Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Choinka błędów systemów bezpieczeństwa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Choinka błędów systemów bezpieczeństwa

    Witam,

    Mam civica X 1.5 ze skrzynią CVT. Od kilku miesięcy pojawia mi się choinka błędów na desce rozdzielczej. Dotyczy systemów bezpieczeństwa podczas jazdy (aktywny tempomat, kontrola pasa ruchu, ostrzeganie o zjeżdżaniu, kontrolka engine, VSA, ostrzegania przed kolizją, nie działa aktywny tempomat ani system auto stop).
    Komputer diagnostyczny wykazuje błąd P0301 - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze.

    Wymienione zostały cewka na tym cylindrze oraz wszystkie świece zapłonowe.

    Byłem z tym problemem w ASO, rozłożyli ręce. Ich diagnoza to tankowanie złego paliwa (tankuję zawsze na orlenie), zalecili czyszczenie zbiornika. Nic to nie pomogło.

    Po przewertowaniu forum widziałem podobne objawy przy słabym akumulatorze. Robiłem "test akumulatora" opornościowy, wygląda że jest w dobrej kondycji. Różnica jest taka że w większości przypadków u Was, lampki gasły po przejechaniu kilku kilometrów, u mnie gasną po usunięciu błędu komputerem.
    Dodam, że czasem po usunięciu błędu zanim znów się zapali mija nawet 500 km a czasem po przejechaniu kilku kilometrów. Kontrolki zawsze pojawiają się zaraz po odpaleniu silnika.
    Według ASO samochód jeździ poprawnie, ja żadnych innych objawów oprócz choinki na desce rozdzielczej i nie działających systemów nie zauważyłem.

    Samochód jest już po gwarancji, kupiony w Polsce i serwisowany w ASO.

    Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?

  • #2
    Witamy się w dziale powitań co stanowi pierwszy wpis na forum, temat piszemy w odpowiednim dziale, nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.


    Przedstawiłeś 2 sprawy i trochę je wymieszałeś.
    1. Co do problemów z obszarami bezpieczeństwa to co powiedzieli w ASO?
    ... i jak sobie poradzili z tym:
    Zamieszczone przez damiano92 Zobacz posta
    nie działa aktywny tempomat ani system auto stop
    to jest zdanie ASO to są ważne sprawy i bez konkretnej informacji z diagnostyki niewiele da się zdziałać.
    Zamieszczone przez damiano92 Zobacz posta
    Kontrolki zawsze pojawiają się zaraz po odpaleniu silnika.
    czyli to do powyższego czyli błędy bezpieczeństwa, chyba?
    Czyli co zrobili?

    2. Kod błędu:
    Zamieszczone przez damiano92 Zobacz posta
    Komputer diagnostyczny wykazuje błąd P0301 - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze.
    tak, to się zgadza i sugestia ASo w tym obszarze jest słuszna, bo tak się postępuje, - wywiad, o eksploatację auta, bo ta, dużo może pomóc.
    Zamieszczone przez damiano92 Zobacz posta
    Wymienione zostały cewka na tym cylindrze
    kto to wymieniał ? cewka - (moduł zapłonowy) nowy czy używany?
    //bak bym czyścił wtedy gdyby była grupa kodów P0301 ,*2,*3,*4 wtedy tak, czyszczenie baku, świadczyło by to o tym że brudne, niewiadomego pochodzenia i jakości paliwo. Jednak skoro kod wskauzje na cylinder nr 1, to nie ma tak, że dobre paliwo leci do 2,3,4 a do 1 leci felerne ..coś tak odlecieli z tym czyszczeniem .
    Jeśli regularnie masz P0301 to na 99% sprawy elektryczne związane z prawidłowym [v] na cewce, czyli uszkodzone piny we wtyczce, uszkodzona wiązka u nasady wtyczki w którymś z kabli, uszkodzony kabel gdzieś na trasie ECM - cewka. Jest to nieregularne tak jak nieregularnie coś styka lub nie styka. (Porównałbym to do błyskającej żarówki w starej stodole przy wichurze w nocy jak "błyska" zamiast świecić non stop, to na pewno coś z pewnym połączeniem elektrycznym szwankuje).
    Sprawom elenktycznym bym się przyjrzał w tym obszarze.
    Ten obszar, kodu dot. wypadania zapłonów nie ma kompletnie związku z systemami bezpieczeństwa które wymieniłeś. Tych spraw nie łączymy, to odrębne obszary nie związane ze sobą.

