Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Stuki przy hamowaniu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez katana Zobacz posta
    W ix mi piszczaly, tak średnio, w typku prawie w ogóle, a w x gen bardzo rzadko, ale w żadnym mi nic nie stukało, chyba że ABS na śniegu
    A jaki masz przebieg

    Comment


    • #17
      W tej chwili 11,5kkm

      Comment


      • #18
        mam dokładnie to samo.... to bardzo demerwujące

        Comment


        • #19
          mam dokładnie to samo.... to bardzo denerwujące

          Comment


          • #20
            co raz częściej pojawiają się stuki, przy zmianie kierunku jazdy (przód/ tył)
            jedynka- delikatnie do przodu, hamulec i stuk, potem wsteczny delikatnie do tyłu, hamulec i stuk i tak co raz częściej- to dosyć denerwujące, mam 3 tys km przebiegu

            Comment


            • #21
              Też zauważyłem to samo, przebieg 3000 km.

              Comment


              • #22
                U mnie przy zmianie kierunku jazdy też to stuknięcie występuje,ale nie zawsze.Jak podjechałem z tym do serwisu to na złość nic nie chciało stukać.Wiadomo że kiedy podjeżdżałem pod dom i manewrowałem do przodu i do tyłu to wtedy się uaktywniło.Przebieg 8500.

                Comment


                • #23
                  Sprawdź cie bo to u mnie stuka głównie przy cofaniu i na kołach prosto ,jak koła skręcone to stuku nieme.

                  Comment


                  • #24
                    U mnie też czasami postukuje przy hamowaniu z niedużej prędkości. Takie jedno stuknięcie. 1 na 20 hamowań takie stuknięcie się pojawia. Widzę że takich osób jest więcej więc chyba TTTM... Jeździć i nie marudzić

                    Comment


                    • #25
                      Stukanie klocków to znak, że mają luz w zacisku - nie powinny mieć. Różni producenci mają różne filozofie - niektórzy lakierują klocki raz, inni dwa razy - czasem dodatkowa warstwa lakieru położona przez producenta wystarczy żeby klocki nie stukały np. przy zmianie kierunku jazdy. Tak było np. w Accordach VII gen. - klocki EBC stukały, Black Diamond też, jedynie seria i Galfer nie - ot taka ciekawostka.
                      Możliwe że po wymianie klocków problem ustane bo np. poddostawcą będzie inny producent niż ten który dostarczał to na pierwszy montaż - w końcu Honda sama klocków nie produkuje
                      Można też użyć specjalnych podkładek tak jak to było gdzieś na rysunku wcześniej. Wyleczenie zacisków i klocków z tego problemu to chyba jedynie metodą prób i błędów. Ewentualnie zakup innej marki klocków kiedy już fabryka się skończy

                      Comment


                      • #26
                        Witam

                        U mnie spawa ze stukaniem hamulców pojawiła się po 2 miesiącach od zakupu. Stukanie występowało po każdorazowym naciśnięciu padłu hamulca.
                        Wizyty w ASO wyglądały następująco:
                        1. Smarowanie jakąś pastą- nic nie pomogło
                        2. Wymienili klocek ze sprężynką - stukanie ograniczyło się do zmiany kierunku jazdy przód-tył
                        3. Wymienione zostały zaciski przednich hamulców- stukanie pojawia się co jakiś czas tylko przy hamowaniu jak cofam

                        Dzwoniłem do kilku ASO w całej Polsce i wszędzie twierdzą że te stuki są normalną sprawa w tym modelu - tak są skonstruowane hamulce, że klocek może się przemieszczać i że po jakimś czasie mogą same ustać ze względu na zabrudzenie elementów. Dla mnie ta sytuacja jest kuriozalna. Samochód za prawie 100 tyś i stuki mogą być.

                        Mam pytanie, czy w którymś z waszych samochodów takie stukanie ustąpiło samoistnie?

                        Comment


                        • #27
                          ustąpi jak sie zabrudzi miejsce po którym przemieszcza sie klocek w jarzmie. To nie wina hamulców a raczej klocków, które mają za duży luz. Sprawa prosta olej ASO i sam sobie popraw podkladając blaszki montażowe pod klocki. Nie wiem czy w X montują blaszki w fabryce, jeśli nie to załóż sam z dwóch stron klocka a jeśli blaszki są to podejrzewam że wystarczy dołożyć jedną blaszkę na dole klocka.

                          Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #28
                            Witam ponownie

                            Poniżej zamieszczam odpowiedź w sprawie stukania klocków którą otrzymałem z centrali Hondy:

                            "Dźwięk na jaki się Pan uskarża ze względu na bardzo niską uciążliwość przez większość klientów jest nie zauważany. Powodem jego występowania jest kwestie bezpieczeństwa związane z możliwością przycierania się elementów współpracujących układu hamulcowego na skutek zanieczyszczeń lub korozji. W tym celu nowe zaciski zostały zaprojektowane tak aby uniknąć tego zagrożenia poprzez bezpieczne zwiększenie luzu miedzy elektami prowadzącymi a elementami roboczymi - klockami. Faktycznie tak jak wypowiedział się jeden z dealerów układ ten stopniowo w takcie eksploatacji będzie się wytłumiał gromadzącym się zanieczyszczeniami ale nie wpłyną one na jego funkcjonowanie co było najwyższym priorytetem. Żałujemy ale z racja na taką budowę systemu nie jesteśmy w stanie skutecznie usunąć zjawiska występującego w pierwszej fazie działania hamulców.”

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez Peterpan Zobacz posta
                              Poniżej zamieszczam odpowiedź w sprawie stukania klocków którą otrzymałem z centrali Hondy:
                              Warto wrócić na pierwszą stronę tego wątku, tam wszystko w tym temacie zostało napisane.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • #30
                                Jak wcześniej pisałem również miałem "problem" ze stukającymi klockami. Po pewnym czasie problem zniknął i teraz pojawił się ponownie po przeglądzie B oraz zmianie opon na zimowe. Objawia się to inaczej niż poprzednio bowiem stuknięcie pojawia się jedynie podczas hamowania przy cofaniu. Jadąc do przodu (po zmianie kierunku ruchu) tego stuknięcia przy hamowaniu nie ma. Tylko podczas hamowania przy cofaniu.

                                Comment

                                Working...
                                X