Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Choinka błędów systemów bezpieczeństwa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez damiano92 Zobacz posta
    Paliwo zawsze tankowane na Orlenie.
    To żadna gwarancja, ja teściowi załatwiłem auto paliwem z tej firmy.
    Sprawdź cewki jak pisze Rambo. Gdyby paliwo było winowajcą, problemy byłyby na wszystkich cylindrach. Nie wiem jak w 10 generacji, ale w 9 nie ma filtra paliwa. Jest jakieś tam sitko przed pompą, ale ono nic nie filtruje, no chyba, że ktoś kamieni do zbiornika nawrzuca.
    Pozdrawiam Czarodziej
    Mój Szogun

    Comment


    • #17
      Cewki były zamieniane i właśnie objaw jest taki że mimo zamiany nadal błąd jest na pierwszym - p0301. Dzięki za pomoc. Jestem w szoku, że wtryskiwacz mógł paść przy przebiegu 50k, no ale jak widać to już nie jest jakość dawnej Hondy.

      Comment


      • #18
        obawiam się że wtryskiwacz może okazać się dobry, czyli poproś o zamianę wtryskiwacza miejscami 1-4 a 4 do 1. I jak wyjdzie że teraz będzie P0304 to 100% wtryskiwacz.
        Ja wątpię że to właśnie wtryskiwacz się popsuł. Stawiam na jakąś usterkę elektryczną np naderwany kabel przy wtyczce wtryskiwacza nr 1. No ale to będzie pewne po zamianie wtryskiwacza.
        ja bym to na razie w koszty nie szedł, bo kabaret będzie jak kupisz wtryskiwacz ...a się okaże że nadal jest P0301 ... to kasa w błoto.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Czy temat się rozwiązał ? mam podobny problem ze swoją IX ?

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez Maalex18 Zobacz posta
            Czy temat się rozwiązał ? mam podobny problem ze swoją IX ?
            Jeżeli nie znalazłeś jeszcze odpowiedzi, to prawdopodobną przyczyną jest wiązka w tylnej klapie.

            Comment


            • #21
              Mam ten sam problem w swojej X (benzyna 182 KM, automat). O co chodzi z tą wiązką w tylnej klapie?

              Comment


              • #22
                zdarza się że pękają pojedyncze przewody w peszlu i wtedy sieje zakłóceniami w różnych obszarach od VSA po, światła stopu, praca wycieraczki, ogrzewanie i inne jakieś dziwne komunikaty bezpieczeństwa: (twoje auto wydaje się za młode by pękały kable ).
                tutaj:
                Wariująca kontrolka klapy bagażnika, świecą się kontrolki VSA, EPS i DWS.

                oraz

                znajdziesz na forum: https://megane.com.pl/uploads/monthl...1397163450.jpg
                i tak
                https://forum.nissanklub.pl/uploads/monthly_11_2013/post-45515-0-32709400-1384369084.jpg
                Last edited by rambo7; 09-05-2022, 12:07.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  Cześć
                  też miałem problem z choinką błędów (komunikatów) na desce. Strasznie frustrujące.
                  Wyświetlało się ich chyba z 13. Bywało, że gasły w czasie jazdy, ale przy długich przejazdach, min. 50 km ciągiem i to też nie zawsze. Jeżdżąc codziennie po mieście, odcinki do 20 km, świeciły się cały czas. Dodatkowo były inne obajwy:
                  1. żeby wyłączyć silnik trzeba było przytrzymać przycisk START-STOP jakieś 3 sekundy. Normalnie wyłącza się po dotknięciu.
                  2. przy otwieraniu drzwi kierowcy, przy wyłączonym silniku był sygnał dżwiękowy (jak przy zostawionych włączonych światłach), który normalnie nie występował.
                  Problem wystąpił wczesną wiosną, więc sugerując się wpisami na forum podejrzewałem aku osłabiony po zimie. Chociaż nie dawał żadnych innych sygnałów słabej pracy, to miał już 3,5 roku więc kto wie.
                  2 dniowe sesje ładowania po 8h pomogły tyle, ze świeciło się 8 kontrolek zamiast 13, ale tylko przez 1 dzień. Potem znowu cały komplet
                  Finalnie auto trafiło do mechanika (nie ASO), który zdiagnozował wadliwy czujnik ABS w lewym tylnym kole.
                  Wsadzenie używki załatwiło sprawę i drugi dzień jeżdżę bez choinki
                  Aktualnie czekam na nowy czujnik, bo czas oczekiwania 1,5 miesiąca...

                  Swoją drogę na Hondę przesiadłem się z 10 letniej Octavii II i tam komputer większość blędów komunikował kierowcy tekstowo bardzo precyzyjnie.
                  To dla mnie duże zaskoczenie, że Civic jako auto znacznie nowszej generacji, pochodzące z ojczyzny elektroniki, ma taki toporny system informowania o problemach
                  Last edited by TH_omek; 20-05-2022, 15:05.

                  Comment


                  • #24
                    Cześć!