    Co mówi historia napraw w dokumentacji auta? w obszarze sys. bezp? to w końcu nieco ponad 3 letnie auto, uznać należy że nowe.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedź, już precyzuję powyższe wątpliwości.

      Ad.1
      Problem "znika" po skasowaniu błędów komputerem diagnostycznym. Podczas wizyty w ASO problem został "usunięty". Usunęli błąd, wykonali kalibrację systemów i wszystko zaczęło znów działać.

      Na pytanie co zrobili odpowiedź brzmi: usunęli błąd P0301 oraz zlecili czyszczenie baku i zastosowanie ulepszacza do paliwa.

      Ad.2
      Cewka została wymieniona poza ASO, (zanim tam w ogóle pojechałem) przez zewnętrznego mechanika. Część została wymieniona na używany oryginał. Dodatkowo po wymianie i usunięciu błędu komputerem diagnostycznym po jakimś czasie problem pojawił się znowu. Po podłączeniu komputera okazało się że błąd nadal jest ten sam. Po tej akcji zamieniłem "nową" cewkę z trzecią która była w samochodzie (zakładam że jest sprawna). Po usunięciu błędu, przejechaniu kilku kilometrów znowu wyskoczył błąd wypadania zapłonu - cały czas na pierwszym cylindrze.


      Powiązanie jest takie, że gdy pojawia się błąd P0301, zapalają mi się lampki wszystkich w/w wymienionych systemów co prowadzi do ich deaktywacji aż do manualnego usunięcia błędu. Jest to jedyny błąd jaki pokazuje komputer (i w ASO i zwykły komputer na OBD2).

      W historii auta brak wzmianek n/t tego problemu. Poprzedni właściciel też twierdzi że nic takiego się nie działo. Auto jest w moim posiadaniu od października 2020, pierwszy raz błąd wyskoczył w styczniu 2021.

      Comment


      • #4
        Jeśli w ten sposób "załatwili" sprawę z Ad 2. to ... słabo to widzę. Po prostu nie panikuj jak się to powtórzy, bo wyjaśniłem Ci że nic nie zrobili a zarobili . Wyjaśniłem Ci że nie ma opcji aby do cylindra nr 1 leciało inne paliwo jak do pozostałych . więc robota taka nazwałbym ją "robota cwaniacka" a że ASO to będzie pan zadowolony. Skasowanie kodu błędu to sam możesz zrobić to żadna filozofia za 0zł. (no za koszt Skanera za 40zł na smartfon).
        Tak że Ad 2 to koszty powinny wynosić 0zł. Czyszczenie na wyrost - bez sensu, kasowanie kodów błędów silnika robi się samemu. Nie wiem jakie narzędzie trzeba mieć do kasowania błędów bezpieczeństwa?
        ale ...być może jak skasujesz sobie kod silnika czyli P0301 to i System Nadzoru nad pracą systemów sam zgasi informacje z obszaru bezpieczeństwa.
        I być może tak zrobili ...skasowali P0301 ..reszta "sama znikła"... i byczo usunęli usterkę ..bravo . ... i co za jakiś czas to samo i co.. tak w kółko będą robić?
        Fajne jest to że sami wymienili na swój koszt tę cewkę nr nr 1 - tu ok.
        ... i jeszcze raz ... błąd P0301 nie ma kompletnie żadnego związku, wpływu ani żadnej należności w stosunku do systemów bezpieczeństwa.

        Ad 1.
        Zamieszczone przez damiano92 Zobacz posta
        wykonali kalibrację systemów i wszystko zaczęło znów działać.
        nooo, i tu ok, być może miało to związek z tym że auto stało długo nie uruchomiane a był słaby akumulator? (auto ma prawie 4 lata) aku w tym aucie musi być zawsze w dobrej kondycji. Dzisiejsze samochody to nie to co kiedyś, jak slaby jest akumulator to zaraz się odzywają wszystkie systemy po koleji od systemów bezpieczeństwa począwszy ..bo to jest najważniejsze. Jak będzie czuć że aku zaczyna być słabawy, to nawet nie szukaj przyczyn problemów tylko od razu wymień aku.

