Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Korozja zacisku hamulcowego na połączeniu z aktuatorem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Korozja zacisku hamulcowego na połączeniu z aktuatorem

    Dzisiaj wymieniałem klocki hamulcowe w sporcie z 17 roku, i w tylnych zaciskach po zdemontowaniu aktuatora odkryłem korozję, która prędzej czy później doprowadzi do rozszczelnienia plastikowej obudowy i uszkodzenia aktuatora. Temat znany z VW. Po zdjęciu oringa korozję oczyściłem szczotką nylonową na wiertarkę i kołnierz pomalowałem ocynkiem w sprayu. Wychodzi na to że przy każdej wymianie klocków lepiej ręcznie ,,cofać tłoczek" niż komputerem , bo można odkryć przy okazji takie kwiatki






    Last edited by Paluch; 07-12-2020, 10:22. Powód: poprawa linków

  • #2
    Dzięki za informację.
    Dużo jest roboty z wymianą klocków bez "specjalnego" oprogramowania?
    Ostatnio jeden z adminów pisał że kilka osób sobie zepsuło takim sposobem hamulce

    Tutaj:
    Wymiana klocków hamulcowych TYŁ z obsługą HDS

    Last edited by rambo7; 07-12-2020, 09:29.
    Civic X 2.0 USA

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rm_125 Zobacz posta
      Dzięki za informację.
      Dużo jest roboty z wymianą klocków bez "specjalnego" oprogramowania?
      Ostatnio jeden z adminów pisał że kilka osób sobie zepsuło takim sposobem hamulce

      Tutaj:
      Wymiana klocków hamulcowych TYŁ z obsługą HDS
      Nie adminów i nie kilku sobie zepsuło. Tylko jeden przypadek taki był na forum.
      Opisałem w temacie który linkujesz również wymianę bez HDS.

      Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez rm_125 Zobacz posta
        Dzięki za informację.
        Dużo jest roboty z wymianą klocków bez "specjalnego" oprogramowania?
        Dużo roboty nie ma, stosowałem procedurę którą opisał kolega Paluch. Potrzeba klucz imbus 7mm do odkręcenia prowadników zacisku, klucz imbus 5mm do odkręcenia aktuatora od zacisku, i klucz torx E11 do kręcenia w prawo trzpieniem mechanizmu ,aby potem było można bezpiecznie cofnąć tłoczek. Klucz E11 nie jest konieczny bo mechanizm chodzi bardzo lekko, ja stosowałem samą nasadkę tylko dlatego, żeby nie ubrudzić sobie palców smarem , którym obficie jest pokryty trzpień
        Wymiana klocków osi przedniej i tylnej ( dokładne czyszczenie, smarowanie, jażm , zacisków, prowadników, oczyszczenie korozji i zabezpieczenie połączenia zacisków z aktuatorami) , uzupełnienie płynu hamulcowego , korekta ciśnienia w kołach, inicjalizacja systemu, i demontaż, podklejenie pianki i montaż okładziny słupka ,,A" kierowcy zajęło 4 godziny. Klocki przednie ATE 150pln, tylne Brembo 116pln.
        Last edited by piter77; 07-12-2020, 12:40.

        Comment


        • #5
          Piękna robota Piter. Jedna uwaga jak już poczyściłeś to ocynk w sprayu bardzo słabo zabezpiecza niestety.. W zasadzie jak każdy produkt w sprayu - to półśrodki. Ocynk w sprayu na wypiaskowanym metalu po 2 tygodniach jest rudy. Trzeba by coś znaleźć żeby na dłużej był spokój.

          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            Masz rację, ale myślę że do następnej wymiany klocków plastikowa obudowa aktuatora się nie rozszczelni...

            Comment


            • #7
              Pewnie nie ale jak już znalazłeś tą wadę czy niedoróbke to możnaby spróbować na dłużej się tego pozbyć. Ale to wiadomo czas, uziemienie auta a auto pewnie klienta na warsztatcie. Ja pewnie swoje rozbiorę i polakieruje albo dam w normalny ocynk. W każdym bądź razie dziękujemy za cenne informacje.

              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #8
                A jak mam interfejs żeby cofnąć tłoczek kompem to można najpierw rozebrać wyczyścić złożyć.. cofnąć kompem tłok i dopiero wymienić klocki?

                Comment


                • #9
                  Najpierw cofnąć kompem. Cofnięcie to "tryb konserwacji " więc nie tylko do wymiany klocków.

                  Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #10
                    Z nieba mi spadłeś. Od jakiegoś czasu przy hamowaniu (praktycznie minimalne toczenie w przód/tył) mam z lewego koła takie jakieś skrzypienie czy szuranie i pewnie to jest to. Napiszę do serwisu, ciekawe co odpiszą.

                    Comment

                    Working...
                    X