Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Prześwit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Prześwit

    Jestem zainteresowany zakupem nowego Civika ale martwi mnie jego prześwit. Obecnie jeżdżę samochodem z 15 centymetrowym prześwitem i zdarza mi się przytrzeć podwoziem o podłoże. Tutaj jest sporo mniej, ale spotkałem się w internecie z opinią użytkownika Hondy Civic chwalącą spory prześwit. Jak to jest w praktyce? Mieliście jakieś sytuację gdy trochę brakło centymetrów?

  • #2
    Prześwit zależy też od tego, czy interesują cię wersje "usportowione", z dodatkowymi progami i dokładkami. Ja w swoim Sport Plusie krótko po odbiorze wybiłem sobie z głowy obniżenie podwozia o 2-3 cm, po tym jak kilka razy przytarłem przednią dokładką...

    Comment


    • #3
      Progi zwalniające nie są problemem przynajmniej ja w wawie się z takim nie spotkałem . Ale wysokie krawężniki już tak , wystarczy o tym pamiętać .

      Comment


      • #4
        Potwierdzam z progami nie ma problemu, ale na krawężniki trzeba uważać przynajmniej z przodu. Z tyłem nie ma problemu plastiki są dość wysoko, kilka razy delikatnie przytarłem wydech, który jest niżej (sport plus).

        Comment


        • #5
          Sport Plus - parkując prostopadle do krawężnika lepiej do niego nie dojeżdżać całkowicie ponieważ grozi to przecierką zderzaka, Z progami zwalniającymi po wyhamowaniu nie ma najmniejszego problemu.

          Comment


          • #6
            Dlatego ja jak mogę to zawsze prostopadle parkuje tyłem.

            Comment


            • #7
              Prześwit w Civiku faktycznie jest niski i trzeba się do tego przyzwyczaić. Ja w pierwszym miesiącu wjechałem na krawężnik i obtarłem sobie od spodu próg do montowania lewarka. Jeden raz, na samym początku miałem też wrażenie, że dotknąłem podwoziem progu zwalniającego. Jestem pewien, że gdybym jechał/parkował swoją starą Octavią, nic by się nie stało. Przy progach trzeba bardziej zwalniać niż przy innych kompaktach, aby go nie przytrzeć.
              Nie ma co ukrywać, że jest to nieco problematyczne w mieście i tak naprawdę nie na każdy krawężnik da się wjechać, żeby zaparkować. Ponadto prześwit jest niski nawet w uboższych wersjach wyposażeniowych, nie tylko w tych wyższych z silnikiem 1.5. Sam ma silnik 1.0 w wersji elegance i tak samo odczuwam niedogodności niskiego prześwitu, jak Panowie z 1.5 w sport plusie. Zresztą wystarczy na niego popatrzeć, jak stoi na parkingu obok innych aut - Civic jest wyraźnie niższy.
              Last edited by Optimum; 01-10-2020, 08:49.

              Comment


              • #8
                I o to chodzi, Civic ma być niższy, taki jego charakter, w VII gen próbowali z niego zrobić vana i nikt raczej nie był zadowolony.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Optimum Zobacz posta
                  Prześwit w Civiku faktycznie jest niski i trzeba się do tego przyzwyczaić.
                  Dokładnie tak, a jeszcze lepiej być tego świadomym. U mnie na osiedlu jest spora nierówność, której środek jest bardzo wybrzuszony. Wygląda na to,że mam najniżej zawieszone auto a nigdy nie zawadziłem o to wybrzuszenie. A jest ono strasznie porysowane. Dobre nawyki i tu się sprawdzają

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                    I o to chodzi, Civic ma być niższy, taki jego charakter, w VII gen próbowali z niego zrobić vana i nikt raczej nie był zadowolony.
                    Zgadzam się. Niskie zawieszenie ujmuje nieco Civikowi funkcjonalności, ale niewątpliwie dodaje dużo zadziorności, więc koniec końców, według mnie nie jest to wada, tylko zaleta tego auta

                    Comment


                    • #11
                      Hejka. Ktos slyszal moze o jakiejs opcji podniesienia zawieszenia o 2 cm do X?

                      Comment

                      Working...
                      X