        Zamieszczone przez damiano92 Zobacz posta
        Cewka została wymieniona poza ASO, (zanim tam w ogóle pojechałem) przez zewnętrznego mechanika. Część została wymieniona na używany oryginał. Dodatkowo po wymianie i usunięciu błędu komputerem diagnostycznym po jakimś czasie problem pojawił się znowu. Po podłączeniu komputera okazało się że błąd nadal jest ten sam. Po tej akcji zamieniłem "nową" cewkę z trzecią która była w samochodzie (zakładam że jest sprawna). Po usunięciu błędu, przejechaniu kilku kilometrów znowu wyskoczył błąd wypadania zapłonu - cały czas na pierwszym cylindrze.
        noo to tylko potwierdza to że wymienili cewkę dobrą .... na dobrą. Problem jest po stronie zasilania [V].


        Zamieszczone przez damiano92 Zobacz posta
        Powiązanie jest takie, że gdy pojawia się błąd P0301, zapalają mi się lampki wszystkich w/w wymienionych systemów co prowadzi do ich deaktywacji aż do manualnego usunięcia błędu. Jest to jedyny błąd jaki pokazuje komputer (i w ASO i zwykły komputer na OBD2).
        ciekawe... w tym znaczeniu że to ma "jakiś związek" ale jaki? bo na pewno nie ma żadnego powiązania w procesie działania zapłonu z systemami bezpieczeństwa. To nawet zdroworozsądkowo się kupy nie trzyma, zapłon cylindra nr 1 z np. kontrolą pasa ruchu... .

        Zamieszczone przez damiano92 Zobacz posta
        W historii auta brak wzmianek n/t tego problemu.
        dobra informacja, czyli żadnych przygód typu dzwon nie było, czyli kable gdzieś nie są zmiażdżone itp. więc ... kuna? ..albo ktoś gdzieś przez przypadek zerwał jakąś masę?, ktoś gdzieś trącił wiązkę ECM silnika, no ja tu widzę jedynie związek elektryczny.
        To na pewno nie jest złe paliwo, ani uszkodzona cewka, ani świeca .... wspólną cześć stanowi prąd lub brak prądu w nieregularnych odstępach czasu w obszarze cewki nr 1 który to brak [V] powoduje aktywację - informację że coś "boli" systemy bezpieczeństwa, a wiadomo że to nie prawda, systemy są ok.
        Last edited by rambo7; 07-06-2021, 14:41.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Właśnie chciałem podpowiedzieć, to co napisał rambo7 - jak masz możliwość podmień na kilka dni swój aku, na sprawny/nowszy/inny akumulator. Bo to kolejny krok w stronę wyeliminowania, któregoś źródła takich błędów. Z paliwem - bzdura chyba, że masz osobne zasilania pierwszego cylindra
          Moja Hania
          http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

          Comment


          • #6
            Dzięki za podpowiedzi

            Błędy w tym momencie kasuję już sam, wyposażyłem się właśnie w skaner Niestety nie rozwiązuje to problemu bo po jakimś czasie błąd znów się pojawia.

            Co do tego że auto stało... Odkąd je kupiłem najdłużej stało kilka dni, codziennie jest jeżdżone...

            Sam chciałbym wiedzieć jaki związek ma błąd zapłonu na cylindrze nr 1 do systemów bezpieczeństwa, ale niestety nie mam pojęcia

            Zweryfikuję czy cewka nr1 nie ma czasem jakiegoś niekontaktu na kablu, chociaż wizualnie wszystko wygląda ok

            Pierwsze co obstawiłem po pojawieniu się tych błędów to właśnie jakieś zwierze, zaglądałem pod maskę, ale fakt jest taki że samochód stoi cały czas w garażu, poprzedni właściciel też garażował.