                    U mnie Civic X 1.5 manual, przebieg 104 tyś, pierwsze problemy zaczęły się około 70 tyś, ale obecnie się nasiliły, symptomy identyczne z tym co opisywał założyciel wątku @damiano92 (ciekawe jak się u niego skończyło), zatem:

                    - nie wiem czy to ma związek ale zaczęło się od przejechania po kilku większych kałużach podczas wielkiego nagłego deszczu,
                    - samochód postał kilka dni a następnie chwilę po uruchomieniu choinka zapalonych kontrolek na desce (check engine i systemy bezpieczeństwa),
                    - po zczytaniu błędów okazało się, że wypadanie zapłonu na 4 cylindrze,
                    - wyglądało, że sprawa jednorazowa więc zbagatelizowałem,
                    - po dłuższym czasie zaczęło się powtarzać ale na cylindrze 1,
                    - próba diagnozy w pierwszym ASO (tam gdzie robiłem przeglądy) - wykluczyli świece, cewki, pojeździli z wpiętym komputerem - w sumie 3 wizyty - rozłożyli ręce,
                    - błędy zaczynają się nasilać i przenosić na kolejne cylindry - wyskakują błędy na 1 i 2 cylindrze,
                    - wizyta w drugim ASO - wymiana świec, filtra paliwa, czujnika ABS (padł w międzyczasie), regulacja zaworów - wystawili fakturę - na odchodne zasugerowali, że mogą to być jednak wtryski - błędy wyskoczyły po kilku dniach,
                    - skasowałem błędy, pojechałem na wakacje - przejechałem około 4 tyś kilometrów - dłuższe odcinki - bez błędów,
                    - w mieście znowu błędy i teraz najczęściej cylinder 2 oraz dodatkowo błąd ESP U0416,
                    - zasugerowano mi, że wypadanie zapłonu może mieć podłoże elektryczne,
                    - przeczyściłem/podociskałem wtyczki do modułów zapłonowych oraz wtyczki do ECU,
                    - sprawdziłem akumulator i jego ładowanie - niby było ok ale akumulator był rozładowany i przy obciążeniu nie wypadł za dobrze - wymieniłem - nie pomogło,
                    - obserwuje przy każdym rozruchu liczniki wypadania zapłonu i wiem, że dzieje się tak tylko na zimnym silniku - czasami też lekko trzęsie,
                    - po rozgrzaniu samochodu wszystko działa dobrze a licznik wypadania zapłonu zwiększa się tylko sporadycznie ale nadal najwięcej na 2 cylindrze.

                    Czy jest coś co mógłbym jeszcze sprawdzić / zbadać / pomierzyć, aby przekazać więcej informacji osobie której oddam samochód do kolejnej diagnostyki?

                    Pozdrawiam

                    Comment


                    • #25
                      Od kilku dni mam podobne problemy.
                      Zaświeciły się kontrolki na wyświetlaczu i wyłączony jest cały system wspomagania kierowcy.

                      Odczytane błędy:
                      1. U0416 Czasowe zatrzymanie zintegrowanego systemu wspomagania kierowcy (odrzucone šdanie
                      sterowania przez system VSA)
                      Trway kod DTC
                      2. U0420 Usterka moduu sterujšcego EPS
                      Trway kod DTC
                      3. C0037 BD SYGNAU Z CZUJNIKA PRDKO CI LEWEGO TYLNEGO KOA
                      Trway kod DTC
                      4. C0051 Niezakoczone przyuczenie pooenia neutralnego kšta obrotu kierownicy
                      Trway kod DTC
                      5. C0051 Usterka czujnika kšta skrtu
                      Trway kod DTC
                      6. U0416 USTERKA SIOWNIKA HAMULCA VSA
                      Trway kod DTC
                      1. C0037:F0 Usterka czujnika prdko ci lewego tylnego koa
                      Trway kod DTC
                      2. U0416:68 Nieprawidowe dziaanie systemu VSA
                      Trway kod DTC

                      Kontrolki zapalają się zaraz po włączeniu zapłonu.
                      Kasuję błędy i po ponownym uruchomieniu i przejechaniu kilkuset metrów wszystko działa normalnie i brak komunikatów o nieprawidłowościach.
                      Ponowne odpalenie po kilku godzinach...to samo, błędy. Zatrzymanie na krótko...tak do 1 godziny bez błędów choć tutaj nie mam pewności na razie co do reguły.
                      Poza tym samochód jeździ normalnie.
                      Pierwszy raz gdy usunąłem błędy przez kilka dni temat nie wracał ale teraz to już opcja powtarzalna.

                      Aktualny przebieg 36000 km
                      Rocznik 2019
                      Civic X 1.5 turbo

                      Szkoda że nie ma finału z poprzednich wpisów...czy ludzie sobie poradzili czy nie?
                      Last edited by waran3; 27-11-2024, 14:18.

                      Comment


                      • #26
                        Lewy tylny czujnik abs do wymiany i będzie dobrze


                        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                        Comment


                        • #27
                          tak dla pewności sprawdź jeszcze ile konkretnie masz napięcia na akumulatorze w momencie rozruchu po dłuższym postoju? Po prostu, podłącz miernik [V] do klem +i- i niech ktoś odpali silnik, jak spadnie poniżej 9,5V to rozważ akumulator.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #28
                            To może być to(Lewy tylny czujnik abs )...od jakiegoś czasu pojawiały mi się komunikaty o źle napompowanych kołach.
                            Choć nie wiem czy dobrze to wiążę. :-)

                            Co do akumulatora to specjalnie go doładowywałem ale nie sprawdzałem napięcia przy rozruchu.
                            ----Edit
                            Sprawdziłem to napięcie, trzyma się nieźle. Podczas rozruchu w okolicy 12V.
                            Last edited by waran3; 28-11-2024, 00:25.

                            Comment


                            • #29
                              Masz błędy odnośnie czujnika prędkości tylnego koła lewego. Co tu więcej szukać ?

                              Reszta systemów jest powiązania i korzysta z odczytu prędkości obrotowej kół.
                              Tu nie ma co się zastanawiać tylko należy wymienić czujnik o którym wspomniałem.


                              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                              Comment


                              • #30
                                Czujnik zamówiony...dam znać czy pomogło :-)

                                Comment

                                Working...
                                X