniejsze jakie wymagania masz przy określeniu granicy normalnej stabilnej jazdy a przejścia w efekt tzw. myszkowania.
Gdyby z układem kierowniczym byłoby coś nie tak, efekt ten pojawiałby się już przy niskich prędkościach, a nie tylko autostradowych.
Jeżeli autem miota na boki przy każdym podmuchu wiatru i kontakcie z większym samochodem bezwzględnie trzeba udać się do ASO.
Bo wszystko wskazuje na to, że autem jest coś nie tak.
No chyba że poprzednio jeździłeś 2-3 tonowym autem z mocnym silnikiem i przyzwyczaiłeś się do innego sposobu jazdy.
Comment
-
Chodzi dokładnie o efekt, który przywołuje marmac500 w filmiku z YT. Oczywiście, że przy wymijaniu TIRa żaden samochód nie pozostanie niewzruszony, chodzi jedynie o skalę reakcji. Róznymi, w tej chwili na podwórku stoi civic, leon i ibiza. W tych dwóch ostatnich tego efektu nie czuję i nie nie jestem miłośnikiem niemieckiej motoryzacji, wręcz przeciwnie.Last edited by Paluch; 07-06-2021, 15:24. Powód: Nie cytujemy całości poprzedniej wypowiedzi. Nie ma takiej potrzeby
Comment
-
SCF, to chyba najgorszy tester na YT, po prostu merytoryczne zero, on testując Civica miał wówczas Mustanga, a układ kierowniczy jest pisząc delikatnie mniej precyzyjny.
Ja przesiadłem się z Civica 1,5turbo do Leona Cupry ST 4drive i żebym miał w Seacie podobną precyzję muszę ust układ kierowniczy w tryb Cupra, wówczas feedback jest na podobnym poziomie co w Civicu. Generalnie układ kierowniczy w Xgen jak i stabilność przy wyższych prędkościach są najlepsze w klasie. Tam, gdzie x gen jechałem praktycznie zrelaksowany przy 160 czy 180km/h, w IX już musiałem uważać. W grupie Vaga Seat ma wg mnie najlepszy układ kierowniczy, na podobnym poziomie co Civic Xgen, nawet rozsławiona Foka im ustępuje, więc jeśli Xgen myszkuje, to są tylko 2 opcje. 1 coś jest z autem nie tak 2 coś jest nie tak z kierowcą
Comment
-
Tak, ponieważ mam inne odczucia co do samochodu i generalnie uważam go za szmelc, najpewniej wyszedłem z wariatkowa. Szczerze to mam gdzieś czy to dobry, czy zły tester. Odbieram prowadzenie tego samochodu tak jak on.Last edited by Paluch; 07-06-2021, 22:34. Powód: Nie cytujemy całości poprzedniej wypowiedzi. Nie ma takiej potrzeby
Comment
-
Zamieszczone przez katana Zobacz postaSCF, to chyba najgorszy tester na YT, po prostu merytoryczne zero, on testując Civica miał wówczas Mustanga, a układ kierowniczy jest pisząc delikatnie mniej precyzyjny.
Ja przesiadłem się z Civica 1,5turbo do Leona Cupry ST 4drive i żebym miał w Seacie podobną precyzję muszę ust układ kierowniczy w tryb Cupra, wówczas feedback jest na podobnym poziomie co w Civicu. Generalnie układ kierowniczy w Xgen jak i stabilność przy wyższych prędkościach są najlepsze w klasie. Tam, gdzie x gen jechałem praktycznie zrelaksowany przy 160 czy 180km/h, w IX już musiałem uważać. W grupie Vaga Seat ma wg mnie najlepszy układ kierowniczy, na podobnym poziomie co Civic Xgen, nawet rozsławiona Foka im ustępuje, więc jeśli Xgen myszkuje, to są tylko 2 opcje. 1 coś jest z autem nie tak 2 coś jest nie tak z kierowcą
Comment
-
Zamieszczone przez Marek S. Zobacz postaTak, ponieważ mam inne odczucia co do samochodu i generalnie uważam go za szmelc, najpewniej wyszedłem z wariatkowa. Szczerze to mam gdzieś czy to dobry, czy zły tester. Odbieram prowadzenie tego samochodu tak jak on.
Tak wyniki znakomite, ale nie te, które powinny być zrobione.Postaraj sie zdiagnozować uklad kierowniczy, zawieszenie, może zmienić eksperymentalnie na nowe opony itd. a jeśli nadal kiepsko, to nie ma co sie męczyć i zmienić auto na inne, wiadomo koszta itp., ale spokój ducha czasem więcej warty, niż niepotrzebny stres związany co by nie mówić z nieistotnym kawałkiem blachy na kółkach.
Comment
Comment