            Comment


            • #7
              Miałem ten problem dzień po odbiorze auta z Salonu + przekrzywione koło kierownicy (4 lata temu). Potrzebna była ponowna kalibracja systemów bezpieczeństwa (radar) i odpukać problem nie powrócił.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez damiano92 Zobacz posta
                Sam chciałbym wiedzieć jaki związek ma błąd zapłonu na cylindrze nr 1 do systemów bezpieczeństwa, ale niestety nie mam pojęcia
                no i tu się ASO nie popisało bo wie tyle co My tutaj . Bravo My . A to jest w ich gestii to oni dysponują pełną dokumentacją tego modelu i jeśli komuś, to im powinno być łatwiej znaleźć przyczynę.

                Zamieszczone przez damiano92 Zobacz posta
                Błędy w tym momencie kasuję już sam, wyposażyłem się właśnie w skaner Niestety nie rozwiązuje to problemu bo po jakimś czasie błąd znów się pojawia.
                no, czyli jesteś na poziomie ASO, tylko taniej . Dla mnie ASO powinno być zdecydowanie wyżej niż użytkownik , ale starczy o tym .

                Czyli klu sprawy to opanować problem, tj.: z jakiego powodu generuje się informacja (bo już wiadomo że to nie żadna awaria, cewki podmieniano) Check Engine z kodem P0301?
                Tu wiele do szukania nie ma, obszar jest bardzo wąski a jednak trudny do wyłapania. (stąd ASO poszło na łatwiznę, co nie dodaje im profesjonalizmu, no ale jak spałem ASO to nie instytucja dobroczynna tylko biznes nastawiony na zysk.)

                Procedury dla kodów zapłonów zazwyczaj zaczynają od niewłaściwego paliwa, potem przechodzą do elektryki. Paliwo już odpada "z definicji" bo jeśli było by trefne odezwą się wszystkie cewki i do tego kody błędów KATa, a tego nie ma, wiec zakres poszukiwań, no jak by nie analizować ...kierują się w stronę elektryki ..od akumulatora począwszy. Kabelki 2 żyłowe u nasady wtyczki cewki są podejrzane izolacja może być dobra, ale w środku kabelek może być nadłamany - i tego nie widać. Trudno to ciąć aby sprawdzać wiadomo. Nie wiem, spróbuj jeśli jest możliwość te kabelki przy nasadzie wtyczki nr 1 modułu zapłonowego, palcami wygiąć z inną stronę, i tak zostaw, jeździj i obserwuj. (wiesz o co chodzi , czasem jak się nagnie kabel w jedną str. to działa, a jak w inną to nie działa, bywa tak czasem).
                Do tego sprawdziłbym dużą szeroką wtyczkę która wchodzi do komputera silnika. Sprawdzenie polegałoby na (odpięciu wcześniej klem aku i odczekania 5 min) odbezpieczenia zaczepu i wyjęcie wtyczki, spryskania jej preparatem do połączeń elektrycznych (byle nie WD40!) coś takiego, tego typu: https://multisort.pl/pub/media/catal...TAKT60_400.jpg
                złożyć wszystko do kupy, i jeździć, obserwować.
                Preparatem też potraktowałbym piny we wtyczce cewki nr 1 może tam nie ma kontaktu.
                To wyraźnie wskazuje na jakiś chwilowy zanik kontaktu, a każde akie zdarzenie od razu generuje CE P0301 i pozostałe kody bezpieczeństwa.
                Last edited by rambo7; 08-06-2021, 08:07.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Dzięki za wszystkie posty i pomoc Zrobiłem tak jak radziłeś @rambo7, odłączyłem aku, spryskałem kostki preparatem , złożyłem, póki co 3 dni jeżdżę bez choinki na desce :-) Przyjemne uczucie ale na razie z niepewnością odpalam za każdym razem.

                  Z wyglądu to tylko jedna kostka wyglądała na trochę zaśniedziałą - dosyć szeroka kostka która jest mniej więcej na środku szerokości silnika i żeby się do niej dostać musiałem odbezpieczyć plastikową "przykrywkę".

