Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Myszkuje przy wyższych pędkościach

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Myszkuje przy wyższych pędkościach

    Witam.

    Mam pytanie do posiadaczy Civic 1.5 Hatchback - czy wasze egzemplarze też myszkują przy wyższych prędkościach?
    Mój mi znacząco lata po pasie przy jeździe z prędkościami powyżej 140 (poniżej delikatnie też ale idzie przeżyć ale im wyższa prędkość tym trudniej).
    Cała radość z jazdy ucieka. Domyślam się, że normą to to nie jest i być może ma to związek ze zbieżnością. Prośba o info czy może jednak ten typ tak ma?
    Za pierwszym razem myślałem, że to może wina wiatru ale coś zaczynam w to wątpić...samochód nowy, 2020, opony zimówki Kleber Krisalp HP3.
    Jak jest u was? Miałem 8gen. i nawet przy prędkościach zbliżonych do Vmax jechał jak po sznurku.

    pozdrawiam

  • #2
    Może najpierw zrób zbieżność 3D ok 80zł a od razu rozwiąże wszelki domysły.
    Civic X 2.0 USA

    Comment


    • #3
      Ten typ tak nie ma
      Może zmień opony na letnie ,a jak to nic nie da to raczej zawieszenie

      Comment


      • #4
        140....i myszkuje....dziwne, bo kilkadziesiąt więcej i trzyma się jak przyklejony, więc coś nie tak u Ciebie - albo zbieżność albo oponki.
        Moja Hania
        http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

        Comment


        • #5
          Dzięki za odzew.
          W przyszłym tygodniu szykuje się pierwszy przegląd więc ich przy okazji o to pomęczę.
          O "skrzypiące" fotele po pół roku użytkowania też chyba zapytam bo bez radia nie idzie jeździć (ale to chyba na inny wątek).

          Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dzięki za odp.

          Comment


          • #6
            U mnie podobnie; przy prędkościach bliskich maksymalnej, również pełna stabilność. Rok temu robiłem geometrię 3d i przy wymianie opon/wyważaniu kół zawsze zlecam tzw. test drogowy.

            Comment


            • #7
              Przy wyższych prędkościach IX nie zachowywał się zbyt pewnie, obecna Cupra St jest nieporównywalnie bardziej stabilna, choć i tak X gen wydaje mi się, że był jeszcze lepszy
              Więc jak myszkuje, to jak najszybciej trzeba do Aso.

              Comment


              • #8
                Może koła zostały źle wyważone? Przy wyższych prędkościach, zazwyczaj ponad 100/120 km/h jest to odczuwalne.

                Comment


                • #9
                  Jak by to były źle wyważone koła to by mu kierownica drżała przy określonej predkości a nie myszkował samochód

                  Comment


                  • #10
                    To może sprawdzić czy ciśnienie w oponach jest właściwe, czyli nie za wysokie.
                    Nierzadko wskazania kompresora na stacjach benzynowych mogą się różnić.
                    U mnie np czasami różnice w odczycie tego samego pompowania były od 2.2 do 2.6.

                    A kolega o drżeniu kiery nic nie pisał, to nie znaczy, że tego nie było

                    Ja tylko pomóc chciał
                    Last edited by Typek®; 10-05-2021, 09:15.

                    Comment


                    • #11
                      Witam,

                      dzięki za odpowiedzi.

                      Kierownica nie drży.
                      Ponieważ chwilowo na COVIDA w domu siedzę to nie mam jak sprawdzić.
                      Jedyne to jak wracałem z ASO to przez chwilę go przycisnąłem i sam już nie wiem. Zmienili opony na letnie i nie było źle.
                      Efekt podobny do tego jakby na trasie co chwila wyprzedzać TIRa, aż się zacząłem zastanawiać czy to może nie przez duży wiatr.

                      Comment


                      • #12
                        Zmień opony (Kleber i zimówki to słaba opcja btw), zrób zbieżność, sprawdź geometrię. Nic nie ma prawa myszkować.

                        Comment


                        • #13
                          Oczywiście, że myszkuje. Pisałem o tym jakiś czas temu i zostałem zaszczuty przez wyznawców. Układ kierowniczy jest bardzo lekki, co może mieć zalety (kręte drogi) i wady (szybsza jazda autostradą). Każdy podmuch wiatru miota samochodem na boki, podobnie jak każdy wyminięty samochód (zwłaszcza tir). Ten typ tak ma - sprawdzone na innym. Można zaklinać rzeczywistość pisząc, że układ kierowniczy jest wspaniały, ale jaka to wspaniałość, kiedy z samochodem trzeba walczyć non stop przez kilka h na autostradzie...

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Marek S. Zobacz posta
                            Oczywiście, że myszkuje. Pisałem o tym jakiś czas temu i zostałem zaszczuty przez wyznawców. Układ kierowniczy jest bardzo lekki, co może mieć zalety (kręte drogi) i wady (szybsza jazda autostradą). Każdy podmuch wiatru miota samochodem na boki, podobnie jak każdy wyminięty samochód (zwłaszcza tir). Ten typ tak ma - sprawdzone na innym. Można zaklinać rzeczywistość pisząc, że układ kierowniczy jest wspaniały, ale jaka to wspaniałość, kiedy z samochodem trzeba walczyć non stop przez kilka h na autostradzie...
                            Nie wiem, czym Ty jeździsz, ale chyba mówimy o innym samochodzie
                            Moja Hania
                            http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                            Comment


                            • #15
                              Ale chyba czym innym jest precyzyjny układ kierowniczy i podatność na boczny wiatr .Auto jest dość lekkie i przy tym nie małe i silny boczny wiatr może zrobić swoje Ale nigdy nie miałem problemu z prowadzeniem przy prędkościach 150 +

                              Comment

                              Working...
                              X