                  Comment


                  • #10
                    Bravo TY !
                    Sugeruję, poczytaj jeszcze dla czujności, wpisy od posta #165:
                    świecą kontrolki ABS i VSA i co teraz?

                    w związku z tym co Ciebie spotkało, miej oko, i przyjrzyj się czy przypadkiem i u ciebie nie ma jakiś nieszczelności lub innych warunków sprzyjających wilgoci w miejscach wrażliwych - elektrycznych, w okolicy Komputera i innych złączy i modułów zasilanych elektrycznie.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Witam,
                      Panowie niestety problem nie został rozwiązany, nadal wyskakują kontrolki nawet po przejrzeniu wiązki. Pojawił się za to nowy objaw. Teraz gdy po nocy odpalam auto, ruszam i samochód "nie jedzie" - daję gazu i jak by się dławił. . Zgaszę, odpalę ponownie i jest ok - samochód jedzie ale oczywiście lampki nie gasną.. Przy okazji sytuacji gdy samochód nie jedzie, wyskakuje właśnie błąd P0301. Żadnych innych błędów brak.
                      Co do wilgoci, to samochód zawsze parkuję w garażu podziemnym, stała temperatura około 18 stopni. Raczej wilgoci brak.

                      Czy macie jakiś polecany serwis autoryzowany/nie autoryzowany który poradzi sobie z problemem w Warszawie lub okolicach?

                      Comment


                      • #12
                        na spokojnie, nie jedź od razu do mechanika, zapoznaj się z definicją Kodu P0301 ten kod odnosi się do każdego benzyniaka od 6 generacji począwszy - każdy ma taką samą definicję. Czyli najpierw poczytaj tematy w których jest mowa o tym kodzie, przemyśl, sprawdź wg tego co znajdziesz w podpowiedziach.
                        Tak że, masz zupełnie inny obszar tym razem. Więc sprawa dotyczy zupełnie innego obszaru usterki. To dość banalna sprawa, z diagnostyką tego obszaru wiec wystarczy jak się zaangażujesz poczytasz, sprawdzisz i będzie wiedział. Na tym etapie żaden mechanik nie jest potrzebny.
                        Dla podpowiedzi masz szukać i czytać tematy:
                        - wypadanie na jednym cylindrze,
                        - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze (P0301),
                        - jak sprawdzić cewkę (moduł zapłonowy),
                        Last edited by rambo7; 26-07-2021, 14:56.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Panowie,

                          Mechanicy zdiagnozowali uszkodzony wtryskiwacz. Czy jest to możliwe przy takich objawach i przebiegu około 55000 km? Paliwo zawsze tankowane na Orlenie.

                          Comment


                          • #14
                            Auto składa się z tysiąca elementów , każdy z nich może tak po prostu przestać działać. Jedne psują się wraz z przejechanym i km zużywają się a inne tak po prostu. Jak np klima
                            Civic X 2.0 USA

                            Comment


                            • #15
                              bardzo trudno powiedzieć coś na temat wtryskiwaczy w X genie, bo to naprawdę rzadkość, ale jest możliwe. Przy tak małym przebiegu, jakości paliwa, filtrów itd, to raczej usterka fabryczna która teraz wyszła, niż jakiś paproch.
                              Nie wiem jak to stwierdzili? bo wiąże się pewnie z wymianą tego wtryskiwacza/?
                              Zdajesz sobie sprawę że sprawdzenie tego obszaru jest dziecinnie proste...?
                              Zamieszczone przez damiano92 Zobacz posta
                              wyskakuje właśnie błąd P0301
                              Zatem zaznacz pierwszą cewkę (moduł zapłonowy) flamastrem. Wyjmij ją i zamień z np. nr cewką 4.
                              Jeśli faktycznie ponownie będzie się generował P0301 to 100% coś z wtryskiwaczem, bo mimo wymiany cewki nadal jest komunikat z nr 1.
                              Jeśli jednak kolejny komunikat będzie P0304 ...no to panowie się pomylili. Wtryskiwacz jest sprawny a usterkę ma ta właśnie zaznaczona cewka która teraz generuje kod na 4 cylindrze.
                              To jest banalna diagnostyka.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X